Pagina 1 van 2

Belgacom TV ontslaat voetbaldirecteur

Geplaatst: 19 dec 2006, 11:58
door ubremoved_539
BRUSSEL - Het belecombedrijf Belgacom heeft David Steegen, de verantwoordelijke voor de voetbaluitzendingen op televisieplatform Belgacom TV, ontslagen. Dat meldt De Morgen. Zowel Steegen zelf als het bedrijf hebben het over ''onoverbrugbare meningsverschillen''.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...BE3992ABD1E819

Geplaatst: 19 dec 2006, 12:42
door brooklyn
Sorry, de gevraagde pagina werd niet gevonden,


Het begint al te rommelen!
Het zal ze leren Belgacow, met hun DURE, ONDOORZICHTIGE houding.

Geplaatst: 19 dec 2006, 12:46
door Goendi
Het begint al te rommelen!
Het zal ze leren Belgacow, met hun DURE, ONDOORZICHTIGE houding.


Ja goed gezegd! Zet ze in de hoek!

Geplaatst: 19 dec 2006, 15:05
door Rudolfke
Goendi schreef:
Het begint al te rommelen!
Het zal ze leren Belgacow, met hun DURE, ONDOORZICHTIGE houding.


Ja goed gezegd! Zet ze in de hoek!



Of om het met voetbaltermen te zeggen , geef ze een rode kaart.

Geplaatst: 19 dec 2006, 16:46
door Teebee
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... elgacom+tv

Net nu ze geen matchen meer gaan uitzenden op canvas

:roll:

Geplaatst: 20 dec 2006, 09:39
door Silence
brooklyn schreef:
Sorry, de gevraagde pagina werd niet gevonden,


Het begint al te rommelen!
Het zal ze leren Belgacow, met hun DURE, ONDOORZICHTIGE houding.
Snap niet dat niemand dat bij Belgacom zelf eigenlijk niet doorhadden. Doen ze eerst geen onderzoek vooraleer zo'n projecten... ?

Nu naar wat ik gehoord heb zouden ze eindelijk snappen en het Belgacomtv loskoppelen van telefonie en internet. Hoe ze dat gaan doen is mij zelf een raadsel, maar t'is een gerucht die ik meer en meer hoor.

BelgacomTV vind ik inzake aanbod zeker niet slecht maar euh... .

Geplaatst: 20 dec 2006, 09:55
door Zambo
Is Belgacom TV dan toch geen succes? Blijkbaar ziet het daar toch naar uit?! Of althans toch niet het verhoopte succes die ze koesterden bij de lancering van hun platform.

Begrijpelijk, je bent al verplicht van ADSL te nemen, je hebt problemen met surfen en kijken (als je niet op ADSL2+ geplaatste wordt).
En natuurlijk het algemeen bedje waar de Belgacom groep ziek in is. Veel te dure tarieven, onoverzichtelijk en als je ze van nader bekijkt wordt het verkocht als "het van het" maar blijft het nog altijd veel duurder dan wat ze laten uitschijnen.

Belgacom, Proximus blijft duur en tonen een totaal gebrek aan innovatie. Waar blijft ADSL2+? waar blijven de packs? ............. Neen liever de prijzen nog eens opslaan.

Geplaatst: 20 dec 2006, 10:17
door Anthony
Ik vind de 103.000 van Belgacom tegenover de 200.000 van Telenet niet eens zo slecht, gezien de uitdagerspositie van waaruit Belgacom startte...

Geplaatst: 20 dec 2006, 10:22
door deej
Zambo schreef:Is Belgacom TV dan toch geen succes? Blijkbaar ziet het daar toch naar uit?! Of althans toch niet het verhoopte succes die ze koesterden bij de lancering van hun platform.

Begrijpelijk, je bent al verplicht van ADSL te nemen, je hebt problemen met surfen en kijken (als je niet op ADSL2+ geplaatste wordt).
En natuurlijk het algemeen bedje waar de Belgacom groep ziek in is. Veel te dure tarieven, onoverzichtelijk en als je ze van nader bekijkt wordt het verkocht als "het van het" maar blijft het nog altijd veel duurder dan wat ze laten uitschijnen.

Belgacom, Proximus blijft duur en tonen een totaal gebrek aan innovatie. Waar blijft ADSL2+? waar blijven de packs? ............. Neen liever de prijzen nog eens opslaan.


Jij moet echt voor Dag Allemaal of The Inquirer gaan schrijven.

