Pagina 1 van 1

Oplevertermijn en opvolging

Geplaatst: 06 okt 2006, 12:16
door Schussboelie
Ik heb de indruk dat z ebij Dommel toch een beetje laks zijn.

Op 14 augustus heb ik een aansluiting aangevraagd voor mijn nieuw adres dat ik op 1 september betrokken heb.

Ik kreeg meteen een factuur en die heb ik ook meteen betaald.
Ik dacht dat daarmee mijn aanvraag in orde was.
Halverwege september kreeg ik een tweede factuur maar ik had nog steeds geen login en paswoord ontvangen.

Een telefoontje leerde me dat zij nog niks ondernomen hadden omdat ze mijn getekend contract nog niet ontvangen hadden.
Dat klopte uiteraard, dat contract was me volledig ontgaan.
Ik stel me echter wel de vraag wat er gebeurt als iemand dat wel opstuurt en het raakt verloren bij de post, vervolgfacturen (en herinneringen daarvoor) sturen ze wel maar voor het in orde brengen van het dossier, zelfs nog geen mailtje.
Ondertussen ligt het contract al meer dan twee weken bij hen en is er nog niet eens een opleverdatum bekend!

Ze schuiven handig de hete aardappel naar Belgacom door en zeggen dat ik maar wat geduld moet hebben, zelfs geen excuus voor het lange ongeïnformeerde wachten of prognose kan eraf.

Ondertussen heb ik ook gelezen dat je betaalt vanaf de aanvraag maar dat van zodra de lijn geactiveerd is verrekend wordt.
Waarschijnlijk krijg ik volgende week mijn derde factuur al, zonder opleveringsdatum en dan zit ik al aan € 100 terwijl Dommel nog niet echt veel voor mij gedaan heeft.

Zijn er nog gebruikers die zulke ervaringen hebben?
Of nog mensen die dit eigenlijk ook niet zo normaal vinden?

Geplaatst: 06 okt 2006, 14:36
door wingman
Bij ons wat het ongeveer identiek, ook ik had het contract vergeten.
Login en pas vrij snel gekregen zodat we de situatie van onze account en aanvraag online konden volgen. Bij ons was het ook wachten op Belgacom maar eens dat in orde was konden we surfen.
Het feit met de datum van betaling en het actief zijn van je verbinding moet je aanvechten, ik heb een maand gratis gekregen.
Succes !

Geplaatst: 06 okt 2006, 15:53
door blidi
Verleden week donderdag aanvraag gedaan en vandaag was de overschakeling reeds een feit.

Re: Oplevertermijn en opvolging

Geplaatst: 06 okt 2006, 20:29
door ketter
Schussboelie schreef:Ik heb de indruk dat z ebij Dommel toch een beetje laks zijn.

Op 14 augustus heb ik een aansluiting aangevraagd voor mijn nieuw adres dat ik op 1 september betrokken heb.

Ik kreeg meteen een factuur en die heb ik ook meteen betaald.
Ik dacht dat daarmee mijn aanvraag in orde was.
Halverwege september kreeg ik een tweede factuur maar ik had nog steeds geen login en paswoord ontvangen.

Een telefoontje leerde me dat zij nog niks ondernomen hadden omdat ze mijn getekend contract nog niet ontvangen hadden.
Dat klopte uiteraard, dat contract was me volledig ontgaan.
Ik stel me echter wel de vraag wat er gebeurt als iemand dat wel opstuurt en het raakt verloren bij de post, vervolgfacturen (en herinneringen daarvoor) sturen ze wel maar voor het in orde brengen van het dossier, zelfs nog geen mailtje.
Ondertussen ligt het contract al meer dan twee weken bij hen en is er nog niet eens een opleverdatum bekend!

Ze schuiven handig de hete aardappel naar Belgacom door en zeggen dat ik maar wat geduld moet hebben, zelfs geen excuus voor het lange ongeïnformeerde wachten of prognose kan eraf.

