Pagina 1 van 4

Belgacom horrorverhaal III

Geplaatst: 18 aug 2006, 17:39
door Fliz
Aangezien dat hier een rage wordt, zal ik mijn verhaal ook maar eens vertellen.

Ik volg dit forum en deze site al een jaar of twee en het is van hieruit dat ik de stap zette (om mijn ouders te overtuigen) om van Skynet naar EDPnet over te schakelen. Bedankt daarvoor. Het verhaal :

2 juli : m'n pa belt naar belgacom om te zeggen dat we ons ADSL abonnement gaan opzeggen. We vragen om onze lijn het einde van de maand (de 31ste juli) te 'disconnecten'.

3 juli : m'n pa belt naar EDPnet om een abonnement aan te vragen, en alles te regelen. We leggen uit hoe we alles willen (31ste geen internet, daarna activatie lijn bij EDPnet zodat we maar ff zonder internet zouden zitten). EDPnet gaat akkoord en zegt dat dit geen probleem is.

31 juli, 7.01 AM : Skynet abonnement loopt af (wat zijn ze toch precies op tijd).

1 augustus : We bellen naar EDPnet om te vragen hoe lang we ongeveer zonder internet gaan zitten. Ze zeggen dat zij dat nu kunnen regelen, maar dat Belgacom dat voor hen doet. "Belgacom mag contractueel 10 wachten om uw lijn te activeren, wij kunnen hier niets aan doen". Ok zeggen we (tegen onszelf) en we hopen dat Belgacom dat normaal gezien wel morgen of overmorgen gaat doen.

9 augustus, 18.58 PM : Belgacom activeert onze lijn, we kunnen op internet via EDPnet. Blijkbaar heeft Belgacom z'n plezier erin om letterlijk 10 dagen, 240 uur ofte 14400 minuten te wachten met de activatie van een lijn van een 'vroegere klant'.
__

Nu, ik weet dat (en ik heb het m'n pa ook gezegd) het niet slim was om eerst Skynet op te zeggen alvorens EDPnet aan te vragen. Niettemin had dit moeiteloos moeten verlopen. Hier komt het strafste van allemaal :

Ik had dus m'n pa gezegd dat hij beter skynet NIET had moeten opzeggen alvorens EDPnet te contacteren. Na wat discussie heb ik m'n pa overhaald om eens te bellen en te vragen of dat scenario ook kon.
Wat zegt Belgacom : euh nee dat kan niet omdat wij de lijn bezetten, u zal maximaal tien dagen moeten wachten.
Wat zegt EDPnet : Belgacom zegt dat dat niet kan; zij bezetten de lijn voor max tien dagen, zodat de activatie pas kan doorgaan vanaf zij het beslissen (max tien dagen dus).
__

Bedankt Belgacom, blij dat ik van U af ben. Momenteel al een week of twee deftig aan 't surfen via EDPnet en ben er enorm content van.

Geplaatst: 18 aug 2006, 17:43
door Fliz
Dit verhaal leert ons btw dat Belgacom één grote brok miserie en hun monopolie blijft uitvoeren, ook tenopzichte van andere 'kleine' ISP's. EDPnet had dus ook duidelijk wat moeite en onduidelijkheid over de precieze activatie van mijn lijn. Dit was echter niet hun fout, maar van Belgacom.

Geplaatst: 18 aug 2006, 19:17
door jan28
en wanneer publiceer je nu je horrorverhaal. Ik ben benieuwd om je spannend verhaal te lezen! :roll:

Geplaatst: 18 aug 2006, 20:00
door Mahimahi
@ Jan28

Dit is de beste manier om van een forum een "Hostile environment" te maken.
Dit is die mens zijn eerste post hier.

@ Fliz,

Welcome op het forum Fliz. :-D

Groetjes, Mahi

Geplaatst: 18 aug 2006, 20:12
door jan28
Mahimahi schreef:@ Jan28

Dit is de beste manier om van een forum een "Hostile environment" te maken.
Dit is die mens zijn eerste post hier.



