Agressieve verkoop TELENET ?
Geplaatst: 03 sep 2006, 19:37
net een email binnengekregen van een kennis ...via via ... (weet niet of dit waar is omdat ik niet bij telenet ben ) :
Agressieve verkoop door TELENET
Aan:
Hugo Vandeberghe, senator
Dirk Claes, volksvertegenwoordiger
MINECO FGOV Vlaams Brabant (bescherming consument)
Nationale en regionale kranten
Nationale en regionale TV-zenders
Verantwoordelijken Vlaamse vrouwenclubs en –afdelingen,
Speelsters KFC Rapide Wezemaal
Supporters KFC Rapide Wezemaal afdeling vrouwen
TELENET
Kennissen en vrienden,
Iedereen heeft al ondervonden dat er een oorlog bezig is om zoveel mogelijk klanten te ronselen voor digitale TV. De twee hoofdvertolkers weten, eens je klant bent, je niets anders kan dan klant te blijven vermits de hoge kosten bij overschakeling.
We herinneren ons nog het reukje aan de introductieprijs van de aandelen van TELENET. Hier start het verhaal. Er moet geld in het laatje komen, alle middelen zijn goed.
Digitale TV doet zijn intrede in België, In Nederland koop je een TV zonder meer en je bent digitaal. Bij ons dien je een digibox aan te schaffen, 199 Euro en hier nijpt het schoentje. Eens zo’n bakske gekocht, schakel je niet zo maar direct over naar de concurrentie want ieder heeft zijn eigen systeem digibox.
Klanten van TELENET die nog niet digitaal gaan worden eerst bezocht door twee vertegenwoordigers, jonge snullen die je psychologisch bewerken: je bent niet modern, bijna iedereen kijkt digitaal, 45 TV-kanalen, zoveel muziekzenders en ander gelul. Best is dat je dat verkoopstel zo snel mogelijk de deur wijst. Ben je nu gerust? Neen! Je verzeilt bij TELENET in het bestand koppige klanten en die moeten subtiel aangepakt. Enkele maanden na dat hartelijk bezoek krijg je een telefoon van TELENET. Van zodra je opneemt is er een bewijs van contact, zelfs al is het met de babysit. De inhoud van het gesprek is van geen belang, wel de verbinding. Een week later ontvang je enkele brochures met een contract “bevestiging aanvraag digital TV” en “dit is uw dubbel van uw contract dat werd opgemaakt op: dd/mm/jjjj”. Dat contract kan je wel vernietigen door een aangetekend schrijven binnen de zeven werkdagen. Echter, je mag dat contract in je bus ontvangen 7 kalenderdagen na de zogenaamde aankoopdatum, nog 2 werkdagen te gaan, heel snugger bekeken. Hoe minder resterende dagen, hoe meer kans dat de klanten niet kunnen reageren. TELENET hoeft alleen nog uw rekening voor 199 + 50 Euro activatiekost lichter te maken. Heel eenvoudig vermits het overgrote deel van de klanten met domiciliëring werkt.
TELENET kent de spelregels en past die dan ook agressief toe. Zij weten dat de consument aan het kortste eind trekt, een bandopname van de telefonische bestelling is er niet, alleen dat telefonisch contact telt. Een contract wordt, buiten uw wil, eenzijdig opgemaakt, jij hebt verplichtingen, TELENET alleen maar rechten.
Dit zijn legale maffiapraktijken die ik aan de kaak stel. Het is een schande voor TELENET op dergelijke manier mensen af te persen. Ik stel me de vraag hoeveel “klanten” TELENET op deze manier heeft gerold, hoeveel mensen bezitten digitale TV zonder dat zelf te willen?
Heeft u echt noodzaak aan 45 zenders? Naar hoeveel zenders kijk je werkelijk??? Ben je zo verslaafd aan TV dat je alles MOET zien?
Om zoveel mogelijk personen op de hoogte te stellen maak ik graag gebruik van de vrouwenclubs en –afdelingen omdat zij mij heel goed kennen.
Ik dring bij de clubverantwoordelijken er op aan deze e-mail naar al hun speelsters en eventuele ouders rond te sturen. Of word je zelf graag voor 249 Euro opgelicht? Indien de speelsters op hun beurt vrienden en kennissen verwittigen, kunnen we niet minder dan 25.000 gezinnen bereiken. Alleen met dergelijke macht kunnen we perk en paal stellen aan deze malafide praktijken, niet alleen toegepast door TELENET, ook door andere bedrijven. Een verwittigd man is er twee waard, dit is eveneens het geval bij een vrouw.
Ik trek de rode kaart voor TELENET wegens onbeschoft en onsportief gedrag. U ook?
Jean Smits
27-08-06