Pagina 1 van 2

Internet valt weg

Geplaatst: 20 dec 2006, 17:57
door Coop
Dit heb ik regelmatig en heeft niks met de disconnct van dommel om de 36 uur te maken denk ik, daar ik de modem paar uur geleden nog heb gereset.
Mijn internet valt dus weg, maar ik kan nog wel in mijn modem menu, waar ik een meldig krijg van timeout of zo iets. (zal volgende keer eens opschrijven).
Ik ben dan naar netwerkverbindingen gegaan bij configuratiescherm en op de desbetreffende verbinding geklikt en dan op herstellen, hij gaat dan vanalles vernieuwen en dan kan ik terug connecten met internet.

Kan ik hier iets tegen doen ? wat is het probleem eigenlijk ?

Geplaatst: 20 dec 2006, 18:13
door devilkin
Post eventueel uw lijnwaarden eens? Ik vermoed dat er hier wel een pak volk is dat daar meer kan over zeggen dan.

Geplaatst: 20 dec 2006, 18:44
door Patje
devilkin schreef:Post eventueel uw lijnwaarden eens? Ik vermoed dat er hier wel een pak volk is dat daar meer kan over zeggen dan.

idd die moeten we ook weten en welke modem gebruik je?

Geplaatst: 21 dec 2006, 11:37
door BBB
Ik heb ook terug hetzelfde probleem. (heb een ticket gepost bij dommel)
Heb 4 jaar een stabiele verbinding gehad (eerst 3,3Mbit nadien 4Mbit)

Code: Selecteer alles

Mijn waarden van vroeger(met deze waarden had ik toen een stabiele verbinding):
Modem Status
     Connection Status    Connected
     Upstream Rate (Kbps)    512
     Downstream Rate (Kbps)    4096
     US Margin    20
     DS Margin    14
     Modulation    MMODE
     LOS Errors    0
     DS Line Attenuation    42
     US Line Attenuation    38
     Path Mode    Fast Path

De waarden van mijn 4,6Mbit sync bij dommel(in het begin):
Modem Status
     Connection Status    Connected
     Upstream Rate (Kbps)    512
     Downstream Rate (Kbps)    4640
     US Margin    21
     DS Margin    8
     Modulation    MMODE
     LOS Errors    0
     DS Line Attenuation    41
     US Line Attenuation    38
     Path Mode    Fast Path

De waarden van mijn 3,3Mbit sync bij dommel (nu):
Modem Status
     Connection Status    Connected
     Upstream Rate (Kbps)    512
     Downstream Rate (Kbps)    3360
     US Margin    21
     DS Margin    11
     Modulation    MMODE
     LOS Errors    0
     DS Line Attenuation    42
     US Line Attenuation    40
     Path Mode    Fast Path
 

Geplaatst: 21 dec 2006, 11:55
door alfadude
Hier is duidelijk iets gebeurd met de DS margin.
Maar het kan zoveel oorzaken hebben.
-manke kabelisolatie
-telefoon zonder splitter bijgeplaatst.
-Zuivere pesterij van BGC( :twisted: )
-....

Geplaatst: 21 dec 2006, 12:06
door Uzzi
alfadude schreef:Hier is duidelijk iets gebeurd met de DS margin.
Maar het kan zoveel oorzaken hebben.
-manke kabelisolatie
-telefoon zonder splitter bijgeplaatst.
-Zuivere pesterij van BGC( :twisted: )
-....


Line attenuation ligt zeer hoog, wat betekent dat je ofwel ver van de centrale zit (misschien eens navragen hoever je werkelijk zit) of slechte (binnen)-bekabeling hebt.

Ik zit zelf op 6,9km van de centrale en mijn line attenuation download is 44 (gebruik een 2,2Mbit/s) lijnprofiel. De jouwe is maar een fractie beter .... je mag van geluk spreken dat 3,3 werkt ... Dat wordt trouwens bevestigd door de noise margin ... die komt wel zeer dicht bij de magische grens van 6dB .... lager en je verliest synchronisatie.

