Pagina 1 van 1

Tele2box paswoord werkt niet meer ??!!

Geplaatst: 23 nov 2006, 11:42
door janneman
Hoi sinds kort raak ik niet meer in de router van tele2 met het gekende paswoord (Administrator etc...) Heeft nog iemand van jullie dit probleem ??

Bovendien staat nu ook bij mijn instellingen de netwerkverificatie op open en de gegevenscodering op uitgeschakeld ?
Weet iemand hoe dit oorspronkelijk ingesteld stond ??

Groetjes

Geplaatst: 23 nov 2006, 15:11
door kaween
Tele2 heeft je modem geflashed teneinde Bruo migratie mogelijk te maken. Dan verlies je je volledige rechten, en is je wachtwoord/account combo nu : tele2/tele2, waar helaas niet meer de volledige zeggenschap over je hardware meer hebt. Dat blijft ook zo, zolang je de Tele2 firmware draait.

Ook je wireless loopt dan compleet onbeveiligd. Die orginele WEPkey kan je natuurlijk vinden onderaan je Speedtouch 716. (10 x hexadecimaal letter/cijfer combo)

het werkt...

Geplaatst: 23 nov 2006, 18:25
door janneman
Kaween, je blijft me verbazen. Het nieuwe paswoord werkt Thx.
Weet je ook toevallig wat die Bruo migratie inhoud ?

Moet ik voor de rest die beveligingssettings terug activeren ?

Groetjes

Geplaatst: 23 nov 2006, 19:35
door poekie68
Moet ik voor de rest die beveligingssettings terug activeren ?


Ja,je wireless is met de nieuwe firmware onbeveiligd. Foutje van Tele2...
Dus: beveiliging van je WLAN teruc activeren.

Geplaatst: 23 nov 2006, 20:49
door kaween
Die migratie zou eigenlijk moeten inhouden dat je op een beter systeem omgeschakeld wordt : beter voor Tele2, en beter voor jouw.

Poekie is al omgezet, en die is zeer over te spreken over het resultaat. Ergens een beetje terug is er een thread lopende van Mousty, en ook hij gaf hele mooie datarates aan sinds hij/zij (??) is omgezet.

Het feit dat Tele2 je box al heeft aangepast, houdt volgens mij in dat je binnenkort hetzelfde te beurt zal vallen. Hou dus regelmatig een snelheidstest : zo zie je of de verandering heeft plaats gehad en vruchten heeft afgeworpen. Normaal zou je voorafgaande een mail van Tele2 moeten krijgen hierover, maar er zijn mensen die werden omgezet zonder dat ze zo'n brief in de bus kregen.

Dit gezegd zijnde, de klungels uit DE Limburg zoals ik zullen wel weer helemaal als laatste aan de beurt zijn. :roll:

Geplaatst: 24 nov 2006, 08:10
door poekie68
Het feit dat Tele2 je box al heeft aangepast, houdt volgens mij in dat je binnenkort hetzelfde te beurt zal vallen.


Volgens mij gebeurt de aanpassing van de Tele2 box en de overschakeling naar het nieuwe netwerk gelijktijdig.

Poekie is al omgezet, en die is zeer over te spreken over het resultaat.


Idd. En ik hoop dat dat ook blijft. Hoe meer volk op dat nieuwe netwerk...

Geplaatst: 24 nov 2006, 08:11
door mousty
Hallo,
Ik kreeg voorafgaand mijn overschakeling naar Bruo een brief van tele2 in de bus en ook een e-mail. Dus normaal wordt je wel verwittigd.
Ik ben nog steeds heel tevreden met mijn huidige internetverbinding en tot op heden heb ik sedert 16.11.2006 een heel stabiele lijn.

Your current download speed: 4351kbit/s or 544kbyte/s
Your current upload speed: 387kbit/s or 48kbyte/s

Groetjes
Mousty (een oma, dus een zij :-D )

Geplaatst: 24 nov 2006, 08:19
door poekie68
brief van tele2 in de bus en ook een e-mail


Ik heb een brief gehad, maar geen mail. Die brief legde enkel uit hoe ik een niet-tele2 box moest herconfigureren voor het nieuwe netwerk, maar nergens in de brief was er sprake van een automatische aanpassing van de Tele2-box. Afin, de gewone tele2-communicatie dus...

Hogere snelheden

Geplaatst: 24 nov 2006, 09:31
door janneman
Ik haal hier idd ook hogere snelheden.
Ik denk dat ze mij omgeschakeld hebben naar aanleiding van een klacht van mij. Ik had nl. problemen met surfen en telefoneren op hetzelfde moment.
Wanneer ik aan het telefoneren was kon ik niet surfen ?!

Kan iemand me nog wel even helpen met het terug beveiligen van mijn netwerk ?

Allen alvast bedankt voor de informatie

Geplaatst: 24 nov 2006, 11:38
door poekie68
Kijk even hier voor de handleiding van de router. Kijk in de install&setup guide (ook in nederlands) of in de User Guide SIP (engelstalig).

De WEP key vind je onderaan je modem op een stickertje, of ga hierheen om een wepkey te generenen.

Deze wepkey moet je invoeren op je router en op je PC.

Geplaatst: 25 nov 2006, 12:43
door The Conquer
Ik merk net op dat ik met tele2/tele2 niet meer op mijn 706 kan.
Heeft er dit nog iemand gemerkt?

Geplaatst: 25 nov 2006, 18:32
door kaween
The Conquer schreef:Ik merk net op dat ik met tele2/tele2 niet meer op mijn 706 kan.
Heeft er dit nog iemand gemerkt?


Gebruik je IE 7 ? Dan lukt het namelijk inderdaad niet meer. Algemeen probleem met bijna alle Thomson/Alcatel routers, en nog wat andere toestellen (sommige HP Office printers met webinterface). Waar Firefox dan toch niet goed voor is. (daar werkt het namelijk wel nog mee).

Geplaatst: 26 nov 2006, 22:29
door The Conquer
Inderdaad, ondertussen heb ik ondervonden dat het enkel met IE7 is dat ik er niet meer op kan? Weet iemand of dit aan een instelling ligt? Of zal het nooit werken met IE7?

Geplaatst: 26 nov 2006, 22:39
door kaween
The Conquer schreef:Inderdaad, ondertussen heb ik ondervonden dat het enkel met IE7 is dat ik er niet meer op kan? Weet iemand of dit aan een instelling ligt? Of zal het nooit werken met IE7?


Die hete aardappel wordt door Microsoft doorgeschoven. Een groot deel van de sites die ik nogal eens bezoek, waarschuwen over login en weergave problemen met IE7. Ik kan me wel voorstellen dat fabrikanten als Thomson ervoor zullen zorgen dat hun nieuwe producten IE7 compliant worden, maar bestaande producten, en zeker als die voorzien zijn van specifieke firmware zoals onze 706's en 716's ..... I wouldn't hold my breath for any solution that soon.