Pagina 1 van 2

Tele2All-In en zelf firmware installeren - waarschuwing

Geplaatst: 23 aug 2006, 16:58
door D3bian
Hallo iedereen op dit forum,

Heb al meerdere topics gezien over het installeren en aanpassen van de firmware, configs enzovoorts. Weet dat als je dit doet, je compleet "on your own" bent nadien.

Uw garantie vervalt volledig en je kan dus in geval van defect GEEN aanspraak maken op een vervangend toestel indien bewezen wordt dat u zelf een firmware heeft geinstalleerd (en geloof me vrij, dit kan zonder problemen bewezen worden).

Ik raad dan ook ten sterkste af dit te doen, als je niet weet wat je doet dan is het gedaan met de fun.

Ik schrijf dit omdat het spreekwoord geldt "Een verwittigd man is er twee waard"

Mvg,

Geplaatst: 23 aug 2006, 17:04
door 320i
Waarde collega. Hier geef ik jou volledig gelijk in. Meer nog, dit kan bewezen worden zonder dat de modem nog verbonden hoeft te zijn. Is perfect mogelijk via de voorgaande sessies die geregged zijn. Firmware versie etc kan opgevraagd worden zonder problemen.

Geplaatst: 24 aug 2006, 10:50
door Bierspier
Mss kan Tele2 dan es zorgen dat ze hun firmware updaten? jullie draaien op 5.3.3.5 ipv 6.1.7.2 dat ikzelf voor 2 maand getest heb en dat perfect draaide... dus zo makkelijk loopt het niet

mss kan tele2 hun eigen firmware ergens aanbieden 'k vind em nie

Geplaatst: 24 aug 2006, 10:59
door 320i
klanten die overgezet worden naar bruo (pppoe) krijgen een flash met de 6.1.7.2 versie (welke jij dus ook moet gebruiken!)

de speedtouch 706 werkt met versie 6.1.7.0.

Geplaatst: 24 aug 2006, 11:34
door D3bian
Bierspier schreef:Mss kan Tele2 dan es zorgen dat ze hun firmware updaten? jullie draaien op 5.3.3.5 ipv 6.1.7.2 dat ikzelf voor 2 maand getest heb en dat perfect draaide... dus zo makkelijk loopt het niet

mss kan tele2 hun eigen firmware ergens aanbieden 'k vind em nie


Allemaal goed en wel, maar neem dan contact op met de helpdesk om dat te melden ipv er zelf aan te zitten prutsen met de gevolgen van dien (zie je eigen andere topic)

Geplaatst: 24 aug 2006, 12:24
door 320i
Alé om jullie te helpen, hierbij de door tele2 geleverde officiële firmware versies:

Speedtouch 716 (i ) versie 5.3.3.5:
http://home.tele2allin.be/vt6184148/BANTT-R5335-v4.bin (grootte: 2.6Mb)

Speedtouch 706 versie 6.1.7.0:
http://home.tele2allin.be/vt6184148/bant-s_R6170.bin (grootte: 2.7Mb)

Speedtouch 706 versie 6.1.7.2: (let op werkt niet op 716 i)
http://home.tele2allin.be/vt6184148/ZZR9BF6.172.bin (grootte: 2.8Mb)

En nu probeer ik nog de versie 6.1.7.2 te bezorgen voor de speedtouch 716 (i )

Geplaatst: 24 aug 2006, 12:28
door Bierspier
:bow: super nu nog de 6.1.7.2 voor de Speedtouch 716, en dan kunnen users mss terug hun ouwse bakkie terug hebben .. met support :)

Geplaatst: 24 aug 2006, 12:37
door D3bian
Bierspier schreef::bow: super één van de dagen als ik es een gaatje vind zet ik die 5.3.3.5 er opnieuw op :)


We please to aim and aim to please ;)

Onze bedoeling is gewoon om de gebruikers een fair warning te geven vooraleer ze die dingen doen, gewoon om te vermijden dat mensen onnodig op kosten gejaagd worden omdat ze op verkeerde wijze de dingen aanpassen en dus daarna serieus in de miserie zitten

Geplaatst: 24 aug 2006, 12:56
door 320i
Bierspier schreef::bow: super één van de dagen als ik es een gaatje vind zet ik die 5.3.3.5 er opnieuw op :)


let op he bierspier, jij moet versie 5.3.3.5 niet meer gebruiken omdat je bruo gebruiker bent en niet langer broba gebruiker

Geplaatst: 24 aug 2006, 13:24
door teki
Product Name: SpeedTouch 716
Software Release: 5.3.3.5


Op Bruo, zonder enige probleem, eigen profiel in de modem.

