Pagina 1 van 10
RealDSL problemen
Geplaatst: 06 nov 2006, 16:06
door netdata
RealDSL users,
zoals je in een ander topic gelezen hebt zijn er een paar problemen opgedoken.
Momenteel worden de rdsl users gemigreerd naar mobistart voor de last mile + connectie naar datacenter.
Dit word dan dezelfde setup als de Full-ADSL users.
Echter door een administratieve fout bij Mobistar hebben we een probleem met de fixed IP's hierdoor krijgt IEDEREEN een dynamisch IP. Dit zal in de komende dagen gefixed worden.
Ook het authenticatie probleem is te wijten aan mobistar.
Daar zij sturen de credentials niet door naar ons.
De testen die we gedaan hebben zijn goed verlopen, vervolgens werden alle users doorgegeven aan mobistar.
Het gaat momenteel slechts over een tiental users, maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.
Onze excuses voor deze probs.
Re: RealDSL problemen
Geplaatst: 06 nov 2006, 16:20
door apn
prodata schreef:RealDSL users,
zoals je in een ander topic gelezen hebt zijn er een paar problemen opgedoken.
Momenteel worden de rdsl users gemigreerd naar mobistart voor de last mile + connectie naar datacenter.
Dit word dan dezelfde setup als de Full-ADSL users.
Echter door een administratieve fout bij Mobistar hebben we een probleem met de fixed IP's hierdoor krijgt IEDEREEN een dynamisch IP. Dit zal in de komende dagen gefixed worden.
Ook het authenticatie probleem is te wijten aan mobistar.
Daar zij sturen de credentials niet door naar ons.
De testen die we gedaan hebben zijn goed verlopen, vervolgens werden alle users doorgegeven aan mobistar.
Het gaat momenteel slechts over een tiental users, maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.
Onze excuses voor deze probs.
Dank u wel voor deze feedback
!
When do you think the Fixed IP issue will be resolved ?
It's quite urgent for me ...
And What about DSL profiles ?
I had 512kbit/s for upstream and now only 384kbit/s ?
Thanks,
Arnaud (rdsl0052 - 83.217.93.52).
Geplaatst: 06 nov 2006, 17:04
door netdata
Hi Arnaud,
The fixed Ip issue will be solved in the next day.
This is prio 1
The dsl profiles is also an fault made by mobistar.
This also will be fixed so you have 4mbit down and 512kbps up
Re: RealDSL problemen
Geplaatst: 06 nov 2006, 17:05
door Limburg
Prodata, bedankt voor de info.
prodata schreef:... maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.
Geldt dit ook voor de gebruikers op het "eigen nieuwe" netwerk?
Blijft fixed IP dezelfde?
Re: RealDSL problemen
Geplaatst: 06 nov 2006, 17:13
door netdata
Limburg schreef:Prodata, bedankt voor de info.
prodata schreef:... maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.
Geldt dit ook voor de gebruikers op het "eigen nieuwe" netwerk?
Blijft fixed IP dezelfde?
Bedoelt u het nieuwe of het nieuwste netwerk?
Waarschijnlijk het netwerk waar je 4 mbit profiel heb op dit moment.
Dus ja idd jij ook.
dit zal de komende dagen gebeuren.
Geplaatst: 06 nov 2006, 18:55
door EricdeBoer
Hee ontzettend goed dat je dit meldt Prodata, Ik heb je recent een PM gestuurd (Eric de B.) gaat dit ook de oplossing brengen voor mijn ("sync" probleem?).
Greetz
Geplaatst: 06 nov 2006, 19:45
door OpThaCop
Prodata,
Mag ik vragen waarom iedereen op het "nieuwste" netwerk wordt gezet?
- Was het "nieuwe" netwerk dan tijdelijk?
- Zijn er voordelen nieuwe->nieuwste ? (Betere ping, stabieler, .. ?)
- Of betekent dit minder kosten voor RealDSL om op het FULL-ADSL netwerk te zitten nu?
Alleszins, ik heb hier nog m'n static IP, dus denk dat ze mijn account nog niet onder handen gepakt hebben
greetz
Geplaatst: 07 nov 2006, 08:36
door EdMeister
Wanneer zou dit gefixt worden? Sinds gisterennamiddag zit ik zonder internet.
Geplaatst: 07 nov 2006, 09:54
door avatara
kwestie mijn stem nog eens te laten horen met de mededeling,
GEEN VERBINDING
zucht
Geplaatst: 07 nov 2006, 10:01
door netdata
EdMeister schreef:Wanneer zou dit gefixt worden? Sinds gisterennamiddag zit ik zonder internet.
Kan nog even duren...
