Pagina 1 van 1

Raak niet online...

Geplaatst: 16 okt 2006, 11:41
door haseltje
Ik raak niet online via mijn lanverbinding, maar ik weet wel dat ik vanaf vrijdag normaal online zou moeten kunnen (bevestiging van edpnet zelf + bij my edpnet staat dat ze 'opgeleverd' is).
In het snelmenu van zowel mijn laptop als mijn pc geeft hij wel weer dat er 'verbinding met lan-verbinding 100,0 mbps' is, maar ik raak niet op internet.
MSN geeft als fout aan dat de DNS en de key-poorten niet werken.
Modemrouter (combo) is een olitec sx500; het lampje van adsl erop blijft pinken.
Ligt het aan instellingen, is er iets mis met de telefoonstekker...; moet ik mailen naar edpnet, naar Belgacom? Iemand een idee?

Draden heb ik al getest, daar ligt het dus niet aan denk ik...

Re: Raak niet online...

Geplaatst: 16 okt 2006, 11:57
door AnD
haseltje schreef:Ik raak niet online via mijn lanverbinding, maar ik weet wel dat ik vanaf vrijdag normaal online zou moeten kunnen (bevestiging van edpnet zelf + bij my edpnet staat dat ze 'opgeleverd' is).
In het snelmenu van zowel mijn laptop als mijn pc geeft hij wel weer dat er 'verbinding met lan-verbinding 100,0 mbps' is, maar ik raak niet op internet.
MSN geeft als fout aan dat de DNS en de key-poorten niet werken.
Modemrouter (combo) is een olitec sx500; het lampje van adsl erop blijft pinken.
Ligt het aan instellingen, is er iets mis met de telefoonstekker...; moet ik mailen naar edpnet, naar Belgacom? Iemand een idee?
Als ze zeggen dat je pas vanaf vrijdag op het net kan dan zal dat ook zo wel zijn, omdat er 100,0 mbps staat wil dit niet zeggen dat je op het net kan, je zit gewoon op je eigen netwerk.
Als het lampje blijft pinken dan denk ik dat die niet synct (zoals bij de meeste adsl modems), dus je zal nog wat moeten wachten op edpnet.

Geplaatst: 16 okt 2006, 12:43
door gr4vity
EDPnet bellen ;) dat lijkt me de beste oplossing :)

Re: Raak niet online...

Geplaatst: 16 okt 2006, 12:45
door jmke
haseltje schreef:het lampje van adsl erop blijft pinken.


= geen ADSL sync tot stand gekomen = nog niet ADSL actief. Dus wachten

zit met zelfde prob, ADSL ook geen sync, maar blijkbaar probleem met Belgacom, zit geen ADSL signaal op men PSTN lijn, ondanks feit dat het vorige week donderdag al in orde moest zijn. Laten we hopen dat het een quick fix is:)

Geplaatst: 16 okt 2006, 12:46
door haseltje
sinds afgelopen vrijdag online dus, sorry voor de onduidelijkheid!
ik ga zo meteen bellen :-)

Geplaatst: 20 okt 2006, 12:00
door Toppy
Ikzelf heb zowat elke week problemen om geconnecteerd te raken.
Heb op die paar maanden EDPnet al véél meer miserie gehad dan bij die
5 jaar Easynet. :x

Geplaatst: 20 okt 2006, 21:12
door DaNi0
Ik ben in die 6 maanden dat ik nu al bij EDPnet zij nog maar één keer niet meer op internet geraakt. Een belletje naar de helpdesk en na 2-3 minuten was ik weer online.

Geplaatst: 21 okt 2006, 00:14
door EDPnet
Toppy schreef:Ikzelf heb zowat elke week problemen om geconnecteerd te raken.
Heb op die paar maanden EDPnet al véél meer miserie gehad dan bij die
5 jaar Easynet. :x


Je schreef nochtans enkele weken geleden :

Toppy schreef:Ben zelf ook maar een paar maand EDPnet klant, 1 probleempje gehad, mijn username/password werd niet geaccepteerd. Was in 2 dagen verholpen.

Ben zeer tevreden over EDPnet.


Misschien (nog ?) eens contact opnemen met de helpdesk ??

Geplaatst: 24 okt 2006, 09:29
door haseltje
Ik heb mijn telefoonlijn getest met een telefoon van een vriendin en ik kreeg zelfs geen kiestoon. Moet ik nu naar Belgacom bellen; moet heel de bedrading hier opnieuw gelegd worden...? Hou ik best een telefoontoestel bij de hand (zodat ze niet weten dat ik die kabels nodig heb voor edpnet)...?

Geplaatst: 24 okt 2006, 11:48
door Mr.T
had je vroeger al telefoon via belgacom? of heb je een nieuwe lijn aangevraagd?
Heb je wel een voice product bij Belgacom? Want als je adsl aanvraagt op een raw copper, is het normaal dat je geen kiestoon hebt.

Heb je een gewone discovery lijn van Belgacom en geen kiestoon, kan je best de Belgacom storingen bellen. De kans bestaat wel dat ze niks aan je synchronisatie probleem gaan doen en dat je daarvoor naar je provider moet.

Geplaatst: 24 okt 2006, 12:47
door haseltje
ik heb een discovery line sinds begin september.
moet ik dan toch naar edpnet (provider) voor dit probleem? zij verwezen me door naar belgacom...

