Pagina 1 van 1

Digitelbox: vast aan de muur of losstaand?

Geplaatst: 08 okt 2006, 08:22
door d-fens
De installateur weigerde bij de installatie/configuratie van de digitelbox het toestel gewoon los op het bureau te plaatsen omwille van "garantieredenen en noodnummers". Indien ik niet akkoord ging om die box tegen de muur te laten vijzen (net wat ik wilde vermijden zoals bij Telenet), dan zou hij gewoonweg vertrokken zijn.

Hoe is de setup bij jullie gebeurd. Ook de box tegen de muur? Wat dan bij een wireless box waarbij plaatsing toch belangrijk is?

Geplaatst: 08 okt 2006, 08:56
door dietervanb
Bij mij ook box tegen de muur (weliswaar met kleefstroken).
Je moet er nog altijd rekening mee houden dat het hun box is.
Ik veronderstel echter dat je hem er gewoon kan afhalen achteraf en zetten waar je wil. Uiteraard bij problemen zou het kunnen dat je niet meer op hun hulp kan rekenen.
Heb een vraagje : heb je draadloos ? Heb je een alles in 1 box (bv de 7050) ?
Zelfs heb ik als een van de eerste wireless genomen, maar daarvoor waren 3 boxen nodig. (modem, wireless sation, en dan nog een slitter om PC rechtstreeks aan te sluiten)
Heb reeds aangerdongen om dit te laten vervangen door een "all in one", maar volgens hen staat dit nog niet volledig op punt.

Geplaatst: 08 okt 2006, 09:10
door d-fens
Neen, gewone Fritzbox zonder WLAN, geïnstalleerd begin september.

Geplaatst: 08 okt 2006, 11:29
door Kokki
Hier is ie ook met kleefstroken aan de muur bevestigd. Enkele weken geleden is ie wel van de muur gevallen :?
Zo geweldig zijn die kleefstroken nu ook weer niet

Geplaatst: 08 okt 2006, 16:05
door SBPer
Bij mij ook met kleefstroken, wel dezelfde avond al van t behang gedonderd...
Je moet er nog altijd rekening mee houden dat het hun box is.
ja maar altijd nog jouw huis/muur..

wat voor afbreak het doet aan de garantie als het modem op t bureau staat zou ik wel eens willen weten.. Zoals ik al zei: bij vele is die van de muur gevallen.. stond het op het bureau of op de grond toch beter..:)

Geplaatst: 08 okt 2006, 16:43
door Blue-Sky
SBPer schreef:Bij mij ook met kleefstroken, wel dezelfde avond al van t behang gedonderd...
@SBPer, wat als die modem na de val defect was, dan was het uw schuld waarschijnlijk?

Gaat er bij niet in dat een technieker van Dommel zomaar kan beslissen of in jou muur kan geboord worden.
Hebben die mannen (techniekers) ook een testapparaat bij, om eventueel balken, elektrische, of waterleidingen op te sporen?
Stel je voor, je hebt in die kamer dure italiaanse marmer, waar een stukje uitspringt bij het boren.
Voor mij zou hij met zijn spullen kunnen, ophoepelen...
'k Dacht de klant koning was en zou kunnen aanduiden ik wil hier mijn modem, b.v.b op het bureaumeubel. (niet te geloven welke arrogantie)
:think:

Geplaatst: 08 okt 2006, 17:36
door killer
Blue-Sky schreef:
SBPer schreef:Bij mij ook met kleefstroken, wel dezelfde avond al van t behang gedonderd...
@SBPer, wat als die modem na de val defect was, dan was het uw schuld waarschijnlijk?

