Pagina 1 van 1

nieuwe tarieven vanaf 2007? Kan dit zomaar?

Geplaatst: 05 dec 2006, 14:48
door williamjr007
Vandaag stond onderaan mijn factuur te lezen :

"Vanaf 30/01/2007 worden de prijzen van Scarlet One, Scarlet Phone en Scarlet Mobile geïndexeerd en aangepast. Zie www.scarlet.be voor meer details."

Vraag me niet waar die info op hun site te vinden is (ik heb het in ieder geval nog niet gevonden). Indien de prijzen stijgen, heb ik dan het recht om op te zeggen?

william

Geplaatst: 05 dec 2006, 15:07
door Sparky
ik vind die zin toch niet terug op de factuur hier. :?

Geplaatst: 05 dec 2006, 15:25
door Uzzi
Als ik me niet vergis hebben ze het recht om de index te volgen .... dat is geen reden om zomaar te kunnen opzeggen.

Geplaatst: 05 dec 2006, 15:28
door williamjr007
Sparky schreef:ik vind die zin toch niet terug op de factuur hier. :?


Zoals je kan zien in bijlage staat het er wel degelijk op bij mij :wink:

Geplaatst: 05 dec 2006, 15:38
door williamjr007
Uzzi schreef:Als ik me niet vergis hebben ze het recht om de index te volgen .... dat is geen reden om zomaar te kunnen opzeggen.


'k Ben eens in de algemene voorwaarden gaan snuffelen, en daar staat dat de klant het recht zou hebben om op te zeggen indien de nieuwe voorwaarden/tarieven minder gunstig zouden zijn voor de klant (zie bijlage).
't Probleem is dat ik de nieuwe tarieven nergens kan terugvinden om te vergelijken... :?

william

Geplaatst: 05 dec 2006, 15:48
door lithion
Een klant kan opzeggen indien de tarieven wijzigen en deze nadelig zijn voor de klant. Je moet wel rekening houden met bepaalde termijnen waarbinnen je moet opzeggen met deze reden.

Geplaatst: 05 dec 2006, 15:50
door williamjr007
lithion schreef:Een klant kan opzeggen indien de tarieven wijzigen en deze nadelig zijn voor de klant. Je moet wel rekening houden met bepaalde termijnen waarbinnen je moet opzeggen met deze reden.


Vandaar dat het belangrijk is om een vergelijking te kunnen maken met de nieuwe tarieven, om zeker binnen de gestelde termijnen eventueel op te kunnen zeggen.

Geplaatst: 05 dec 2006, 15:52
door lithion
Waarom zou je dat moeten vergelijken? Ze zullen stijgen, dus dit is een geldige reden om op te zeggen. De prijsstijging van indexatie bedraagt normaal rond de 2%

Je vraag was :
Indien de prijzen stijgen, heb ik dan het recht om op te zeggen?

Geplaatst: 05 dec 2006, 15:57
door williamjr007
[quote="lithion"]Waarom zou je dat moeten vergelijken? Ze zullen stijgen, dus dit is een geldige reden om op te zeggen.

Ik hou de optie nog altijd open dat Sinterklaas toch bestaat :-D

Geplaatst: 17 dec 2006, 20:56
door MarcelVdm
[quote="Sparky"]ik vind die zin toch niet terug op de factuur hier. :?[/quote]

Bij mij staat die zin er wel (factuur dd 21/12). Maar inderdaad een indexaanpassing is geen prijsverhoging in de wettelijke zin van het woord.

Geplaatst: 17 dec 2006, 21:37
door Ofloo
Uzzi schreef:Als ik me niet vergis hebben ze het recht om de index te volgen .... dat is geen reden om zomaar te kunnen opzeggen.


Ja, maar ze worden niet alleen geindexeerd als ik het goed begrijp, de prijzen worden:


Vanaf 30/01/2007 worden de prijzen van Scarlet One,Scarlet Phone en Scarlet Mobile geïndexeerd en aangepast. Zie www.scarlet.be voor meer details.

