Pagina 1 van 2
Realdsl offline ?
Geplaatst: 07 dec 2006, 20:53
door digitalboy
Hello
Zit sedert vanavond zonder verbinding (realdsl FUP).
Het is een tijdje geleden dat ik nog een bezoek gebracht heb aan Userbase omdat alles vrij goed liep en ben dus enigszins wel confused met wat ik nu in de andere topics lees.
Heb ik iets gemist ? hehe
Is er iets veranderd aan de logins ofzo ?
groetjes
Re: Realdsl offline ?
Geplaatst: 07 dec 2006, 21:16
door elldiablo
[quote="digitalboy"]Hello
Zit sedert vanavond zonder verbinding (realdsl FUP).
Het is een tijdje geleden dat ik nog een bezoek gebracht heb aan Userbase omdat alles vrij goed liep en ben dus enigszins wel confused met wat ik nu in de andere topics lees.
Heb ik iets gemist ? hehe
Is er iets veranderd aan de logins ofzo ?
groetjes[/quote
- heb je uw login al veranderd rdsl1234 naar rdsl 1234 @realdsl.be
mishien kan het helpen , bij mij ging het
Geplaatst: 07 dec 2006, 21:20
door digitalboy
Heb ik reeds sedert geruime tijd.
Krijg gewoon geen connectie meer.
Misschien een collectief probleem in de zone Antwerpen Zuid ?
Indien niet opgelost zal ik morgen maar eens bellen naar de helpdesk. zie er al naar uit
Geplaatst: 07 dec 2006, 23:05
door SSB
is hier in Antwerpen (Plantin Moretuslei) idem, sinds ongeveer 17:00 vandaag geen connect meer mogelijk. Het ADSL signaal zit wel nog op de lijn.
Geplaatst: 07 dec 2006, 23:09
door digitalboy
Inderdaad sedert 17u00 ongeveer.
Een collectief probleem dus :/
Geplaatst: 07 dec 2006, 23:27
door netdata
Zijn jullie al gemigreerd?
Geplaatst: 08 dec 2006, 00:24
door digitalboy
who knows ?
Ik weet van niets alleszins.
Geplaatst: 08 dec 2006, 02:58
door Robbe
SSB schreef:is hier in Antwerpen (Plantin Moretuslei) idem, sinds ongeveer 17:00 vandaag geen connect meer mogelijk. Het ADSL signaal zit wel nog op de lijn.
Als uw lijnprofiel zegt dat uw upload capaciteit 384Kbs is ipv 512Kbs, dan zit ge op het nieuwe netwerk, en komt het dus omdat ze u gemigreerd hebben.
Re: Realdsl offline ?
Geplaatst: 08 dec 2006, 06:44
door darkzero
digitalboy schreef:Zit sedert vanavond zonder verbinding (realdsl FUP).
troost je, zit al 30 dagen zonder connectie. ook geen adsl-signaal meer op de lijn en geen mens die er iets aan doet daar bij realdsl/mobistar. en nog nooit heeft die geweldige bjanssens hier op gereageerd.
Geplaatst: 08 dec 2006, 07:19
door bjansens
digitalboy schreef:Inderdaad sedert 17u00 ongeveer.
Een collectief probleem dus :/
Er zijn 2x werken gebeurd (die niet waren aangekondigd, was dus ook niet op de hoogte) tussen 17u en 18u30, maar alles zou terug moeten werken
Geplaatst: 08 dec 2006, 07:39
door SSB
Wel raar dat het om 23:00 nog niet werkte als we werken tussen 17:00 en 18:30 werden uitgevoerd.
Van migratie weet ik niets, ben maanden niet meer op het forum geweest en van Realdsl zelf heb ik niets vernomen. Het lijnprofiel was nog steeds 512kb upload en als dat verandert na de migratie naar 384kb, dan hoeft het voor mij niet meer. Ik heb indertijd een 3.3Mb down en 512kb up besteld en ook daar het contract voor getekend.
Geplaatst: 08 dec 2006, 08:47
door BMaster
bjansens schreef:digitalboy schreef:Inderdaad sedert 17u00 ongeveer.
Een collectief probleem dus :/
Er zijn 2x werken gebeurd (die niet waren aangekondigd, was dus ook niet op de hoogte) tussen 17u en 18u30, maar alles zou terug moeten werken
Waar zijn die werken gebeurd? Bij realdsl/realroot?
