Pagina 1 van 1

Dit gaat toch echt te ver!?

Geplaatst: 05 dec 2006, 16:04
door theduvelking
Kreeg vandaag deze mail op mijn werk.
Dit gaat toch te ver. Ben zelf geen telenet klant en zal het nooit worden, maar deze geruchten de electronische wereld insturen is toch ook niet zoals het hoort.
Of hebben er mensen dezelfde ervaringen?


Onderwerp: Fw: Agressieve verkoop door TELENET ZEKER LEZEN
>
>
> Kennissen en vrienden,
>
>
>
> Iedereen heeft al ondervonden dat er een oorlog bezig is om zoveel
> mogelijk klanten te ronselen voor digitale TV.
> De twee hoofdvertolkers weten, eens je klant bent, je niets anders
> kan dan klant te blijven vermits de hoge kosten bij overschakeling.
> We herinneren ons nog het reukje aan de introductieprijs van de
> aandelen van TELENET.
>
> Hier start het verhaal. Er moet geld in het laatje komen, alle
> middelen zijn goed. Digitale TV doet zijn intrede in Belgiƫ,
In Nederland koop je een TV zonder meer en je bent digitaal.
> Bij ons dien je een digibox aan te schaffen, 199 Euro en hier
> nijpt het schoentje.
> Eens zo'n bakske gekocht, schakel je niet zo maar direct over
> naar de concurrentie want ieder heeft zijn eigen systeem digibox.
> Klanten van TELENET die nog niet digitaal gaan worden eerst
> bezocht door twee vertegenwoordigers, jonge snullen die je psychologisch
> bewerken:
> je bent niet modern, bijna iedereen kijkt digitaal, 45 TV-kanalen,
> zoveel muziekzenders en ander gelul.
> Best is dat je dat verkoopstel zo snel mogelijk de deur wijst.
> Ben je nu gerust? Neen!
>
> Je verzeilt bij TELENET in het bestand koppige klanten en die
> moeten subtiel aangepakt.
> Enkele maanden na dat hartelijk bezoek krijg je een telefoon van
> TELENET. Van zodra je opneemt is er een bewijs van contact, zelfs al is het
> met de babysit.
> De inhoud van het gesprek is van geen belang, wel de verbinding.
> Een week later ontvang je enkele brochures met een contract
> "bevestiging aanvraag digital TV" en "dit is uw dubbel van uw contract dat werd opgemaakt op:dd/mm/jjjj".
Dat contract kan je wel vernietigen door een aangetekend schrijven
> binnen de zeven werkdagen. Echter, je mag dat contract in je bus ontvangen 7 kalenderdagen na de zogenaamde aankoopdatum, nog 2 werkdagen te gaan, heel snugger bekeken.
> Hoe minder resterende dagen, hoe meer kans dat de klanten niet
> kunnen reageren. TELENET hoeft alleen nog uw rekening voor 199 + 50 Euro
> activatiekost lichter te maken.
> Heel eenvoudig vermits het overgrote deel van de klanten met domiciliƫring werkt.
> TELENET kent de spelregels en past die dan ook agressief toe.
> Zij weten dat de consument aan het kortste eind trekt, een bandopname
> van de telefonische bestelling is er niet, alleen dat telefonisch contact telt.
> Een contract wordt, buiten uw wil, eenzijdig opgemaakt, jij hebt
> verplichtingen, TELENET alleen maar rechten.
> Dit zijn legale maffiapraktijken die ik aan de kaak stel.
> Het is een schande voor TELENET om op dergelijke manier mensen af te
> persen. Ik stel me de vraag hoeveel "klanten" TELENET op deze manier heeft
> gerold, hoeveel mensen bezitten digitale TV zonder dat zelf te willen?
> Heeft u echt noodzaak aan 45 zenders? Naar hoeveel zenders kijk je
> werkelijk??? Ben je zo verslaafd aan TV dat je alles MOET zien?
> Om zoveel mogelijk personen op de hoogte te stellen maak ik graag
> gebruik van de clubs en -afdelingen omdat zij mij heel goed kennen.
> Ik dring bij mijn vrienden er op aan deze e-mail naar al hun vrienden en
eventuele ouders rond te sturen.
> Of word je zelf graag voor 249 Euro opgelicht?
> Indien de vrienden op hun beurt vrienden en kennissen verwittigen,
> kunnen we niet minder dan 25.000 gezinnen bereiken.
> Alleen met dergelijke macht kunnen we perk en paal stellen aan
> deze malafide praktijken, niet alleen toegepast door TELENET, ook door
> andere bedrijven. Een verwittigd man is er twee waard, dit is eveneens
het geval bij een vrouw.
> Ik trek de rode kaart voor TELENET wegens onbeschoft en onsportief
> gedrag.
> U ook?
> ---------------------------------------------------------------------

Geplaatst: 05 dec 2006, 16:14
door elldiablo
Heb zelfs telenet gehad , maar goed

Ik zal mijn best doen en iedereen verwittigen in mijn vriende kring , die telenet heeft ,

Thnx voor de advise

Re: Dit gaat toch echt te ver!?