1: Die modem is gekocht, jullie hebben er niets in te zoeken, zie maar naar de consumentenwetgeving.

2: Je kunt al die aanpassingen zelf doen, tele2 saboteert dit door hun profielen maar halfsegat mee te leveren op de installatiecd.


Dat onze ministerbabe van den bossche maar eens wat doet aan de wanprijkten van telecombedrijven ipv stookoliefacturen niet te betalen.

Geplaatst: 24 aug 2006, 13:28
door 320i
kijk hier krijg ik het dus van... wij lopen hier moeite te doen om jullie te helpen en hoe reageer je dan?

het staat in de algemene voorwaarden = knoeien is geen support meer!

Heb zelf ook all in, ik trek de lijn bijna leeg + telefoon heel wat en heb geen problemen, maar ik pruts er dan ook niet aan. Gaat er iets niet dan neem ik contact op met de helpdesk!

+ de firmware versie 5.3.3.5 IS NIET compatible met bruo! die is geconfigged voor PPPoA en bruo bij Tele2 werkt met PPPoE. En ik weet wel degelijk waar ik over spreek ;-)

Geplaatst: 24 aug 2006, 13:39
door D3bian
Akkoord, die modem is gekocht, echter op moment dat je een contract aangaat ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Maw, als hierin staat dat je geen support meer hebt of geen garantie meer hebt op je modem als je zelf dingen gaat wijzigen hierop in de werkende config, dan is dit gewoon zo.

Je hebt een contract aangegaan, mag je op je kop gaan staan en toerekes maken, contract is een wettelijk bindende overeenkomst. Dat zal ELKE consumentenorganisatie moeten toegeven.

Geplaatst: 24 aug 2006, 13:40
door 320i
En ik kan je gerust vermelden dat er al genoeg mensen naar de ombudsdienst voor telecommunicatie zullen gegaan zijn hiervoor en dusdanig het deksel op de neus kregen

Geplaatst: 24 aug 2006, 14:54
door Bierspier
320i schreef:
Bierspier schreef::bow: super één van de dagen als ik es een gaatje vind zet ik die 5.3.3.5 er opnieuw op :)


let op he bierspier, jij moet versie 5.3.3.5 niet meer gebruiken omdat je bruo gebruiker bent en niet langer broba gebruiker


jups jups ik wacht wel effe hierop:
"En nu probeer ik nog de versie 6.1.7.2 te bezorgen voor de speedtouch 716 (i )"

Geplaatst: 24 aug 2006, 14:55
door Bierspier
teki schreef:Product Name: SpeedTouch 716
Software Release: 5.3.3.5


Op Bruo, zonder enige probleem, eigen profiel in de modem.

1: Die modem is gekocht, jullie hebben er niets in te zoeken, zie maar naar de consumentenwetgeving.

2: Je kunt al die aanpassingen zelf doen, tele2 saboteert dit door hun profielen maar halfsegat mee te leveren op de installatiecd.


Dat onze ministerbabe van den bossche maar eens wat doet aan de wanprijkten van telecombedrijven ipv stookoliefacturen niet te betalen.


Weten we allemaal al.. maja het is nu eenmaal zo, dus een constructieve oplossing is beter dan gezaag ;)

Geplaatst: 24 aug 2006, 19:21
door teki
The_One schreef:Akkoord, die modem is gekocht, echter op moment dat je een contract aangaat ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Maw, als hierin staat dat je geen support meer hebt of geen garantie meer hebt op je modem als je zelf dingen gaat wijzigen hierop in de werkende config, dan is dit gewoon zo.

Je hebt een contract aangegaan, mag je op je kop gaan staan en toerekes maken, contract is een wettelijk bindende overeenkomst. Dat zal ELKE consumentenorganisatie moeten toegeven.