Geplaatst: 21 dec 2006, 16:35
door [MJ]
Hehe, ik zit op 3.3mbit profiel met een ds margin van... 6db :twisted:
Bij BGC nooit last gehad van disconnects ofzo, bij dommel tot nu toe ook nog niet (heb wel nog maar dommel van dinsdag ofzo ;) )
Zit denk ik iets van een 6,3 km van de centrale.

edit: miljaar, mijn woorden zijn nog niet koud en ik had hier al een disconnect... opgelost na router herstart te hebben.

DS margin stond ineens op 214335466db :eek:

Geplaatst: 21 dec 2006, 19:30
door BBB
Uzzi schreef:Line attenuation ligt zeer hoog, wat betekent dat je ofwel ver van de centrale zit

Ik zit op 4,2 km

Maar als ik 4 jaar geen problemen heb met dezelfde waarden dan is het toch raar dat ik nu ineens wel problemen zou hebben met diezelfde waarden?
(bij mij is er niets veranderd)

Vandaag heb ik wel geen telefoon meer. Volgende week woensdag komt er een technieker langs. (de lijn blijft bezet, maar er is geen telefoon aangesloten)
ADSL werkt nog wel (als je het verlies van synchronisatie niet mee telt)

Geplaatst: 21 dec 2006, 20:11
door AnD
Misschien hebben ze je op een andere koperkring gezet toen je dommel nam ?

Geplaatst: 21 dec 2006, 20:17
door BBB
AnD schreef:Misschien hebben ze je op een andere koperkring gezet toen je dommel nam ?

pff k hoop maar daze mij dan vlug terug zetten (maar ik zit hier in een klein dorpke en ik ken nog iemand met skynet, ook brobaI) en die heeft geen problemen.
(t zou moeten lukken dat er hier zoveel klanten zijn, of zouden ze de regio's hier samen nemen, ik weet niet hoe dat juist in elkaar zit)

Geplaatst: 22 dec 2006, 09:43
door Uzzi
BBB schreef:
AnD schreef:Misschien hebben ze je op een andere koperkring gezet toen je dommel nam ?

pff k hoop maar daze mij dan vlug terug zetten (maar ik zit hier in een klein dorpke en ik ken nog iemand met skynet, ook brobaI) en die heeft geen problemen.
(t zou moeten lukken dat er hier zoveel klanten zijn, of zouden ze de regio's hier samen nemen, ik weet niet hoe dat juist in elkaar zit)


Ik heb op mijn huidig adres ook 6 maanden aan 4Mbit/s gesurft, zonder enig probleem. Van de ene dag op de andere waren er serieuze synchronisatieproblemen. In jouw geval zie ik dat alhoewel de line attenuation ongeveer hetzelfde gebleven de de download noise margin van je 3,3Mbit/s connectie een stukje lager ligt dan die van de 4Mbit/s connectie. Je zou verwachten dat deze hoger zou liggen. Toen ik voor mijn aansluiting met de BGC technieker sprak, zei hij dat het in mijn geval waarschijnlijk te wijten was aan 'vervuiling' op de lijn. Hoe meer ADSL signalen er door de bundel kabels loopt, hoe meer interferentie er optreedt tussen de kabels die in de grote bundel zitten. Het kan natuurlijk ook zijn dat hij mij blaaskes wijsgemaakt heeft ;-)

Geplaatst: 22 dec 2006, 22:09
door Coop
Denk dat mijn probleem opgelost is.
Ik merkte dat ik telkens eraf werd gegooid als we de telefoon op pakten.
En dus heb ik voor de telefoon ook zo een tussenstuk (ben naam ff kwijt) gezet.
Zou dat de reden kunnen zijn ?
Nu een uurtje aan surfen en heel stabiel !!!