Geplaatst: 20 dec 2006, 10:41
door hollebollegijs
Deej_1977 schreef:
Zambo schreef:Is Belgacom TV dan toch geen succes? Blijkbaar ziet het daar toch naar uit?! Of althans toch niet het verhoopte succes die ze koesterden bij de lancering van hun platform.

Begrijpelijk, je bent al verplicht van ADSL te nemen, je hebt problemen met surfen en kijken (als je niet op ADSL2+ geplaatste wordt).
En natuurlijk het algemeen bedje waar de Belgacom groep ziek in is. Veel te dure tarieven, onoverzichtelijk en als je ze van nader bekijkt wordt het verkocht als "het van het" maar blijft het nog altijd veel duurder dan wat ze laten uitschijnen.

Belgacom, Proximus blijft duur en tonen een totaal gebrek aan innovatie. Waar blijft ADSL2+? waar blijven de packs? ............. Neen liever de prijzen nog eens opslaan.


Jij moet echt voor Dag Allemaal of The Inquirer gaan schrijven.


en maar schieten op Belgacom. jongens toch hoe zielig. Dat je geen klant bij Belgacom bent, ok, maar zo kinderachtig reageren, jongens toch.
Belgacom TV is een groot succes en als je ziet wat de plannen voor 2007 zijn, het kan enkel maar beter worden.

Belgacom te duur. kan zijn. Maar waarom blijven de klanten dan bij Belgacom en Proximus? En waarom komen de meeste klanten terug die ooit zijn weggegaan bij belgacom?

En Belgacom lanceert pas nieuwe produkten als het helemaal zeker is. Andere providers doen dit eerder om belgacom voor te zijn maar dit gaat gepaard met de nodige problemen wat voor vele klachten zorgt. Hoe komt het dat het aantal telecom klachten stijgt waarbij de klachten voor belgacom flink dalen?

Geplaatst: 20 dec 2006, 11:24
door brooklyn
Belgacom te duur. kan zijn. Maar waarom blijven de klanten dan bij Belgacom en Proximus? En waarom komen de meeste klanten terug die ooit zijn weggegaan bij belgacom?


omdat er geen alternatief is??
omdat Belgie een land van (ex)monoplies is??
omdat BGC 25 jaar voorsprong heeft met belastingsgeld???

zeg het maar redenen genoeg, en ja ik ben BGC klant en ik heb mijn redenen maar ooit op een dag zal die reden op zijn en dan ben ik als eerste weg.

Geplaatst: 20 dec 2006, 12:33
door hollebollegijs
da van da geen alternatief is zever in pakjes.
de service is gewoon beter bij Belgacom dan bij andere providers.
dit is algemeen geweten.

Geplaatst: 20 dec 2006, 12:53
door kaween
Wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar. (ontwijkt bloempot) :P

Gijs, met alle respect, maar je betoog heeft een heel hoog "WC eend" gehalte, en dat neem ik je niet kwadelijk. In jouw situatie zou ik hetzelfde doen.

Maar de "grote toekomstplannen van BGC" is nu feitelijk wel een heel klein beetje opgebruikt als slogan. Dit horen wij al jaaaaaaren, maar er verandert voor de gewone eindverbruiker niet zo zot veel, behalve dat hij ieder jaar verhoudingsgewijs weer _minder_ voor zijn geld krijgt.

Met 103.000 abo is BGC-TV feitelijk vrij zwak, ervan uitgaande dat ze beiden ruwweg in dezelfde tijdsframe gestart zijn, en BGC, anders als Telenet, compleet België als potentiële klant kan aanspreken. Begrijp me niet verkeerd, het is niet _slecht_, maar het constante gerommel in de BGC-top sinds de introductie van BGC-TV is een hele goede indicatie dat het blijkbaar toch niet echt snor zit. Ik vraag me trouwens af hoeveel van die klanten procentueel tot het "toch maar liever niet" gedeelte behoren en na hun proefperiode het laten zijn voor wat het is.

Dat het *voetbal* verhaal is financiële ramp is, weet mij iedereen te vertellen die bij BGC werkt. Tenzij jij daar andere info over hebt, moet ik de mening van de meerderheid van mijn BGC-collega's vertrouwen.

Service bij BGC ? Vrij goed, maar niet voor iedereen, aangezien het ontbreken van iedere zinnige service voor mij net de reden was om BGC adieu te zeggen. Ik heb dan ook meer zoiets van "in het land der blinden ..."

Geplaatst: 20 dec 2006, 13:49
door Anthony
kaween schreef:Wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar. (ontwijkt bloempot) :P
geld krijgt.