Concrete datim kan ik totaal niet geven omdat het buiten onze handen ligt
Geplaatst: 07 nov 2006, 10:03
door whizzo
same hier, sinds woensdag, NO CONNECTION,
men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'
ben al aan het scouten naar andere provider,
rdsl kost mij 54 euro + 6 euro ongeveer aan belgacom = 60 euro/mnd
telenet expressnet plus kost ook een kleine 60 euro, sneller , en alleen iets minder data verkeer (35 gb maar)
maar that should do it. alleen ga ik men servers ergens anders moeten deponeren.
grtz
Geplaatst: 07 nov 2006, 10:17
door EdMeister
Same here. Ben ook aan het overwegen om over te stappen naar de betrouwbaarheid van Telenet. Voor mijn servers vind ik wel een betaalbare oplossing.
Geplaatst: 07 nov 2006, 10:18
door netdata
whizzo schreef:men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'
Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failed
Geplaatst: 07 nov 2006, 10:51
door Terro
prodata schreef:whizzo schreef:men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'
Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failed
Hier "the same" sinds vrijdag, altijd "authentication failure" op mijn router ... Maar als Mobi een username en paswoord moet doorgeven, wil dit dan zeggen dat wij een andere login krijgen? Zo ja, hoe gaan we deze vernemen? Gaat nogal moeilijk via mail vermits men geen inet heeft hé.
Geplaatst: 07 nov 2006, 11:08
door netdata
Terro schreef:prodata schreef:whizzo schreef:men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'
Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failed
Hier "the same" sinds vrijdag, altijd "authentication failure" op mijn router ... Maar als Mobi een username en paswoord moet doorgeven, wil dit dan zeggen dat wij een andere login krijgen? Zo ja, hoe gaan we deze vernemen? Gaat nogal moeilijk via mail vermits men geen inet heeft hé.
Je pppoE sessie gaat naar mobistar, daar kom je op hun radius, die forward de request door naar onze realdsl server.
Dus username is hetzelfde hoor
Geplaatst: 07 nov 2006, 11:10
door EdMeister
En is er al zicht wanneer Mobistar dit zal fixen?
Geplaatst: 07 nov 2006, 11:16
door Limburg
Dus wees zuinig op je (nog) lopende sessie, wanneer die verbroken wordt ben je ook aan de beurt.
Geplaatst: 07 nov 2006, 11:26
door bjansens
Limburg schreef:Dus wees zuinig op je (nog) lopende sessie, wanneer die verbroken wordt ben je ook aan de beurt.
Heh?
24 zonder connectie
Geplaatst: 07 nov 2006, 11:28
door casper2507
wanneer gaat dit eindelijk opgelost zijn, fixed ip
niet gemakkelijk telkens ip te gaan aanpassen als er een emailserver achterzit!!!
Geplaatst: 07 nov 2006, 11:31
door bjansens
prodata schreef:whizzo schreef:men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'
Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failed
De correcte term heet "proxying". Even ter verduidelijking: net zoals Belgacom adsl wholesale doet, doet mobistar dit ook. Duh. Eigenlijk is de radius-setup als volgt:
Mobistar -> Fulladsl -> Realadsl
Daarom is het dus ook belangrijk dat je @realdsl.be achter je username staat (zonder dat weet de fulladsl radius niet dat hij je login moet proxyen naar de realdsl radius), maar dit is atm nog helemaal niet het issue.
Grappiger dan grappig
Geplaatst: 07 nov 2006, 11:37
door Valleyman
kwestie mijn stem nog eens te laten horen met de mededeling,
GEEN VERBINDING
zucht
Natuurlijk is kunnen lezen wel de eerste vereiste van een forum gebruiken
Bedankt voor de melding Prodata en veel succes gewenst bij het oplossen ervan no matter what they say around here...
Geplaatst: 07 nov 2006, 12:25
door avatara
Wees blij dat veel mensen snel wat posten hier, anders zou het gewoon verzwegen worden. Hoe meer stemmen hoe meer druk.
Noem mij dan maar een klager en wees zelf dan maar het schaap dat alles aan zich voorbij laat gaan.
Geplaatst: 07 nov 2006, 13:06
door Moomin
Ik heb vandaag wat last met het uitvallen van de lijn (xDSL linestate down). Meestal gaat na een paar minuten de lijn weer omhoog.
Heeft dit ook met de upgrade te maken? Wat is de geschatte einddatum daarvan zoals op dit moment bekend?
Moomin
Geplaatst: 07 nov 2006, 14:26
door bjansens
bjansens schreef:prodata schreef:whizzo schreef:men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'
Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failed
De correcte term heet "proxying". Even ter verduidelijking: net zoals Belgacom adsl wholesale doet, doet mobistar dit ook. Duh. Eigenlijk is de radius-setup als volgt:
Mobistar -> Fulladsl -> Realadsl
Daarom is het dus ook belangrijk dat je @realdsl.be achter je username staat (zonder dat weet de fulladsl radius niet dat hij je login moet proxyen naar de realdsl radius), maar dit is atm nog helemaal niet het issue.