Geplaatst: 22 dec 2006, 22:32
door kaween
Coop schreef:Denk dat mijn probleem opgelost is.
Ik merkte dat ik telkens eraf werd gegooid als we de telefoon op pakten.
En dus heb ik voor de telefoon ook zo een tussenstuk (ben naam ff kwijt) gezet.
Zou dat de reden kunnen zijn ?
Nu een uurtje aan surfen en heel stabiel !!!


Yep, zonder splitters : bad ADSL (tenzij je op een compleet VOIP-based provider hangt zonder "gewone" telefoon).

Geplaatst: 23 dec 2006, 13:36
door BBB
De reactie van dommel op mijn ticket laat wel op zich wachten nu.
Heb donderdagmiddag een ticket geopend en heb nu nog geen reactie.
En het wegvallen van de synchronisatie is weer begonnen.
Hopelijk laten ze vlug iets weten (of zouden ze zelf wachten tot woensdag wanneer de technieker van belgacom langs komt?)
Het zou handig zijn moest er zoiets bij staan dat uw ticket gelezen is (nu weet je niet of ze het al gelezen hebben of niet)

Geplaatst: 23 dec 2006, 20:22
door svenska
Hier valt de sync ook constant weg en is er een snelheid van max 1Mbps te merken.

op de KD zeiden ze me dat dit kan liggen aan het 4,6Mbps profiel, en ze kunnen me op 3,3Mbps zetten. Ik zit bijna een jaar bij Dommel en nooit problemen gehad met die 4,6Mbps. De man aan de lijn zei me dat dit aan temperatuursverschillen kan liggen. Maw: in de zomer is 4,6Mbps profiel goed te doen hier, in de winter is een 3,3Mbps profiel meer aangeraden.

De problemen liggen bijgevolg niet bij Dommel, maar bij BGC.
Een tip voor iedereen: als je denkt dat bij een probleem de fout bij Dommel ligt, log dan eens in met een andere ISP van Turboline (Skynet/FullADSL).
Als het probleem blijft, ligt het aan BGC.

Net even getest met de FullADSL account van men vriendin, en de sync blijft wegvallen en de snelheid is even 'hoog'.

Als het tegen woensdag nog niet in orde is, bel ik terug en dan moet Belgacom mij maar op 3,3Mbps zetten. Beter 3,3Mbps stabiel dan 1Mbps met uitvallen.

Geplaatst: 24 dec 2006, 14:43
door BBB
Svekke schreef:...De man aan de lijn zei me dat dit aan temperatuursverschillen kan liggen. Maw: in de zomer is 4,6Mbps profiel goed te doen hier, in de winter is een 3,3Mbps profiel meer aangeraden.
...

Ik heb nog wel geen enkele winter problemen gehad met mijn sync (en het zijn nu niet zo'n extreme wintertemperaturen).
Of het zou aan de combinatie meer adsl gebruikers/temperatuur moeten liggen.
Maar het is wel raar dat de sync problemen pas begonnen zijn, juist na de overschakeling naar dommel
(begrijp me niet verkeerd ik ben hier niemand aan het beschuldigen)
Woensdag zal de technieker van belgacom hopelijk meer weten te zeggen.
[edit]
Ik persoonlijk denk dat het in de centrale van belgacom is ofzo (want heb nu alleen ruis op de telefoonlijn en als iemand naar mij belt is het bezettoon) en er is dus nergens een telefoon aangesloten)
[/edit]

