Geplande Downtime
Geplaatst: 22 sep 2006, 13:09
Ze communiceren het tenminste toch al hé, kan ik alleen maar toejuichen. Bovendien betekent dit aanpassingen aan het netwerk, wat ook positief is. En van 12.00u to 06.00u wie heeft daar nu last van?6u downtime twee dagen achter elkaar, we zijn het gewoon van RealDSL zeker?
Er is een downtime gepland in de nacht van woensdag 27/09 op donderdag 28/09 van 00h00 tot 06h00sailormars2k schreef:6u downtime twee dagen achter elkaar, we zijn het gewoon van RealDSL zeker?
Vind jij 6u downtime dan acceptabel? Het is niet omdat jij je internet 's nachts niet nodig hebt dat voor anderen ook zo is. Ik ben zelf zelfstandige in bijberoep en werk praktisch altijd na mijn normale werkuren, daar komt dan nog eens bij dat veel klanten in Azië zitten dus als het hier middernacht voorbij is begint daar de werkdag. En ja ik ben prima tevreden met Edpnet, af en toe eens een downtime van een halfuurtje kan ik mee leven maar 6u??flakey schreef:Ze communiceren het tenminste toch al hé, kan ik alleen maar toejuichen. Bovendien betekent dit aanpassingen aan het netwerk, wat ook positief is. En van 12.00u to 06.00u wie heeft daar nu last van?
Dus schrijf die nutteloze commentaar maar op't forum van uwe provider, lijkt mij daar iets gepaster
Er zal een migratie plaasvinden van de core switchen.sailormars2k schreef: Vind jij 6u downtime dan acceptabel? Het is niet omdat jij je internet 's nachts niet nodig hebt dat voor anderen ook zo is. Ik ben zelf zelfstandige in bijberoep en werk praktisch altijd na mijn normale werkuren, daar komt dan nog eens bij dat veel klanten in Azië zitten dus als het hier middernacht voorbij is begint daar de werkdag. En ja ik ben prima tevreden met Edpnet, af en toe eens een downtime van een halfuurtje kan ik mee leven maar 6u??
ik heb net een downtime gehad van vrijdag tot vrijdag en mij hebben ze niks laten weten zenne ! gewoon nie te doen die realsdsl , ze zouden de boeken moeten neerleggen , de paljassen !proz schreef:en wat met de communicatie rond de dagelijkse ongeplande downtimes ?
Het komt allemaal op het zelfde punt neer , onbekwaamheid en onvriendelijkheid naar de klant toe !Ofloo schreef:Dit hadden ze toch ook per mail mogen versturen, .. niet dat ik het niet possitief vind dat men dit meld, niet iedereen checked de support site, als ze die checken is dat meestal te laat, ..
dit hadden ze beter voor of na of tijdens het weekend gedaan !?
Ik ken eigenlijk geen enkele provider die downtimes per mail laat weten hoor. Ook bij dommel (als hosting-provider, niet toegang-verschaffer) heb ik ook pas achteraf kunnen vaststellen op de CRM-pages dat er downtime is geweest.Ofloo schreef:Dit hadden ze toch ook per mail mogen versturen, .. niet dat ik het niet possitief vind dat men dit meld, niet iedereen checked de support site, als ze die checken is dat meestal te laat, ..
Nee das waar maar misschien wel een verbetering naar de klant toe als ze dat wel eens zouden doen . Het zou zeker al een heleboel telefoontjes schillen naar de helpdesk toe .meon schreef:Ik ken eigenlijk geen enkele provider die downtimes per mail laat weten hoor. Ook bij dommel (als hosting-provider, niet toegang-verschaffer) heb ik ook pas achteraf kunnen vaststellen op de CRM-pages dat er downtime is geweest.Ofloo schreef:Dit hadden ze toch ook per mail mogen versturen, .. niet dat ik het niet possitief vind dat men dit meld, niet iedereen checked de support site, als ze die checken is dat meestal te laat, ..
Jij zit nog nog niet op het nieuwe netwerk.biebel schreef:Erm ofloo misschien je eigen signature links eens volgen lol. Voltooid deelwoord van bedoelen?
Ik heb al maanden downtime.. hopelijk brengt deze herconfiguratie in tegenstelling tot het "magische" nieuwe netwerk eindelijk eens een oplossing. Ik hou er alvast mijn adem niet voor in.
Voorlopig nog niet...Ofloo schreef:ik ben eens benieuwd of die 1mbit upstream gaat komen zoals ze dachten te kunnen realiseren..
Wanneer je connect met 4096/512 dan zit je op het nieuwe.Sniffie schreef:kan er iemand eens meer uitleg geven over da nieuw en oud netwerk ?
Op wat dat slaagd dat ? Hoe kun je weten op welk netwerk je zit ?
Ik denk dat bijna niemand die een 4 mbit profiel heeft daar nog last van heeft...Limburg schreef:Wanneer je connect met 4096/512 dan zit je op het nieuwe.Sniffie schreef:kan er iemand eens meer uitleg geven over da nieuw en oud netwerk ?
Op wat dat slaagd dat ? Hoe kun je weten op welk netwerk je zit ?
