Pagina 1 van 1

Mailserver probleem

Geplaatst: 10 nov 2006, 22:36
door proz
Sinds enkele dagen krijg ik bij het versturen van een mail via de outgoing mailserver van RealDSL: "relay access denied"
zowel bij mail.realdsl.be als bij smtp.realdsl.be



Nog iemand met hetzelfde probleem ?

Re: Mailserver probleem

Geplaatst: 11 nov 2006, 03:03
door bjansens
proz schreef:Sinds enkele dagen krijg ik bij het versturen van een mail via de outgoing mailserver van RealDSL: "relay access denied"
zowel bij mail.realdsl.be als bij smtp.realdsl.be

Nog iemand met hetzelfde probleem ?
Hrrrm ik heb een vermoeden wat het probleem zou kunnen zijn; ben je BASIC user en onlangs gemigreerd naar fulladsl, check dan even je IP: indien dit begint met 86 zit je op een andere dynamische ip-range dan die wij toelaten.

Geplaatst: 11 nov 2006, 09:44
door proz
Hrrrm ik heb een vermoeden wat het probleem zou kunnen zijn; ben je BASIC user en onlangs gemigreerd naar fulladsl, check dan even je IP: indien dit begint met 86 zit je op een andere dynamische ip-range dan die wij toelaten.

Ik ben een BASIC-klant en heb nooit eerder zware problemen gekend (op de 83.* range). Sinds een aantal dagen heb ik inderdaad de 86.* range.

Waarom laten jullie de 86.* niet toe als jullie weten dat er klanten naar de 86.* zijn overgeschakeld?

Geplaatst: 11 nov 2006, 20:44
door proz
O ja, ik was vergeten dat het weekend is en dus RealDSL volledig plat ligt hhm.

Geplaatst: 11 nov 2006, 21:06
door elldiablo
proz schreef:O ja, ik was vergeten dat het weekend is en dus RealDSL volledig plat ligt hhm.
voor sommige week en weekend plat :o) , vindt dit de grootste min punt

, ze hadden beter gewoon iedereen beetje surf snelheid kunne fixen ook al moest ik 30seconde wachten voor een pagina dan was ik al blij ,nu momenteel niks ,ben bij mijn zus gelukkig kan ik daar was rond neuzen voor anwtoorden !

Geplaatst: 15 nov 2006, 11:19
door proz
Kan er mij iemand een andere outgoing mailserver aanraden dan deze van RealDSL ... als ik moet blijven wachten op een antwoord van de """HELPdesk"""

Geplaatst: 15 nov 2006, 11:22
door sdemey
proz schreef:als ik moet blijven wachten op een antwoord van de """HELPdesk"""
Correctie: HELpdesk :lol:

Geplaatst: 15 nov 2006, 12:12
door proz
Correctie: HELpdesk
Inderdaad.


Als RealDSL klanten op de 86.* range zet, dan is het toch logisch dat ze die ook diezelfde klanten toelaat de mailserver van RealDSL te gebruiken.
Ik ben niet van plan extra te betalen door klant te worden bij een externe smtp provider.

Ik zal binnenkort Artikel 8.1 van de Algemene voorwaarden in de praktijk toepassen als dit niet snel opgelost raakt, hoewel ik tevreden ben over de verbinding op zich.


Waar zitten jullie nu: prodata, bjansens, Peter Quintiens ... ? Jullie kennen het probleem maar het is blijkbaar niet belangrijk genoeg.
Ook op de zogenaamde support tickets wordt geen antwoord gegeven.[/quote]

Geplaatst: 15 nov 2006, 12:16
door Limburg
proz schreef:Kan er mij iemand een andere outgoing mailserver aanraden dan deze van RealDSL ... als ik moet blijven wachten op een antwoord van de """HELPdesk"""
Proz, probeer eens te verzenden met wachtwoordverificatie,
in outlook express/internetaccounts/mail//eigenschappen/aanvinken: voor deze server is verificatie vereist/ accountnaam-wachtwoord invullen of zelfde server als voor pop aanvinken.

Geplaatst: 15 nov 2006, 12:18
door proz
lukt niet, nog steeds relay access denied ...

Geplaatst: 15 nov 2006, 13:09
door deej
proz schreef:lukt niet, nog steeds relay access denied ...
Kan ook duiden op slecht geconfigureerde greylisting.

Geplaatst: 15 nov 2006, 13:17
door rapweg
is de mailserver van fulladsl (smtp.fulladsl.be ? ) gebruiken geen oplossing?

Geplaatst: 15 nov 2006, 13:22
door proz
rapweg, bedankt voor de tip.

smtp.fulladsl.be werkt wel voor mij.
Misschien logisch aan de ene kant, maar als je bij RealDSL zit verwacht je dan ook dat je hun smtp kan gebruiken of dat RealDSL daar juist over communiceert ...

Geplaatst: 15 nov 2006, 16:15
door elldiablo
wat is nu dan de incomming and outgoing adres , wil mijn outlook instellen :o)

Geplaatst: 15 nov 2006, 17:39
door proz
voor realdsl email adres:
incoming: POP Mail server mail.realdsl.be Poort: 110
outgoing: smtp.fulladsl.be

Geplaatst: 15 nov 2006, 20:32
door elldiablo
proz schreef:voor realdsl email adres:
incoming: POP Mail server mail.realdsl.be Poort: 110
outgoing: smtp.fulladsl.be
thnx m8 toen ik op de vorige netwerk zat heb ik die nooit gehad !! :o)

nu kan ik er eindelijk is werk van maken , btw heb no galtijd geen email-adres van hun gekregen ben al 1 jaar klant , + verschillende keren ticket gestuurd :o) maarja da is niet zo fataal , als geen internet hebben :d

Geplaatst: 16 nov 2006, 20:23
door proz
Uw email zou automatisch uw klantennummber @realdsl.be moeten zijn.
En inloggen met zelfde gegevens als van uw lijn.

Geplaatst: 16 nov 2006, 21:19
door elldiablo
proz schreef:Uw email zou automatisch uw klantennummber @realdsl.be moeten zijn.
En inloggen met zelfde gegevens als van uw lijn.
oki is testen

Geplaatst: 29 nov 2006, 23:00
door madsoldier
proz schreef:voor realdsl email adres:
incoming: POP Mail server mail.realdsl.be Poort: 110
outgoing: smtp.fulladsl.be
idd, het werkt
toch wel even mijn bedenking hierover
ik ben al meer dan een jaar klant.
toen was er helemaal geen sprake van 'basic of iets anders"
dus mijn contrakt incl prijs dat ik betaal is en mag niet veranderen zonder mij ervan op de hoogte te brengen. ik ben eens benieuwd wat ik nu wel ben????
weet je door het IP of je basic bent of iets anders??

Geplaatst: 30 nov 2006, 02:48
door gr4vity
madsoldier schreef: ik ben al meer dan een jaar klant.
toen was er helemaal geen sprake van 'basic of iets anders"
Basic bestaat nogtans al van het begin...

Re: Mailserver probleem

Geplaatst: 30 nov 2006, 22:19
door Robbe
proz schreef:Sinds enkele dagen krijg ik bij het versturen van een mail via de outgoing mailserver van RealDSL: "relay access denied"
zowel bij mail.realdsl.be als bij smtp.realdsl.be
Al is aan gedacht om een Gmail adres te gaan gebruiken ipv. die mail adressen die de provider(s) lever(t/en) ?
Ge kunt het van daar nog altijd naar uw @realdsl.be laten forwarden moest ge da willen.