Dat dat diene mens zijn eerste post is, so what? Het bulkt hier tegenwoordig van 'eerste posters' die enkel maar klagen en zagen. Er zullen wel fouten gebeuren maar elk verhaal heeft twee kanten. En die tweede kant komt nooit aan bod. Ik heb ook al situaties mee gemaakt waarvan ik dacht recht in mijn schoenen te staan maar waar ik achteraf met het schaamrood op de wangen stond en mijn ongelijk moest toegeven, maar als je dan eerst zo een verhaal (onder zo een titel) neerschrijft ga je nadien (moest blijken dat je fout was) die niet meer rechtzetten, geloof me.
En daarbij, als je WEET dat Belgacom het RECHT heeft om je pas na 10 dagen terug aan te sluiten, wat ZEUR je dan, als ze nu 11 dagen zouden wachten, DAN heb jij het RECHT om van uw oren te maken, en hard. Maar nu? Er zullen hier toch genoeg mensen zitten met een commercieel beroep die het standpunt van Belgacom kunnen volgen dat wie naar de concurentie stapt een verloren klant is. En daar lever je geen service meer aan. En begin nu niet allemaal te opperen ala monopolie etc, Als al die kleintjes waar de nerds zo dol op zijn (dommel EDPnet) eerlijk zijn zouden ze net zo groot willen zijn als Belgacom, met alle problemen van dien. En dan kunnen jullie weer gaan klagen en overstappen naar een andere speler(tje) om daar uniek en goed klant te zijn.

Geplaatst: 18 aug 2006, 20:16
door Mahimahi
Ik opper niets, ik vind het alleen zeer onvriendelijk.

Groetjes, Mahi

Geplaatst: 18 aug 2006, 20:30
door Ofloo
Wat zegt Belgacom : euh nee dat kan niet omdat wij de lijn bezetten, u zal maximaal tien dagen moeten wachten.


Wat ze u allemaal wijsmaken, 'k had het ook gedaan met overstappen naar net4all destijds en ik heb geen dag zonder gezeten, toch niet van het verhuizen daarna wel door net4all maar dat is een ander verhaal, en da's een echt horror verhaal :twisted:

Ik had het wel gewoon een maand laten overlappen ..

PS: verhuis eens met belgacom naar een ander adres da's vreselijk..

Geplaatst: 18 aug 2006, 21:26
door AnD
Belgacom laat zijn macht zien, ze hinderen zolang ze kunnen.

@jan28
Zoals Mahimahi zegt doe eens niet zo onvriendelijk, jij jaagt de mensen weg op een forum.

Geplaatst: 18 aug 2006, 21:58
door jan28
AnD schreef:@jan28
Zoals Mahimahi zegt doe eens niet zo onvriendelijk, jij jaagt de mensen weg op een forum.


Nu vind ik dat je met argumenten moet komen.

Modereren is voor moderators, ik heb mijn standpunt uitgelegd. En of je dit nou vriendelijk vindt of niet doet niet ter zake. Alsof al dat gescheld op Belgacom, Microsoft (alle grote bedrijven) dan wel zo vriendelijk is.

Fliz schreef:Dit verhaal leert ons btw dat Belgacom één grote brok miserie en hun monopolie blijft uitvoeren, ook tenopzichte van andere 'kleine' ISP's. EDPnet had dus ook duidelijk wat moeite en onduidelijkheid over de precieze activatie van mijn lijn. Dit was echter niet hun fout, maar van Belgacom.

Is dit stukje dan vriendelijk? Idem voor jouw opmerking!
Elk probleem hier mag aangekaart worden met een hoop beschuldigingen die veelal niet te controleren vallen, is dat dan vriendelijk!

Ik verdedig hier Belgacom niet, maar dat gratuit gescheld en beschuldigingen zijn er wat veel aan tegenwoordig. Trouwens, is alles wat EDPnet (of andere concurenten) richting Belgacom zegt dan zo betrouwbaar, vertellen zij ALTIJD de waarheid aan hun potentiele klanten? Ik denk het niet, zo naief ben ik niet. De kleine providers hebben er alle belang bij zoveel mogelijk problemen richting de grote af te schuiven, ze zijn concurenten.

