Pagina 1 van 1

Aansluitproblemen vaste lijn(na 2 afspraken nog niks)

Geplaatst: 10 dec 2006, 21:49
door achaos
Eind oktober heb ik in het Wijnegem schoppingcenter een aanvraag gedaan voor een vaste lijn(discovery lijn) voor mijn nieuwbouwwoning. Ik kreeg de mondelinge melding dat de aansluiting op 28 november 2006 zou plaats vinden ,maar dat ik er zeker nog schriftelijk bericht van zou krijgen.

Vermits op 23 november nog altijd geen brief van Belgacom in mijn brievenbus zit bel ik 24 november naar Belgacom om uitleg te vragen.
Alles ging gewoon door op 28 november en ik zou zeker die brief nog krijgen (maandag dus, de dag voor aansluiting).

Ondertussen had ik nog geen brief ontvangen maar ik ging ervan uit dat de aansluiting toch zou doorgaan. Na een hele dag gewacht te hebben , was er op 28-11-2006 nog niemand langs geweest .Ik heb dan tegen de avond gebeld naar de klantendienst ,toen gingen ze dezelfde avond nog terugbellen om informatie te geven wat er fout is gelopen en om een oplossing te geven. Maar ik heb geen telefoon gekregen.

Op 29 november heb ik dan teruggebeld Ze zeiden dat er veel zieken waren en dat mijn aansluiting er over is geschoten. Ze hadden me dan toch tenminste kunnen verwittigen zodat mijn broer(die ik had gevraagd om aanwezig te zijn) nog iets anders kon doen die dag. Ze hebben dan een nieuwe afspraak gemaakt voor 8 december 2006. Maar tot op vandaag heb ik weer geen brief ontvangen.

----Dit zijn aangepaste copy/pasten van wat ik naar Belgacom klachtendienst heb gestuurd, hier veranderd mijn stemming een beetje.----

Op 8 -12-2006 is het weer fout gelopen, er is weer niemand opgedaagd.
Mijn broer die ik weer gevraagd had om aanwezig te zijn ,heeft al 2 verlofdagen verprutst omdat Belgacom niet in staat is hun afspraak na te komen.
Ik heb die dag 2 keer naar de helpdesk gebeld , waar ze me om 12.00 en om 16.00 uur nog beweerden dat ik die dag nog zeker aangesloten zou worden.
Ondertussen heb 6 keer naar Belgacom gebeld,1 x naar een belgacom winkel geweest, een fax naar de klachtendienst en 2 emails verstuurd voor een simpele telefoonlijn aan te vragen.
Ondertussen heb ik nog geen telefoon .
Ik heb terug contact opgenomen met de klachtendienst van Belgacom.
Ik stuur mijn probleem ook op naar de ombudsdienst van telecomunicatie.


Ik ben ten einde raad , ik denk dat ik niet meer kan doen om versneld aan een telefoonlijn te geraken.
Wanneer zal ik mijn eerste belletje kunnen doen over de vaste telefoon?
_________________

Geplaatst: 10 dec 2006, 21:56
door Icecubes
Je hebt er alvast goed aan gedaan om de ombudsdienst te contacteren. Wat Belgacom hier doet kan niet door de beugel. 2x na elkaar is echt niet normaal.

Geplaatst: 10 dec 2006, 22:11
door Patje
vind ik heel raar...

Mijn verhaal op 28 okt 2006 , afspraak voor de verhuis van mijn lijn naar mijn nieuwe woning.
in de voormiddag werd mijn telefoonlijn afgesloten, Belgacom technieker belt mij zelf op om te vragen welk uur hij mag langs komen in de nieuwe woning om alles aan te sluiten...!
Technieker is er op het afgesproken uur,( diezelfde dag) in de namiddag had ik al telefoon en internet in mijn nieuw huis.
een Bewijs dat het ook goed kan verlopen! :-D

Geplaatst: 10 dec 2006, 22:44
door Vieten
Het beste wat je volgens mij kan doen is naar een 'echt' Belgacom verkooppunt gaan ipv een privé-winkel.
Ergens is er iets aan het mislopen in de administratie en zij kunnen allicht in meer bestanden gaan snuffelen dan de privé-winkels.

