Pagina 1 van 1

Overstap wagen

Geplaatst: 10 nov 2006, 22:35
door AeroFury
Net als velen onder jullie zit ik voor de zoveelste keer op Smallband.
Mijn Internet provider is al een aantal jaar (~4) Belgacom Skynet ADSL, maar nu ben ik zwaar aan het overwegen om naar een andere ISP over te stappen.
Ik heb een Philips router+modem van Belgacom zelf. (http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... rlp_phil_g)
Volgens de test van EDPNET zit ik op een goede 2.6 km van de centrale. Mijn snelheid zou tot 4096 kbps (down) en tot 512 kpbs (up) moeten zijn. Is dit ongeveer hetzelfde als Belgacom ADSL Go? Ik woon ik Kortrijk btw.

Een aantal vraagjes. Kan ik deze Philips router gewoon blijven gebruiken?
Wat is nu precies het verschil ts EDPNET & Dommel. (aangezien ik bij EDPNET moet controleren hoe ver ik bij de centrale zit en dit ook voor Dommel geldt...)
Ik zie ook dat ik met netconnect een dynamisch ip krijg. Kan ik dit zelf veranderen naar een statisch?

EDIT: die snelheden zijn wss voor EDPNET, ik zie net dat er bij Dommel staat dat down max 4Mbps is en up 256Mbps.

Re: Overstap wagen

Geplaatst: 10 nov 2006, 23:59
door Kurt Breezer
Edpnet gebruikt het netwerk van Scarlet. En dommel gebruikt die van Belgacom/Skynet.

Geplaatst: 11 nov 2006, 00:38
door eniac
Die modem ziet er dezelfde uit als die die ik hier staan heb om via Dommel online te gaan. Zou dus geen probleem mogen zijn.

Geplaatst: 11 nov 2006, 10:38
door AeroFury
Hmm, k.
Nu heb ik wel zonet vernomen dat we onlangs ons ADSL contract verlengd hebben. (voor een jaar vrees ik)
Wil dat zeggen dat ik niet zal kunnen overstappen?

Geplaatst: 11 nov 2006, 11:44
door Kokki
overstappen kan altijd he :)
alleen zal je nu een serieuze opzegvergoeding moeten betalen aan BGC. Wellicht zoiets als het aantal maanden dat je nog moet doen volgens je contract. Niet aan te raden dus.

Geplaatst: 11 nov 2006, 11:48
door AeroFury
Toeme toch :-(
Ik heb NU die 50 Giga, aangezien ik net een nieuwe (game) pc aangeschaft heb... Met 10 Giga kom ik echt niet toe om alle laatste nieuwe demo's (van soms meer dan 1 GB) te downloaden...
Nuja, hopen dat Belgacom hun limieten omhoog doen zeker?

Geplaatst: 11 nov 2006, 12:03
door Mr.T
Misschien tegen 2010 ;-)

Geplaatst: 11 nov 2006, 13:45
door bf62
AeroFury schreef:Toeme toch :-(
Ik heb NU die 50 Giga, aangezien ik net een nieuwe (game) pc aangeschaft heb... Met 10 Giga kom ik echt niet toe om alle laatste nieuwe demo's (van soms meer dan 1 GB) te downloaden...
Nuja, hopen dat Belgacom hun limieten omhoog doen zeker?


Heb ook lang in dat sprookje gelooft tot ik een andere ISP gevonden had die het kon waarmaken. :)

Geplaatst: 12 nov 2006, 12:00
door AeroFury
Nog een vraagske, als ik wil overschakelen van internet provider, kan ik dan wel nog Belgacom blijven gebruiken voor telefoon provider?

En wat raden jullie eigenlijk aan Dommel of EDPNET?

Bij Dommel spreekt de 50 GB limiet mij wel aan terwijl EDPNET er maar 20 heeft.
Maar EDPNET heeft dan weer dat nachttarief...

EDIT: mijn broer maakt zich ook zorgen over zijn huidige website die gehost is door Skynet... Als ik zou overstappen.

Geplaatst: 12 nov 2006, 16:38
door devilkin
Je moet voor jezelf uitmaken wat je gaat doen: overdag of 's nachts downloaden.

