Internet en telefoon vallen om de haverklap uit
Geplaatst: 27 dec 2006, 16:55
Al sinds onze eerste aansluiting bij tele2 begin november valt onze internetverbinding en telefoon om de haverklap uit. Dit is ontzettend frustrerend.
De modem (Speedtouch 706) aanzetten en uitzetten helpt en levert soms tot een 20tal minuten aaneengesloten connectie. Daarna valt de verbinding uit en start onmiddelijk weer op. Daarna valt de verbinding steeds sneller weer weg (om de zoveel minuten) tot er helemaal niet meer wordt opgestart. En enkel aan en uitzetten helpt.
De helpdeskondersteuning van Tele2 is zeer slecht en traag. Gisteren werden we uiteindelijk gebeld met de mededeling dat het geen fout is aan de adsl-lijn maar dat wij de modem slecht geïnstalleerd zouden hebben. Dit is natuurlijk niet waar. We zijn best in staat om de eenvoudige handleiding te volgen.
Volgende stap zou zijn om een technieker te laten komen (aan 99 euro) om de installatie voor ons te doen.
Mijn vermoeden is dat men dit gebruikt om ons het abonnement toch te kunnen aanrekenen volgende maand.
Niettemin wil ik zeker zijn dat er echt geen fout is aan de installatie. Kan ik toch iets fout hebben gedaan dat een dergelijk gedrag kan veroorzaken?
Ik wil eigenlijk gewoon dat internet en telefoon normaal werken en hoop ergens dat er een eenvoudig antwoord is via dit forum.
Heeft iemand anders hetzelfde probleem? En daar een oplossing voor gevonden?
Hoe kan ik nu best verder gaan met het idee in het achterhoofd dat de fout bij tele2 ligt en dat ik geen abonnement, noch technieker wil betalen?
Mijn idee is om die technieker te laten komen en hem te laten vast stellen dat het probleem bij tele2 ligt.
De modem (Speedtouch 706) aanzetten en uitzetten helpt en levert soms tot een 20tal minuten aaneengesloten connectie. Daarna valt de verbinding uit en start onmiddelijk weer op. Daarna valt de verbinding steeds sneller weer weg (om de zoveel minuten) tot er helemaal niet meer wordt opgestart. En enkel aan en uitzetten helpt.
De helpdeskondersteuning van Tele2 is zeer slecht en traag. Gisteren werden we uiteindelijk gebeld met de mededeling dat het geen fout is aan de adsl-lijn maar dat wij de modem slecht geïnstalleerd zouden hebben. Dit is natuurlijk niet waar. We zijn best in staat om de eenvoudige handleiding te volgen.
Volgende stap zou zijn om een technieker te laten komen (aan 99 euro) om de installatie voor ons te doen.
Mijn vermoeden is dat men dit gebruikt om ons het abonnement toch te kunnen aanrekenen volgende maand.
Niettemin wil ik zeker zijn dat er echt geen fout is aan de installatie. Kan ik toch iets fout hebben gedaan dat een dergelijk gedrag kan veroorzaken?
Ik wil eigenlijk gewoon dat internet en telefoon normaal werken en hoop ergens dat er een eenvoudig antwoord is via dit forum.
Heeft iemand anders hetzelfde probleem? En daar een oplossing voor gevonden?
Hoe kan ik nu best verder gaan met het idee in het achterhoofd dat de fout bij tele2 ligt en dat ik geen abonnement, noch technieker wil betalen?
Mijn idee is om die technieker te laten komen en hem te laten vast stellen dat het probleem bij tele2 ligt.