Met 103.000 abo is BGC-TV feitelijk vrij zwak, ervan uitgaande dat ze beiden ruwweg in dezelfde tijdsframe gestart zijn, en BGC, anders als Telenet, compleet België als potentiële klant kan aanspreken. Begrijp me niet verkeerd, het is niet _slecht_, maar het constante gerommel in de BGC-top sinds de introductie van BGC-TV is een hele goede indicatie dat het blijkbaar toch niet echt snor zit. Ik vraag me trouwens af hoeveel van die klanten procentueel tot het "toch maar liever niet" gedeelte behoren en na hun proefperiode het laten zijn voor wat het is.

Dat het *voetbal* verhaal is financiële ramp is, weet mij iedereen te vertellen die bij BGC werkt. Tenzij jij daar andere info over hebt, moet ik de mening van de meerderheid van mijn BGC-collega's vertrouwen


Maar het grote verschil tussen Belgacom en Telenet is: Belgacom is de uitdager. Zij moeten elke klant apart overtuigen om alle oude principes (kabeltelevisie) overboord te gooien en bij hen te kopen. Zeker in België is dat héél wat, want we zijn zo'n ongelooflijk bekabeld land en bovendien zijn de Belgen nog eens heel conservatief inzake nieuwe technologieën.

Daarom vind ik 103.000 zeker niet slecht. Zeker niet als je bedenkt dat al die mensen ook nog eens internet en telefonie hebben bij Belgacom, en naar schatting zijn zo'n 20% tot 30% van de klanten mensen die nog géén adsl- en telefoonabonnement hadden bij Belgacom vóór ze BelgacomTV namen. Ik vind dat absoluut geen slechte cijfers.

Misschien is dat net iets minder dan verwacht, dat weet ik niet, maar dat is dan wellicht omdat de digitale televisiemarkt voorlopig traag op gang komt. Telenet had ook véél meer dan 200.000 klanten verwachten in zijn eerste jaar.


Over het voetbal: heb dat al een aantal keer gezegd, zal het nog eens herhalen. Rechtstreeks geld winnen uit het voetbal is onmogelijk met de huidige prijs (36 miljoen). Dat kan Belgacom niet, dat kan zelfs Telenet niet. Dat wisten ze ook goed genoeg bij Belgacom voor ze het contract binnen haalden hoor...

Maar het voetbal was ontzettend belangrijk voor Belgacom TV. Zonder dat voetbalcontract had Belgacom TV absoluut geen kans op slagen gehad. Iedereen kent Belgacom TV dankzij het voetbal. Geen enkele dure reclamecampagne had daar tegenop gewogen.

Bovendien moest Belgacom zich wel diversifieren van de concurrentie (Telenet). Als je een gewoon basisaanbod zenders brengt zonder premium-content, heb je niks om de kabelklanten te overtuigen om de kabel op te zeggen en naar Belgacom te komen. Belgacom had gewoon kansloos geweest zonder het voetbal.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat Telenet destijds een aantal processen heeft aangespannen (zonder succes) tegen de voetbalclubs, de Profliga en Belgacom om het voetbalcontract terug te winnen. Ze wisten in Mechelen verdomd goed dat als Belgacom het voetbal niet kreeg, het hele digitale televisiespel had gespeeld geweest. Misschien maar goed ook dat Belgacom het voetbal heeft binnengehaald destijds, anders zaten we nu wellicht met een monopolie op het gebied van digitale televisie.

Geplaatst: 20 dec 2006, 15:55
door hollebollegijs
voila, meer moet ik niet toevoegen aan wat anthony zegt. lees dit maar eens goed. Belgacom TV is een succes en iedereen kent, ja, door het voetbal.

Belgacom is op vlak van tv met 0 begonnen. Telenet had al tv-klanten.
Dus is het inderdaad zeer sterk om eind september al meer dan 100.000 klanten te hebben. En dit zal enkel maar toenemen nu de gratis match niet op meer canvas is maar gratis wordt aangeboden bij classic + van belgacom tv.

En wat de adsl betreft. Je krijgt de laatste jaren meer en meer. De prijs blijft inderdaad hetzelfde maar voor de gemiddelde gebruiker/gezin is de Itunes, gratis foto's, gratis dns .... en andere opties inbegrepen. zij vinden dit schitterend en waarvoor zij adsl go gebruiken, is dit abonnement meer als voldoende.

Voor de echte internauten onder ons, is dit onvoldoende. dat begrijp ik hoor, maar daarvoor zijn er voldoende alternatieven. Zij moeten niet bij belgacom aangesloten zijn.