Geplaatst: 08 dec 2006, 08:49
door codemann
Ik heb rond middernacht nog even zitten gamen en heb het vrij snel opgegeven, aangezien ik om de 5 minuten connection problems had, mijn connectie bleek niet echt stabiel te zijn.
Geplaatst: 08 dec 2006, 09:38
door SSB
vanmorgen nog steeds niets....
ook geen antwoord aan de telefoon
Re: Realdsl offline ?
Geplaatst: 08 dec 2006, 10:05
door rdsl0361
darkzero schreef:digitalboy schreef:Zit sedert vanavond zonder verbinding (realdsl FUP).
troost je, zit al 30 dagen zonder connectie. ook geen adsl-signaal meer op de lijn en geen mens die er iets aan doet daar bij realdsl/mobistar. en nog nooit heeft die geweldige bjanssens hier op gereageerd.
Ook ik zit er al 30 dagen zonder. En bjanssens ook hier nog niet op gereageerd, *zucht*
Geplaatst: 08 dec 2006, 10:18
door digitalboy
Inderdaad, ik blijk ook nog op het aanvankelijke lijnprofiel te zitten, 3mbit/512, maar geraak nog steeds niet online :/
even bellen naar helpdesk nu.
groetjes
Geplaatst: 08 dec 2006, 10:22
door digitalboy
Om 10.21 uur gebeld naar de helpdesk met het welgekende telefoonnummer.
Na het bandje met de keuzemogelijkheden werd ik doorgeschakeld, doch....er werd NIET opgenomen.
Ik probeer binnen een uurtje opnieuw :/
Geplaatst: 08 dec 2006, 10:42
door BMaster
Je zou denken dat ze het wel zouden leren na al die problemen die ze gehad hebben, maar het blijft dus exact hetzelfde
Geplaatst: 08 dec 2006, 10:43
door digitalboy
Nieuwe poging om 10.40 uur.
Er werd wederom niet opgenomen bij de "heeft u een technisch probleem dienst".
Wordt vervolgd.
Geplaatst: 08 dec 2006, 12:36
door digitalboy
Nieuwe poging om 12.36 uur.
Nada !
En nog steeds geen internetverbinding.
Wordt vervolgd.
Geplaatst: 08 dec 2006, 13:36
door digitalboy
Ben optimist, dus nieuwe poging om 13.35 uur.
Nada !
Stel me de vraag of er eigenlijk nog wel een helpdesk is.
:/
Geplaatst: 08 dec 2006, 14:51
door netdata
digitalboy schreef:Ben optimist, dus nieuwe poging om 13.35 uur.
Nada !
Stel me de vraag of er eigenlijk nog wel een helpdesk is.
:/
Die slaapt opt moment denk ik, aangezien wij deze nacht incrowd gemoved hebben - Redbox.be - en ik had onze 2 helpdeskers mee.
digital boy wat voor lijn profiel heb je?
Indien nog 512 up moet signpost je dringend gaan migreren.
Geplaatst: 08 dec 2006, 22:39
door digitalboy
Inderdaad prodata, nog steeds 3,3 down/512 up
en nog steeds geen connectie.
Het weekeinde staat nu voor deur dus het zal het eerste internetvrije weekendje worden met realdsl vrees ik.
Enig zicht op wat er fout gelopen is ? Ik ben blijkbaar niet de enige met dit (nieuwe) probleem.
Groetjes
Geplaatst: 08 dec 2006, 23:34
door netdata
digitalboy schreef:Inderdaad prodata, nog steeds 3,3 down/512 up
en nog steeds geen connectie.
Het weekeinde staat nu voor deur dus het zal het eerste internetvrije weekendje worden met realdsl vrees ik.
Enig zicht op wat er fout gelopen is ? Ik ben blijkbaar niet de enige met dit (nieuwe) probleem.
Groetjes
ja ik heb een vermoeden,
Omdat je nog niet gemigreerd bent zit je dus nog met telenet solutions ertussen.
Deze mensen hebben de link down gehaald met als gevolg dat je geen internet meer het. reden is einde contract.
De migratie had echter sneller rond moeten zijn...
Je kan er op staan dat wij aandringen bij signpost om u en nog enkele andere ASAP te migreren...
Geplaatst: 09 dec 2006, 00:51
door SSB
Heb vandaag ongeveer 20x gebeld naar Realdsl en nooit iemand aan de lijn gekregen, steeds het bekende bandje...
