Pagina 1 van 2

Belgacom adviseert klant om digitale tv op te zeggen

Geplaatst: 02 okt 2006, 13:24
door Limburg
Belgische provider adviseert klant om digitale tv op te zeggen.

http://www.webwereld.nl/articles/43123/ ... eggen.html

Grappig is dat de reacties van lezers in meerderheid positief zijn voor Belgacom.
Maar of de klant ook z'n reeds betaalde geld terugkreeg van Belgacom vermeldt het verhaal niet.

Geplaatst: 02 okt 2006, 13:55
door hollebollegijs
dit is een zeer uitzonderlijk geval.
technische moeilijkheden kunnen zich altijd voortdoen.
Belgacom heeft diverse keren de moeite ondernomen om het te installeren maar het lukt dus niet.
En vanzelfsprekend krijgt de klant zijn geld terug vermits hij nooit heeft gebruik kunnen maken van de dienst.

Geplaatst: 02 okt 2006, 13:56
door Zambo
Mooi van Belgacom. Het toont des te meer aan dat het bedrijf ver achter staat met zijn technologie.

Waar blijft de inplanting van ADSL2+ voor internet?

Geplaatst: 02 okt 2006, 14:01
door hollebollegijs
Zambo schreef:Mooi van Belgacom. Het toont des te meer aan dat het bedrijf ver achter staat met zijn technologie.

Waar blijft de inplanting van ADSL2+ voor internet?
adsl 2+ wordt volop ontwikkeld en tegen het einde jaar staat 80% van belgie op ads2+, maar enkel als ondersteuning voor belgacom tv.
Adsl2+ abonnementen voor internet moet je nog niet verwachten.

Geplaatst: 02 okt 2006, 14:32
door Styno
Er komt te weinig megabyte door de adsl-lijn van meneer.
8)

Geplaatst: 02 okt 2006, 14:59
door deej
hollebollegijs schreef:Adsl2+ abonnementen voor internet moet je nog niet verwachten.
Ook al kondigt Dommel ze aan voor Q1/Q2 2007?

Geplaatst: 02 okt 2006, 15:02
door hollebollegijs
als dommel over het netwerk van Belgacom gaat, zal Dommel het pas kunnen lanceren als Belgacom dit ook doet. Eerder niet.

Geplaatst: 02 okt 2006, 15:14
door Blue-Sky
hollebollegijs schreef:dit is een zeer uitzonderlijk geval.
technische moeilijkheden kunnen zich altijd voortdoen.
Belgacom heeft diverse keren de moeite ondernomen om het te installeren maar het lukt dus niet.
En vanzelfsprekend krijgt de klant zijn geld terug vermits hij nooit heeft gebruik kunnen maken van de dienst.
Belgacom heeft diverse keren de moeite ondernomen om het te installeren maar het lukt dus niet.
En vanzelfsprekend krijgt de klant zijn geld terug vermits hij nooit heeft gebruik kunnen maken van de dienst.
Dan moet die klant waar dit schijnbaar om technische reden niet lukt ook niet klagen.

(wat men vermoedelijk in kleine lettertjes zal kunnen lezen)

Geplaatst: 02 okt 2006, 15:29
door hollebollegijs
de negatieve gevallen (een minderheid) van belgacom staan altijd in de pers, positieve gevallen daar spreekt men nooit van.

het is altijd gemakkelijk om over iemand slecht te spreken, maar als het goed mag het toch ookg gezegd worden

Geplaatst: 02 okt 2006, 15:45
door Blue-Sky
hollebollegijs schreef:het is altijd gemakkelijk om over iemand slecht te spreken, maar als het goed mag het toch ookg gezegd worden
Juist, waar ik bevoorbeeld aan denk, de klant woont juist iets te ver van de centrale om van Belgacom TV gebruik te kunnen maken.