Geplaatst: 24 dec 2006, 14:55
door COMPUTERNERD
dat kan nooit zo zijn, want ik heb gedurende 6 jaar adsl en nooit een lagere synchronisatie gehad. Die kabels van jou naar de centrale en verder zijn echt wel bestand tegen vorst hoor. Hij probeert er zich snel van af te maken

bieb

Geplaatst: 24 dec 2006, 15:34
door Blue-Sky
Svekke schreef:op de KD zeiden ze me dat dit kan liggen aan het 4,6Mbps profiel, en ze kunnen me op 3,3Mbps zetten. Ik zit bijna een jaar bij Dommel en nooit problemen gehad met die 4,6Mbps. De man aan de lijn zei me dat dit aan temperatuursverschillen kan liggen. Maw: in de zomer is 4,6Mbps profiel goed te doen hier, in de winter is een 3,3Mbps profiel meer aangeraden.
Mogelijkheid van synchronisatie uitval bij koud weer, mist welke condenseert op de contacten in verdelers langs de weg.
Uitval kan vooral naarmate de mist dichter wordt, de man aan de lijn zou dus wel eens gelijk kunnen hebben.

Dus meer een probleem van het vochtigheidsgehalte van de lucht...


:wink:

Geplaatst: 02 jan 2007, 13:52
door svenska
Vandaag is een BGC technieker langsgeweest voor mijn probleem -> adsl sync valt bijna elke dag weg rond 18u en komt terug na 20u.

Hij wou me eerst op een ander koperpaar zetten, maar heeft dan uiteindelijk beslist om me op een andere DSLAM te plaatsen. Problemen zijn hopelijk nu opgelost. De test die hij met zijn toughbook deed waren toch perfect in orde.

Met de komst van de BGC man weet ik nu exact hoeveel meter ik van de centrale zit (2200meter) en waar die centrale precies staat :wink:

Ook nog eens langs de neus weg gevraagd naar ADSL2+: die man beweerd dat alle personen die binnen de 2500m van de centrale zitten op VDSL kunnen, en dat ze bij Belgacom dus die klanten niet op ADSL2+ gaan zetten. ADSL2+ is voor de klanten die 2500m tot 5000m van de centrale zitten.

Allemaal heel leuk, maar dan ga ik een nieuwe modem moeten kopen indien dit waar is :|

Geef mij dan toch maar ADSL2+...

Ahja, volgens hem is ADSL2+ maar een kleine tussenstap, die redelijk snel gaat verdwijnen om door VDSL vervangen te worden.

Geplaatst: 02 jan 2007, 14:00
door Praetorian
dat is wel minder goed nieuws. Ik zit op maar een paar honderd meter...

Geplaatst: 02 jan 2007, 18:25
door svenska
Probleem is dus niet opgelost. De BGC technieker had dus echt wel mijn koperpaar moeten veranderen... Internet valt dus om de paar minuten uit.

Over dit:

Svekke schreef:Ook nog eens langs de neus weg gevraagd naar ADSL2+: die man beweerd dat alle personen die binnen de 2500m van de centrale zitten op VDSL kunnen, en dat ze bij Belgacom dus die klanten niet op ADSL2+ gaan zetten. ADSL2+ is voor de klanten die 2500m tot 5000m van de centrale zitten.

Zo is de situatie nu voor BGC TV, we weten niet of dit ook zo zal zijn voor internet.
En stel dat Skynet het zo wil doen voor hun klanten, dan is Dommel er nog met hun eisen :wink: Ik heb er het volle vertrouwen in 8)

Geplaatst: 02 jan 2007, 18:59
door StB
Volgens mij is het wel net omgekeerd: kort bij centrale adsl2+ en ver van centrale vdsl.

Anders zou het helemaal onlogisch zijn.

Geplaatst: 02 jan 2007, 19:06
door svenska
Eh? Waarom zou dat nu onlogisch zijn? Voor VDSL moet je korter op de centrale zitten dan bij ADSL. En ADSL2+ heeft als doel (buiten sneller te zijn) de afstand te verlengen van de huidige ADSL versie.

Geplaatst: 02 jan 2007, 19:16
door StB
VDSL vertrekt niet vanuit centrale maar vanuit ROP die men op straat plaatst. ROP en centrale zijn met glasvezel verbonden.

Woon je nu bvb met je adsl lijn op 5km van de centrale en je schakelt over op VDSL woon je bvb op 100 meter van die ROP en haal je een snelheid van 17mbit/s.