Ook op het ticket dat ik 07-12 heb verstuurd op hun eigen webpagina komt er geen antwoord en volgens de status is alles 'normaal', maar dat is dus niet het geval, nog steeds geen connectie. Ik ben hierdoor wel al mijn on-line bestellingen van vandaag misgelopen... en het ziet er naar uit dat het minstens maandag ook nog zo zal zijn.... wie gaat dit vergoeden ??? Volgens de contractvoorwaarden uiteraard niemand, maar ik vind dit echt niet kunnen. Er werd nergens iets aangekondigd, althans niet op de site van Realdsl, noch via e-mail of brief, en je kan van een gebruiker niet verwachten dat die de forums afschuilt naar info.
Wat me ook stoort is dat werknemers van Realroot/realdsl hier wel posten en niet op hun eigen tickets op de support site...
Geplaatst: 09 dec 2006, 01:40
door digitalboy
Heb je een idee wanneer dit probleem verholpen kan zijn prodata ?
Aan wie kunnen we onze identificatie doorspelen om de migratie te voltooien ?
Kunnen we maandagmorgen bellen naar de helpdesk ?
Geplaatst: 09 dec 2006, 10:32
door rdsl0361
Ja, erop staan bij Signpost, maandag zijn ze bij mijn lijn tot de conclusie gekomen dat ze het verkeerde nummer voor mij hadden doorgegeven. Ze gingen het asap in orde brengen (een mail met cain, iemand van de ombudsdienst en nog een hoop mensen met @realroot in cc), maar ... pas donderdag kreeg ik de melding dat het geregistreerd was, maar dat Belgacom nog een datum moest doorgeven, nu zaterdag, nog niks ontvangen, dus, das alweer een week verder. Nu gaat belgacom dat waarschijnlijk niet eens volgende week inplannen, zo ga ik dus nog aan de 40 dagen zonder internet komen. Het zijn er momenteel al:
32!!!!!!
Eerst komen ze af dat de fout niet bij hun ligt, dat die nummer niet meer bestaat bij Belgacom en dat concluderen ze uit het feit dat ze gebeld hebben en er niemand opnam. IPV het standaard antwoordapparaat van belgacom, kregen ze iets anders (omdat ik geen heb ingesteld) en dus bestond die lijn niet bij Belgacom!!!
Toen ik (via een copy en paste van de website van Belgacom) het bewijs leverde dat de lijn WEL van belgacom was, kreeg ik een droge melding:
Wij doen ook maar ons best om het zo spoedig mogelijk in orde te brengen
Ja, ik zie het, 32 dagen zonder internet en nog geen enkele hoop dat het deze week in orde gaat komen. So much for doing your best. Ik ben eens nieuwsgierig hoe realdsl zou gereageerd hebben als ik op hun manier mijn factuur had betaald met "ik doe maar mijn best, maar ik heb momenteel geen geld om de factuur te betalen"... Dat zou natuurlijk een compeet andere situatie zijn, nu zijn de facturen betaalt, maar ik had het evengoed in de kachel kunnen steken, dan had ik nog warm gehad ervan, nu heb ik er alleen kopzorgen over...[/i]
Geplaatst: 09 dec 2006, 10:37
door BMaster
prodata schreef:(over helpdesk:) Die slaapt opt moment denk ik, aangezien wij deze nacht incrowd gemoved hebben - Redbox.be - en ik had onze 2 helpdeskers mee.
prodata schreef:Omdat je nog niet gemigreerd bent zit je dus nog met telenet solutions ertussen. Deze mensen hebben de link down gehaald met als gevolg dat je geen internet meer het. reden is einde contract.
Lol, zo zie je NOG maar eens waar de prioriteiten liggen binnen dat bedrijf:
- Voltallige helpdesk heel de nacht mee nemen voor een verhuis en dus de volgende dag geen helpdesk hebben (niet dat het veel uitmaakt blijkbaar, maar kom)
- Ondertussen vallen mensen zonder internet omdat het ene contract afgelopen is alvorens de migratie voltooid is...
Geplaatst: 09 dec 2006, 11:35
door Tinke
Volgens dat ik hier kan begrijpen is voor mij de migratie rond want ik heb nog internet, heb begin deze week op smalband gezeten, kan nu fatsoenlijk surfen, dus conclusie, voor mij is de mutatie rond. Heb ik al niet het risico dat er nog een en ander kan misgaan bij het overgaan naar een andere ISP zoals ik her en er gelezen heb. (zoals bvb, het overgaan naar een andere ISP en dan een paar dagen later terug bij realdsl zitten.)