Geplaatst: 20 dec 2006, 16:07
door Nob
Voor de echte internauten onder ons, is dit onvoldoende. dat begrijp ik hoor, maar daarvoor zijn er voldoende alternatieven. Zij moeten niet bij belgacom aangesloten zijn.


Dus je geeft toe dat Belgacom een deel van zijn klanten gewoon negeert en in de kou laat staan.
Spijtig dat ik geen klant meer ben bij BGC (voor adsl toch niet meer) anders kon ik hen een trap onder hun kont geven voor hun arrogantie. (eens zal die hen zuur opbreken, mark my words)

greetz,

Nob

Geplaatst: 20 dec 2006, 19:31
door wype
hollebollegijs schreef:
Deej_1977 schreef:
Zambo schreef:Is Belgacom TV dan toch geen succes? Blijkbaar ziet het daar toch naar uit?! Of althans toch niet het verhoopte succes die ze koesterden bij de lancering van hun platform.



En Belgacom lanceert pas nieuwe produkten als het helemaal zeker is. Andere providers doen dit eerder om belgacom voor te zijn maar dit gaat gepaard met de nodige problemen wat voor vele klachten zorgt. Hoe komt het dat het aantal telecom klachten stijgt waarbij de klachten voor belgacom flink dalen?


Wat ik denk is dat Belgacom een hele pak produkten in haar kast heeft, maar deze pas uitpakt van zodra een concurrent ermee op de markt komt. Belgacom komt pas met "innoverende" en "prijsbewuste" campagnes enkele dagen nadat Telenet promotie voert, denken bv. Happy Time etc... Hetzelfde geldt voor Proximus, dankzij concurrentie van Mobistar en Base is bellen naar de voice mail gratis, zijn ze uitgekomen met Pay & Go. Wel moet er gezegd worden, als Belgacom met iets uitpakt is het inderdaad een stabiel product en zetten ze een grote marketing machine in gang ..............

Geplaatst: 20 dec 2006, 19:54
door Anthony
wype schreef:
hollebollegijs schreef:
Deej_1977 schreef:
Zambo schreef:Is Belgacom TV dan toch geen succes? Blijkbaar ziet het daar toch naar uit?! Of althans toch niet het verhoopte succes die ze koesterden bij de lancering van hun platform.



En Belgacom lanceert pas nieuwe produkten als het helemaal zeker is. Andere providers doen dit eerder om belgacom voor te zijn maar dit gaat gepaard met de nodige problemen wat voor vele klachten zorgt. Hoe komt het dat het aantal telecom klachten stijgt waarbij de klachten voor belgacom flink dalen?


Wat ik denk is dat Belgacom een hele pak produkten in haar kast heeft, maar deze pas uitpakt van zodra een concurrent ermee op de markt komt. Belgacom komt pas met "innoverende" en "prijsbewuste" campagnes enkele dagen nadat Telenet promotie voert, denken bv. Happy Time etc... Hetzelfde geldt voor Proximus, dankzij concurrentie van Mobistar en Base is bellen naar de voice mail gratis, zijn ze uitgekomen met Pay & Go. Wel moet er gezegd worden, als Belgacom met iets uitpakt is het inderdaad een stabiel product en zetten ze een grote marketing machine in gang ..............

Klopt. Vaak MOGEN ze ook gewoon niet vroeger komen met een bepaald product of een bepaalde formule van het BIPT...

Geplaatst: 20 dec 2006, 20:22
door brooklyn
da van da geen alternatief is zever in pakjes.
de service is gewoon beter bij Belgacom dan bij andere providers.
dit is algemeen geweten.


Bij de kabel heb je maar 1 maatschappij : telenet (de slechtse van allemaal)

Bij de ADSL heb je meerdere aanbieders maar ze geven allemaal 4mbit met 10 giga limiet (en telefoon moet je nog steeds aan Belgacow betalen) mits een paar kleine uitzonderingen het laatste jaar.

Hier heb je geen alternatief voor degelijk internet zoals in nederland
http://www.internetten.nl/ kijk hier maar eens

Geplaatst: 20 dec 2006, 21:25
door devastator
hollebollegijs schreef:En wat de adsl betreft. Je krijgt de laatste jaren meer en meer. De prijs blijft inderdaad hetzelfde maar voor de gemiddelde gebruiker/gezin is de Itunes, gratis foto's, gratis dns .... en andere opties inbegrepen. zij vinden dit schitterend en waarvoor zij adsl go gebruiken, is dit abonnement meer als voldoende.