Sinds enige hardwareuitbreidingen bij Realroot, ruim een maand geleden, draait het hier prima.
Serieuze problemen met packetloss zijn daarna verdwenen.
De bedoeling van die links is dat ik ze binnen handbereik heb niet jijbiebel schreef:Erm ofloo misschien je eigen signature links eens volgen lol. Voltooid deelwoord van bedoelen?
Euh... Willen jullie zeggen dat die packetloss problemen een "known problem" zijn bij RealRoot ?!?Limburg schreef: Wanneer je connect met 4096/512 dan zit je op het nieuwe.
Sinds enige hardwareuitbreidingen bij Realroot, ruim een maand geleden, draait het hier prima.
Serieuze problemen met packetloss zijn daarna verdwenen.
Niet echt, maar we weten wel dat er problemen zijn met sommige nodes op het codenet netwerk.sdemey schreef:Euh... Willen jullie zeggen dat die packetloss problemen een "known problem" zijn bij RealRoot ?!?Limburg schreef: Wanneer je connect met 4096/512 dan zit je op het nieuwe.
Sinds enige hardwareuitbreidingen bij Realroot, ruim een maand geleden, draait het hier prima.
Serieuze problemen met packetloss zijn daarna verdwenen.
Toen ik de HD belde met disconnects hebben ze mij eerst gezegd dat het een probleem van Belgacom was (vond ik al raar, want na 5 jaar bij Easynet nooit problemen gehad...) en daarna heb ik mezelf een nieuwe modem aangeschaft... Godverdeg...
En welke nodes zitten er dan op het Codenet netwerk? zit zone 016 daar ook tussen?prodata schreef: Niet echt, maar we weten wel dat er problemen zijn met sommige nodes op het codenet netwerk.
wel wel kijk eens aan iemand van easynet die zen eigen ook heeft laten bezijken door realdsl . Ken je situatie want heb ze zelf ook mee gemaakt .sdemey schreef:Limburg schreef:
Toen ik de HD belde met disconnects hebben ze mij eerst gezegd dat het een probleem van Belgacom was (vond ik al raar, want na 5 jaar bij Easynet nooit problemen gehad...) en daarna heb ik mezelf een nieuwe modem aangeschaft... Godverdeg...
Oh sorry hoor, als je liever hebt dat ik je NIET meer informeer mij ook goed hoor...Praetorian schreef:ze gaan weer eens hun fouten herhalen: upgrades op de vrijdag... en dan het hele week end miserie terwijl er geen kat op de helpdesk etc zit. Doet me herinneren aan de vorige keren.... Goed bezig!
Niets van aantrekken! Er zijn genoeg mensen die het waarderen. Gewoon doorgaan.prodata schreef:Ik doe het gewoon omdat SOMMIGE mensen er dan nog iets aan hebben.
Maarja de ene zeurt over dit en de andere over dat...
Volgens mij heb ik ook last van die "packetloss op drukke momenten":prodata schreef:Jij zit nog nog niet op het nieuwe netwerk.biebel schreef:Erm ofloo misschien je eigen signature links eens volgen lol. Voltooid deelwoord van bedoelen?
Ik heb al maanden downtime.. hopelijk brengt deze herconfiguratie in tegenstelling tot het "magische" nieuwe netwerk eindelijk eens een oplossing. Ik hou er alvast mijn adem niet voor in.
De mensen die daar opzitten hebben vrijwel geen last van die downtime's.
Hooguit een packetloss op drukke momenten.
Indien je de achtergrond zou weten weet je ook dat het geen amateurs zijn. Maar daar kan ik niet op ingaan.ro0tz schreef:Volgens mij heb ik ook last van die "packetloss op drukke momenten":prodata schreef:Jij zit nog nog niet op het nieuwe netwerk.biebel schreef:Erm ofloo misschien je eigen signature links eens volgen lol. Voltooid deelwoord van bedoelen?
Ik heb al maanden downtime.. hopelijk brengt deze herconfiguratie in tegenstelling tot het "magische" nieuwe netwerk eindelijk eens een oplossing. Ik hou er alvast mijn adem niet voor in.
De mensen die daar opzitten hebben vrijwel geen last van die downtime's.
Hooguit een packetloss op drukke momenten.
namelijk een ping van 200ms en een quasi-onbruikbare verbinding, ELKE AVOND VAN DE WEEK (zo rap het 18u/19u is geworden), en VAAK IN HET WEEKEND.
Amateurs.
Dit is geen quote van mij. Ik maak hier bezwaar tegen, vooral tegen het woordgebruik (van sdemey wat nu aan mij wordt toegeschreven).Sniffie schreef:wel wel kijk eens aan iemand van easynet die zen eigen ook heeft laten bezijken door realdsl . Ken je situatie want heb ze zelf ook mee gemaakt .Limburg schreef:
Toen ik de HD belde met disconnects hebben ze mij eerst gezegd dat het een probleem van Belgacom was (vond ik al raar, want na 5 jaar bij Easynet nooit problemen gehad...) en daarna heb ik mezelf een nieuwe modem aangeschaft... Godverdeg...
Ik heb zelf meer dan 20 dagen moeten wachten op een realdsl brol aansluiting en kom ik er niet meer van af tot het kontract om is .