Dus heb ik vandaag mijn domiciliering stopgezet, maandag vraag ik adsl aan bij EDPnet, en zodra dit in orde is...............SALUUUTTTTT prutsers van realroot.realdsl, ik begrijp niet dat er nog mensen zullen zijn die bij dit hoopje ongeregeld zal blijven.
Zoals ze hier met hun klanten omgaan zie je nergens.
Geplaatst: 09 dec 2006, 11:39
door FlashBlue
BMaster schreef:Lol, zo zie je NOG maar eens waar de prioriteiten liggen binnen dat bedrijf:
Euhm; hier sla je de bal mis; ELK bedrijf gaat zakelijke klanten direct afhandelen; ook al moete daarvoor particulieren wijken of wachten...
En op dat vlak kan je niemand iets verwijten, ik ben geen fanaat van realdsl; maar het is een hard feit dat B2B in zowat elke sector en bij elke firma nog altijd voorrang heeft op privaatklanten. (en zo hoort het ook)
Geplaatst: 09 dec 2006, 13:34
door BMaster
FlashBlue schreef:Euhm; hier sla je de bal mis; ELK bedrijf gaat zakelijke klanten direct afhandelen; ook al moete daarvoor particulieren wijken of wachten...
En op dat vlak kan je niemand iets verwijten, ik ben geen fanaat van realdsl; maar het is een hard feit dat B2B in zowat elke sector en bij elke firma nog altijd voorrang heeft op privaatklanten. (en zo hoort het ook)
Ja, daar kan ik tot op zekere hoogte wel mee akkoord gaan aangezien zakelijke klanten veel meer opbrengen. Dat de 2 personen-tellende helpdesk 's nachts mee gaat om een zakelijke klant te helpen verhuizen zou ook allemaal niet erg zijn. Maar dat de dag erna de helpdesk niet bereikbaar is omwille van dit feit, dat vind ik niet kunnen.
Maar soit, ik ben er mij weer druk in aan 't maken terwijl ik ooit gezegd had dat niet meer te doen. Ben tenslotte zelf (gelukkig) al lang geen rdsl klant meer. Bij edpnet heb je dat soort problemen niet, daar moeten ze de helpdesk niet mee op stap nemen om zakelijke klanten te verhuizen
Geplaatst: 09 dec 2006, 14:08
door Braincel
Stopt echt niet hé,d8 ze halen nu teminste mensen van de smallband
en nu weer dit. Zal mijn laatste bericht zijn op dit forum in ieder geval
op 18/12 loop ik met dommel dus aangetekende gaat weg op die datum ook.
Geplaatst: 09 dec 2006, 14:08
door codemann
FlashBlue schreef:Euhm; hier sla je de bal mis; ELK bedrijf gaat zakelijke klanten direct afhandelen; ook al moete daarvoor particulieren wijken of wachten...
En op dat vlak kan je niemand iets verwijten, ik ben geen fanaat van realdsl; maar het is een hard feit dat B2B in zowat elke sector en bij elke firma nog altijd voorrang heeft op privaatklanten. (en zo hoort het ook)
En dat is een reden dat een helpdesk onbemand is?
Sorry dat is een onprofessioneel bedrijf en heeft niks te maken met wat jij zegt. Ik werk zelf in dezelfde sector en als wij nachtwerk moeten verrichten zorgen we toch altijd dat er minstens 1 persoon vanaf half 9 aanspreekbaar is. Lukt dat niet, heb je mensen te kort, neem je te veel hooi op je vork, of weet ik veel wat.
Geplaatst: 09 dec 2006, 14:25
door selder
RealRoot is gewoon een bende cowboys bijeen, die niet het minste idee hebben waarmee ze bezig zijn!
Zo erg heb ik het nog nooit geweten, ten tijde van A2F was het erg, maar dit slaat alles. Echt spijtig dat ze nog klanten hebben, probably mensen die niet eens merken dat er iets mis is, jan-met-de-pet-style ...
Is er eigelijk al een zicht op een eventuele definitiefe oplossing voor alle problemen? I don't think so!