Waarom legt Belgacom heel België open om glasvezel aan te leggen.
Om de ROP te kunnen verbinden met de huidige centrales.

Dus wel logisch: kort bij centrale: adsl2+ en ver: VDSL

Geplaatst: 17 jan 2007, 00:37
door Heronic
ik heb ook niet anders dan connectie problemen bij dommel.
Heb onlangs nog het onzekere voor het zekere genomen en dommels verklaring voor waarheid aangenomen. 99€ ben ik kwijt aan een andere modem/router en nog steeds dezelfde problemen.
Heb dlink dsl-g624t gekocht na goede revieuws en commentaar ook dat hij goed overweg zou kunnen met die ruis die volgens dommel mijn lijn 's nacht's zou overvallen.

En aangezien zij noch belgacom daar iets wensen aan te doen en de zwarte piet steeds doorschuiven word ik vanaf april terug telenet klant voor internet EN telefoon :evil:

Geplaatst: 17 jan 2007, 00:56
door ketter
Heronic schreef:ik heb ook niet anders dan connectie problemen bij dommel.
Heb onlangs nog het onzekere voor het zekere genomen en dommels verklaring voor waarheid aangenomen. 99€ ben ik kwijt aan een andere modem/router en nog steeds dezelfde problemen.
Heb dlink dsl-g624t gekocht na goede revieuws en commentaar ook dat hij goed overweg zou kunnen met die ruis die volgens dommel mijn lijn 's nacht's zou overvallen.

En aangezien zij noch belgacom daar iets wensen aan te doen en de zwarte piet steeds doorschuiven word ik vanaf april terug telenet klant voor internet EN telefoon :evil:


Heronic dat zou volgens mij toch wel belgacom zijn die dit moeten oplossen voor je .

Geplaatst: 17 jan 2007, 07:27
door svenska
Heronic schreef:ik heb ook niet anders dan connectie problemen bij dommel.
Heb onlangs nog het onzekere voor het zekere genomen en dommels verklaring voor waarheid aangenomen. 99€ ben ik kwijt aan een andere modem/router en nog steeds dezelfde problemen.
Heb dlink dsl-g624t gekocht na goede revieuws en commentaar ook dat hij goed overweg zou kunnen met die ruis die volgens dommel mijn lijn 's nacht's zou overvallen.

En aangezien zij noch belgacom daar iets wensen aan te doen en de zwarte piet steeds doorschuiven word ik vanaf april terug telenet klant voor internet EN telefoon :evil:

Hier ligt niet de schuld bij Dommel, maar bij Belgacom. Al moet daar 10x iemand over de vloer komen, dit moet opgelost worden. Het zou een spijtige zaak zijn moest je hiervoor Dommel achterlaten en terug naar Telenet gaan... Want ze kunnen daar echt niet aan doen.

Geplaatst: 18 jan 2007, 16:08
door BBB
Mijn connectieproblemen zijn opgelost.
Er is een technieker geweest van belgacom en die heeft de lijn uitgetest en er was blijkbaar water door de muur in de contactdoos van de telefoon gekomen, daarom dat er storing was op de telefoonlijn en dat mijn ADSL niet stabiel was, nu zit ik wel op een 3,3Mbit profiel, zou ik nu eigenlijk aan dommel mogen vragen om me terug op 4Mbit te zetten ?

Geplaatst: 18 jan 2007, 16:10
door svenska
BBB schreef:Zou ik nu eigenlijk aan dommel mogen vragen om me terug op 4Mbit te zetten ?

Uiteraard mag je dit :-) Doen zou ik zeggen!

Geplaatst: 19 jan 2007, 22:37
door DarkAvenger
Zelfde probleem hier in Heusden-Zolder (3550).
Ga blijkbaar via : gateway.silver1.hasselt1.schedom-europe.net
Heb soms pings van meer dan 2000 ms.

