Dit gaat toch echt te ver!?
Geplaatst: 05 dec 2006, 16:04
Kreeg vandaag deze mail op mijn werk.
Dit gaat toch te ver. Ben zelf geen telenet klant en zal het nooit worden, maar deze geruchten de electronische wereld insturen is toch ook niet zoals het hoort.
Of hebben er mensen dezelfde ervaringen?
Onderwerp: Fw: Agressieve verkoop door TELENET ZEKER LEZEN
>
>
> Kennissen en vrienden,
>
>
>
> Iedereen heeft al ondervonden dat er een oorlog bezig is om zoveel
> mogelijk klanten te ronselen voor digitale TV.
> De twee hoofdvertolkers weten, eens je klant bent, je niets anders
> kan dan klant te blijven vermits de hoge kosten bij overschakeling.
> We herinneren ons nog het reukje aan de introductieprijs van de
> aandelen van TELENET.
>
> Hier start het verhaal. Er moet geld in het laatje komen, alle
> middelen zijn goed. Digitale TV doet zijn intrede in Belgiƫ,
In Nederland koop je een TV zonder meer en je bent digitaal.
> Bij ons dien je een digibox aan te schaffen, 199 Euro en hier
> nijpt het schoentje.
> Eens zo'n bakske gekocht, schakel je niet zo maar direct over
> naar de concurrentie want ieder heeft zijn eigen systeem digibox.
> Klanten van TELENET die nog niet digitaal gaan worden eerst
> bezocht door twee vertegenwoordigers, jonge snullen die je psychologisch
> bewerken:
> je bent niet modern, bijna iedereen kijkt digitaal, 45 TV-kanalen,
> zoveel muziekzenders en ander gelul.
> Best is dat je dat verkoopstel zo snel mogelijk de deur wijst.
> Ben je nu gerust? Neen!
>
> Je verzeilt bij TELENET in het bestand koppige klanten en die
> moeten subtiel aangepakt.
> Enkele maanden na dat hartelijk bezoek krijg je een telefoon van
> TELENET. Van zodra je opneemt is er een bewijs van contact, zelfs al is het
> met de babysit.
> De inhoud van het gesprek is van geen belang, wel de verbinding.
> Een week later ontvang je enkele brochures met een contract
> "bevestiging aanvraag digital TV" en "dit is uw dubbel van uw contract dat werd opgemaakt op:dd/mm/jjjj".
Dat contract kan je wel vernietigen door een aangetekend schrijven
> binnen de zeven werkdagen. Echter, je mag dat contract in je bus ontvangen 7 kalenderdagen na de zogenaamde aankoopdatum, nog 2 werkdagen te gaan, heel snugger bekeken.
> Hoe minder resterende dagen, hoe meer kans dat de klanten niet
> kunnen reageren. TELENET hoeft alleen nog uw rekening voor 199 + 50 Euro
> activatiekost lichter te maken.
> Heel eenvoudig vermits het overgrote deel van de klanten met domiciliƫring werkt.
> TELENET kent de spelregels en past die dan ook agressief toe.
> Zij weten dat de consument aan het kortste eind trekt, een bandopname
> van de telefonische bestelling is er niet, alleen dat telefonisch contact telt.
> Een contract wordt, buiten uw wil, eenzijdig opgemaakt, jij hebt
> verplichtingen, TELENET alleen maar rechten.
> Dit zijn legale maffiapraktijken die ik aan de kaak stel.
> Het is een schande voor TELENET om op dergelijke manier mensen af te
> persen. Ik stel me de vraag hoeveel "klanten" TELENET op deze manier heeft
> gerold, hoeveel mensen bezitten digitale TV zonder dat zelf te willen?
> Heeft u echt noodzaak aan 45 zenders? Naar hoeveel zenders kijk je
> werkelijk??? Ben je zo verslaafd aan TV dat je alles MOET zien?
> Om zoveel mogelijk personen op de hoogte te stellen maak ik graag
> gebruik van de clubs en -afdelingen omdat zij mij heel goed kennen.
> Ik dring bij mijn vrienden er op aan deze e-mail naar al hun vrienden en
eventuele ouders rond te sturen.
> Of word je zelf graag voor 249 Euro opgelicht?
> Indien de vrienden op hun beurt vrienden en kennissen verwittigen,
> kunnen we niet minder dan 25.000 gezinnen bereiken.
> Alleen met dergelijke macht kunnen we perk en paal stellen aan
> deze malafide praktijken, niet alleen toegepast door TELENET, ook door
> andere bedrijven. Een verwittigd man is er twee waard, dit is eveneens
het geval bij een vrouw.
> Ik trek de rode kaart voor TELENET wegens onbeschoft en onsportief
> gedrag.