En de klant hoeft niet te betalen, dus geen reden tot klagen :!:

Geplaatst: 02 okt 2006, 15:51
door Limburg
Blue-Sky schreef:
hollebollegijs schreef:dit is een zeer uitzonderlijk geval.
technische moeilijkheden kunnen zich altijd voortdoen.
Belgacom heeft diverse keren de moeite ondernomen om het te installeren maar het lukt dus niet.
En vanzelfsprekend krijgt de klant zijn geld terug vermits hij nooit heeft gebruik kunnen maken van de dienst.
Belgacom heeft diverse keren de moeite ondernomen om het te installeren maar het lukt dus niet.
En vanzelfsprekend krijgt de klant zijn geld terug vermits hij nooit heeft gebruik kunnen maken van de dienst.
Dan moet die klant waar dit schijnbaar om technische reden niet lukt ook niet klagen.
Tussen recht hebben op en krijgen zit vaak een probleem.
We weten dus niet of de klant zijn geld heeft teruggekregen.
Misschien was dat wel de reden om het in de pers te brengen

Blue-Sky schreef:Juist, waar ik bevoorbeeld aan denk, de klant woont juist iets te ver van de centrale om van Belgacom TV gebruik te kunnen maken.
kristallen bol?

Geplaatst: 02 okt 2006, 15:59
door hollebollegijs
Limburg schreef:
Blue-Sky schreef:
hollebollegijs schreef:dit is een zeer uitzonderlijk geval.
technische moeilijkheden kunnen zich altijd voortdoen.
Belgacom heeft diverse keren de moeite ondernomen om het te installeren maar het lukt dus niet.
En vanzelfsprekend krijgt de klant zijn geld terug vermits hij nooit heeft gebruik kunnen maken van de dienst.
Belgacom heeft diverse keren de moeite ondernomen om het te installeren maar het lukt dus niet.
En vanzelfsprekend krijgt de klant zijn geld terug vermits hij nooit heeft gebruik kunnen maken van de dienst.
Dan moet die klant waar dit schijnbaar om technische reden niet lukt ook niet klagen.
Tussen recht hebben op en krijgen zit vaak een probleem.
We weten dus niet of de klant zijn geld heeft teruggekregen.
Misschien was dat wel de reden om het in de pers te brengen

Blue-Sky schreef:Juist, waar ik bevoorbeeld aan denk, de klant woont juist iets te ver van de centrale om van Belgacom TV gebruik te kunnen maken.
kristallen bol?
men heeft de klant aangeraden om het op te zeggen. heeft hij dit al gedaan of niet. En zeker krijgt hij zijn geld terug. Je moet nu belgacom niet in een slecht daglicht plaatsen.

en wat bluesky zegt, klopt. Dat het een grensgeval is. Net zoals voor sommige klanten het wel of juist niet verkrijgen van adsl betreft.

Geplaatst: 02 okt 2006, 16:07
door Blue-Sky
'k Snap ook niet waarom deze thread niet verplaatst word naar Belgacom/Skynet.
Of misschien nog beter naar Belgacom TV.
Heeft niets met Duiventil te doen. (dacht ik) ?

Geplaatst: 02 okt 2006, 16:11
door Limburg
hollebollegijs schreef: Je moet nu belgacom niet in een slecht daglicht plaatsen.
en wat bluesky zegt, klopt. Dat het een grensgeval is. Net zoals voor sommige klanten het wel of juist niet verkrijgen van adsl betreft.
Dat doe ik niet.
Ik probeer alleen te zeggen dat we niet weten of de klant z'n geld terugkrijgt.
We niet weten waarom Belgacom daar toch BelgacomTV heeft geleverd en het niet waar kon maken.
Er zal best een gegronde technische reden voor zijn.
Wanneer een kabel door vochtinwerking wat minder is kan men voor 1 klant niet verwachten dat deze direct vervangen wordt.
Dat zal dan ongetwijfeld in de toekomst wel gebeuren.

Geplaatst: 02 okt 2006, 16:17
door Limburg
Blue-Sky schreef:'k Snap ook niet waarom deze thread niet verplaatst word naar Belgacom/Skynet.
Of misschien nog beter naar Belgacom TV.
Heeft niets met Duiventil te doen. (dacht ik) ?
Ga je gang.
Heb het in duiventil gezet omdat ik het wel grappig vond dat zo'n bericht via De Morgen, vervolgens door de Telegraaf (nl) en daarna weer in Webwereld (NL) geciteerd werd.
En dat allemaal voor eeen klant.
Had eerlijk gezegd niet verwacht dat het zo'n serieuze discussie zou worden.
Ik heb het gevoel dat Hollebollegijs en BlueSky vinden dat Belgacom hier aangevallen wordt.
Ten onrechte lijkt mij.