Geplaatst: 09 dec 2006, 22:32
door SSB
Nog steeds off-line... en om de bestellingen van onze web-shop binnen te krijgen moet ik nu naar de buren...
Heb dan maar een Dommel aangevraagd, is 4 euro duurder, maar die beantwoorden zelfs vandaag, op een zaterdag, hun e-mails... bij Realdsl blijkbaar nooit...
Geplaatst: 10 dec 2006, 00:39
door digitalboy
Bwa, ik wacht tot maandag.
Als ik helpdesk maandag niet hebben kunnen bereiken zien we wel verder....
Geplaatst: 10 dec 2006, 10:27
door Moomin
Braincel schreef:Stopt echt niet hé,d8 ze halen nu teminste mensen van de smallband
en nu weer dit. Zal mijn laatste bericht zijn op dit forum in ieder geval
op 18/12 loop ik met dommel dus aangetekende gaat weg op die datum ook.
Ik zit ook op die 18e, hopelijk halen ze onze nummers niet door mekaar
BTW, je moet voordien opzeggen. In hun algemene voorwaarden in het contract staat dat je 14 dagen (kalenderdagen dus) tijd hebt om te reageren op een probleem. Doe je dat niet impliceer je dat je de wijziging aanvaardt!
Mijn brief is buiten, en daarin staat dat ik op de 18e opzeg, en dan op een andere ISP omschakel. Zullen wel zien of ze zich behoorlijk en professioneel gedragen.
Moomin
Geplaatst: 10 dec 2006, 12:16
door BBB
Moomin schreef:BTW, je moet voordien opzeggen. In hun algemene voorwaarden in het contract staat dat je 14 dagen (kalenderdagen dus) tijd hebt om te reageren op een probleem. Doe je dat niet impliceer je dat je de wijziging aanvaardt!
Ik heb dommel ook al aangevraagd, maar mijn opzegbrief van RealDSL is nog niet weg.
In de algemene voorwaarden staat ook in dat ze u op de hoogte brengen van wijzigingen aan het netwerk, ik ben ook nog niet op de hoogte gebracht.
En trouwens na één jaar mag je elke maand opzeggen, en aangezien ik meer dan een maand op voorhand betaal kan ik zelfs zonder de wijzigingen aan te halen opzeggen.
En stel dat ze moeilijk doen, dan zullen we is gaan beginnen over de volledige downtime die we hebben gehad (en als dat dan in een credit nota wordt verrekend dan is het zeker meer dan een maand op voorhand om op te zeggen)
Geplaatst: 10 dec 2006, 12:30
door Braincel
Ik hou het ook kort en zakelijk ,maar haal wel degelijk punt 5.2 aan
want dat is de reden dat ik vertrek.
Buiten het ongemak van 8 dagen offline te zijn vloog ik voor 5 gig de smallband op gedurende een aantal dagen zonder enige verwittiging.
Ik lees dat er mensen zijn die veel langer offline zijn en tevergeefs naar die helpdesk liggen te bellen ... eerlijk begrijp ik niet waar zij dat geduld vandaan halen.
Geplaatst: 10 dec 2006, 13:29
door rdsl0361
Moomin schreef:Braincel schreef:Stopt echt niet hé,d8 ze halen nu teminste mensen van de smallband
en nu weer dit. Zal mijn laatste bericht zijn op dit forum in ieder geval
op 18/12 loop ik met dommel dus aangetekende gaat weg op die datum ook.
Ik zit ook op die 18e, hopelijk halen ze onze nummers niet door mekaar
BTW, je moet voordien opzeggen. In hun algemene voorwaarden in het contract staat dat je 14 dagen (kalenderdagen dus) tijd hebt om te reageren op een probleem. Doe je dat niet impliceer je dat je de wijziging aanvaardt!
Mijn brief is buiten, en daarin staat dat ik op de 18e opzeg, en dan op een andere ISP omschakel. Zullen wel zien of ze zich behoorlijk en professioneel gedragen.
Moomin
14 dagen en dan aanvaardt? De klopt niet he, ze hebben niks laten weten, ik ben zelfs nog offline, als ik geen internet op mijn werk had of niet via een modempje kon connecteren thuis, wist ik niet eens dat limieten bestonden. En ook de mensen die niet over hun 75 gig gaan, weten het ook niet. Men weet het pas als het te laat is en ge op smallband zit.
In geen geval zijn die 14 dagen hier van toepassing