> U ook?
> ---------------------------------------------------------------------
Dit gaat toch te ver. Ben zelf geen telenet klant en zal het nooit worden, maar deze geruchten de electronische wereld insturen is toch ook niet zoals het hoort.
Of hebben er mensen dezelfde ervaringen?
Onderwerp: Fw: Agressieve verkoop door TELENET ZEKER LEZEN
>
>
> Kennissen en vrienden,
>
>
>
> Iedereen heeft al ondervonden dat er een oorlog bezig is om zoveel
> mogelijk klanten te ronselen voor digitale TV.
> De twee hoofdvertolkers weten, eens je klant bent, je niets anders
> kan dan klant te blijven vermits de hoge kosten bij overschakeling.
> We herinneren ons nog het reukje aan de introductieprijs van de
> aandelen van TELENET.
>
> Hier start het verhaal. Er moet geld in het laatje komen, alle
> middelen zijn goed. Digitale TV doet zijn intrede in Belgiƫ,
In Nederland koop je een TV zonder meer en je bent digitaal.
> Bij ons dien je een digibox aan te schaffen, 199 Euro en hier
> nijpt het schoentje.
> Eens zo'n bakske gekocht, schakel je niet zo maar direct over
> naar de concurrentie want ieder heeft zijn eigen systeem digibox.
> Klanten van TELENET die nog niet digitaal gaan worden eerst
> bezocht door twee vertegenwoordigers, jonge snullen die je psychologisch
> bewerken:
> je bent niet modern, bijna iedereen kijkt digitaal, 45 TV-kanalen,
> zoveel muziekzenders en ander gelul.
> Best is dat je dat verkoopstel zo snel mogelijk de deur wijst.
> Ben je nu gerust? Neen!
>
> Je verzeilt bij TELENET in het bestand koppige klanten en die
> moeten subtiel aangepakt.
> Enkele maanden na dat hartelijk bezoek krijg je een telefoon van
> TELENET. Van zodra je opneemt is er een bewijs van contact, zelfs al is het
> met de babysit.
> De inhoud van het gesprek is van geen belang, wel de verbinding.
> Een week later ontvang je enkele brochures met een contract
> "bevestiging aanvraag digital TV" en "dit is uw dubbel van uw contract dat werd opgemaakt op:dd/mm/jjjj".
Dat contract kan je wel vernietigen door een aangetekend schrijven
> binnen de zeven werkdagen. Echter, je mag dat contract in je bus ontvangen 7 kalenderdagen na de zogenaamde aankoopdatum, nog 2 werkdagen te gaan, heel snugger bekeken.
> Hoe minder resterende dagen, hoe meer kans dat de klanten niet
> kunnen reageren. TELENET hoeft alleen nog uw rekening voor 199 + 50 Euro
> activatiekost lichter te maken.
> Heel eenvoudig vermits het overgrote deel van de klanten met domiciliƫring werkt.
> TELENET kent de spelregels en past die dan ook agressief toe.
> Zij weten dat de consument aan het kortste eind trekt, een bandopname
> van de telefonische bestelling is er niet, alleen dat telefonisch contact telt.
> Een contract wordt, buiten uw wil, eenzijdig opgemaakt, jij hebt
> verplichtingen, TELENET alleen maar rechten.
> Dit zijn legale maffiapraktijken die ik aan de kaak stel.
> Het is een schande voor TELENET om op dergelijke manier mensen af te
> persen. Ik stel me de vraag hoeveel "klanten" TELENET op deze manier heeft
> gerold, hoeveel mensen bezitten digitale TV zonder dat zelf te willen?
> Heeft u echt noodzaak aan 45 zenders? Naar hoeveel zenders kijk je
> werkelijk??? Ben je zo verslaafd aan TV dat je alles MOET zien?
> Om zoveel mogelijk personen op de hoogte te stellen maak ik graag
> gebruik van de clubs en -afdelingen omdat zij mij heel goed kennen.
> Ik dring bij mijn vrienden er op aan deze e-mail naar al hun vrienden en
eventuele ouders rond te sturen.
> Of word je zelf graag voor 249 Euro opgelicht?
> Indien de vrienden op hun beurt vrienden en kennissen verwittigen,
> kunnen we niet minder dan 25.000 gezinnen bereiken.
> Alleen met dergelijke macht kunnen we perk en paal stellen aan
> deze malafide praktijken, niet alleen toegepast door TELENET, ook door
> andere bedrijven. Een verwittigd man is er twee waard, dit is eveneens
het geval bij een vrouw.
> Ik trek de rode kaart voor TELENET wegens onbeschoft en onsportief
> gedrag.
> U ook?
> ---------------------------------------------------------------------