Geplaatst: 02 okt 2006, 16:26
door Limburg
hollebollegijs schreef:het is altijd gemakkelijk om over iemand slecht te spreken, maar als het goed mag het toch ookg gezegd worden
Tuurlijk.
Over het algemeen levert Belgacom prima diensten.
Soms wat duurder dan anderen, maar dat zie je vaker bij (oud)monopolisten.
In het verleden liep Belgacom in Europa voorop bij het uitrollen van ADSL.
Op het moment heb ik de indruk dat ze wat achter lopen wat betreft snelheden, dit in vergelijking met een verglijkbaar land, Nederland.
Maar dat zal best wel weer een keertje ingehaald worden.
Hollebollegijs, wanneer verschijnen de ROP's in onze straten?

Geplaatst: 02 okt 2006, 16:36
door Block
Liever een éérlijke reactie dan nog wat aan het lijntje te worden gehouden... vervang de binnenkebaling eens, breng de decoder nog eens binnen...

Eerlijk is eerlijk dat verdient een pluim voor Belgacom!

Geplaatst: 02 okt 2006, 18:29
door brooklyn
Adsl2+ abonnementen voor internet moet je nog niet verwachten.
We verwachten eigenlijk niks meer van Belgacow

Geplaatst: 02 okt 2006, 18:48
door Blue-Sky
Er zijn members welke op alles en nogwat negatieve commentaar hebben.
Terwijl anderen het in de juiste plooi proberen te leggen.
Hoogtijd dat men van die dwaze bemerkingen , zoals "Belgacow en telenet" achterwege laat.
Daar dit niet in overeenstemming is met één bepaalde Regel.
Respecteer de andere gebruikers, Provider medewerkers, Belgacom medewerkers, moderators, administrators.
Dat wou ik toch even kwijt.

Geplaatst: 02 okt 2006, 19:00
door Patje
Adsl2+ abonnementen voor internet moet je nog niet verwachten.
lijkt me eerder tegenhouden van de evolutie, voor BTV wel adsl2+ en de gewone internetters niet
zou wss erg in trek zijn die abonnementen met adsl2+ ... majaaa :roll: :-(

Geplaatst: 03 okt 2006, 10:03
door deej
patje schreef:zou wss erg in trek zijn die abonnementen met adsl2+ ... majaaa :roll: :-(
Ja maar dan hypothekeer je meteen VDSL hé ;).

Geplaatst: 03 okt 2006, 10:10
door hollebollegijs
patje schreef:
Adsl2+ abonnementen voor internet moet je nog niet verwachten.
lijkt me eerder tegenhouden van de evolutie, voor BTV wel adsl2+ en de gewone internetters niet
zou wss erg in trek zijn die abonnementen met adsl2+ ... majaaa :roll: :-(
da vind ik ook, zou ook wel adsl2+ abo willen maar voorlopig is het noppes. Is nu eenmaal een beslissing van Belgacom, begrijpen doe ik het niet hoor.

Geplaatst: 03 okt 2006, 10:16
door meon
Deej_1977 schreef:
patje schreef:zou wss erg in trek zijn die abonnementen met adsl2+ ... majaaa :roll: :-(
Ja maar dan hypothekeer je meteen VDSL hé ;).
Dan moet dat wel beschikbaar zijn eh! En moet VDSL nog steeds meerwaarde bieden tov ADSL2+. VDSL in België is nog altijd lager ingesteld dan ADSL2+ in het buitenland, terwijl het net veel meer aan kan ...