Wie zat daar nu godverdomme op te wachten ?! :evil:

Geplaatst: 20 dec 2006, 22:06
door tommytjen
ik vind 130000 redelijk zwak op heel belgie terwijl Telenet er 200.000 haalt enkel in Vlaanderen.

Geplaatst: 20 dec 2006, 22:11
door meon
Zoals gezegd: vergeet niet dat Telenet enkel bestaande klanten moest 'bekeren' en dat Belgacom voor dat marktsegment vanaf nul begint.

Geplaatst: 20 dec 2006, 22:35
door deej
wype schreef:Wat ik denk is dat Belgacom een hele pak produkten in haar kast heeft, maar deze pas uitpakt van zodra een concurrent ermee op de markt komt. Belgacom komt pas met "innoverende" en "prijsbewuste" campagnes enkele dagen nadat Telenet promotie voert, denken bv. Happy Time etc... Hetzelfde geldt voor Proximus, dankzij concurrentie van Mobistar en Base is bellen naar de voice mail gratis, zijn ze uitgekomen met Pay & Go. Wel moet er gezegd worden, als Belgacom met iets uitpakt is het inderdaad een stabiel product en zetten ze een grote marketing machine in gang ..............


Toch iemand hier die doorheeft hoe de markteconomie werkt ;).

Geplaatst: 20 dec 2006, 22:47
door kaween
... ik denk dat iedereen dat hier wel doorheeft. :P Maar als we ons allemaal scharen achter dat stadpunt blijft er weinig plaats voor leuke discussies. :-D

Geplaatst: 20 dec 2006, 23:46
door kaween
meon schreef:Zoals gezegd: vergeet niet dat Telenet enkel bestaande klanten moest 'bekeren' en dat Belgacom voor dat marktsegment vanaf nul begint.


... en dat Telenet dat op een niet erg vriendelijk wijze aanpakte. (schrapping van zenders uit het analoge aanbod) Dat "bekeren" was dus min of meer even spontaan als de Spaanse inquisitie. :lol: Goh, ik ben ook geen Telenet fan hoor. In-Di country hier, en that's the way I like it.

Het blijft voor mij gewoon op hetzelfde uitdraaien : in de stand-off tussen BGC en Telenet zijn er slechts 2 winnaars, en enkele honderduizenden verliezers, dewelke voor het grootste deel het motto "ignorance is bliss" aannemen. En geen prijzen voor de mensen die nu kunnen raden met welk liedje van Bruce Hornsby & The Range ik nu in mijn hoofd zit. :P Kan je downloaden op Itunes. Maar de meeste mensen die ik ken gebruiken daar eerder LimeWire voor ..... ooops .... my bad. :twisted:

Maar om op het topic te blijven : tot spijt van alle "succesverhalen en het goed weten van de financiële impact van het voetbalverhaal" meningen, blijft het een feit dat nu *alle* mensen die de drijvende kracht waren achter dit "succesverhaal" hun C4 gehad hebben. Rare manier om mensen voor hun "succesvolle" bijdrage te bedanken denk ik dan, maar wie ben ik ?

Geplaatst: 21 dec 2006, 08:19
door Ofloo
hollebollegijs schreef:da van da geen alternatief is zever in pakjes.
de service is gewoon beter bij Belgacom dan bij andere providers.
dit is algemeen geweten.


Dan moeten ze de andere providers nog kennen ook, he !? De meeste providers zijn gewoon niet gekend door de meeste mensen. Als er meerdere mensen het volledige telecom aanbod qua internet in België zouden kennen betwijfel ik ten zeerste dat er nog veel klanten voor Belgacom over zouden zijn. Het zou alleszins toch een pak minder zijn.

Begrijp me niet verkeerd belgacom is geen slechte provider, ik vind het aanbod pover naar de gewone consument toe en het zakelijke aanbod wat ik dan zou nemen vind ik net weer te duur ..

PS: en dit geld voor alle adsl providers doe iets aan die upload snelheid die is gewoon te laag, vind ik toch.

Geplaatst: 23 dec 2006, 22:50
door Xplod
Mij heeft een vriendelijke Belgacom verkoper, off the record weliswaar,.. ooit verteld dat Belgacom wettelijk bepaald nooit als eerste met nieuwe dingen over de brug mag komen om de kleinere Providers een eerlijke kans te geven hun producten aan de man te brengen. Belgacom wordt beschouwd als de grootste.

Hij zei me ook dat Belgacom zijn nieuwe dingen anders al lang aan de man had gebracht.

Het zou dus wel eens goed kunnen zijn dat Belgacom nog wat ferme troeven zitten heeft.

Geplaatst: 23 dec 2006, 22:58
door kUmbro
Ofloo schreef:PS: en dit geld voor alle adsl providers doe iets aan die upload snelheid die is gewoon te laag, vind ik toch.

dt-fouten :wink:
Xplod schreef:Mij heeft een vriendelijke Belgacom verkoper, off the record weliswaar,.. ooit verteld dat Belgacom wettelijk bepaald nooit als eerste met nieuwe dingen over de brug mag komen om de kleinere Providers een eerlijke kans te geven hun producten aan de man te brengen. Belgacom wordt beschouwd als de grootste.

Ook al gehoord (allé hier op userbase gelezen) dat dat het BIPT is, die dit verbiedt

Geplaatst: 24 dec 2006, 01:49
door S|N
BGC TV is een "succes" omdat men iedereen! die het maar kan krijgen een gratis wifi modem, 3 maand gebruik van decoder en alle kanalen door zn strot ramt.
Wat kost dit niet allemaal?

Hoeveel mensen zijn er niet die dit aangaan en na een week al de boel opzeggen?!?
Ikke in elk geval wel, en ik niet alleen. Kijk maar eens naar de verkoopskanalen zoals Ebay. Daar staan elke dag NIEUWE philips modems te koop!?

Ik ZAT aan de bron en heb het met mn eigen ogen en oren mogen zien. Véél mensen nemen de gratis proefperiode maar vélen brengen het daarna ook weer terug.

Is Telenet beter? Nope, niet in mijn ogen.

Ik ben eerder van mening dat de Belg er nog niet klaar voor is, EN dat de aangeboden producten over de volledige lijn nog niet goed uitgewerkt zijn, laat staan TE DUUR.

Soite, in elk geval, beste mensen, neem die gratis proefperiode, bekijk de boel of bekijk hem niet maar hou die gratis philips wifi modem :).

Geplaatst: 24 dec 2006, 10:01
door alfadude
Ik ken er 3 in mijn kenissenkring die op dat aanbod zijn ingegaan.
Alle 3 brengen ze binnenkort hun spullen terug binnen.
Ik ken er slechts 1 die het ding nu reeds maanden gebruikt maar dat is om voetbal te kijken.

Geplaatst: 24 dec 2006, 11:18
door Steven7
hollebollegijs schreef:
Hoe komt het dat het aantal telecom klachten stijgt waarbij de klachten voor belgacom flink dalen?


Omdat Belgacom zoiezo al het bedrijf is met procentueel en in absolute aantallen het meeste klachten? Kijk eens op de webstek van de ombudsdienst en je weet genoeg.

Ik heb zelf InDi, maar vind de prestatie van Telenet toch sterker dan die van BGC.
De klanten die Canal+ hadden voor Belgisch voetbal, denk je dat die nu Telenet hebben voor digitale TV?
Telenet heeft in Vlaanderen misschien 60 procent van de afzetmarkt van Belgacom. Telenet heeft zelfs geen afzetmarkt in Wallonië zoals BGC.
Dat BGC vooral klanten heeft dankzij het voetbal-contract ben ik mee eens. Waarom zou iemand anders BG TV nemen?
Belangrijke vraag vind ik wel. Van die 103.000 klanten, hoeveel hebben er daarvan voetbal?

Geplaatst: 24 dec 2006, 11:33
door kaween
... had ik eerder ook al geopperd, daarom dat ik vragen stelde bij die 103.000 abo's. Ik zit niet in telenet-land voor TV, maar ik dacht te begrijpen dat de abo's bij Telenet altijd vast zijn, maw, geen gratis proefperiode kennen.

Laatste cijfer dat ik heb gehoord qua voetbal-abo's : tussen 13.000 en 15.000. BGC doet daar vrij geheimzinnig over. I wonder why.

Bij ons zijn er aardig wat mensen met hun spulletjes teruggekomen, maar niet zozeer vanuit het "ik ga hier eens van profiteren", maar eerder minder goed geinformeerde mensen die plots beseffen dat dit niet zomaar evident werkt in een huishouden met méér als 1 TV en een videorecorder, een probleem dat trouwens niet beperkt is enkel BGC-TV natuurlijk.