Geplaatst: 05 feb 2007, 21:34
door Heronic
Svekke schreef:Hier ligt niet de schuld bij Dommel, maar bij Belgacom. Al moet daar 10x iemand over de vloer komen, dit moet opgelost worden. Het zou een spijtige zaak zijn moest je hiervoor Dommel achterlaten en terug naar Telenet gaan... Want ze kunnen daar echt niet aan doen.


Sjah.. ik heb beiden hierover aangesproken en beiden wijzen ze elkaar de vinger. Wat kan ik eraan doen? Ik zit nu alweer ruim 6 minuten zonder internet (wel connected maar dat is ook alles)

Test vanop modem :

Testing ethernet lan connection : pass
Testing adsl Synchronisation : pass
Testing atm oam segment ping : fail
Testing atm end to end ping : fail
Ping primary dns : fail

Geplaatst: 05 feb 2007, 22:13
door Shag
Heb vandaag ondervonden dat mijn internet om de zoveel minuten uitvalt. Gisteren had ik ruis op de telefoonlijn en alleen disconnects als ik telefoneerde (nu nog altijd ruis).

Nu opeens rond 20.30 - 21u verbreekt mijn verbinding constant (zonder ik telefoneer). Gisteren naar BGC gebeld, lijn schijnt in orde te zijn.

Geplaatst: 05 feb 2007, 22:17
door Goendi
Woon je nu bvb met je adsl lijn op 5km van de centrale en je schakelt over op VDSL woon je bvb op 100 meter van die ROP en haal je een snelheid van 17mbit/s.


100 meter van ROP = 70mbit/s snelheid. 17mbps is je profiel. Dat is nuance 1 :)

Dus wel logisch: kort bij centrale: adsl2+ en ver: VDSL


Neen. Kort bij een ROP = VDSL. Afstand langer tov ROP = ADSL2+. ADSL2+ heeft een radius van circa 6-7km, een ROP slechts 1.2km

Geplaatst: 05 feb 2007, 22:29
door Robinvv
VDSL2 gaat toch ook via een rop ?
Heb gelezen dat dat tot 3.5 km zou gaan (tegen vrij hogere snelheden)

Er is nu ook een nieuwe versie van VDSL gestandaardiseerd. Deze heet VDSL2 en is op voornamelijk twee punten verbeterd:

De snelheid is opgetrokken tot 100 Mbps up- en download,
De maximale afstand tussen aansluiting en centrale is verhoogd naar 3500 meter.

http://nl.wikipedia.org/wiki/VDSL

Geplaatst: 05 feb 2007, 23:23
door Goendi
Tuurlijk gaat VDSL2 via ROP. Maar dat vereist een ander type lijnkaarten als VDSL, en hierdoor verhogen de snelheid/radius.

Geplaatst: 06 feb 2007, 21:18
door NoFate
Shag schreef:Heb vandaag ondervonden dat mijn internet om de zoveel minuten uitvalt. Gisteren had ik ruis op de telefoonlijn en alleen disconnects als ik telefoneerde (nu nog altijd ruis).

Nu opeens rond 20.30 - 21u verbreekt mijn verbinding constant (zonder ik telefoneer). Gisteren naar BGC gebeld, lijn schijnt in orde te zijn.


heb ik de laatste tijd ook aan de hand

Volgens dommel ligt het aan mijn modem , wat bullshit is

Geplaatst: 06 feb 2007, 21:57
door Robbe
NoFate schreef:
Shag schreef:Heb vandaag ondervonden dat mijn internet om de zoveel minuten uitvalt. Gisteren had ik ruis op de telefoonlijn en alleen disconnects als ik telefoneerde (nu nog altijd ruis).

Nu opeens rond 20.30 - 21u verbreekt mijn verbinding constant (zonder ik telefoneer). Gisteren naar BGC gebeld, lijn schijnt in orde te zijn.


heb ik de laatste tijd ook aan de hand

Volgens dommel ligt het aan mijn modem , wat bullshit is

Da zou ik maar ni te rap zeggen. Heb recentelijk ook zoiets voorgehad.
Al had ik helemaal geen internet meer, en het was de RJ11 poort van mijn router die het begeven had.
En als ge daar ni aan denkt, ...