Wat je website betreft, deze gaat hij natuurlijk manueel moeten overzetten naar de nieuwe ISP die je kiest.

Geplaatst: 12 nov 2006, 16:59
door Maglor
devilkin schreef:Wat je website betreft, deze gaat hij natuurlijk manueel moeten overzetten naar de nieuwe ISP die je kiest.


Ik ben nu al 2 jaar geen Skynet klant meer, maar ik kan nog altijd aan mijn webruimte aan. :-) Ik weet natuurlijk niet of dit voor iedereen geldt en of dit niet zal veranderen.

Geplaatst: 12 nov 2006, 17:14
door AeroFury
Morgen eens bellen naar Belgacom dan om te zien of we ons contract dat normaal nog een jaar geldig is (verplicht) niet kunnen opzeggen...

EDIT: Net een brief van Belgacom gevonden op datum van 2 november waarin staat dat we gekozen hebben om ons abbonement te verlengen (+1 maand gratis)

Onderaan staat in het vetjes het volgende gedrukt:
De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of op het sluiten van de dienstenovereenkomst.

Geplaatst: 12 nov 2006, 21:39
door tommytjen
kzou is overwegen om naar Telenet over te stappen.

Geplaatst: 12 nov 2006, 21:49
door AeroFury
waarom da? blijft zelfde probleem... telenet is mss wel sneller, maar limieten blijven s****...
en bovendien ben ik helemaal geinstalleerd om dommel te ontvangen (router + adsl modem)

Geplaatst: 12 nov 2006, 22:09
door tommytjen
ja uwen limiet blijft ge hebben, maar u snelheden liggen wel hoger.

Geplaatst: 12 nov 2006, 22:25
door Krekkie
AeroFury schreef:Net een brief van Belgacom gevonden op datum van 2 november waarin staat dat we gekozen hebben om ons abbonement te verlengen (+1 maand gratis)

Onderaan staat in het vetjes het volgende gedrukt:
De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of op het sluiten van de dienstenovereenkomst.

Snel zijn is de boodschap. Die 14 werkdagen zijn nog niet om.

Geplaatst: 12 nov 2006, 22:33
door deej
tommytjen schreef:ja uwen limiet blijft ge hebben, maar u snelheden liggen wel hoger.


Leren lezen, hij wil meer limiet.

Geplaatst: 12 nov 2006, 22:40
door tommytjen
waarom zit em te vragen van zijn snelheid????

Geplaatst: 12 nov 2006, 22:49
door OpThaCop
tommytjen schreef:waarom zit em te vragen van zijn snelheid????


omdat hij zeker niet minder wilt dan wat hij nu heeft?
Klein gokje...

Geplaatst: 13 nov 2006, 07:05
door AeroFury
Inderdaad. Het kan mij zelfs niet schelen dat ik 50 tot 100 kbps minder zou hebben, als die limiet maar de hoogte in gaat !!!

Nuja, vanmiddag zal mijn pa eens naar het Belgacom center gaan.
Ik vrees dat ze ofwell gaan zeggen dat de brief op 2 november staat, maar dat we eigenlijk een stuk vroeger ons contract verlengd hebben en dat die datum telt.
En ik heb ook gelezen dat Dommel zelf zorgt voor de opzegging van je huidige contract. Dus als ik vandaag Dommel zou bestellen, tegen wanneer zal mijn contract dan opgezegd worden met Belgacom? Of mag ik dat zelf doen? :?

EDIT: Als ik kies voor Dommel moet ik dan nog activeringskosten betalen ook? Aangezien ik al alles staan heb... (router, modem,...)

Geplaatst: 13 nov 2006, 09:17
door devilkin
Dit gaat over de kost die zij hebben bij het opzetten van je account, aanvragen van overzet poort bij Bcom, enz enz. Dus vermoedelijk wel.

Geplaatst: 13 nov 2006, 14:44
door Krekkie
AeroFury schreef:Dus als ik vandaag Dommel zou bestellen, tegen wanneer zal mijn contract dan opgezegd worden met Belgacom? Of mag ik dat zelf doen? :?

Natuurlijk mag je dat ook zelf opzeggen!

