Waarom werkt mijn gamepad niet ?

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Heb me een Thrustmaster Dual Analog 3 aangeschaft omdat de kids makkelijker en leuker zouden kunnen spelen.

Tot nu toe werkt dit alleen op LEGO STAR WARS 2.

Heb ook LEGO STARWARS 1 en CARS (demo), maar daar gaat het niet.

Heb de gamepad nochthans ingesteld opdat deze ook zou gebruikt worden voor oudere programma's.

Ben dan wat beginnen te zoeken en heb Thrustmapper gevonden en geinstalleerd. (virtual mouse and keyboard). Werkt nog niet.
Dan rechts geklikt en de .exe van beide niet werkende spelletjes er in gezet met als profiel "algemeen". Nog altijd niets.

Gezocht in de setup van LEGO STARWARS 1 en CARS maar ik vind nergens waar ik instellingen kan wijzigen opdat de gamepad gebruikt kan worden.

Gamepad werkt perfect op PC, want als ik het testprogramma uitvoer dan gaat het.

Wat doe ik verkeerd ? Heb ik misschien een slechte gamepad gekocht ? (ik weet het is geen "state of the art", maar voor beginnende kids leek me dit wel voldoende).

Iemand raad ?

Alvast bedankt.
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hi Dieter,

Ik heb hetzelfde gamepad al een jaar of twee en ik ben er ook nooit in geslaagd het te doen werken in een spel zoals bvb Halflife TFC.
Alles OK in windows maar als je in het spel komt gaat het niet meer.

Zolang je de assen van joysticks niet hoeft te configureren gaat maar als het wat ingewikkeld wordt lukt het niet meer.

Ze zetten op hun site klaargemaakte profielen die perfect zouden moeten weken voor bepaalde spellen maar praktisch niemand die die heeft of ze online speelt .

Ik heb de gamepad nu aan mijn kleinzoontje gegeven voor eenvoudige spelletjes werkt het wel.

Groetjes, Mahi
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Misschien best de gamepad terug brengen naar de winkel ?
OK, nu speelt mijn zoontje nog lego, maar ik veronderstel dat zijn spelletjes ook zullen evolueren .....
Plaats reactie

Terug naar “Games”