Nu, ik vind het geweldig dat er weer zo gepikeerd gereageerd wordt omdat er iemand Belgacom een beetje verdedigd, en dit naar aanleiding van een beetje cynische opmerking. (ondanks alles, Fliz zijn verhaal heeft dan toch een laag horror-gehalte :wink: )

Geplaatst: 19 aug 2006, 00:55
door Nob
Is dit stukje dan vriendelijk? Idem voor jouw opmerking!
Elk probleem hier mag aangekaart worden met een hoop beschuldigingen die veelal niet te controleren vallen, is dat dan vriendelijk!


Ik geef Jan28 wel gelijk. (misschien zegt hij het wel wat cru)

Maar gewoon zagen, zonder zelf met een constructieve oplossing/verbetering te komen lost niks op en verzuurt een forum.

Pak de problemen aan, via dit forum vind je wel mensen die in dezelfde situatie zitten, leg samen een klacht neer, ... doe iets... maar gewoon zagen helpt niks. (al moet ik toegeven dat ik dat ook soms eens durf doen als het me teveel wordt)

greetz,

Nob

Geplaatst: 19 aug 2006, 01:50
door gr4vity
nogtans doen ze dit niet bij bv. dommel, dit kan verklaard worden omdat dommel gebruik maakt van turboline (belgacom) en dat edpnet gebruik maakt van brobaII (scarlet). Toch zou ik dit raar vinden, want bij een bedrijf waarvoor ik werk hebben ze zonder 1u disconnect van easynet (turboline) naar edpnet (brobaII) overgeschakkeld...

Greetz Wouter

Geplaatst: 19 aug 2006, 05:26
door liger
om dit als horrorverhaal te presenteren is minimum overdrijven imo. (tenzij ik iets niet gezien heb?)

Geplaatst: 19 aug 2006, 09:25
door Blue-Sky
Nob schreef:Ik geef Jan28 wel gelijk. (misschien zegt hij het wel wat cru)
Daar volg ik Nob, maar een gezonde discussie moet kunnen en een "klaagmuur" moet men van UB nu ook niet maken.

Geplaatst: 19 aug 2006, 09:39
door sChutt
jan28 schreef:Trouwens, is alles wat EDPnet (of andere concurenten) richting Belgacom zegt dan zo betrouwbaar, vertellen zij ALTIJD de waarheid aan hun potentiele klanten?


Not quite cfr http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?p=117571#117571
Alle ISP's hebben die 'keep-user-in-the-dark' policy. Waarom? Omdat 99,5% van al hun gebruikers toch niet zouden begrijpen wat de werkelijke stand van zaken is en de resterende 0,5% tja... Live with it, denk ik dan...

- sChutt

Geplaatst: 19 aug 2006, 09:39
door vanidian
Belgacom zou ook moeten opgesplitst worden in twee afzonderlijke bedrijven: één voor de infrastructuur en één voor de diensten... Maar ja dit is een horrorscenario voor de Belgische politiek...

Geplaatst: 19 aug 2006, 11:52
door jan28
vanidian schreef:Belgacom zou ook moeten opgesplitst worden in twee afzonderlijke bedrijven: één voor de infrastructuur en één voor de diensten... Maar ja dit is een horrorscenario voor de Belgische politiek...

En waarom dan wel? Omdat vanidian dat wil? Ik denk het niet.
De meesten onder jullie zijn voorstanders van de vrije markt, awel, laat de vrije markt dan werken, met al zijn voordelen maar ook de nadelen. Zolang de bedrijven zich aan de regels houden (Fliz was toch aangesloten binnen de beloofde 10 dagen) is er niets aan de hand. Als je vindt dat je rechten geschonden worden, trek naar de rechtbank (of ombudsdienst of ....) en je zal gelijk halen als dat zo is. En kom nu niet af met: "ja maar, de rechters en de politiek en het kapitaal zijn allemaal ene pot nat enzovooort" want dat is praat die je voornamelijk in de anti-politieke sfeer aantreft.