Ondertussen heb ik ook gelezen dat je betaalt vanaf de aanvraag maar dat van zodra de lijn geactiveerd is verrekend wordt.
Waarschijnlijk krijg ik volgende week mijn derde factuur al, zonder opleveringsdatum en dan zit ik al aan € 100 terwijl Dommel nog niet echt veel voor mij gedaan heeft.

Zijn er nog gebruikers die zulke ervaringen hebben?
Of nog mensen die dit eigenlijk ook niet zo normaal vinden?



Niet al teveel zeveren hier want

1: Het was idd je eigen fout dat het zolang duurde want je had je contract maar direct moeten opsturen.
2: Belgacom die doen alles voor andere providers op hun gekend tempo
3: Ik was na een kleine 3 uur na de aanvraag al online bij Dommel.

En wees maar gerust dat het geld dat je al betaald hebt zeker zal terug krijgen van Dommel.Ze verekenen dat zodra je internet actief is.

Geplaatst: 06 okt 2006, 21:58
door eniac
Hier geen problemen gekend, aansluiting ging erg vlot.

Wat ik wel vreemd vind (en sluit misschien een beetje aan bij deze thread), is dat ik mijn facturen steeds een dagje vroeger krijg. Ik werk via domiciliëring, dus als ik zelf niet ga kijken merk ik er niets van, maar als ik ga kijken:
- een factuur op 30 juli
- dan 29 augustus
- dan 28 september

Beetje vreemd, dit, maar ik ga er niet over zeuren. Wat ik ook vreemd vond, is dat mijn allereerste factuur op 13 juli kwam en mijn tweede reeds op 30 juli. Kan misschien met een vaste factuurdatum te maken hebben? Eigenlijk zou ik daar best over informeren, maar pff :)

Geplaatst: 07 okt 2006, 06:02
door gr4vity
Mijn aanvraag ging ook vlot.

Van dommel heb ik niet te klagen. Alleen antwoorden ze nogal moeilijk op support tickets... Ze lossen het probleem wel op, maar een mailtje terug heb ik niet gekregen.

Al bij al is dommel een goede provider vanuit mijn standpunt. Het is geen belgacom op het vlak van support, maar dat mag je ook niet verwachten.

Greetz Wouter

Geplaatst: 07 okt 2006, 15:13
door Krekkie
Hier ook geen problemen bij de aansluiting op Dommel.

Enkel in het begin een betalingsherinnering gekregen omdat ze nog niet door hadden dat mijn domiciliëring al in orde was maar dit werd snel en correct opgelost.

Re: Oplevertermijn en opvolging

Geplaatst: 08 okt 2006, 07:31
door d-fens
ketter schreef:Niet al teveel zeveren hier want

1: Het was idd je eigen fout dat het zolang duurde want je had je contract maar direct moeten opsturen.
2: Belgacom die doen alles voor andere providers op hun gekend tempo
3: Ik was na een kleine 3 uur na de aanvraag al online bij Dommel.

En wees maar gerust dat het geld dat je al betaald hebt zeker zal terug krijgen van Dommel.Ze verekenen dat zodra je internet actief is.


Dommel besteld op 14 augustus.

Dezelfde dag al een factuur voor 1e maand internet (€27,95) + digitelbox (€100,00) + splitters (€18,00), betaald op 16 augustus.

Op 27 augustus reeds 2e factuur, betaald op 13 september.

Installatie pas gebeurd (en dus actief) op 6 september!

Uw reactie destijds: "Volgende facturen worden automatisch opgeschoven."

Niks daarvan! Derde factuur op 25 september ontvangen.

Vervaldag van 6 september klopt dus niet!

Daarenboven bleken splitters bij installatie overbodig. Heb daarvoor op 6 september een mail gestuurd met vraag om terugbetaling, tot op heden nog geen reactie.