Geplaatst: 11 dec 2006, 00:34
door Tomsworld
Vieten schreef:Het beste wat je volgens mij kan doen is naar een 'echt' Belgacom verkooppunt gaan ipv een privé-winkel.
Ergens is er iets aan het mislopen in de administratie en zij kunnen allicht in meer bestanden gaan snuffelen dan de privé-winkels.


Die winkel @ wijnegem, is een Teleboetiek van/door Belgacom uitgebaat met Belgacom Personeel.

Maar wat zegt de klantendienst ervan ?

Geplaatst: 11 dec 2006, 14:37
door blidi
Vroeger (jaren 70/80) moest je een politieker aanspreken om binnen een redelijke termijn een telefoonaansluiting te kunnen krijgen.
De rtt was een logge staatsinstelling waar alles wat maar mis kon lopen ook misliep.
Belgacom is intussen een modern bedrijf geworden, maar blijkbaar gaat er nog steeds van alles mis.
Jammer natuurlijk als je het slachtoffer bent.
Je kan meestal enkel braaf afwachten, en ze constant op de hielen zitten.
Op 1 april moet belgacom zijn abonnementen opgooien voor de concurentie.
Ik verwacht er niet te veel van, want wie op de verschillende forums de ervaringen met tele2, scarlet one en comsoorten leest die weet dat het gras helemaal niet groener is langs de andere kant van de wei.

Geplaatst: 11 dec 2006, 16:11
door achaos
Ondertussen heeft iemand van Belgacom contact opgenomen met de melding dat hij mijn zaak persoonlijk gaat opvolgen.De computers waren uitgevallen ofzo .
Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst: 15 jan 2007, 20:05
door achaos
Ik kom even de stand van zaken geven.
Nog een 6 -tal keer heb ik contact opgenomen(met Wendy , Veronique, en nog een aantal andere).
Ze hebben ondertussen mijn telefoonnummer geschrapt en me een nieuwe lijn verkocht , staat mooi in hun verkoopsstatistieken waarschijnlijk.Ze wilden er nog wat extra diensten bijverkopen ook.
Ondertussen zijn er nog wat afspraken gemaakt, zo belde ik op maandag en zouden ze donderdag komen. Maar Wendy zei het op zo'n manier dat het niet geloofwaardig klonk , na aandringen zei ze dat ik volgende dag moest terugbellen omdat het systeem niet werkte. Maar de volgende dag wisten ze niks van een afspraak en zeker niet op donderdag.Nu heb ik een afspraak op 26 januari in de voormiddag.
Echt versnelling heeft de ombudsdienst niet gebracht, ik wil geen schadevergoeding.Enkel een telefoonlijn en liefst zo snel mogelijk, maar dat lijkt niet zo goed te lukken.

Nu kijk ik uit naar 26 januari , hoop doet leven :-) .
Van die persoon die mijn zaak persoonlijk ging opvolgen ,heb ik nooit iets gehoord.

Geplaatst: 17 jan 2007, 10:56
door achaos
Vandaag zat er een brief in de bus,dat ze 26 januari komen.
Deze heb ik de vorige keren nooit aangekregen.

Geplaatst: 26 jan 2007, 15:19
door achaos
achaos schreef:Vandaag zat er een brief in de bus,dat ze 26 januari komen.
Deze heb ik de vorige keren nooit aangekregen.

Vandaag telefoon van de technieker dat hij onderweg was. Toen hij aangekomen was, vertelde hij dat ik een andere dienst nodig had.grrrrrrr
Hij deed enkel de aansluiting en geen graafwerken.
Nu heeft hij zelf naar de bureau gebeld voor een nieuwe afspraak , deze gaat door op 9 februari.
Hopelijk 4de keer goede keer. Ik hou jullie op de hoogte.