Wet op de handelspraktijken mijn beste, dit zijn verboden bedingen. Vraag maar eens na bij jullie advocaten. Elke consumentenorganisatie zal dit zeggen :p

Geplaatst: 24 aug 2006, 19:23
door teki
320i schreef:kijk hier krijg ik het dus van... wij lopen hier moeite te doen om jullie te helpen en hoe reageer je dan?

het staat in de algemene voorwaarden = knoeien is geen support meer!

Heb zelf ook all in, ik trek de lijn bijna leeg + telefoon heel wat en heb geen problemen, maar ik pruts er dan ook niet aan. Gaat er iets niet dan neem ik contact op met de helpdesk!

+ de firmware versie 5.3.3.5 IS NIET compatible met bruo! die is geconfigged voor PPPoA en bruo bij Tele2 werkt met PPPoE. En ik weet wel degelijk waar ik over spreek ;-)


Ik heb zelfs geen telefoon aangesloten, ik heb tele2 maar voor een reden: Snelle upload en geen gezever met limieten, hoewel ik maandelijks maar ~30gb verbruik.

Firmware 5.3.3.5 is WEL compatibel met BRUO, die is geconfiged voor PPP over A ja...

En ik heb dat verandert naar PPP over E, MET de configuratie die jullie op het cdtje bijleveren, gewoon een ander profiel manueel inladen.

Je weet duidelijk niet waarover je spreekt :)

het bewijs:

Afbeelding


Jullie gaan ervanuit dat consumenten van niets op de hoogte zijn en niets weten. Daar krijg IK het nu eens van. Dat de tactiek van veel telecomproviders werkt bij onervaren mensen kan ik gerust inkomen. Bij mij pakt het in elk geval niet.

Geplaatst: 24 aug 2006, 19:31
door 320i
ok je bent online op bruo... maar of ie echt stabiel is... hij synct wel aan de waarden die hij moet hebben, maar maakt niet veel verschil he + waarom een oude firmware versie gebruiken? ben jij opgeleverd op bruo of gemigreerd naar bruo? en kom niet af dat ik niet weet over wat ik spreek. hoop niet dat je snel problemen gaat hebben, maar waar gaat je support zijn? nergens meer beste....

Geplaatst: 24 aug 2006, 19:36
door teki
320i schreef:i can tell you more... maar ja is maar zoals jij het wil hoor...

enneuh niet komen zeuren als je niet meer geholpen wordt omdat je het zelf om zeep hebt geholpen ;-)


Niet meer geholpen?

Door iemand die denkt dat je zelf PPPoA niet naar E kunt veranderen op Thomson routers? HAHAHAHAHAHA

Jullie moeten eens leren een onderscheid maken tussen jullie klanten, dat 90% ervanaf moet blijven ga ik mee akkoord, dat er van 10% nog een bende prutsers is die denkt dat ze het weet ga ik ook mee akkoord.

Maar de overige mensen moet je niet betuttelen met idiote en onveilige configs. WEP ipv WPA, settings kwijt bij reset, HTTPS open voor iedereen via de remote etc.

Mensen op dit forum behoren tot die laatste categorie mensen, die wél weten wat ze doen, zulke gebruikers moet je de mogelijkheid geven hun gekochte routers in te stellen zoals ze dat willen.

Geplaatst: 24 aug 2006, 19:38
door 320i
zoals je zal zien heb ik mijn andere post aangepast en toe gegeven dat je op bruo zit, maar jij moet ook niet uit de hoogte doen! ik krijg gewoon het ***** van mensen die altijd maar uit de hoogte doen en dat als ze dan eens problemen hebben komen huilen dat ze niet weten wat er scheelt. Niets persoonlijks naar jou toe, je bent in je opzet geslaagd

edit: op je laatste zin kan ik enkel maar aanhalen wat al aangehaald geweest is: je pleegt contractbreuk, sorry

Geplaatst: 24 aug 2006, 19:39
door 320i
btw, nog een kleine opmerking: je zal mij nooit persoonlijk aan de lijn hebben, want dan mag je serieus omhoog gaan ;-)

Geplaatst: 24 aug 2006, 20:19
door teki
320i schreef:edit: op je laatste zin kan ik enkel maar aanhalen wat al aangehaald geweest is: je pleegt contractbreuk, sorry


Ik heb dat contract al laten nalezen door onze juridische dienst, die dacht er volledig anders over. Enkel wanneer jullie die modems 'verhuren' zoals bij telenet, of er simpelweg een waarborg voor vragen telt die clausule.