Het is misschien niet grappig meer, maar wat was Fliz zijn echte klacht nu? Dat hij binnen de 10 dagen, zoals hij vooraf blijkbaar wist, terug internet had? Ik zie echt het probleem niet!

En als jullie dit al niet meer vriendelijk vinden, tja , :wink:

Geplaatst: 19 aug 2006, 12:22
door Fliz
Dat ik heen en weer geslingerd werd, tot 6 keer toe, om te weten te komen dat Belgacom z'n volle 10 dagen opgebruikt.

Geplaatst: 19 aug 2006, 13:26
door ketter
Ik begrijp nog steeds niet dat er nog mensen zijn die nog altijd Belgacom blijven verdedigen ondanks al de ellende die er is :roll: :roll:

Maar ik geef ook wel toe dat er OVERAL wel iets is.
Je kan NOOIT voor iedereen goed doen .

Geplaatst: 19 aug 2006, 13:44
door jan28
ketter schreef:Ik begrijp nog steeds niet dat er nog mensen zijn die nog altijd Belgacom blijven verdedigen ondanks al de ellende die er is :roll: :roll:

Maar ik geef ook wel toe dat er OVERAL wel iets is.
Je kan NOOIT voor iedereen goed doen .




heb jij er dan misschien een idee van hoeveel % van de Belgacom gebruikers ontevreden is? Hoge bomen (of de dikste, opvallendste) zullen altijd veel wind vangen. Als bv morgen Microsoft moest besluiten om zijn besturingssysteem open te gooien voor iedereen en daar en boven gratis te maken ZULLEN jullie nog commentaar blijven hebben. Die groep ontevredenen, die meerdere fora bevolken, zijn een groepje die nooit tevreden zullen zijn.
We kunnen misschien ook eens opperen dat onder andere dankzij Belgacom wij hier allemaal nu on-line zitten. Via hun infrastructuur is het in dit landje toch begonnen.
En nogmaals, ik verdedig hier niets of niemand, maar ik wil wel dat alles binnen de juiste context geplaatst wordt.

Geplaatst: 19 aug 2006, 14:39
door CueBoy
jan28 schreef:We kunnen misschien ook eens opperen dat onder andere dankzij Belgacom wij hier allemaal nu on-line zitten. Via hun infrastructuur is het in dit landje toch begonnen.

Oei, tot nu toe volgde ik je, maar hier raak je een gevoelig punt, vrees ik. Maar we zullen zien of er reacties in een bepaalde richting komen :-)

Geplaatst: 19 aug 2006, 14:45
door Ofloo
jan28 schreef:
ketter schreef:Ik begrijp nog steeds niet dat er nog mensen zijn die nog altijd Belgacom blijven verdedigen ondanks al de ellende die er is :roll: :roll:

Maar ik geef ook wel toe dat er OVERAL wel iets is.
Je kan NOOIT voor iedereen goed doen .




heb jij er dan misschien een idee van hoeveel % van de Belgacom gebruikers ontevreden is? Hoge bomen (of de dikste, opvallendste) zullen altijd veel wind vangen. Als bv morgen Microsoft moest besluiten om zijn besturingssysteem open te gooien voor iedereen en daar en boven gratis te maken ZULLEN jullie nog commentaar blijven hebben. Die groep ontevredenen, die meerdere fora bevolken, zijn een groepje die nooit tevreden zullen zijn.
We kunnen misschien ook eens opperen dat onder andere dankzij Belgacom wij hier allemaal nu on-line zitten. Via hun infrastructuur is het in dit landje toch begonnen.
En nogmaals, ik verdedig hier niets of niemand, maar ik wil wel dat alles binnen de juiste context geplaatst wordt.


:lol: Denk jij nu echt, dat als belgacom er niet was, dat er geen ander bedrijf zijn plaats in neemt ..

Gij mankeert toch echt iets, en dankbaar voor wat we zelf betaald hebben, dan de service die we krijgen voor die prijs trekt op niks, en dan moeten wij blij zijn, .. nu moogt ge toch alles verwachten maar dat niet :p

Van mij mag belgacom vandaag vertrekken, dan zien we wel hoe zonder we belgacom kunnen.. ik denk dat ze zullen staan aanschuiven om service te mogen geven, draai het eens andersom, belgacom mag blij zijn dat ze ons internet MAG leveren !