De technieker was begripvol enzo hoor, maar belgacom en mij wil precies niet echt lukken.

Geplaatst: 10 feb 2007, 14:40
door achaos
Gisteren zijn ze eindelijk mijn telefoonlijn komen aansluiten.
Ik ben woensdag nog langs een belgacomwinkel geweest om mijn afspraak te laten bevestigen ,kwestie zeker te zijn.In zo'n winkel is het contact een stuk beter als de telefonische helpdesk.Naar die Belgacomwinkel had ik veel sneller naar toe moeten gaan.
4de keer was goede keer!

niet nakomen afspraken Belgacom

Geplaatst: 17 feb 2007, 11:54
door gsmpie
Ik heb al veel items gelezen, altijd dezelfde problemen. Zelf deze zaken ook aan de lijve ondervonden. Samenvatting:
* afspraken komt Belgacom niet na, je mag al blij zijn als er een technieker opdaagt
* ze bellen nooit een uur voordat ze komen, al wordt dit uitdrukkelijk afgesproken
* enige manier om het vooruit te laten gaat is iemand kennen bij Belgacom!!! (meermaals deze opmerking gelezen, voor mij was dit inderdaad ook de enige snelle oplossing!!!)

Geplaatst: 17 feb 2007, 13:35
door devilkin
Dan heb ik blijkbaar geluk gehad. Technieker was hier op tijd en ik heb een telefoontje gehad op voorhand :)

Ok, ja, ik ken volk bij Belgacom (redelijk veel volk zelfs), maar heb dit niet vermeld ;)

Geplaatst: 09 maa 2007, 16:14
door ayuhasca
achaos schreef:
achaos schreef:Vandaag zat er een brief in de bus,dat ze 26 januari komen.
Deze heb ik de vorige keren nooit aangekregen.

Vandaag telefoon van de technieker dat hij onderweg was. Toen hij aangekomen was, vertelde hij dat ik een andere dienst nodig had.grrrrrrr
Hij deed enkel de aansluiting en geen graafwerken.
Nu heeft hij zelf naar de bureau gebeld voor een nieuwe afspraak , deze gaat door op 9 februari.
Hopelijk 4de keer goede keer. Ik hou jullie op de hoogte.

De technieker was begripvol enzo hoor, maar belgacom en mij wil precies niet echt lukken.


dat is een pure leugen vanwege belgacom, er moet niet gegraven worden om een aansluiting te doen. ik heb hetzelfde ondervonden.
ze durfden me zelfs zeggen: "als je ons een lasser kan bezorgen sluiten we je direkt aan" wat voor een boerse manieren zijn dat nu weer? :twisted:

Geplaatst: 09 maa 2007, 19:31
door StB
Als Belgacom een nieuwe woning op haar netwerk moet aansluiten is het logisch dat er gegraven moet worden. Kabels liggen in de grond dus ja vrij logisch ...

Is de woning ooit aangesloten op het netwerk van Belgacom dan kan men wel meestal aansluiten zonder te graven. (tenzij kabel te weinig paren heeft)


achaos: Vandaag telefoon van de technieker dat hij onderweg was. Toen hij aangekomen was, vertelde hij dat ik een andere dienst nodig had.grrrrrrr

patje: Mijn verhaal op 28 okt 2006 , afspraak voor de verhuis van mijn lijn naar mijn nieuwe woning.
in de voormiddag werd mijn telefoonlijn afgesloten, Belgacom technieker belt mij zelf op om te vragen welk uur hij mag langs komen in de nieuwe woning om alles aan te sluiten...!

devilkin: Dan heb ik blijkbaar geluk gehad. Technieker was hier op tijd en ik heb een telefoontje gehad op voorhand

Belgacom belt nooit klanten op, komt afspraken nooit na,...

gsmpie, uw post is precies ook niet veel waard.