Geplaatst: 05 dec 2006, 16:58
door Andy
Ik ben geen fan van Telenet, maar ik denk dat dit toch overdreven is.

Wij hebben onlangs ook een telefoontje gehad (ik was niet thuis), en de man aan de andere kant drong sterk aan en bleeeeeeef aandringen om over te schakelen op digitale TV. Toen het niet lukte, wou hij de man des huizes aan de lijn... maar na het antwoord van mijn vrouw kwam er snel een eind aan het gesprek.

Ik dring er thuis immers al een hele tijd op aan om Telenet op te zeggen en gratis TV te kijken via DVB-T. Prima beeld, prima radio en we kijken/luisteren toch omzeggens nooit naar andere zenders.

In elk geval, wij hebben nadien niks meer van Telenet gehoord. Onze brievenbus daarentegen... . Allemaal veelkleurige reclame, elke week opnieuw...

[quote="theduvelking"]Kreeg vandaag deze mail op mijn werk.
Dit gaat toch te ver. Ben zelf geen telenet klant en zal het nooit worden, maar deze geruchten de electronische wereld insturen is toch ook niet zoals het hoort.
Of hebben er mensen dezelfde ervaringen?

Geplaatst: 05 dec 2006, 18:56
door Block
Het tele-verkopen en aanbellen voor Digitale Televisie begint inderdaad absurd te worden, dat er enkele van die verkopers overdreven opdringerige tactieken gebruiken kan bijna niet anders.

.....

De man des huizes spreken, WTF? Dan wordt mijn vriendin zot denk ik dat ze dat zeggen :)

Geplaatst: 05 dec 2006, 19:04
door brooklyn
Hier hebben ze ook al 2 maal gebeld,
Ik zei; Rot op met je gebrekkig internet.
twas rap gedaan
analoog 4 ever :p

Geplaatst: 05 dec 2006, 23:54
door BungaMan
Zou het dan toch kunnen dat er iets waar is van de overname geruchten door Mobistar? Hoe meer klanten hoe meer het bedrijf waard is. Het zou eventueel kunnen verklaren dat ze dan zo agressief bezig zijn. Langs de andere kant bepaald hun aantal klanten ook hun aandelenkoers. Dat heb je dan met beursgenoteerde bedrijven... Alles ten voordele van het aandeel.

Geplaatst: 06 dec 2006, 12:39
door Ofloo
'k geloof het wel, maar ik ben er zeker van dat belgacom geen haar beter is !
> Alleen met dergelijke macht kunnen we perk en paal stellen aan
> deze malafide praktijken, niet alleen toegepast door TELENET, ook door
> andere bedrijven. Een verwittigd man is er twee waard, dit is eveneens
het geval bij een vrouw.
Misschien belachelijk maar wat ga je der dan aandoen ? Deur niet meer open doen, telefoon uittrekken ? Als zoiets gebeurd schrijf je aangetekend dat je het niet wil, klaar !

Geplaatst: 07 dec 2006, 00:12
door Ken
Ofloo schreef:Misschien belachelijk maar wat ga je der dan aandoen ? Deur niet meer open doen, telefoon uittrekken ? Als zoiets gebeurd schrijf je aangetekend dat je het niet wil, klaar !
Je hoeft niks te doen, enkel mogelijke domiciliering stopzetten. Ze hebben geen geldig bewijs. Enkel bewijs van communicatie, maar als klant heb je altijd het laatste woord. Als Telenet jou aanklaagt en je word gedagvaart voor de rechtbank dan hoef je zelf geen advocaat te hebben je staat toch recht in je voeten.

Geplaatst: 07 dec 2006, 11:24
door GeertAki
Voor volgende vraag aan de forum advocaat, allemaal stemmen op hoe het zit met de bewijslast van telefonische verlengingen / omschakelingen van contracten... :-D