Pagina 1 van 1
wijziging lijnprofiel, CHAP authentication failed
Geplaatst: 28 okt 2006, 13:25
door goudvis
sinds mijn lijnprofiel gisteren om 16:04 gewijzigd is van 3360/512 naar 4096/384 krijg ik sindsdien CHAP authentication failed.
wat betekend dat en wat kan er daar aan gedaan worden ?
Geplaatst: 28 okt 2006, 13:39
door Limburg
Heb je dit gedaan?
In voorbereiding van de overschakeling naar ons eigen netwerk zal u een
aanpassing moeten doen aan uw gebruikersnaam. Deze aanpassing houdt in
dat u de extensie "@realdsl.be" toevoegt aan uw gebruikersnaam. Let op!
Alles is in kleine letters! Uw wachtwoord blijft hetzelfde.
Dit is uw nieuwe gebruikersnaam:
rdsl00xx wordt
[email protected]
Geplaatst: 28 okt 2006, 14:14
door goudvis
ja dit heb ik al geprobeerd en het is hetzelfde
zijn er ander oplossingen ?
Geplaatst: 28 okt 2006, 14:30
door Limburg
Je bent waarschijnlijk nog niet ingevoerd in de nieuwe authentication server.
Je zal daarvoor de helpdesk moeten bellen, je hebt pech dat het weekend is.
Geplaatst: 30 okt 2006, 18:07
door bjansens
Limburg schreef:Je bent waarschijnlijk nog niet ingevoerd in de nieuwe authentication server.
Je zal daarvoor de helpdesk moeten bellen, je hebt pech dat het weekend is.
"Nieuwe" authentication server? Die is sterk!

Ik beheer dat ding namelijk, en ik kan u verzekeren dat er niet zoiets is als een "nieuwe" authentication server.
Geplaatst: 31 okt 2006, 07:03
door elldiablo
hey bjansens
Ik ben klant RDSL0269 wanner zouw ik nu op de nieuwe netwerk zitten , ben al 1 jaar klant nu bij jullie :o)
BTW heb paar tickets gestuurd in verband met mijn gegevens ( Pop3, stm,email adres van mij, .... ,
Geoffrey ,Ging er werk van maken maar heb niks gehoord , heb die nodig mijn gegevens , enige wat ik ontvange heb is , is 1jaar geleden mijn Login en Paswoord :o) , dus ben al 1jaar aan het vragen waar mijn GEGEVENS BLIJVEN :o) .!! greets
Geplaatst: 31 okt 2006, 18:52
door goudvis
bjansens:
het account dat probs heeft is rdsl0154
kan je het even bezien wat er mis is ?
alvast bedankt
Geplaatst: 31 okt 2006, 19:04
door bjansens
goudvis schreef:bjansens:
het account dat probs heeft is rdsl0154
kan je het even bezien wat er mis is ?
alvast bedankt
Ik heb zonet even gekeken in logs van de authenticatie-server (die worden geroteerd op zondag-ochtend), en je komt er totaal niet in voor (noch voor geslaagde logins, noch voor gefaalde. Normaalgezien worden zowel geslaagde als gefaalde logins gelogd)...

Mijn gok is dat je lijn ergens bij een andere provider is terechtgekomen en dat die jouw login dus niet herkent?
Geplaatst: 31 okt 2006, 19:19
door Limburg
bjansens schreef:Limburg schreef:Je bent waarschijnlijk nog niet ingevoerd in de nieuwe authentication server.
Je zal daarvoor de helpdesk moeten bellen, je hebt pech dat het weekend is.
"Nieuwe" authentication server? Die is sterk!

Ik beheer dat ding namelijk, en ik kan u verzekeren dat er niet zoiets is als een "nieuwe" authentication server.
Tja, heb nergens in jullie faq de structuur van het netwerk kunnen vinden

.
Omdat de betreffende klant via het oude netwerk geen problemen had, zou hij, indien hij via het nieuwe netwerk de authentication server bereikt, gewoon toegang moeten krijgen.
Omdat hij wel met een authentication server kontakt had maar geen toegang kreeg, concludeerde ik dat er kennelijk een 2e was die niet bijgewerkt was, geen rekening houdend met de mogelijkheid dat Belgacom het verkeerde netwerk heeft geselecteerd

.
Toch geen slechte conclusie?
Geplaatst: 31 okt 2006, 19:21
door bjansens
Limburg schreef:bjansens schreef:Limburg schreef:Je bent waarschijnlijk nog niet ingevoerd in de nieuwe authentication server.
Je zal daarvoor de helpdesk moeten bellen, je hebt pech dat het weekend is.
"Nieuwe" authentication server? Die is sterk!

