Nieuwe snellere Processoren ?

Wil je gewoon eens testen of je klaar bent om te posten? Doe dit dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Sneller met grotere L2-cache > > Klik hier
Afbeelding
Gebruikersavatar
Massachusetts
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 jul 2003, 15:44
Locatie: Tongeren, Belgium

Vergroot AMD zijn voorsprong op Intel? Men zegt op papier. Maar naar mijn weten heeft Intel een grotere naam, een grote brand awareness dan AMD. Ze kunnen misschien beter zijn (dat geloof ik niet), maar Intel heeft toch de beste papieren. In de toekomst zou daar verandering in kunnen komen, het zou de concurrentie uiteraard ten goede komen.
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

AMD voorsprong op Intel? LOOOOOOL :lol:

Waar haal je dat vandaan? De laatste vergelijkende benchmark die ik gezien heb ruled Intel nog steeds. Op alle tests die ze gedaan hebben was er slechts 1tje waar de amd (een 3200+ vs 3,2 GHz) beter in presteerde, al was het verschil miniem.
Nu, ik ben vooral zeer benieuwd naar de technologisch beste processor van het moment, zijnde de Pentium M. Die hebben lagere MHz'en en presteren beter dan AMD's.
Het is m'n bedoeling niet om een zoveelste AMD vs. Intel battle te beginnen (al vermoed ik dat het er wel weer van zal komen :roll: )
Maar je moet geen dingen gaan verkondigen die niet waar zijn eh :-)
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Ik volg de mening van meon, ja....het is niet voor niets dat ik bij het plaatsen van deze topic in de titel een vraagteken geplaatst heb.
In die link had ik een en ander gecheckt, vandaar dat ik in de beschrijving iets gewijzigd had, namelijk dat vraagteken!
Zie > Onderwerp: Nieuwe snellere Processoren ?
Afbeelding
Sandman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 21 jun 2003, 10:29
Locatie: Genk

Ja, amd heeft inderdaad nog lang geen voorsprong op intel (alhoewel ik 85% amd verkoop, dus daar ligt het niet aan...)

Intell heeft op dit moment de snelste cpu's. Maar als je gaat kijken wat die mogen kosten...
Daarbij heeft intel nu ook wat probleempjes in zijn ontwikkeling (dat is trouwens normaal he, anders zzou men niet moeten ontwikkelen), wat meer problemen als normaal dus met het verbuik van de nieuwe cpu's die in ontwikkeling zijn. Hierdoor zou AMD met zn nieuwe K8 wel weer eens kunnen bijkomen.

Maar qua pure cpu-power, ben ik al meer als tevreden. Ik wil als ik mezelf een nieuwe pc aanschaf voornamelijk meer geheugenbandbreedte hebben en gewoon een sneller I/O systeem. Dat zou mijn systeem versnellen.(scsi raid5 met 15K schijven iemand? ;) ) , niet zozeer pure cpupower. (al zou dat ook mogen)

De ontwikkelingen met de cpu's zullen echter toch nog wel een tijdje blijven duren..., de mensen zullen hun homefilmpkes in een paar seconden willen omzetten naar een ander formaat (encoderen)
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Ik wil niet zozeer supersnelle cpu's (ook wel leuk), maar de eerste CPU fabrikant die GEEN TCPA en van die bucht ondersteund die krijgt mijn geld. Desnoods importeer ik hem vanuit China :p

greetz,

Nob
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

ik zou ook liever zien dat ze cpu's zonder tcpa ontwikkelen, en dat ze verder zoeken naar minder hitte producerende cpu's, voor 90% van de dingen is de cpu op het ogenblik snel genoeg
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1192
Lid geworden op: 14 nov 2002, 16:59
Locatie: Derde straatje op de rechterkant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wie zegde dat daar van die trage AMD's ? :-D
Beetje koelen hè mannen :idea:

http://www6.tomshardware.com/cpu/20031021/index.html
Plaats reactie

Terug naar “Test”