Geplaatst: 03 okt 2006, 12:09
door Ofloo
hollebollegijs schreef:dit is een zeer uitzonderlijk geval.
technische moeilijkheden kunnen zich altijd voortdoen.
Belgacom heeft diverse keren de moeite ondernomen om het te installeren maar het lukt dus niet.
En vanzelfsprekend krijgt de klant zijn geld terug vermits hij nooit heeft gebruik kunnen maken van de dienst.
zeker het kost meer dan het opbrengt dat is inderdaad uitzonderlijk voor belgacom

Geplaatst: 03 okt 2006, 12:11
door Ofloo
hollebollegijs schreef:de negatieve gevallen (een minderheid) van belgacom staan altijd in de pers, positieve gevallen daar spreekt men nooit van.

het is altijd gemakkelijk om over iemand slecht te spreken, maar als het goed mag het toch ookg gezegd worden
'k Begrijp u punt wel, maar ergens wordt het als vanzelfsprekend gevonden dat mensen verder geholpen worden aangezien m'n hier voor betaald, of is alles bij belgacom gratis.. !? Soms staat de hulp niet evenredig tov de winst.. of het abonnements geld, maar m'n zal toch niet die dezelfde mens dagelijks zo intensief helpen,.. en toch betaald die der een heel jaar voor ..

Straks ga je me nog vertellen dat belgacom een vzw is..

Geplaatst: 03 okt 2006, 12:19
door Ofloo
Limburg schreef:
hollebollegijs schreef: Je moet nu belgacom niet in een slecht daglicht plaatsen.
en wat bluesky zegt, klopt. Dat het een grensgeval is. Net zoals voor sommige klanten het wel of juist niet verkrijgen van adsl betreft.
Dat doe ik niet.
Ik probeer alleen te zeggen dat we niet weten of de klant z'n geld terugkrijgt.
We niet weten waarom Belgacom daar toch BelgacomTV heeft geleverd en het niet waar kon maken.
Er zal best een gegronde technische reden voor zijn.
Wanneer een kabel door vochtinwerking wat minder is kan men voor 1 klant niet verwachten dat deze direct vervangen wordt.
Dat zal dan ongetwijfeld in de toekomst wel gebeuren.
'k Veronderstel van wel ze, 'k heb ooit eens 3 weken zonder internet gezeten omdat mijn modem niet deftig werkte .. en ik heb die 3 weken niet hoeven te betalen, zeg wat je wil ik vind het één van de eerlijkste providers die er is als het aankomt op gebied van rekeningen en in rekening brengen, .. tot hiertoe althans..

Geplaatst: 04 okt 2006, 10:16
door Anthony
Om wat meer uitleg te geven:

de persoon in kwestie nam deed de BelgacomTV-check via de website, en daar kreeg hij groen licht. De website heeft echter een minieme foutenmarge en deze persoon had de pech dat hij dus een groene zone kreeg op de website, maar effectief in de rode zone zat. De medewerkers van Belgacom hebben hem daarvoor gewaarschuwd, maar op uitdrukkelijke vraag van de klant heeft men toch geprobeerd hem aan te sluiten.

Dat is dus niet gelukt, aangezien de afstand tot de centrale te ver was. Daarom werd geadviseerd om geen aansluiting te nemen, aangezien het technisch toch onmogelijk was. Waarom er hier plots zoveel oproer is, begrijp ik eerlijk gezegd niet, want er zijn ongetwijfeld al wel meer mensen in deze situatie geweest. : )

Geplaatst: 04 okt 2006, 10:55
door Blue-Sky
Blue-Sky schreef:Juist, waar ik bevoorbeeld aan denk, de klant woont juist iets te ver van de centrale om van Belgacom TV gebruik te kunnen maken.
'k Was er niet ver naast dus. !
Athony schreef:Waarom er hier plots zoveel oproer is, begrijp ik eerlijk gezegd niet, want er zijn ongetwijfeld al wel meer mensen in deze situatie geweest. : )
Dat is waar, bijna identiek als iemand die te ver van de centrale woont om 4,6 te kunnen synchroniseren. :wink:

Geplaatst: 04 okt 2006, 11:47
door Limburg
Blue-Sky schreef:'k Was er niet ver naast dus. !
:-)

Geplaatst: 04 okt 2006, 13:40
door deej
meon schreef:Dan moet dat wel beschikbaar zijn eh! En moet VDSL nog steeds meerwaarde bieden tov ADSL2+. VDSL in België is nog altijd lager ingesteld dan ADSL2+ in het buitenland, terwijl het net veel meer aan kan ...
Jaja maar Belgacom gaat VDSL niet commercialiseren hé, ze gaan meteen naar VDSL2 gaan eens ze voldoende dekking hebben.

En het zou hier inderdaad rapper gaan moest de markt zoals in het buitenland echt vrijgemaakt zijn.

