r2504 schreef:Polleke schreef:Het valt me in de commentaren hier altijd op hoe PRO Belgacom deze site blijkbaar is. De klant heeft een probleem met een mastodont, en wie steunen we ???
Het probleem is eerder dat de klant een verwarrende uitleg geeft over een ADSL lijn die te snel is afgesloten, maar verder geen enkele informatie meer geeft of hij op z'n nieuw adres nu uiteindelijk een telefoonlijn heeft (nieuw of verhuis ?) en daar ADSL op heeft van BGC.
Als er dan nog flauwe excuses aan te pas komen over post die hem niet bereikt (bij een verhuis stuurt men trouwens op eenvoudig verzoek je post door) pleit dit helemaal niet voor de geloofwaardigheid van de poster.
Hiermee wil ik niet pro BGC of klant zijn, maar gewoon aangeven dat kwaad worden en dreigen zelden een goede oplossing is. In plaats daarvan tracht je de communicatie open te houden, en dit op een correcte, duidelijke en beleefde manier. Dit had veel ellende kunnen voorkomen.
U heeft duidelijk de 'shit' nog nooit over u gekregen.U heeft duidelijk niet goed begrepen dat als men een doodeenvoudige verhuis vraagt aan eender welke ISP om het even welke dienst je afneemt dat u ook verwacht dat deze in goede orde uitgevoerd wordt.
Zowel bij de order- en helpdesk van BGC is afhandeling van mijn verhuis van mijn toenmalige BGC ADSL GO en Classic line ernstig misgelopen.
In mijn geval dus niet...duidelijker kan ik niet zijn hé....
Het verhaal opnieuw :....
a) Sedert begin Mei 2006 ben ik verhuisd van A naar B en als trouwe klant van BGC had ik uiteraard begin maart 2006 mijn verhuis gemeld zodat ik mijn ADSL GO en Classic Line kon verhuizen.Mijn Classic Line kon niet gezien ik naar een andere zone ging verhuizen en moest ik hiervoor een nieuwe BGC lijn ter beschikkig hebben op mijn nieuwe adres.Mijn ADSL was geen probleem mits eerst een BGC lijn te hebben op de nieuwe locatie.(hier waren kosten aan)
Gezien ik op de nieuwe locatie een telefoonlijn van de provider Scarlet ook had heb ik BGC gevraagd om deze over te nemen.
Voor de BGC agenten was dit geen probleem en hoefde ik dit per fax aan te vragen via de nodige overdrachtsdocumenten.Zogezegd zo gedaan.
Van zodra deze overdracht van mijn Scarlet telefoonlijn naar BGC voldaan was dan kon pas mijn ADSL verhuisd worden.
Maar tot mijn verbazing had ik tot tweemaal toe mijn overdracht van telefoonlijn via fax moeten melden , eentje begin maart waarvan er weinig of geen gevolg voor geweest is en eentje opnieuw 15 dagen later.
Begint al slecht ..
Als surplus had ik nog vóór mijn effectieve verhuis bijna drie weken zonder ADSL en telefoonlijn gezeten (geen internet , geen toon op mijn lijn) , noch op mijn oude domicilie in A noch op mijn nieuwe locatie.
Oeps , wat nu ?
Mijn oude Scarletlijn was nog steeds niet overgedragen en hierdoor ook nog geen BGC internet op mijn nieuwe domicilie ook niet had.
Zodus volledig geïsoleerd wat mijn internetverbinding betreft.
Ik werd zonder enige vorm van verwittiging afgesloten , zonder internet en telefoonlijn in geen van mijn beide locaties (oud en nieuw adres) gezeten gedurende drie weken.
Ik stelde hiervoor –telefonisch weliswaar – BGC in gebreke en eiste volgens de BGC voorwaarden op telefoondiensten BGC voor zowel de falende overdracht en verhuis een schadevergoeding en onmiddelijke stopzetting van de diensten gezien ik zowel op persoonlijk als professioneel vlak ik ernstige schade heb opgelopen.
Dit laatste heb ik verschillende malen moeten melden en uiteindelijk hiervoor een dossier geopend is binnen BGC onder een dossier nr .
b) Het resultaat van mijn ingebreke stelling eindigde bij een geruststellende gesprek met een BGC telefoonagent die mij bevestigde dat er “waarschijnlijk” geen verbrekingskosten aangerekend gingen worden en dossier als afgesloten ging worden beschouwd gezien mijn de falende verhuis van mijn ADSL en telefoonlijn en de drie weken voortijdig afsluiting zonder enig vorm van alternatief .
Ondertussen bijna begin Mei , ging ik niet alleen een credit nota ontvangen maar ook alle verder afhandelingen en briefwisselingen ging naar mijn nieuwe domicilie gestuurd worden.
Logisch , niet ? Ik verhuis...
c) Zo gezegd zo gedaan ,nog vóór mijn vertrek naar mijn nieuwe domicilie ontving nog een credit nota van de periode Mei voor mijn ADSL en verwachte ik nog eentje voor mijn Classic telefoonlijn van dezelfde periode maar gezien BGC mijn nieuwe adres goed kende verwachte ik deze op mijn nieuwe adres.Tot mijn grote verbazing moet ik vandaag constateren dat hetzelfde bedrag , periode April en dienst ADSL GO waarvan er toen credit nota is opgemaakt men deze vandaag nog steeds wil terug vorderen via gerechtsdeuwaarder.
d) Tot mijn verbazing moet ik ook constateren dat men naast de verbrekingsvergoedingen nog vorderingskosten van 60€ durft aanrekenen wegens achterstallige schulden die hoogstwaarschijnlijk ter aanleiding zijn van onbeantwoorde briefwisselingen/facturen .Vreemd ,terwijl sedert begin April BGC precies afwist van mijn verhuis naar B.
Waarom heeft mijn de laatste afhandelingen niet naar mijn nieuwe domicilie gestuurd ? Dan waren deze kosten overbodig gezien dit al sinds Mei van dit jaar nog geregeld had kunnen zijn?
Conclusie : BGC is hier ernstig kortgeschoten wat de total dienstverlening betreft zowel voor de afhandeling van mijn verhuis als de afhandeling van mijn eindfactuur dit mede door miscommunicatie binnen haar dienste.
Inmiddels heeft de ombudsdienst mijn klacht ontvankelijk verklaard en een dossier hiervoor geopend....
U bent in ieder geval gewaarschuwd dat niet alleen de kleine alternatieve ISP's rotzooien met u als klant...en ja zelfs de grote BGC kan er wat van maken