Gaat er bij niet in dat een technieker van Dommel zomaar kan beslissen of in jou muur kan geboord worden.
Hebben die mannen (techniekers) ook een testapparaat bij, om eventueel balken, elektrische, of waterleidingen op te sporen?
Stel je voor, je hebt in die kamer dure italiaanse marmer, waar een stukje uitspringt bij het boren.
Voor mij zou hij met zijn spullen kunnen, ophoepelen...
'k Dacht de klant koning was en zou kunnen aanduiden ik wil hier mijn modem, b.v.b op het bureaumeubel. (niet te geloven welke arrogantie)
:think:
Klant is normaalgezien ook koning, en indien het technisch haalbaar is, en een goede manier in de technieker zijn, zou je denken dat de technieker de klant volgt, of wat anders voorstelt. Maar uiteindelijk blijft klant koning. Als de klant niet wil dat er gaten in zijn muur geboord worden, worden er geen gaten in de muur geboord ...

mvg

Geplaatst: 08 okt 2006, 18:33
door d-fens
Blue-Sky schreef:Gaat er bij niet in dat een technieker van Dommel zomaar kan beslissen of in jou muur kan geboord worden.
Hebben die mannen (techniekers) ook een testapparaat bij, om eventueel balken, elektrische, of waterleidingen op te sporen?
Stel je voor, je hebt in die kamer dure italiaanse marmer, waar een stukje uitspringt bij het boren.
Voor mij zou hij met zijn spullen kunnen, ophoepelen...
'k Dacht de klant koning was en zou kunnen aanduiden ik wil hier mijn modem, b.v.b op het bureaumeubel. (niet te geloven welke arrogantie) :think:
Dat was dus de hele discussie. Installatie gebeurde bij familie waar ik niet te beslissen had of en waar er gaten in de muur geboord mochten worden. Toen ik hierover begon, werd ik meteen afgedreigd met "als het het niet wil, ben ik gewoon weg, en is er géén installatie!" :evil:

Geplaatst: 08 okt 2006, 18:54
door Blue-Sky
killer schreef: Klant is normaalgezien ook koning, en indien het technisch haalbaar is, en een goede manier in de technieker zijn, zou je denken dat de technieker de klant volgt, of wat anders voorstelt. Maar uiteindelijk blijft klant koning. Als de klant niet wil dat er gaten in zijn muur geboord worden, worden er geen gaten in de muur geboord ...
Dat klinkt al heel wat beter, doe je soms installaties voor Dommel? :-)
Ik beweer niet dat de techniekers dat beslissen, maar eventueel de opdrachtgevers, "lees de chefs van Dommel".
Afdreigen, dan ben ik gewoon weg zoals d-fens schreef is onbeleefd gedrag t.o.v. een klant.

De kleefbanden, of nog beter zuignappen kon men evengoed aan het bureaumeubel aanbrengen, dan diende men niet te boren. (en was het apparaat niet van de muur gevallen)

Geplaatst: 08 okt 2006, 22:41
door Block
Als ze daar nog een deftige reden voor kunnen geven, kan ik dat nog begrijpen... Meer MB/s dankzij de voegen bijvoorbeeld :)

Geplaatst: 09 okt 2006, 02:33
door grox
hier een wifibox aan de muur geboord
erg goeie installateur gehad 8)

Geplaatst: 09 okt 2006, 20:52
door Ofloo
Geplakt, doet me denken aan tijdelijke oplossingen wacht, we draaien er wel wat plakband rond dan zal het wel werken ..

Bij mijn zou die direct kunnen vertrekken, 'k zou toch eens de vraag stellen wat is er wil je een klant of niet.. !?

Geplaatst: 09 okt 2006, 21:23
door d-fens
Ofloo schreef:Bij mijn zou die direct kunnen vertrekken, 'k zou toch eens de vraag stellen wat is er wil je een klant of niet.. !?
Als klant wil je tenslotte internet, zonder nog eens een dag vrijaf te moeten nemen. Die installateur krijgt z'n geld toch ...

Geplaatst: 10 okt 2006, 17:32
door SBPer
d-fens schreef:
Ofloo schreef:Bij mijn zou die direct kunnen vertrekken, 'k zou toch eens de vraag stellen wat is er wil je een klant of niet.. !?
Als klant wil je tenslotte internet, zonder nog eens een dag vrijaf te moeten nemen. Die installateur krijgt z'n geld toch ...
Internet heb je dan al... alleen geen digitel box... je kan in zo'n geval gewoon een eigen modem inpluggen en bellen evt via voipbuster.