Dit valt onder verboden bedingen, in een rechtszaak maakt Tele2 geen schijn kans. In België gebeuren zulke zaken (gelukkig) amper, en geeft een van de 2 partijen doorgaans wel toe.

Met mijn verbinding is niets mis. Continu 500kb/sec down en 50kb/sec up.

Jullie laden gewoon het PPPOA profiel in, hetgeen ik doe is het PPPOE profiel inladen. Dat staat gewoon op het tele2 configuratiecdtje.

Support heb ik toch niet nodig, als het niet werkt zijn dat zowieso externe factoren en dan hebben nog mensen er last van en kan je dit lezen op bijvoorbeeld deze site.

Terugflashen is trouwens simpel, 12 seconden je resetknop inhouden en ik zit weer op de standaard firmware en tele2 weet van niets.

Geplaatst: 24 aug 2006, 20:24
door 320i
k kan je al vertellen dat dit voor de rechtbank is geweest en dat de rechter van volgend oordeel was:

de klant is inderdaad de eigenaar van de modem, maar heeft beperkte rechten zodat tele2 de dienstverlening kan garanderen. Dus aan instellingen zitten is support verliezen

Geplaatst: 24 aug 2006, 20:24
door D3bian
teki schreef:
320i schreef:edit: op je laatste zin kan ik enkel maar aanhalen wat al aangehaald geweest is: je pleegt contractbreuk, sorry


Ik heb dat contract al laten nalezen door onze juridische dienst, die dacht er volledig anders over. Enkel wanneer jullie die modems 'verhuren' zoals bij telenet, of er simpelweg een waarborg voor vragen telt die clausule.

Dit valt onder verboden bedingen, in een rechtszaak maakt Tele2 geen schijn kans. In België gebeuren zulke zaken (gelukkig) amper, en geeft een van de 2 partijen doorgaans wel toe.

Terugflashen is trouwens simpel, 12 seconden je resetknop inhouden en ik zit weer op de standaard firmware en tele2 weet van niets.

Teki, het gaat hier over garantie, en in dat geval heeft Tele2 wel degelijk gelijk. Tele2 mag beslissen je geen support meer op je router te geven indien je hieraan dingen hebt gewijzigd (Firmwares dus), vermits de modem je verkocht word met een bepaalde firmware (ook bij Linksys bv mag je nalezen, je garantie vervalt als het kan aangetoond worden dat het installeren van een andere firmware de problemen veroorzaakt, zelfs als de helpdesk van Linksys je dat zou gevraagd hebben).

Contractbreuk ben ik helemaal mee eens, dat klopt niet, maar weigeren om je garantie te blijven geven mag wel degelijk. Ook wij hebben een juridische dienst, en wees gerust, die mensen kennen hun job.

Wat betreft niets merken, jawel hoor, we zien welke firmware en op welke wijze je probeert te connecten.

Mvg,

Geplaatst: 24 aug 2006, 20:48
door teki
Een router configureren is absoluut geen probleem, maar de technische kant van hoe dat werkt ken ik niets van.

Nuja ik ga ermee akkoord dat het voor jullie handiger is dat iedereen erafblijft, en als dat goed is geconfigged kan me dat ook weinig schelen. Het is daar juist dat het fout zit/zat.

Sommige mensen hebben nu eenmaal openstaande poorten nodig voor ftp/vpn etc. Een deftig beveiligd wireless netwerk is zeker een must.

Voor tele2 gebruikers is het in elk geval handig dat jullie hier zitten, zo kunnen de meer specifieke vragen hier gesteld worden. Ook die nieuwe firmwares kunnen handig zijn. De VPN op 5.3.3.5 is vrij brak.

