Pagina 1 van 1

internet via telenet ganse namiddag uitgevallen

Geplaatst: 16 okt 2006, 17:46
door dondertje
Gisteren is mijn internetverbinding kort na de middag uitgevallen en pas deze morgen was de zaak weer in orde. Berichten en ontvangen via Outlook ging zonder problemen.
Nog iemand last gehad van het uitvallen van internet?

Geplaatst: 16 okt 2006, 17:48
door ubremoved_983
Misschien eens de helpdesk bellen ?

Geplaatst: 16 okt 2006, 19:43
door svermassen
Shit happens ?

Geplaatst: 23 okt 2006, 17:27
door Mate
zaterdagavond rond 23u sprong mijn telemeter op 90%, ik kreeg hun warning pagina in firefox, maar ipv de normale mogelijk om te klikken op "verder surfen", kreeg ik dit:
Door een tijdelijk probleem met de Telemeter kan u niet verder surfen. Het is mogelijk dat andere toepassingen (bv. e-mail) wel werken. Wij lossen dit probleem zo snel mogelijk op. Indien dit probleem aanhoudt, contacteer de Telenet klantendienst op 015 66 66 66.

Onze excuses voor het ongemak.


Ik weet niet wat er juist was, maar pas rond 16u gisterenmiddag kon ik terug surfen, de helpdesk verschillende keren tevergeefs proberen bellen. Ik kon wel azureus gebruiken, en nog enkele applicaties, maar bvb geen msn en erger nog, door deze bullshit heb ik de livestream van de 1e game van de world series niet kunnen bekijken :evil: (betaald te bekijken via mlb.com btw )

anyway, nog iemand dit probleem al eens voorgehad? Enkel door dat klote 90% bericht kon ik dus niet meer surfen :roll:

Geplaatst: 23 okt 2006, 19:40
door ubremoved_983
Mate schreef:anyway, nog iemand dit probleem al eens voorgehad? Enkel door dat klote 90% bericht kon ik dus niet meer surfen :roll:


Ik zou je aanraden om die redirect paginas gewoon volledig uit te schakelen via Mijn Telenet ( je kan daar instellen dat je enkel een waarschuwing krijgt via e-mail ).

Geplaatst: 23 okt 2006, 23:25
door Mate
ditCh schreef:
Mate schreef:anyway, nog iemand dit probleem al eens voorgehad? Enkel door dat klote 90% bericht kon ik dus niet meer surfen :roll:


Ik zou je aanraden om die redirect paginas gewoon volledig uit te schakelen via Mijn Telenet ( je kan daar instellen dat je enkel een waarschuwing krijgt via e-mail ).


aye, heb ik idd gedaan zodra ik terug kon surfen.

Re: internet via telenet ganse namiddag uitgevallen

Geplaatst: 29 okt 2006, 10:29
door ubremoved_539
dondertje schreef:Gisteren is mijn internetverbinding kort na de middag uitgevallen en pas deze morgen was de zaak weer in orde. Berichten en ontvangen via Outlook ging zonder problemen.
Nog iemand last gehad van het uitvallen van internet?


Als je nog berichten kan ontvangen dan is je internet er duidelijk niet uitgevallen maar had je een ander probleem !

Geplaatst: 29 okt 2006, 12:13
door Siglo
Nog maar eens een voorbeeld dat het TN niets kan schelen dat die kreupele Telemeter hun klanten het leven zuur maakt. Na 6 jaar nog steeds een buggy beta-produkt. Je zou nog denken dat het door Microsoft is ontwikkeld?
Ik zie op alle fora (Telenet, pub,...) klachten van mensen dat ze niet meer kunnen surfen, omdat hun redirect naar die Telemeter waarschuwing niet meer werkt...

Geplaatst: 02 nov 2006, 23:14
door Medvedik
Ook aan de hand gehad. Vrijdags omdat mijn downloadlimiet de 90 procent bereikt had (en ik kon de website van Telenet zelfs niet meer bereiken), dus maar een telefoontje, en zaterdags omdat mijn upload liemiet de 90 procent bereikte met hetzelfde gevolg. Maar aan de telefoon WEL vragen of ik niet beter zou overwegen om naar expressnet plus te upgraden........ :nana:

Geplaatst: 15 dec 2006, 17:53
door compu7
hier was zeker het probleem niet bij tln maar bij u als je kunt mailen moet je ook kunnen surfen maar het is makkelijk het op tln te steken natuurlijk.

Mvg,

Geplaatst: 15 dec 2006, 20:58
door deej
compu7 schreef:hier was zeker het probleem niet bij tln maar bij u als je kunt mailen moet je ook kunnen serfen maar het is makkelijk het op tln te steken natuurlijk.

Mvg,


Dus op een netwerk kunnen de http requests er altijd door als het smtp verkeer er door kan? Wordt de uptime zo gemeten bij Telenet?

Geplaatst: 15 dec 2006, 21:03
door lithion
compu7 schreef:hier was zeker het probleem niet bij tln maar bij u als je kunt mailen moet je ook kunnen serfen maar het is makkelijk het op tln te steken natuurlijk.

Mvg,

Zou het niet kunnen dat telenet http verkeer redirect naar een eigen telenetpagina als je een bepaald volume overschreden hebt? In dit geval kan je nog mailen, maar bij het surfen kom je altijd naar de pagina van telenet. Stel dat die pagina nu niet werkt en je dus geen waarschuwing kan zien. Je kan hierdoor ook niet bevestigen op die pagina dat je de waarschuwing gezien hebt.

In meer technische termen: alles met poort 80 gaat naar telenetpagina. De rest wordt gewoon doorgelaten.

Geplaatst: 15 dec 2006, 21:29
door Mr.T
Uit de info die de TS geeft, kan je dit niet echt opmaken.
Kan zowel een probleem bij Telenet zijn, als bij de TS.

Geplaatst: 16 dec 2006, 09:40
door lithion
Uit de info die Medvedik geeft weet je het wel.