AeroFury schreef:EDIT: Als ik kies voor Dommel moet ik dan nog activeringskosten betalen ook?

Zoals al gezegd: ja, dit moet je betalen (tenzij er net een promotie loopt).

Geplaatst: 13 nov 2006, 18:46
door AeroFury
Net gebeld naar Belgacom, blijkt dat we niet kunnen opzeggen zonder te betalen. Terwijl er op die brief staat dat we nog kunnen afzien van de aankoop tot 14 werkdagen na overeenkomst van contract of levering van goed... :evil:
Overeenkomst (telefonisch ervoor gekozen om ons contract te verlengen waardoor we een gratis maand krijgen)
was begin oktober ofzo, maar op die brief staat 2 november.
En product (die gratis maand die we krijgen) wordt geleverd op december.
Kan ik ze niet voor de rechter slepen? :x
Echt belachelijk !!!

Geplaatst: 15 nov 2006, 09:17
door [MJ]
Je moet al stevig in de schoenen staan om BGC voor de rechter te slepen. Voor hun geen probleem, die hebben toch een juridisch departement in dienst, maar alle kopzorgen en aangaande voor u, dat weegt ook door...

Geplaatst: 15 nov 2006, 12:44
door bf62
AeroFury schreef:Net gebeld naar Belgacom, blijkt dat we niet kunnen opzeggen zonder te betalen. Terwijl er op die brief staat dat we nog kunnen afzien van de aankoop tot 14 werkdagen na overeenkomst van contract of levering van goed... :evil:
Overeenkomst (telefonisch ervoor gekozen om ons contract te verlengen waardoor we een gratis maand krijgen)
was begin oktober ofzo, maar op die brief staat 2 november.
En product (die gratis maand die we krijgen) wordt geleverd op december.
Kan ik ze niet voor de rechter slepen? :x
Echt belachelijk !!!


Je kan altijd een mailtje sturen naar de ombudsdienst voor telecommunicatie. Het kost je geen euro en de kans is zeer groot dat zij er kunnen voor zorgen dat het in orde komt.

http://www.ombudsmantelecom.be/xml/inde ... haal-.html

Geplaatst: 15 nov 2006, 13:05
door BungaMan
AeroFury schreef:Net gebeld naar Belgacom, blijkt dat we niet kunnen opzeggen zonder te betalen. Terwijl er op die brief staat dat we nog kunnen afzien van de aankoop tot 14 werkdagen na overeenkomst van contract of levering van goed... :evil:
Overeenkomst (telefonisch ervoor gekozen om ons contract te verlengen waardoor we een gratis maand krijgen)
was begin oktober ofzo, maar op die brief staat 2 november.
En product (die gratis maand die we krijgen) wordt geleverd op december.
Kan ik ze niet voor de rechter slepen? :x
Echt belachelijk !!!

Aangetekende brief sturen en verwijzen naar de text in die brief.

Niks van aantrekken wat ze aan de telefoon vertellen. Wat op papier staat is belangrijk. Wat via de telefoon gezegd wordt is om je bij BC te houden.

Geplaatst: 20 nov 2006, 22:23
door AeroFury
Aangetekende brief verstuurd binnen termijn van 14 werkdagen waarin staat dat wij afzien van de promotiemaand en niet langer jaarlijk vast wil zitten aan Belgacom maar ten allen tijde ons contract kunnen opzeggen.
Ook gevraagd of ze een bevestiging willen terugsturen.
Eens bevestiging ontvangen Dommel aanvragen.

BTW: Kunnen we nog blijven bellen met Belgacom als we Dommel als Internet Provider hebben?

Geplaatst: 20 nov 2006, 22:39
door Drewvt
AeroFury schreef:BTW: Kunnen we nog blijven bellen met Belgacom als we Dommel als Internet Provider hebben?


Uiteraard. Ikzelf heb een Belgacom Discovery Line plus Dommel ADSL.

Geplaatst: 20 nov 2006, 22:55
door dreamrocker
ik ben ook belgacomklant
wil overstappen naar dommel
mijn bgcabo is van 11/11 verlopen
mar ik lees hier op het forum dat er disconnects zijn en dat was met bgc niet
is da vrij regelmatig of zijn dit uitzonderingen