Je neemt een service af, waarbij je betaald naar gelang het gebruik, geen extra abbokosten. dus als je naar aanleiding van een instalateur je digitelbox niet krijgt dan betaal je dius ook niks aan dommel= geen extra inkomste= geen monteur meer nodig= dag monteur.

jij krijgt je internet toch wel, en voor het bellen zjn er zat andere aanbieders. Ik gun het dommel en voor mij is het iets makkelijker (bellen), maar als het niet anders kan, bellen kan ik ook via andere aanbieders, en een nieuwe modem is zo gekocht.

Geplaatst: 10 okt 2006, 19:50
door d-fens
SBPer schreef:Internet heb je dan al... alleen geen digitel box... je kan in zo'n geval gewoon een eigen modem inpluggen en bellen evt via voipbuster.

Je neemt een service af, waarbij je betaald naar gelang het gebruik, geen extra abbokosten. dus als je naar aanleiding van een instalateur je digitelbox niet krijgt dan betaal je dius ook niks aan dommel= geen extra inkomste= geen monteur meer nodig= dag monteur.

jij krijgt je internet toch wel, en voor het bellen zjn er zat andere aanbieders. Ik gun het dommel en voor mij is het iets makkelijker (bellen), maar als het niet anders kan, bellen kan ik ook via andere aanbieders, en een nieuwe modem is zo gekocht.
Eigen modem inpluggen? Waarom bestel ik een digitelbox denk je? :roll:

Digitelbox waarborg (€100) was al betaald op 16 augustus, terwijl installatie digitelbox pas op 6 september gebeurd is.

Geplaatst: 10 okt 2006, 21:51
door blidi
Had ook reeds gedacht om dommel telefonie te nemen, maar denk dat ik een siemens C 450 ip telefoon ga kopen en verder bellen met voipbuster.
Goedkoper en geen geboor en geplak.

Geplaatst: 13 okt 2006, 20:17
door SBPer
d-fens schreef:
SBPer schreef:Internet heb je dan al... alleen geen digitel box... je kan in zo'n geval gewoon een eigen modem inpluggen en bellen evt via voipbuster.

Je neemt een service af, waarbij je betaald naar gelang het gebruik, geen extra abbokosten. dus als je naar aanleiding van een instalateur je digitelbox niet krijgt dan betaal je dius ook niks aan dommel= geen extra inkomste= geen monteur meer nodig= dag monteur.

jij krijgt je internet toch wel, en voor het bellen zjn er zat andere aanbieders. Ik gun het dommel en voor mij is het iets makkelijker (bellen), maar als het niet anders kan, bellen kan ik ook via andere aanbieders, en een nieuwe modem is zo gekocht.
Eigen modem inpluggen? Waarom bestel ik een digitelbox denk je? :roll:

Digitelbox waarborg (€100) was al betaald op 16 augustus, terwijl installatie digitelbox pas op 6 september gebeurd is.
Kijk eens naar wat ik quote en waarop ik reageerde...

Op het feit dat de monteur zegt, als je hem niet aan de muur wil, dan neem ik hem weer mee..

En die FRITZ!box is ook niet heilig hoor.. Voor dat geld (digitelbox kan je terug sturen en je geld terug krijgen) +een beetje kan je zelf ook een voip of een vodsl modem kopen, waarmee je zelf instellingen kan weizigen...

Geplaatst: 14 okt 2006, 08:29
door d-fens
SBPer schreef:En die FRITZ!box is ook niet heilig hoor.. Voor dat geld (digitelbox kan je terug sturen en je geld terug krijgen) +een beetje kan je zelf ook een voip of een vodsl modem kopen, waarmee je zelf instellingen kan weizigen...
Digitel is via Dommel.com is niet mogelijk met eigen box.