Re: Oplevertermijn en opvolging

Geplaatst: 10 okt 2006, 10:17
door Schussboelie
ketter schreef:Niet al teveel zeveren hier want

Hola hola, niet zo defensief, dat is voor niks nodig.
Maar om te antwoorden op jouw 3 redenen om "niet teveel te zeveren" zoals je dat zo plastisch uitdrukt:
ketter schreef:1: Het was idd je eigen fout dat het zolang duurde want je had je contract maar direct moeten opsturen.

1: Ik vind het toch kras dat ze wél zomaar factureren zonder contract maar verder niets ondernemen. Herinneringen voor facturen geraken wel buiten maar eens navraag doen naar het contract is precies teveel gevraagd? Dat lijkt me toch niet zo heel erg netjes en dat staat volledig van het feit of ik nalatig ben geweest door het contract niet meteen terug te sturen

ketter schreef:2: Belgacom die doen alles voor andere providers op hun gekend tempo

2: Ik ken Belgacom en hun praktijken goed genoeg, ik heb nog bij Planet Internet/Scarlet gewerkt. Ook dit staat daar eigenlijk volledig los van. Als ze daar zoveel last mee hebben moeten ze niet verkondigen dat het binnen 10 werkdagen in orde is, dan moeten ze gewoon zeggen dat ze niet weten hoe lang het gaat duren en dan zou het geen 3 telefoontjes en 4 tickets mogen vergen alvorens ik te weten kom waar ik het zelf eventueel kan opvolgen alhoewel dat dat ook al niet zo normaal is. Ik zit te wachten op een internetaansluiting en waar kan ik dat opvolgen: op 't internet!

ketter schreef:3: Ik was na een kleine 3 uur na de aanvraag al online bij Dommel.

3: Ik heb echt geen boodschap aan hoe snel of traag het bij jou verliep. Ondertussen hebben ze mijn contract al 3 weken, betaal ik al 2 maanden en is er nog geen steeds geen opleveringsdatum bekend. Ik moet toch niet geduldiger zijn omdat het bij jou snel en goed ging? Bij mij gaat het niet snel en niet goed en dus verlies ik stilaan toch wel een beetje mijn geduld. Ik snap echt niet wat je beoogde met die laatste opmerking tenzij je nog wat zout in de wonde wou strooien. Ik hoop van niet want dat zou toch wel een beetje heel erg klein zijn.

ketter schreef:En wees maar gerust dat het geld dat je al betaald hebt zeker zal terug krijgen van Dommel.Ze verekenen dat zodra je internet actief is.

Dat mag ik hopen, ik ga in ieder geval niet blijven betalen als dat hier niet binnenkort in orde komt.

Geplaatst: 10 okt 2006, 13:25
door BungaMan
Heb je ze ondertussen nog eens opgebeld? Je kan maar pech hebben dat ze het per ongeluk kwijt gespeeld hebben. Zij weten dan van niks en jij geraakt meer en meer gefrustreerd per dag dat het niet in orde is. Na een telefoontje zullen ze er zeker en vast dringend werk van maken.

Verder geef ik je wel gelijk hoor. Factureren zonder een contract in handen te hebben is een beetje zot. Wat als er uiteindelijk nooit een contract wordt opgestuurd? Zonder contract op te sturen ben je als (toekomstige) klant zeker dat er ook geen aansluiting zal komen dus waarom betalen voor iets wat je nog niet geleverd is?

Geplaatst: 10 okt 2006, 13:58
door Schussboelie
BungaMan schreef:Heb je ze ondertussen nog eens opgebeld? Je kan maar pech hebben dat ze het per ongeluk kwijt gespeeld hebben. Zij weten dan van niks en jij geraakt meer en meer gefrustreerd per dag dat het niet in orde is. Na een telefoontje zullen ze er zeker en vast dringend werk van maken.