Test het voor de zekerheid is met een 2e router, als ge er zo één voor handen hebt of ééntje erges kunt lenen.
Dan staat ge ook direct sterker in uw claims eh.

Geplaatst: 06 feb 2007, 22:00
door Shag
Lijn gestest door Belgacom en Dommel, ze lijken in orde te zijn. Volgens BGC en Dommel zijn het de splitters.
Nieuwe splitters gezet nog niks, heb gevraagd om een technieker eens zien wat die er vanaf kan brengen.

http://img170.imageshack.us/my.php?image=adsljz7.jpg

Kweet niet of hier iets aan scheelt, maar mijn data rate verandert dus ook constant. Vroeger stond die constant op 4640.

systemlog van router:

2/6/2007 21:2:39> PPP1 Session is up.
2/6/2007 21:9:12> ATM Disconnected
2/6/2007 21:9:12> ADSL disconnected
2/6/2007 21:9:13> PPP1 Session is down.
2/6/2007 21:9:13> NAT/NAPT Session Stop: interface ppp1
2/6/2007 21:9:13> NAT/NAPT: default session is down.
2/6/2007 21:9:22> ADSL detected
2/6/2007 21:9:28> ATM Connected
2/6/2007 21:9:28> ATM layer is up, cell delineation achieved
2/6/2007 21:9:28> ADSL connected
2/6/2007 21:9:28> PPP1 PPPoA Connected
2/6/2007 21:9:34> PPP PAP Authentication success
2/6/2007 21:9:34> PPP1: PPP IP address is
2/6/2007 21:9:34> PPP1: PPP Gateway IP address is
2/6/2007 21:9:34> PPP1: DNS Primary IP address is
2/6/2007 21:9:34> PPP1: DNS Secondary IP address is
2/6/2007 21:9:34> NAT/NAPT Session Start: interface ppp1, WAN IP is
2/6/2007 21:9:34> Initialized NAT Virtual Servers.
2/6/2007 21:9:34> Initialized DMZ host.
2/6/2007 21:9:34> NAPT: many-to-one default session is up.
2/6/2007 21:9:35> PPP1 Session is up.
2/6/2007 21:12:36> ATM Disconnected
2/6/2007 21:12:36> ADSL disconnected
2/6/2007 21:12:37> PPP1 Session is down.
2/6/2007 21:12:37> NAT/NAPT Session Stop: interface ppp1
2/6/2007 21:12:37> NAT/NAPT: default session is down.
2/6/2007 21:12:46> ADSL detected
2/6/2007 21:12:53> ATM Connected
2/6/2007 21:12:53> ATM layer is up, cell delineation achieved
2/6/2007 21:12:53> ADSL connected
2/6/2007 21:12:53> PPP1 PPPoA Connected

Soms duren de connecties nog geen minuut... :evil:

Geplaatst: 07 feb 2007, 17:57
door NoFate
ik heb identiek dezelfde problemen in zone 011
connctties duren idd soms maar een minuut

Sommige dagen heb ik dan weer geen last van.... andere dagen we;

Mijn vriendin heeft ook dommel, daar ook dezelfde problemen ook in zone 011

locatie : heusden - zolder in limburg

Geplaatst: 09 feb 2007, 15:23
door Shag
Al een hele week dit probleem en ruis op telefoon en dan negeren ze mijn mail, tickets,... Heb gevraagd naar een technieker, krijg totaal geen antwoord. Heeft dommel trouwens een ander telefoonnr ofzo? Want ik bel (met gsm, telefoon werkt ni) en na 6 minutens op hold word ik er vanaf gesmeten. Das dan al 3 keer gebeurd.

Enig idee wat ik nog kan doen? Test Aankoop contacteren mss?