Eigenaardig genoeg kan ik mijn eigen router niet meer gebruiken sinds die update naar BRUO. Ik heb daarvoor 2.5 jaar versatel gehad, daarvoor van men werkgever een adslrouter gekregen, maar die krijg ik niet meer werkend. Uiteindelijk verdeelt beveiligd deze router nu het lokale netwerk, maar een adslverbinding moet ik maken met die Thompson.

Ik heb het al getest met een andere Cisco router en met een gewone doordeweekse linksys en smc router, maar ook die dinges werken niet.

Geplaatst: 24 aug 2006, 21:01
door 320i
dat ligt niet aan het feit dat het bruo is hoor. Meer aan een instelling. Want wij hebben veel adsl klanten (dus geen allin) op bruo.

even overlopen:

PPPoE
LLC
VP/VC 0/32

dat zijn de basisinstellingen waarmee je de verbinding moet bouwen + zeker niet de @versadsl.be of @tele2allin.be achter je username te plaatsen.

Geplaatst: 25 aug 2006, 08:03
door poekie68
En nu probeer ik nog de versie 6.1.7.2 te bezorgen voor de speedtouch 716 (i )


Heb je die al ergens?

Het zou heel handig zijn, mocht de config van de modem aangepast worden zodat die bij het herstarten de vorige config laadt, en ik niet de hele boel opnieuw moet te configureren.
Kan de helpdesk mij daarbij helpen?

Geplaatst: 25 aug 2006, 08:53
door 320i
heb ze nog niet. Ben nog aan het wachten hierop. sorry

Geplaatst: 25 aug 2006, 10:32
door Bierspier
320i schreef:dat ligt niet aan het feit dat het bruo is hoor. Meer aan een instelling. Want wij hebben veel adsl klanten (dus geen allin) op bruo.

even overlopen:

PPPoE
LLC
VP/VC 0/32

dat zijn de basisinstellingen waarmee je de verbinding moet bouwen + zeker niet de @versadsl.be of @tele2allin.be achter je username te plaatsen.


waar stel je de LLC snap in? bij een thompson 716

'k zal asap testen met een SMC router die ik ook nog heb liggen :)

Geplaatst: 25 aug 2006, 10:33
door 320i
Bierspier schreef:
320i schreef:dat ligt niet aan het feit dat het bruo is hoor. Meer aan een instelling. Want wij hebben veel adsl klanten (dus geen allin) op bruo.

even overlopen:

PPPoE
LLC
VP/VC 0/32

dat zijn de basisinstellingen waarmee je de verbinding moet bouwen + zeker niet de @versadsl.be of @tele2allin.be achter je username te plaatsen.


waar stel je de LLC snap in? bij een thompson 716

'k zal asap testen met een SMC router die ik ook nog heb liggen :)


In theorie zou deze dat moeten herkennen dacht ik. Vandaar waarschijnlijk ook de firmware aanpassingen he

Geplaatst: 25 aug 2006, 10:56
door Bierspier
320i schreef:
Bierspier schreef:
320i schreef:dat ligt niet aan het feit dat het bruo is hoor. Meer aan een instelling. Want wij hebben veel adsl klanten (dus geen allin) op bruo.

even overlopen:

PPPoE
LLC
VP/VC 0/32

dat zijn de basisinstellingen waarmee je de verbinding moet bouwen + zeker niet de @versadsl.be of @tele2allin.be achter je username te plaatsen.


waar stel je de LLC snap in? bij een thompson 716

'k zal asap testen met een SMC router die ik ook nog heb liggen :)


In theorie zou deze dat moeten herkennen dacht ik. Vandaar waarschijnlijk ook de firmware aanpassingen he


euuhm in m'n dlink kon ik dat gewoon instellen, in m'n thompson vinnek het nergens zunne... of het is nog te vroeg op de morgend :)

Geplaatst: 25 aug 2006, 10:59
door 320i
daarom dat ik enkel de officiele firmware versies gebruik.
Die connect zichzelf zonder probleem.
staat er bij jou terug de 5.3.3.5 op?

Geplaatst: 25 aug 2006, 11:19
door Bierspier
320i schreef:daarom dat ik enkel de officiele firmware versies gebruik.
Die connect zichzelf zonder probleem.
staat er bij jou terug de 5.3.3.5 op?


nee nog steeds 6.1.7.2 hé en ik heb die resetknop allang ingedrukt gehouden, dus normaal zou ie dan terug moeten flashen dacht ik zo, maar mss is het wel omdat ik al overgeschakeld ben op dat andere netwerk dat het op 6.1.7.2 is gekomen?