Verder geef ik je wel gelijk hoor. Factureren zonder een contract in handen te hebben is een beetje zot. Wat als er uiteindelijk nooit een contract wordt opgestuurd? Zonder contract op te sturen ben je als (toekomstige) klant zeker dat er ook geen aansluiting zal komen dus waarom betalen voor iets wat je nog niet geleverd is?

Ik heb ze vorige week nog gebeld en toen hebben ze me verzekerd dat alles binnen is en dat het wachten is op Belgacom, dezelfde boodschap die ik via mail kreeg.

Ik kijk het nog wel even aan maar hoop toch dat er spoedig schot in de zaak komt. Ik woon nu al meer dan een maand op mijn nieuw adres zonder internetconnectie en ik voel me stilaan een beetje gehandicapt :lol:

Geplaatst: 13 okt 2006, 19:43
door zogro
ikzelf ook geen problemen gehad bij installatie. Maar k vind wel dat ze bij dommel rap zijn om facturen te sturen.

Zuster dommel aangegaan. Eerste betaling gedaan contracten gestuurd. tijdje geduurd voor lijn activatie. Lijn was nog niet actief en stuurden al 2de factuur.


Nog bij een kennis ook dommel besteld maar met de router erbij daar hij geen adsl router had. Lijn actief maar na telefonisch contact kan het nog 3 weken duren eer ze komen met router. Hij kan niet op internet daar hij geen router heeft. Toch zouden ze al aanrekenen vanaf activatie van de lijn. Dit vind ik nogal straf als je het besteld met router enal en installie door dommel zouden ze toch maar mogen aanrekenen vanaf dag dat installitie uitgevoerd is ze kunnen zo 3 maand wachten ook.

En als je dan kijkt betaal je ook voor minder dan 30 dagen tussen eerste 2 facturen toch bij deze 2 gevallen.

Geplaatst: 13 okt 2006, 20:11
door SBPer
Zoals hierboven en in andere topics al gezegd is, Dommel rekent aan, zodra je online bent... De facturen worden verekent vanaf de dag dat je je modem geinstaleerd krijgt.

DAt het zo lang duurt, vind ik wel erg extreem.. 3 weken..

Geplaatst: 14 okt 2006, 08:27
door d-fens
SBPer schreef:...Dommel rekent aan, zodra je online bent... De facturen worden verekent vanaf de dag dat je je modem geinstaleerd krijgt.

Niet waar. Ten eerste moet je al betalen bij vooraleer er ook maar iets geïnstalleerd is.

- inschrijving: 14 augustus
- 1e factuur: 14 augustus
- 1e betaling: 16 augustus
- installatie: 6 september!

Als je niet zélf vraagt om vervaldatum te verlengen met verschil tussen betaling & installatie, gebeurt er niets!

Geplaatst: 14 okt 2006, 11:25
door Krekkie
d-fens schreef:Als je niet zélf vraagt om vervaldatum te verlengen met verschil tussen betaling & installatie, gebeurt er niets!

Bij mij ging dit nochtans wel vanzelf en correct. Maar het klopt inderdaad dat je eerst moet betalen vooraleer ze actie ondernemen.

Geplaatst: 14 okt 2006, 18:17
door wietje
op de site van dommel staat het volgende over de facturen:
dommel.com schreef:bij de eerste fakturen wordt u gefaktureerd vanaf de besteldatum. éénmaal uw adsl-account geactiveerd is, wordt de periode aangepast naar aanleiding van deze activatie-datum naar toekomstige fakturatie toe.


Uit de praktijk heb ik geleerd dat dit inderdaad het geval is. Wanneer je reeds 2 facturen hebt voldaan voor de activatie ontvang je geruime tijd na de activatie niets. De volgende factuurdatums zijn dan aangepast op de activatiedatum.

Geplaatst: 14 okt 2006, 22:32
door d-fens
dommel.com schreef:bij de eerste fakturen wordt u gefaktureerd vanaf de besteldatum. éénmaal uw adsl-account geactiveerd is, wordt de periode aangepast naar aanleiding van deze activatie-datum naar toekomstige fakturatie toe.