Geplaatst: 24 okt 2006, 12:48
door jmke
als u telefoon niet werkt.. Belgacom. als uw ADSL niet werkt over een WERKENDE telefoon lijn -> EDPNet

Geplaatst: 24 okt 2006, 13:00
door haseltje
Volgens belgacom hulplijn werkt de lijn... Ik ga dus nog eens terugmailen naar edpnet...

Even ter verduidelijking: ik heb zelf geen telefoon, maar had een toestel geleend van een vriendin om het even te testen - dat toestel werkte niet, op geeneen van beide telefooncontacten kreeg ik een kiestoon (bij mijn vriendin thuis werkte alles wel, maar ze zei wel dat die telefoon bij haar in de modem zit of zo).
Ik ben nu online op zoek naar een (goedkoop) ander telefoontoestel om het opnieuw te proberen.
Als edpnet en belgacom elkaar echter de schuld blijven geven, wordt dit nog moeilijk :|

Geplaatst: 24 okt 2006, 13:01
door jmke
als je een telefoon aansluit.. en je krijgt geen dialtone; hoe werkt die lijn dan? :)

Geplaatst: 24 okt 2006, 13:10
door haseltje
Bij belgacom zeiden ze dat de lijn werkte, maar dat er inderdaad geen toestel op aangesloten was of zo :roll:
Soit, ik hoop dus dat er eens ik een toestel heb wel schot in de zaak kan komen. Dit is behoorlijk ontmoedigend :-(

Geplaatst: 24 okt 2006, 13:12
door Mr.T
vraag gewoon aan de buren of je even hun toestel mag lenen.
Heb je geen kiestoon op de aansluiting die belgacom opgeleverd heeft, bel je terug naar de storingsdienst en vraag je om een technieker.
je hoeft zelfs niks te zeggen over de extra diensten (adsl) van edpnet.

belgacom zal enkel je telefoonstoring aanpakken. Heb je wat geluk, zal hiermee ook je synchronisatie probleem verholpen zijn.

Geplaatst: 07 nov 2006, 17:43
door haseltje
Ondertussen heb ik een (goedkoop) telefoontoestel - sinds gisteren werkt 1 van mijn 2 telefoonstekkers plots, ik krijg een kiestoon en kan bellen en gebeld worden. Als ik echter modem/router verbindt en het netwerk instel, krijg ik nog altijd geen internet. Wél geeft de router aan dat ik 'verbonden' (connecté) ben ('t is in't Frans te doen).

Ligt het misschien aan mijn instellingen?
Op mijn router kan ik een test uitvoeren, ik voeg zo meteen de resultaten toe in bijlage. Ik heb ook een printscreen van de WAN instellingen toegevoegd, omdat ik me afvraag of er daar misschien wat foutloopt.

Ik heb edpnet zelf nogmaals verwittigd, maar blijkbaar kregen ze mijn mail niet aan, want ze belden me op (ik zat echter heel de dag in de les en kon niet opnemen). Daarnet mailde ik zo ongeveer wat hier nu in dit bericht staat...
Maar weet iemand van jullie misschien wat ik moet doen of heeft iemand toevallig diezelfde router of een dergelijke? Hij komt van de Fnac (was iets betaalbaarder dan die van edpnet zelf...).

Geplaatst: 07 nov 2006, 20:00
door Ken
In Connecté.jpg klopt je WAN IP adres niet. Als ik kijk op WAN instellingen staan er een paar foutjes.
Je moet de volgende instellingen gebruiken:
# VPI/VCI

* VPI = 8
* VCI = 35


# Dns-servers (naamservers)

* 212.71.8.10
* 212.71.0.33


# Modulatie/Encapsulatie

* Modulatie = ANSI T1.413
* Encapsulatie = PPPoE LLC

Maak eens een screenshot van de instellingen eronder aub (al dan niet zonder je echte username).

Geplaatst: 07 nov 2006, 20:31
door haseltje
Alvast heel erg bedankt voor de reactie!
Ik heb alles zo ingevuld zoals jij't zei, en nu zegt hij bij mijn aanmeldscherm 'non connecté'... :?
Bij Modulatie kon ik enkel kiezen tussen
Autosense - T1.413 en premier
en
T1.413
Ik had nu het bovenste gekozen...
De rest van de WAN instellingen staan op het screenshot!

Geplaatst: 08 nov 2006, 00:37
door Styno
Heb je een dynamish of een fixed ip (dyn of fix abbo) ? Als ik zo de screenshot zie staan je WAN instellingen op fix en niet op dyn ip ingesteld.

Moest dat niet helpen, mischien eens een hard reset doen van de router zodat hij terug naar fabrieksinstellingen gaat en opnieuw beginnen.

Geplaatst: 08 nov 2006, 08:21
door haseltje
Hard reset heb ik al geprobeerd...
Ik heb een dynamisch ip-adres normaal gezien, zal straks eens kijken hoe ik dat in de instellingen moet aanpassen.

Geplaatst: 11 nov 2006, 10:58
door haseltje
Sinds gisteren ben ik toch online geraakt! Blijkbaar stonden er toch nog wat instellingen verkeerd bij Belgacom...

Allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp!