Pagina 1 van 1

Onaangekondigd naar nieuw netwerk??

Geplaatst: 11 okt 2006, 22:35
door Siglo
Ik had ergens bij vrienden een modempje aangesloten op een Versatel lijntje. Nu vallen die mensen plots een week geleden zonder sync. Omdat ik geen probleem kon vinden, vraag ik hen om eens met Versatel te bellen voor een lijntest.
Wat blijkt: Versatel/Tele2 heeft hen zonder enige waarschuwing op een nieuw netwerk geplaatst en heeft idiootweg een andere vpi/vci geactiveerd (dus niet langer 8 en 35, maar wel 0 en 35). Staaltje van uitstekende communicatie en impact van upgrades beperken.

Het is maar dat je het weet als de sync wegvalt...

Geplaatst: 12 okt 2006, 08:48
door poekie68
wel 0 en 35


Dat zou 0 en 32 moeten zijn voor het nieuwe netwerk.

Geplaatst: 12 okt 2006, 09:30
door Siglo
Thanks, ik had die parameters nodig om de configuratie van de modem aan te passen (eigenaar had mij blijkbaar de verkeerde gegeven). Erg leuk dat die ook niet te vinden zijn op de Tele2 website...
Was Versatel maar nooit op dat aanbod ingegaan van die amateurs.

Geplaatst: 12 okt 2006, 19:08
door Ofloo
Wil dit dan ook zeggen dat je dit abonnement in combinatie met andere kan nemen.. aangezien de 8/35 waardes vrij blijven..

Geplaatst: 12 okt 2006, 20:10
door sensei
Als je op het BROBA-netwerk zit zijn de waarden van vpi=8 en vci=35

Als je op het BRUO-netwerk zit zijn de waarden van vpi=0 en vci=32

Nog misschien iets wat kan helpen..

De encapsulation voor broba is PPPoA VC Mux

De encapsulation voor bruo is PPPoE LLCSNAP

En neen, je kan maar 1 abonnement op een telefoonlijn nemen.

Geplaatst: 13 okt 2006, 23:43
door Siglo
Nieuwe netwerk blijkt verschrikkelijk onbetrouwbaar. Geen enkele onvoorziene disconnect op 1,5 jaar bij Versatel, en op het nieuwe ligt de connectie er blijkbaar al weer uit (ze zijn al bij al 15 minuten online geweest).
Ach Tele2, was je maar bij carrier preselect gebleven.

Re: Onaangekondigd naar nieuw netwerk??

Geplaatst: 14 okt 2006, 11:14
door svermassen
Siglo schreef:Ik had ergens bij vrienden een modempje aangesloten op een Versatel lijntje. Nu vallen die mensen plots een week geleden zonder sync. Omdat ik geen probleem kon vinden, vraag ik hen om eens met Versatel te bellen voor een lijntest.
Wat blijkt: Versatel/Tele2 heeft hen zonder enige waarschuwing op een nieuw netwerk geplaatst en heeft idiootweg een andere vpi/vci geactiveerd (dus niet langer 8 en 35, maar wel 0 en 35). Staaltje van uitstekende communicatie en impact van upgrades beperken.

Het is maar dat je het weet als de sync wegvalt...


Heb ik ook gemerkt bij een klant van mij.
Heb ook eerst naar Versatel moeten bellen.
Wist ik veel ...

Nieuw netwerk van TELE2

Geplaatst: 26 okt 2006, 19:51
door michvanov
Blijkbaar zijn er dan toch klanten op dat nieuw netwerk geraakt. Mij is dat zelfs nooit gelukt, ik had er trouwens ook nooit naar gevraagd, en het is Tele2 na weken ook nooit mer gelukt mijn TELE2 ADSL te activeren. Gekende problemen met helpdesk, onnodig verder op in te gaan. Opzeggen was de enige optie maar ook dat verloopt niet vlekkeloos OF WAT DACHT JE. Wat een bende ?!?!?!?!?! Ik denk dat er binnenkort een hulpfonds moet opgericht worden voor mensen die nog bij TELE2 zitten. (ook artikel in Gazet Van Antwerpen vandaag met weer van die schandalige uitleg van TELE2) - LEGALITEIT ???????????

Geplaatst: 27 okt 2006, 07:56
door poekie68
Blijkbaar zijn er dan toch klanten op dat nieuw netwerk geraakt.


Ik wel, en zonder problemen. Tele2 heeft de modem van nieuwe firmware voorzien met de instellingen voor het nieuwe netwerk.
Mijn lijn is nog nooit zo snel en stabiel geweest!
Ik ben er best over te spreken. En als je dit forum een beetje afschuimt dan vind je nog positieve voorbeelden.

Geplaatst: 27 okt 2006, 18:55
door michvanov
ik vermoed dag gij OF als één van de weinigen werkzaam bent bij Tele2, want ik kan niet anders vermoeden dan onderbemanning bij helpdesk, OF ge zijt nen ongelooflijken gelukzak. Voor positieve berichten over Tele2 moet ge heel goe en lang zoeken de laatste tijd. Bij Versatel destijds heb ik ook zelden of nooit problemen gekend, MAAR Tele2 moesten ze hun vergunning of zoiets afnemen, mocht dat kunnen. En naar ik verneem gaan we de komende tijd nog wat meer storm over Tele2 mogen verwachten ... EINDELIJK

Geplaatst: 28 okt 2006, 09:27
door poekie68
gelukzak


In dat geval ben ik een gelukzak. En ik ben niet de enige.

Geplaatst: 28 okt 2006, 20:29
door Computerleek
Gelukzak nr.2

Geplaatst: 01 nov 2006, 10:19
door internetter
michvanov schreef:ik vermoed dag gij OF als één van de weinigen werkzaam bent bij Tele2, want ik kan niet anders vermoeden dan onderbemanning bij helpdesk, OF ge zijt nen ongelooflijken gelukzak. Voor positieve berichten over Tele2 moet ge heel goe en lang zoeken de laatste tijd. Bij Versatel destijds heb ik ook zelden of nooit problemen gekend, MAAR Tele2 moesten ze hun vergunning of zoiets afnemen, mocht dat kunnen. En naar ik verneem gaan we de komende tijd nog wat meer storm over Tele2 mogen verwachten ... EINDELIJK


Bij mij werkte het ook al niet meer sinds begin oktober. Heb dan na enkele weken maar opgezegd. Dit leek, en lijkt mij nu, des te meer en meer de beste oplossing te zijn geweest. Bij mijn nieuwe provider werkt het , voorlopig, vlekkeloos.