Dommel nieuwe activatie, adsl lijn blijft dood
Geplaatst: 15 dec 2006, 16:02
Kan iemand mij aub helpen?
Ik heb mijn schoonvader een Dommel NClite laten tekenen. De activatie was voorzien voor 08/12. Heb intussen zijn User & PW gekregen, dus dat zit goed, dacht ik... Hij heeft voor de 1st maal internet in huis. Ik heb hem mijn ouwe ext. linksys modem + PC gegeven.
14/12: alle login gegevens staan correct en gesaved. Toch geeft de modem geen ADSL lijn aan, lampje blijft dood. De modem zegt dat ADSL disconnected is. Alle telefoonuitgangen hebben een splitter eronder. De modem ook een. Steeds niks
.
We hebben zelfs in de kelder rechtstreeks een koperpaar-kabel aangesloten met telefoonsocket + splitter erop. Ook niks. Van de straat komen er 4 paar binnen. Enkel 1 is aangesloten met het huisnetwerk, daar staat ook wat volt op. Op de 3 andere staat geen stroom dus vermoed ik dat deze niet gebruikt worden (?)
Nu de vragen:
- Mag ik hier concluderen dat BGC zijn aanpassingen niet (juist) heeft uitgevoerd in de centrale?
- Connect een modem automatisch met het ADSL netwerk (lampje), ook als de user & PW niet zijn ingegeven? dacht van wel...
- Is er een andere manier om de lijn te testen?
- Dommel Helpdesk zei me dat we BGC moeten contacteren
Is het niet aan Dommel om contact op te nemen met BGC? PS. ticket bij Dommel is reeds aangemaakt
Bedankt mensen!
Ik heb mijn schoonvader een Dommel NClite laten tekenen. De activatie was voorzien voor 08/12. Heb intussen zijn User & PW gekregen, dus dat zit goed, dacht ik... Hij heeft voor de 1st maal internet in huis. Ik heb hem mijn ouwe ext. linksys modem + PC gegeven.
14/12: alle login gegevens staan correct en gesaved. Toch geeft de modem geen ADSL lijn aan, lampje blijft dood. De modem zegt dat ADSL disconnected is. Alle telefoonuitgangen hebben een splitter eronder. De modem ook een. Steeds niks
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
We hebben zelfs in de kelder rechtstreeks een koperpaar-kabel aangesloten met telefoonsocket + splitter erop. Ook niks. Van de straat komen er 4 paar binnen. Enkel 1 is aangesloten met het huisnetwerk, daar staat ook wat volt op. Op de 3 andere staat geen stroom dus vermoed ik dat deze niet gebruikt worden (?)
Nu de vragen:
- Mag ik hier concluderen dat BGC zijn aanpassingen niet (juist) heeft uitgevoerd in de centrale?
- Connect een modem automatisch met het ADSL netwerk (lampje), ook als de user & PW niet zijn ingegeven? dacht van wel...
- Is er een andere manier om de lijn te testen?
- Dommel Helpdesk zei me dat we BGC moeten contacteren
![Shocked :eek:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Is het niet aan Dommel om contact op te nemen met BGC? PS. ticket bij Dommel is reeds aangemaakt
Bedankt mensen!