Probleem zou opgelost moeten zijn, lag aan firewall tussen bas en radius.
Geplaatst: 07 nov 2006, 14:46
door ubremoved_539
bjansens schreef:Probleem zou opgelost moeten zijn, lag aan firewall tussen bas en radius.
En in wie zijn beheer was die ?
Geplaatst: 07 nov 2006, 15:11
door bjansens
r2504 schreef:bjansens schreef:Probleem zou opgelost moeten zijn, lag aan firewall tussen bas en radius.
En in wie zijn beheer was die ?
Mobistar (Was firewall tussen bas en mobistar radius. Voor bepaalde bassen. Wat verklaart waarom het voor bepaalde users wel werkte).
Geplaatst: 07 nov 2006, 15:17
door EdMeister
Betekent dit nu dat alle problemen opgelost zijn? Ik kan vanop mijn werk in ieder geval nog altijd niet aan mijn netwerk thuis... Mijn modem zou normaal toch opnieuw moeten inloggen als alles opgelost is.
Geplaatst: 07 nov 2006, 15:39
door bjansens
EdMeister schreef:Betekent dit nu dat alle problemen opgelost zijn? Ik kan vanop mijn werk in ieder geval nog altijd niet aan mijn netwerk thuis... Mijn modem zou normaal toch opnieuw moeten inloggen als alles opgelost is.
Nee, dit betekent dat mensen opnieuw kunnen inloggen. Tweede probleem (ip-range routering) bestaat nog altijd, en we zijn currently de fixed ip-adressen van de mensen involved aan het afzetten (tijdelijke maatregel), zodat iedereen op zijn minst kan surfen...
Geplaatst: 07 nov 2006, 15:46
door EdMeister
Ok, thx. Zal dan vanavond eens zien of ik via dynamic ip online kan.
Geplaatst: 07 nov 2006, 16:38
door Terro
Hier momenteel alles terug werkend ...
Geplaatst: 07 nov 2006, 16:45
door Stefan-
Ik kan nu inloggen maar krijg een verkeerde ip toegewezen
Re: RealDSL problemen
Geplaatst: 07 nov 2006, 16:56
door nocredits
prodata schreef:RealDSL users,
zoals je in een ander topic gelezen hebt zijn er een paar problemen opgedoken.
Momenteel worden de rdsl users gemigreerd naar mobistart voor de last mile + connectie naar datacenter.
Dit word dan dezelfde setup als de Full-ADSL users.
Echter door een administratieve fout bij Mobistar hebben we een probleem met de fixed IP's hierdoor krijgt IEDEREEN een dynamisch IP. Dit zal in de komende dagen gefixed worden.
Ook het authenticatie probleem is te wijten aan mobistar.
Daar zij sturen de credentials niet door naar ons.
De testen die we gedaan hebben zijn goed verlopen, vervolgens werden alle users doorgegeven aan mobistar.
Het gaat momenteel slechts over een tiental users, maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.
Onze excuses voor deze probs.
Thanks for the updates !!
Geplaatst: 07 nov 2006, 17:35
door bjansens
Stefan- schreef:Ik kan nu inloggen maar krijg een verkeerde ip toegewezen
This is not a bug, it's a feature!
Aangezien Mobistar onze ip-range nog altijd niet routeert krijgt iedereen voorlopig (!!!) een dynamisch ip-adres. Ik kan je natuurlijk altijd je vast ip-adres teruggeven, maar daar kan je niet mee surfen, dus ja...
fixed ip
Geplaatst: 07 nov 2006, 17:39
door casper2507
verkeerde ip is wel niet zo tof voor mij
mailserver werkt zo effe niet he
aangezien ik zelf mijn nameservers niet kan aanpassen bij dns
hoelang zou dit zo duren?
Re: fixed ip
Geplaatst: 07 nov 2006, 18:03
door netdata
casper2507 schreef:verkeerde ip is wel niet zo tof voor mij
mailserver werkt zo effe niet he
aangezien ik zelf mijn nameservers niet kan aanpassen bij dns
hoelang zou dit zo duren?
Zolang de tegenparij die jou mailt geen bounce krijgt maar een time-out proberen smtps tot 36 h later nog aan te bieden...
Geplaatst: 07 nov 2006, 21:04
door Stefan-
bjansens schreef:Stefan- schreef:Ik kan nu inloggen maar krijg een verkeerde ip toegewezen
This is not a bug, it's a feature!
Aangezien Mobistar onze ip-range nog altijd niet routeert krijgt iedereen voorlopig (!!!) een dynamisch ip-adres. Ik kan je natuurlijk altijd je vast ip-adres teruggeven, maar daar kan je niet mee surfen, dus ja...