Ik beheer dat ding namelijk, en ik kan u verzekeren dat er niet zoiets is als een "nieuwe" authentication server.
Tja, heb nergens in jullie faq de structuur van het netwerk kunnen vinden

.
Omdat de betreffende klant via het oude netwerk geen problemen had, zou hij, indien hij via het nieuwe netwerk de authentication server bereikt, gewoon toegang moeten krijgen.
Omdat hij wel met een authentication server kontakt had maar geen toegang kreeg, concludeerde ik dat er kennelijk een 2e was die niet bijgewerkt was, geen rekening houdend met de mogelijkheid dat Belgacom het verkeerde netwerk heeft geselecteerd

.
Toch geen slechte conclusie?
Hrrrm niet helemaal, maar dan hadden andere users toch ook al problemen moeten ondervinden? Anyway, nee, wij hebben voor beide netwerken dezelfde radius-server, dus daar kan het niet aan liggen.

Re: wijziging lijnprofiel, CHAP authentication failed
Geplaatst: 03 nov 2006, 18:25
door Terro
goudvis schreef:sinds mijn lijnprofiel gisteren om 16:04 gewijzigd is van 3360/512 naar 4096/384 krijg ik sindsdien CHAP authentication failed.
wat betekend dat en wat kan er daar aan gedaan worden ?
Ik heb dat nu vandaag voor, ik kom deze middag thuis en op mijne router een rood lampje. Effe gezien naar zijn status en er stond authentication failed. Effe de router gereboot en ja hoor, lijnprofiel ook aangepast naar 4096/384 ... Maar nog steeds authentication failed. Om 14.40 effe naar Realdlsl een telefoontje gepleegd en van de eerste keer zat ik er binnen en nam Jeffrey (of hoe dat ook geschreven is) op. Men ging dit bekijken. Om 16.00uur begon ik toch wel zenuwachtig te worden en belde ik terug, wederom Jeffrey aan de lijn en heb hem dan ook gevraagd of er al iets meer geweten was want dat het toch al bijna weekend was ... De techniekers wisten toen nog altijd niets van mijn lijn af. Momenteel zit ik dus nog altijd zonder internet en ik zie dit niet meer veranderen voor maandag ... Waarom moet dit steeds op een vrijdag gebeuren? Om de mensen een klein beetje te kl*t*n?
In ieder geval zullen ze die 4Mbit ergens kunnen steken waar de zon niet schijnt, zal wel eens kijken naar wat er nog op de markt is en Realdsl opzeggen, ben altijd content geweest, maar dit is niet de manier om klanten te behandelen! Nogal een geluk dat mijn neef in de buurt woont zodat ik effe via zijn PC een bericht kon komen typen ...
Geplaatst: 05 nov 2006, 17:33
door apn
bjanseens>
I aslo have the same problem: profil now 4096/384 in place of 3360/512.
Moreover I had a fixed IP (83.217.93.52) and now it's a dynamical one and I'm now on the fulladsl network ?!?!? I don't understand anything.
Nobody from RealRoot and RealDSL did explain to me (us?) the situation... Nothing on the website....
Could you please clarify all that as soon as possible ??
PS: I have not been contacted for those changes and now all of my websites, emails (SPRL + personnal) are (were, thanks to dyndns...) down for few days !!!!!!
What's this bullshit ???
As I told you on the support website, if my account is not up again tomorrow evening or if I don't receive clear informations about the situation, I'll come -very angry- to you support address (@Zaventem) as I did last week at borkelstraat 2.
Thanks,
Arnaud (rdsl0052).
Geplaatst: 05 nov 2006, 18:56
door Limburg
goudvis schreef:sinds mijn lijnprofiel gisteren om 16:04 gewijzigd is van 3360/512 naar 4096/384 krijg ik sindsdien CHAP authentication failed.
apn schreef:I aslo have the same problem: profil now 4096/384 in place of 3360/512.
Moreover I had a fixed IP (83.217.93.52) and now it's a dynamical one and I'm now on the fulladsl network ?!?!?
4096/384 Versatel? Mobistar?
Geplaatst: 05 nov 2006, 21:34
door lithion
Limburg schreef:goudvis schreef:sinds mijn lijnprofiel gisteren om 16:04 gewijzigd is van 3360/512 naar 4096/384 krijg ik sindsdien CHAP authentication failed.
apn schreef:I aslo have the same problem: profil now 4096/384 in place of 3360/512.
Moreover I had a fixed IP (83.217.93.52) and now it's a dynamical one and I'm now on the fulladsl network ?!?!?
4096/384 Versatel? Mobistar?
Scarlet? 4 Mbps down en 384kbps up.
Geplaatst: 08 nov 2006, 00:52
door cL
OK het werkt weer. Nu maar hopen dat het weer evengoed blijft draaien zoals de laatste 15 maanden hier

(allez ja, zonder die laatste 11 dagen dan)
Ter verduidelijking, goudvis is een kennis die voor mij heeft gepost.
Geplaatst: 08 nov 2006, 12:34
door OpThaCop
jah, en nu krijg ik problemen