Ik bedoel maar : neem een mooiere TV met een dual analog tuner. Waarde bij analoge input : kan leuk zijn. (gebruik het zelf eigenlijk dagelijks : even zappen naar een andere zender en toch in het oog houden wat het programma doet wat je volgt, of even teletekst oproepen van de VRT terwijl je op pakweg Nickelodeon zit). Waarde bij digitale TV : "zero".
En dan heb ik er nog zelfs geen opname-toestel bij verzonnen, nietwaar.
In mijn ervaring wordt over dit soort beperkingen bij de meeste BGC verkoopspunten *nooit* gesproken wanneer een mogelijke klant zich kenbaar maakt, getuige de ontgoochelde reakties die bij ons binnenlopen en meestal in de trand zijn van "da kan toch nie" en "da hadde ze me wel moge zegge". Bij ons worden de klanten hier *wel* op attent gemaakt, en dat kan mede verklaren waarom wij die dingen feitelijk niet aan de straatstenen kwijtraken.

INDI verkoopt dan weer redelijk bij ons, zeker nu we die HiDef demo box hebben lopen ; hoewel de hoeveelheid aangeboden kanalen in HDTV laag is, zitten er duidelijk aardig wat VTM-kijkers bij de klanten en als je dan de BGC box laat lopen naast de InDi box, tja ....
Vanaf volgend jaar zijn die HDTV boxen dus te koop, in 2 versies : eentje met en eentje zonder opname mogelijkheid. Het feit dat de mensen allemaal een tegoedbon krijgen van hun huidige decoder om daarna quasi zonder enig verlies over te stappen maakt de koop dan meestal rond. Geen interactiviteit ? Geen punt voor de meeste klanten : die willen een zo goed mogelijk beeld voor een zo laag mogelijke prijs.

Bovendien : onze BGC-demo decoder is al 2 keer omgewisseld, en nu zitten we aan onze derde : en nog steeds heel regelmatig een BSOD ("toestel is te warm geworden .... wordt nu uitgeschakeld"). De Indi box staat daar langs; nog nooit een probleem gehad. Die dingen staan bij ons inderdaad 24/7 aan, maar feitelijk mag dat voor een "goed getest consumer product" geen probleem zijn.

Geplaatst: 24 dec 2006, 12:49
door Anthony
Steven7 schreef:
hollebollegijs schreef:
Hoe komt het dat het aantal telecom klachten stijgt waarbij de klachten voor belgacom flink dalen?

Belangrijke vraag vind ik wel. Van die 103.000 klanten, hoeveel hebben er daarvan voetbal?

40 à 50%.

Geplaatst: 27 dec 2006, 18:12
door ubremoved_539
alfadude schreef:Ik ken er 3 in mijn kenissenkring die op dat aanbod zijn ingegaan. Alle 3 brengen ze binnenkort hun spullen terug binnen.


Ik ken het verhaaltje... ken zo ook iemand die op het aanbod is ingegaan, en hoopt dat tegen die tijd TN met een HDTV decoder uitkomt. BGC is dus gewoon "vulsel" in z'n digitale leemte 8)

Geplaatst: 27 dec 2006, 19:38
door Goendi
Wat een gezaag... Zonder te zeggen dat Belgacom TV op iets trekt, zijn 100.000+ klanten wel effectief een schot in de roos als je van 0 begint. Ook weer gelezen dat Belgacom duur is, en dat niemand zit te wachten op die extraatjes. Even corrigeren: de kostprijs is duur, maar hoeveel maand gratis zit daar in? En die extraatjes, hoeveel zouden die kosten als je ze apart neemt elders? Iemand enig idee? Ik wil wel eens een berekening zien van al die voordelen... En tot slot: misschien zitten de klagers hier niet te wachten op die extraatjes, maar anderen misschien wel... Wie weet is dat de reden dat anderen niet veranderen, misschien kennen ze idd geen andere ISP's, misschien hebben ze schrik, misschien vinden ze het op een ander niet beter, MISSCHIEN ... Wie zal het zeggen? Enige dat hier gedaan wordt is gokken, veronderstellen en zagen als het op Belgacom aankomt. Begint beetje déjà vue te worden...

Geplaatst: 27 dec 2006, 20:50
door Moomin
Zolang het niet mogelijk is een standaard digitale kaart in mijn PC te steken waarmee ik digitaal TV kan ontvangen, opnemen op mijn HD en dan op DVD branden hoef ik beide niet, noch TN, noch BGC.

Wat is dat voor dwaasheid dat ik een DVD recorder via de analoge uitgang van zo'n digibox moet aansluiten? Waarom moet het dan digitaal?

Men zou beter een voorbeeld nemen aan Duitsland, waar je dit allemaal wel kan, vrijheid aan de consument, zonder articifiele beperkingen van de leveranciers. Daar heb je ook zowat alle kanalen ook via DVB-T, terwijl dat in Belgie alleen de VRT kanalen zijn. Waarom loopt Belgie zover achter denk je?