En wanneer gaat dit ongeveer op gelost zijn? Want ik zou dringend want dingen moeten doen op mijn switchen + servers maar daar geraak ik alleen op met het juiste IP
Geplaatst: 07 nov 2006, 22:20
door avatara
hier werkt alles terug ! regio gent
Geplaatst: 08 nov 2006, 15:10
door bjansens
Stefan- schreef:bjansens schreef:Stefan- schreef:Ik kan nu inloggen maar krijg een verkeerde ip toegewezen
This is not a bug, it's a feature!
Aangezien Mobistar onze ip-range nog altijd niet routeert krijgt iedereen voorlopig (!!!) een dynamisch ip-adres. Ik kan je natuurlijk altijd je vast ip-adres teruggeven, maar daar kan je niet mee surfen, dus ja...
En wanneer gaat dit ongeveer op gelost zijn? Want ik zou dringend want dingen moeten doen op mijn switchen + servers maar daar geraak ik alleen op met het juiste IP
Sinds enkele minuten zouden fixed IP's terug moeten werken op mobistar. Gewoon even reconnecten en you're back in business. Enige caveat is dat mobistar user en tn solutions/broba2 users mekaar niet kunnen bereiken.
Geplaatst: 08 nov 2006, 16:53
door OpThaCop
'k krijg hier constant dit :
Code: Selecteer alles
Nov 8 16:45:58 pppd[25023]: pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Nov 8 16:45:58 pppd[25023]: Using interface ppp0
Nov 8 16:45:58 pppd[25023]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Nov 8 16:45:58 pppoe[25027]: Changed pty line discipline to N_HDLC for synchronous mode
Nov 8 16:45:58 pppoe[25027]: PADS: Service-Name: ''
Nov 8 16:45:58 pppoe[25027]: PPP session is 3160
Nov 8 16:45:59 pppd[25023]: Remote message: CHAP authentication success, unit 5141
Nov 8 16:45:59 pppd[25023]: local IP address 83.217.94.119
Nov 8 16:45:59 pppd[25023]: remote IP address 212.65.33.115
Nov 8 16:46:00 pppd[25023]: primary DNS address 83.217.75.130
Nov 8 16:46:00 pppd[25023]: secondary DNS address 217.22.50.3
Nov 8 16:46:31 pppd[25023]: LCP terminated by peer
Nov 8 16:46:44 pppd[25836]: pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Nov 8 16:46:44 pppd[25836]: Using interface ppp0
Nov 8 16:46:44 pppd[25836]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Nov 8 16:46:44 pppoe[25840]: Changed pty line discipline to N_HDLC for synchronous mode
Nov 8 16:46:44 pppoe[25840]: PADS: Service-Name: ''
Nov 8 16:46:44 pppoe[25840]: PPP session is 7941
Nov 8 16:46:46 pppd[25836]: Remote message: CHAP authentication success, unit 7449
Nov 8 16:46:46 pppd[25836]: local IP address 83.217.94.119
Nov 8 16:46:46 pppd[25836]: remote IP address 212.65.33.115
Nov 8 16:46:47 pppd[25836]: primary DNS address 83.217.75.130
Nov 8 16:46:47 pppd[25836]: secondary DNS address 217.22.50.3
*edit* : Heb ticket aangemaakt
Geplaatst: 08 nov 2006, 17:31
door Limburg
Na een eerdere kleine rdsl storing viel ook mijn DSL signaal vanmiddag weg.
Het duurde even voor ik door had dat dit een Belgacomprobleem was, ik heb geen kiestoon en lijnstroom meer.
Inmiddels is er weer wel dsl maar geen kiestoon.
De Belgacomtechnieker komt morgen langs.
Ik heb wel DSL maar geen internet, PPP CHAP authentication failed:
00:01:14 PPP CHAP Receive challenge (rhost = has-rb01.mpl)
00:01:01 PPP CHAP authentication failed (PPPoA_1)
00:01:01 PPP CHAP Receive challenge (rhost = has-rb01.mpl)
00:00:55 xDSL linestate up (downstream: 4096 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)
Nou is mijn vraag:
Zien andere rdsl gebruikers deze xxx-rb01.mpl ook? (xxx is bij mij has, =Hasselt)
Deze heb ik nooit eerder gezien maar kan zijn tengevolge van omschakeling naar Mobistar.
Het kan echter ook zijn dat net vanmiddag Belgacom een fout heeft gemaakt waardoor kiestoon weg is en mijn lijn op een verkeerde provider gezet is.
Wanneer ik Google op rb01.mpl zie ik die zowel bij dommel- als scarlet gebruikers, vandaar mijn vraag.
Is dit een Belgacom probleem,
of een rdsl probleem?
Nog een vraag: werkt pppoa nog in de nieuwe setup via mobistar?