Geplaatst: 04 okt 2006, 22:22
door killer
Deej_1977 schreef:
meon schreef:Dan moet dat wel beschikbaar zijn eh! En moet VDSL nog steeds meerwaarde bieden tov ADSL2+. VDSL in België is nog altijd lager ingesteld dan ADSL2+ in het buitenland, terwijl het net veel meer aan kan ...
Jaja maar Belgacom gaat VDSL niet commercialiseren hé, ze gaan meteen naar VDSL2 gaan eens ze voldoende dekking hebben.

En het zou hier inderdaad rapper gaan moest de markt zoals in het buitenland echt vrijgemaakt zijn.
er zijn toch al VDSL abbonementen ?

Geplaatst: 04 okt 2006, 23:05
door deej
killer schreef:er zijn toch al VDSL abbonementen ?
Ja dat klopt maar ik bedoelde commercialeseren op grote schaal. Je ziet toch nergens reclame voor VDSL tegen de kabel van Telenet bijvoorbeeld.

Geplaatst: 04 okt 2006, 23:14
door rtl
hollebollegijs schreef:als dommel over het netwerk van Belgacom gaat, zal Dommel het pas kunnen lanceren als Belgacom dit ook doet. Eerder niet.
dit is dus ronduit schandalig, punt

Geplaatst: 05 okt 2006, 13:29
door BungaMan
_rEuTeL_ schreef:
hollebollegijs schreef:als dommel over het netwerk van Belgacom gaat, zal Dommel het pas kunnen lanceren als Belgacom dit ook doet. Eerder niet.
dit is dus ronduit schandalig, punt
Niks schandalig aan, Dommel is reseller en kan maar aanbieden wat de wholesaler aanbiedt.

Geplaatst: 05 okt 2006, 14:19
door qless
killer schreef:
Deej_1977 schreef:
meon schreef:Dan moet dat wel beschikbaar zijn eh! En moet VDSL nog steeds meerwaarde bieden tov ADSL2+. VDSL in België is nog altijd lager ingesteld dan ADSL2+ in het buitenland, terwijl het net veel meer aan kan ...
Jaja maar Belgacom gaat VDSL niet commercialiseren hé, ze gaan meteen naar VDSL2 gaan eens ze voldoende dekking hebben.

En het zou hier inderdaad rapper gaan moest de markt zoals in het buitenland echt vrijgemaakt zijn.
er zijn toch al VDSL abbonementen ?
Ja voor de paar mensen waar het leverbaar is... Belgacom liep voorop in Europa met zijn VDSL plannen maar ze zijn immdels totaal ingehaald.

KPN gaat bijvoorbeeld alle telefooncentrales in Nederland vervangen door 4 supercentrales en 28000 ROP's.....zodat iedereen op VDSL2 over kan.

Geplaatst: 09 okt 2006, 11:52
door Silence
Blue-Sky schreef:Er zijn members welke op alles en nogwat negatieve commentaar hebben.
Terwijl anderen het in de juiste plooi proberen te leggen.
Hoogtijd dat men van die dwaze bemerkingen , zoals "Belgacow en telenet" achterwege laat.
Daar dit niet in overeenstemming is met één bepaalde Regel.
Respecteer de andere gebruikers, Provider medewerkers, Belgacom medewerkers, moderators, administrators.
Dat wou ik toch even kwijt.
Ik vind het toch weer schandalig te moeten lezen dat we geen ADSL2+ mogen verwachten voor internet. Leve de vooruitgang zou ik zeggen.

Ah misselijk wordt ik er van. In elke normale telecommarkt waar er een beetje concurrentie zou zijn zou geen enkel bedrijf die attitude kunnen hebben.

Nu die brave man kan er ook niets aan doen maar ik begrijp de misnoegde reactie. Het lijkt weer - allez hebben we ooit geweten van belgacom - dat de consument weer uitgemolken wordt (no pun ) tot het uiterste. Voor is het de hoogste tijd dat de europese commisie doet wat Belgie klaarblijkelijk zo laakt, is telecomreuzen als Belgacom opsplitsen.