En als men mij de keuze niet meer laat en analoog uitzet... er is nog altijd zoiets als DVB-S...

Moomin

Geplaatst: 27 dec 2006, 21:02
door Zambo
Procentueel is Belgacom TV een dure en mislukte grap. Als je amper een goede 100.000 klanten kan trekken op een bevolking van 10 Milj en dat de concurent aan het dubbele zit op een bevolking van 5 Milj (Brusselse regio en IN-Di gebied afgetrokken ruwweg). Dan is het objectief duidelijk dat het digitaal tv platform van Belgacom een flop te noemen is.
Hoe kan je dan verantwoorden dat een contract van 36 Milj wordt afgesloten met amper 40 tot 50% abbonees. Vandaar waarschijnlijk ook dat er nu koppen aan het rollen zijn bij Belgacom, waarschijnlijk zullen er nog meer bijkomen.

Zolang ze hun prijzen en snelheden niet aanpassen is en blijft Belgacom een te mijden ISP.

Vandaag een affiche (je weet wel zo'n grote borden) gezien van Tele 2. Tijdelijk surfen en bellen aan 9.95 en daarna voor 4Mbits en bellen iets van 40 Euro. Goede zaak van die ISP, dat men Belgacom maar zwaar onder druk zet, want ze zijn stinkende duur (41.95 voor internet en 17.15 + 19.95 voor telefonie). Dat er dus maar een grote leegloop komt bij Belgacom dat ze verplicht worden hun prijzen aan te passen. Liever gisteren dan morgen.

Geplaatst: 27 dec 2006, 21:31
door deej
Zambo schreef:Vandaag een affiche (je weet wel zo'n grote borden) gezien van Tele 2. Tijdelijk surfen en bellen aan 9.95 en daarna voor 4Mbits en bellen iets van 40 Euro. Goede zaak van die ISP, dat men Belgacom maar zwaar onder druk zet, want ze zijn stinkende duur (41.95 voor internet en 17.15 + 19.95 voor telefonie). Dat er dus maar een grote leegloop komt bij Belgacom dat ze verplicht worden hun prijzen aan te passen. Liever gisteren dan morgen.


't Is te hopen dat er ook veel bij Telenet vertrekken want 256 kbps upload is ook niet meer van dezen tijd.

Geplaatst: 27 dec 2006, 21:51
door ubremoved_539
Zambo schreef:Als je amper een goede 100.000 klanten kan trekken op een bevolking van 10 Milj en dat de concurent aan het dubbele zit op een bevolking van 5 Milj (Brusselse regio en IN-Di gebied afgetrokken ruwweg). Dan is het objectief duidelijk dat het digitaal tv platform van Belgacom een flop te noemen is.


Hopelijk besef je dat dat geen objectieve vergelijking is ! Iemand een extra kastje verkopen om tussen z'n kabel te plaatsen is nu éénmaal iets gans anders dan hem z'n kabel te laten buitensmijten, en een hele nieuwe infrastructuur binnen te halen (laat staan het hieraan verbonden ADSL abonnement).

Zambo schreef:Vandaag een affiche (je weet wel zo'n grote borden) gezien van Tele 2. Tijdelijk surfen en bellen aan 9.95 en daarna voor 4Mbits en bellen iets van 40 Euro. Goede zaak van die ISP, dat men Belgacom maar zwaar onder druk zet


Mooi moest het allemaal werken... maar misschien moet je eerst eens wat lezen over de reputatie en ellende die je in huis haalt met Tele 2. In ieder geval, iedere ernstige nieuwe provider is een aanwinst voor de consument.

Geplaatst: 28 dec 2006, 09:14
door Ofloo
kUmbro schreef:
Xplod schreef:Mij heeft een vriendelijke Belgacom verkoper, off the record weliswaar,.. ooit verteld dat Belgacom wettelijk bepaald nooit als eerste met nieuwe dingen over de brug mag komen om de kleinere Providers een eerlijke kans te geven hun producten aan de man te brengen. Belgacom wordt beschouwd als de grootste.

Ook al gehoord (allé hier op userbase gelezen) dat dat het BIPT is, die dit verbiedt


Straatje zonder einde, als je weet belgacom het netwerk bezit volgens mij mogen ze het wel alleen mogen ze het niet voor zich houden.

Belgacom mag niks nieuws en alle kleinere providers zijn afhankelijk van belgacom voor iets nieuws dus.. goede strategie van het BIPT als het mij vraagt om vooruitgang tegen te houden. Volgens mij zijn er nog kleine lettertjes .. die ze niet gelezen hebben :p of die ze liever niet zeggen.