In dit geval werd de periode niet aangepast totdat ik het via e-mail gevraagd heb.

Geplaatst: 16 okt 2006, 19:45
door Praetorian
d-fens schreef:
dommel.com schreef:bij de eerste fakturen wordt u gefaktureerd vanaf de besteldatum. éénmaal uw adsl-account geactiveerd is, wordt de periode aangepast naar aanleiding van deze activatie-datum naar toekomstige fakturatie toe.

In dit geval werd de periode niet aangepast totdat ik het via e-mail gevraagd heb.

had ik ook trouwens. Heb het gevraagd per teelfoon dan wnat op mail verwezen ze me naar die faq...

Geplaatst: 17 okt 2006, 10:20
door Schussboelie
Ik zal later vandaag nog eens moeten bellen.
Ondertussen zijn we al bijna 4 weken verder en op mijn status is er nog steeds geen opleveringsdatum bekend... :-(

Ik ben ondertussen al onderhevig aan zware afkickverschijnselen!

Geplaatst: 17 okt 2006, 12:20
door d-fens
Schussboelie schreef:Ondertussen zijn we al bijna 4 weken verder en op mijn status is er nog steeds geen opleveringsdatum bekend...

Weeral is Belgacom de oorzaak van het probleem, maar persoonlijk vind ik dat Dommel verantwoordelijk blijft als eindleverancier.

Geplaatst: 17 okt 2006, 15:20
door JSC
Bij mij ging het snel!

- zaterdag dommel online besteld
- zondag contract in de bus gestoken
- maandag m'n laatste 36 uur-connectie van belgacom opgebruikt (zat al nipt tegen de limiet voor deze laatste connectie) en zoveel mogelijk gigs "doorgetrokken" als afscheidscadeau :wink:
- dinsdag (vandaag) een mailtje naar dommel of ze het contract nu al hadden, krijg ik snel een mail terug dat het al verwerkt was en een kwartier later probeer ik in te loggen op dommel... en het werkt! :-D

Geplaatst: 19 okt 2006, 12:26
door Schussboelie
Leuk voor jou :wink:

Bij mij gaat het van kwaad tot erger.
Nog steeds geen connectie.
Geen replies meer op mails.
Als ik telefoneer met de technische dienst op hun 070-nummer word ik er na 6 minuten gewoon afgesmeten.
Eden van Hooverphonic ben ik ondertussen al ferm beu gehoord.

De derde factuur is betaald en mijn GSM-rekening zal mijn pogingen om online te geraken ook wel weerspiegelen.
Ik word hier echt niet happy van... :-(

Geplaatst: 19 okt 2006, 12:36
door Schussboelie
d-fens schreef:Weeral is Belgacom de oorzaak van het probleem, maar persoonlijk vind ik dat Dommel verantwoordelijk blijft als eindleverancier.

Dank u...

Geplaatst: 19 okt 2006, 12:57
door hollebollegijs
d-fens schreef:
Schussboelie schreef:Ondertussen zijn we al bijna 4 weken verder en op mijn status is er nog steeds geen opleveringsdatum bekend...

Weeral is Belgacom de oorzaak van het probleem, maar persoonlijk vind ik dat Dommel verantwoordelijk blijft als eindleverancier.


wie zegt dat belgacom fout zit.
Belgacom krijgt ook dikwijls onvolledige aanvragen van de andere providers. Dus het is niet altijd Belgacom.

Geplaatst: 19 okt 2006, 14:41
door d-fens
hollebollegijs schreef:wie zegt dat belgacom fout zit.
Belgacom krijgt ook dikwijls onvolledige aanvragen van de andere providers. Dus het is niet altijd Belgacom.

Onvolledige aanvragen? Specifieer. Welke info heeft Belgacom nodige om het gevraagde uit te voeren?