Geplaatst: 09 okt 2006, 12:54
door Goendi
Ja voor de paar mensen waar het leverbaar is... Belgacom liep voorop in Europa met zijn VDSL plannen maar ze zijn immdels totaal ingehaald.

KPN gaat bijvoorbeeld alle telefooncentrales in Nederland vervangen door 4 supercentrales en 28000 ROP's.....zodat iedereen op VDSL2 over kan.
Ik begin echt nen degou te krijgen van de verwende kinnekes mentaliteit van velen hier.

Wat dacht je dat Belgacom doet? Hoeveel ROP's dacht je dat er al zijn? KPN begint zeg je? Belgacom heeft er al 10.000!
Ik vind het toch weer schandalig te moeten lezen dat we geen ADSL2+ mogen verwachten voor internet. Leve de vooruitgang zou ik zeggen.

Ah misselijk wordt ik er van. In elke normale telecommarkt waar er een beetje concurrentie zou zijn zou geen enkel bedrijf die attitude kunnen hebben.
Is er dan een ADSL2+ recht of zo? Kiesrecht ja.... Mensenrecht ja... ADSL recht nee?
In elke normale markt is een bedrijf/aanbieder afhankelijk van zijn leverancier. Dat is OOK een economische wet.

Geplaatst: 09 okt 2006, 13:39
door BungaMan
Goendi schreef:
Ik vind het toch weer schandalig te moeten lezen dat we geen ADSL2+ mogen verwachten voor internet. Leve de vooruitgang zou ik zeggen.

Ah misselijk wordt ik er van. In elke normale telecommarkt waar er een beetje concurrentie zou zijn zou geen enkel bedrijf die attitude kunnen hebben.
Is er dan een ADSL2+ recht of zo? Kiesrecht ja.... Mensenrecht ja... ADSL recht nee?
In elke normale markt is een bedrijf/aanbieder afhankelijk van zijn leverancier. Dat is OOK een economische wet.
Ge mist zijn punt toch volledig he? Zijn beklag was dat er geen echte concurrentie speelt zoals in Nederland. De gevolgen van die concurrentie is dat er sneller innovatief wordt opgetreden. Maw, Belgacom kan op zijn gemakske ADSL2+ of VDSL installeren zonder dat er iemand hen op de hielen zit. Is het vandaag niet dan morgen. En dat is een economische wet waar normaal tegen opgetreden wordt.

Hebben we het echt nodig? Tja, hangt er van af wat je er allemaal mee wilt doen. Wat dacht je van een concert live meevolgen, thuis op je grote scherm (ik heb een projector)? Ik heb zelf een kind, dan ga je al minder snel de deur uit. Iedereen kan wel iets verzinnen waarvoor veel bandbreedte nodig is. Je wilt natuurlijk goeie kwaliteit en dan is het frustrerend om te zien dat het eigenlijk een stuk sneller zou kunnen maar dat het nu niet het geval is.

Geplaatst: 09 okt 2006, 14:13
door Goendi
Kan allemaal goed zijn.... Heel begrijpelijk dat je dat wilt. En zoals ik reeds zei: kinnekes die iets willen lopen ook te zagen tot ze het krijgen. Volwassenen leren hen dan dat ze niet alles kunnen krijgen wat ze willen, en dat ze geduld moeten hebben. Mooi toch?

Geplaatst: 10 okt 2006, 08:39
door Silence
Is er dan een ADSL2+ recht of zo? Kiesrecht ja.... Mensenrecht ja... ADSL recht nee?
Waar ik een degou van krijg zijn die mensen die altijd vanuit hun ivoren toren anderen beschimpen omdat ze persee hun "beter dan de rest" gevoel willen bevredigen. Als jij mij kunt aantonen waar ik als een kindje zaag, " be my guest".

Mijn stelling - niet de mijne alleen trouwens ook die van de europese commisie - dat in markten zoals de situatie zicht stelt in Belgie er heel lage innovatiteitsgraad is. Ik heb geen nood aan ADSL2+ maar dat neemt verdorie niet weg dat ik er geen mening zou over mogen vormen of dit een ongezonde situatie mag vinden.

En altijd die belachelijke vergelijkingen die zo aan het haar zijn getrokken en dan de reacties daarop, mensenlief toch. Ik vraag mij echt af wie hier het "kinneke" in wezen is.