Geplaatst: 18 dec 2006, 10:15
door lithion
Indexatie is een prijsverhoging. Je hebt het recht met deze reden op te zeggen.

Het is enkel voor verhuren van woningen dat een verhuurder zijn prijs mag indexeren.

Geplaatst: 18 dec 2006, 13:26
door dietervanb
Tenzij dat het in de overeenkomst staat (cfr sommige verzekeringscontracten).
Lees misschien je overeenkomst eerst eens goed na.
Als er niets instaat kan je idd opzeggen zonder kosten.
Ze moesten je wel minstens 3 maanden op voorhand verwittigen.

Geplaatst: 18 dec 2006, 16:12
door MarcelVdm
Scarlet Phone zou je in principe zonder problemen kunnen opzeggen:
<http://www.scarlet.be/residential/nl/documents/Integr.vwn.Phone.NL.versie4.0.pdf> artikel 3.1

Scarlet Mobile is een ander paar mouwen:
<http://www.scarlet.be/residential/nl/documents/Integr.vwn.Mobile.NL.versie3.0.pdf> art. 3: hier is sprake van een contract van 15 maanden.

In ieder geval hebben we de vraag gesteld aan het secretariaat van Freya.
Vanafhet ogenblik dat we meer nieuws hebben, hoor je van ons.

Die contracten zijn iets waar we ons nog moeten over buigen, liefst met iemand die zich daar in uit kent.

Geplaatst: 18 dec 2006, 23:38
door svermassen
Maar welk zijn nu de nieuwe tarieven.
Ze verwijzen naar de site, maar daar staat niets op.

Geplaatst: 19 dec 2006, 05:14
door MarcelVdm
Op de site:
<http://www.scarlet.be/residential/nl/products/telephony/ScarletPhone/prices.jsp> en http://www.scarlet.be/residential/nl/pr ... prices.jsp> staan wel een aantal prijzen. Alleen staat er niet bij vermeld of het hier al gaat om de nieuwe prijzen of niet en over de prijsverhoging zien we ook geen enkele vermelding. (Het kan zijn dat we erover heen hebben gekekeken.)

De vraag om meer informatie is gesteld aan Scarlet. Afwachten dus.

Geplaatst: 19 dec 2006, 23:15
door MarcelVdm
Intussen een (nog niet officieel) antwoord gekregen van Scarlet:
het zou hier gaan om de indexering van de minuutprijzen bij Phone en misschien ook een indexering van het abonnement bij Mobile.

We hebben dus meer uitleg gevraagd over dat woordje "aangepast" in de vermelding "geïndexeerd en aangepast" om te weten of er werkelijk alleen sprake is van een indexering.

Tegelijkertijd hebben we gevraagd om dat duidelijker te communiceren.

Geplaatst: 19 dec 2006, 23:51
door MarcelVdm
Officieel bevestiging gekregen:
de prijsverhoging blijft beperkt tot een indexaanpassing (maximaal ongeveer 2%).

en...
een indexaanpassing is geen prijsverhoging die het mogelijk maakt om art 8.7 van de algemene voorwaarden in te roepen voor een contractverbreking.

Sorry, dit zal je dus moeten gaan betalen.

Geplaatst: 20 dec 2006, 18:43
door svermassen
De reactie die ik heb gehad geld dit enkel voor trafiek en niet voor abonnementsgelden.

Geplaatst: 20 dec 2006, 20:33
door MarcelVdm
[quote="svermassen"]De reactie die ik heb gehad geld dit enkel voor trafiek en niet voor abonnementsgelden.[/quote]

Onze informatie komt direct van het Scarlet-management en in die communicatie werd heel duidelijk het woordje "misschien" gebruikt voor de indexaanpassing van Scarlet Mobile. Ze zijn er blijkbaar zelf nog niet helemaal uit.