Telefoonervaringen met dommel
Geplaatst: 01 sep 2006, 03:24
Als scarlet (vouce over dsl) vraag ik me af hoe het met de kwaliteit gesteld is bij dommel. Hoe zit het met de stabiliteit ? Gesprekskwaliteit?
Hoe zit het met de snelheden nu deze provider nogal wat leechers en zwaardere gebruikers telt ? Is het netwerk van belgacom (ik dacht dit gelezen te hebben ?)
IK neem aan dat de fritzbox VOIP is en dat het bellen dus bij de limiet van het internet hoort?
In de FAQ van dommel lees ik dat je, buiten het discovery nummer van belgacom nog een nummer van hén krijgt... ik vermoed dat het hier niet gaat om een geographisch telefoonnummer maar een intern nummer voor voip klanten?(dus waardeloos voor mensen die via belgacom naar u willen bellen).
Ik neem ook aan dat de fritzbox inkomende gesprekken afhandelt via de discovery line, en alle uitgaande oproepen netjes afhandelt via voice over ip?
De prijs kan op die manier (discovery line 6,5€ + 27,95) op 34,45 cent gehouden worden. Daar heb je bij telenet en belgacom internet nog niet voor . In noodgevallen kun je terugvallen op bellen met de (welliswaar peperdure) discovery line. In geval van support voor je fysische lijn kan je als belgacom klant terecht bij belgacom (dus niet via scarlet om, om dan toch belgacom aan je deur te krijgen) en voor internet terecht bij de goeie helpdesk van dommel?
Ik vraag me af of deze oplossing geen alternatief is voor de slechte support van scarlet?
(Ik ben niet van plan over te stappen, ik kan da belgacom logo zelfs al ist mr discovery ni zien maar het zou wel aante raden zijn aan andere mensen die niet tevreden zijn met scarlet wat support betreft)
Hoe zit het met de snelheden nu deze provider nogal wat leechers en zwaardere gebruikers telt ? Is het netwerk van belgacom (ik dacht dit gelezen te hebben ?)
IK neem aan dat de fritzbox VOIP is en dat het bellen dus bij de limiet van het internet hoort?
In de FAQ van dommel lees ik dat je, buiten het discovery nummer van belgacom nog een nummer van hén krijgt... ik vermoed dat het hier niet gaat om een geographisch telefoonnummer maar een intern nummer voor voip klanten?(dus waardeloos voor mensen die via belgacom naar u willen bellen).
Ik neem ook aan dat de fritzbox inkomende gesprekken afhandelt via de discovery line, en alle uitgaande oproepen netjes afhandelt via voice over ip?
De prijs kan op die manier (discovery line 6,5€ + 27,95) op 34,45 cent gehouden worden. Daar heb je bij telenet en belgacom internet nog niet voor . In noodgevallen kun je terugvallen op bellen met de (welliswaar peperdure) discovery line. In geval van support voor je fysische lijn kan je als belgacom klant terecht bij belgacom (dus niet via scarlet om, om dan toch belgacom aan je deur te krijgen) en voor internet terecht bij de goeie helpdesk van dommel?
Ik vraag me af of deze oplossing geen alternatief is voor de slechte support van scarlet?
(Ik ben niet van plan over te stappen, ik kan da belgacom logo zelfs al ist mr discovery ni zien maar het zou wel aante raden zijn aan andere mensen die niet tevreden zijn met scarlet wat support betreft)