Geplaatst: 25 aug 2006, 11:33
door 320i
en je krijgt nog steeds geen ppp?

Geplaatst: 25 aug 2006, 13:38
door Bierspier
320i schreef:en je krijgt nog steeds geen ppp?


'k zal er vanavond verder naar kijken, 'k moet nu werken enzo... :)

Geplaatst: 25 aug 2006, 13:45
door 320i
have fun ;-)

firmware

Geplaatst: 25 aug 2006, 21:01
door fuutje
320i schreef:Alé om jullie te helpen, hierbij de door tele2 geleverde officiële firmware versies:

Speedtouch 706 versie 6.1.7.2: (let op werkt niet op 716 i)
http://home.tele2allin.be/vt6184148/ZZR9BF6.172.bin (grootte: 2.8Mb)

En nu probeer ik nog de versie 6.1.7.2 te bezorgen voor de speedtouch 716 (i )



ZZR9BF6.172.bin werkt niet op 706 ! (geeft not compatible). Is volgens mij voor de 716.

VPN

Geplaatst: 25 aug 2006, 21:22
door pcdumo
teki schreef:Een router configureren is absoluut geen probleem, maar de technische kant van hoe dat werkt ken ik niets van.

Nuja ik ga ermee akkoord dat het voor jullie handiger is dat iedereen erafblijft, en als dat goed is geconfigged kan me dat ook weinig schelen. Het is daar juist dat het fout zit/zat.

Sommige mensen hebben nu eenmaal openstaande poorten nodig voor ftp/vpn etc. Een deftig beveiligd wireless netwerk is zeker een must.

Voor tele2 gebruikers is het in elk geval handig dat jullie hier zitten, zo kunnen de meer specifieke vragen hier gesteld worden. Ook die nieuwe firmwares kunnen handig zijn. De VPN op 5.3.3.5 is vrij brak.

Eigenaardig genoeg kan ik mijn eigen router niet meer gebruiken sinds die update naar BRUO. Ik heb daarvoor 2.5 jaar versatel gehad, daarvoor van men werkgever een adslrouter gekregen, maar die krijg ik niet meer werkend. Uiteindelijk verdeelt beveiligd deze router nu het lokale netwerk, maar een adslverbinding moet ik maken met die Thompson.

Ik heb het al getest met een andere Cisco router en met een gewone doordeweekse linksys en smc router, maar ook die dinges werken niet.





Ondanks het feit dat VPN op de 5.3.3.5 "brak" is, zou ik toch graag te weten komen hoe ik dit kan activeren.

Re: firmware

Geplaatst: 26 aug 2006, 01:41
door 320i
fuutje schreef:
320i schreef:Alé om jullie te helpen, hierbij de door tele2 geleverde officiële firmware versies:

Speedtouch 706 versie 6.1.7.2: (let op werkt niet op 716 i)
http://home.tele2allin.be/vt6184148/ZZR9BF6.172.bin (grootte: 2.8Mb)

En nu probeer ik nog de versie 6.1.7.2 te bezorgen voor de speedtouch 716 (i )



ZZR9BF6.172.bin werkt niet op 706 ! (geeft not compatible). Is volgens mij voor de 716.


vertel me dan eens waarom al die klanten met de 706 online zijn met de versie ZZR9?

versie voor 716 is een ZZO versie ;-)

Geplaatst: 26 aug 2006, 15:36
door Goendi
Ik vind het uitermate bedenkelijk deze topic... Als iemand aan zijn firmware zit te prutsen, tot daar aan toe dat je geen support krijgt achteraf. Maar als je je netwerk beveiligd en gewoon instellingen aan je router wijzigt die Tele2 bij een firmware upgrade zelf teniet doet.... Dan spreekt men van een gans ander verhaal!

Ik ga echt niet akkoord dat iemand zonder meer via mijn internetverbinding illegale activiteiten zou kunnen uitoefenen, waar ik achteraf de politie voor op mijn dak zou krijgen eh frisse...