Geplaatst: 19 aug 2006, 15:06
door jan28
Ofloo schreef: :lol: Denk jij nu echt, dat als belgacom er niet was, dat er geen ander bedrijf zijn plaats in neemt ..

Gij mankeert toch echt iets, en dankbaar voor wat we zelf betaald hebben, dan de service die we krijgen voor die prijs trekt op niks, en dan moeten wij blij zijn, .. nu moogt ge toch alles verwachten maar dat niet :p

Van mij mag belgacom vandaag vertrekken, dan zien we wel hoe zonder we belgacom kunnen.. ik denk dat ze zullen staan aanschuiven om service te mogen geven, draai het eens andersom, belgacom mag blij zijn dat ze ons internet MAG leveren !


Maar jij leest niet goed denk ik, of je bent van slechte wil! Ik zeg al heel de tijd dat als Belgacom weg zou zijn en Dommel of EDPnet of Tele2 of iets anders zouden Belgacom zijn plaats innemen dan zullen de problemen die er nu (soms) zijn gewoon blijven. Dat zijn nu eenmaal de nadelen van werken met een groot bedrijf.
En dat van die service, voor 95% van de internetgebruikers is dat voldoende (en daarbij reken ik mezelf) , voor die 5% andere zijn er mogelijkheden zat. En geloof je jezelf als je zegt dat anderen onmiddellijk alles van Belgacom kunnen overnemen en een service verlenen, alles binnen twee dagen geregeld en dit aan een prijs die ongezien laag zal zijn met up- en downloadsnelheden om van te duizelen. Neen toch! Als er morgen een andere operator opstaat die de boel overneemt dan zal alles het zelfde blijven. Er is hier in andere topics al genoeg gezegd dat onbeperkte limieten onmogelijk zijn op grote schaal. En als je van provider veranderd zul je tot in de eeuwigheid problemen blijven onder vinden, niemand ziet graag klanten vertrekken naar de concurentie, om welke reden dan ook. 5maar daarmee herhaal ik mezelf)

En over vriendelijkheid gesproken?

Geplaatst: 19 aug 2006, 15:27
door Lion
Eindelijk toch nog iemand die met zijn beide voeten op de grond staat
Proficat Jan28 dat je de waarheid ook durft zeggen
Sommigen hier willen enkel wat hun gedachtengoed is met hand en tand verdedigen of denken wat men op de unief leert de wereldwaarheid is
In werkelijkheid is er maar een zaak die telt in gans da wereldje en da is zo snel mogelijk winst maken
En die kleine groep die denken dat ze beter af zijn bij andere omdat die schijnbaar goedkoper zijn of meer toelaten niemand houdt hen tegen om naar die providers te verhuizen
Ik zelf heb da ook gedaan maar uiteindelijk kom je ervan terug hoor
Men moet leren uit zijn fouten en ook toegeven maar niet dit forum vol schrijven met verwijten van allerlei aard
Verdere commentaar geef ik nie meer hierop want weet toch dat er repliek op komt van een paar leden die op alle rubrieken hun laatste woord moeten hebben en denken dat zij de enige zijn die de waarheid verkondigen hier

Geplaatst: 19 aug 2006, 18:49
door Goendi
Hartelijk dank Jan28 ;) Vind het fijn dat er hier toch nog mensen te vinden zijn die een beetje objectief blijven en niet continu uit eigenbelang klagen, gewoon omdat ze niet akkoord zijn met wat ze zelf vragen.

Vraag me af waar die harde kern anti-Belgacommers is... Niet te zien in deze topic... Ligt hun OLO-internet plat? ;)

Geplaatst: 19 aug 2006, 21:08
door rtl
jan28 schreef:een groot bedrijf

weer zo iemand die fan is van grote bedrijven en denkt dat ze veel beter zijn omdat ze groot zijn
vergeet vooral niet dat belgacom ontstaan is dankzij de Belgische regering en later pas geprivatiseerd is, ze zijn zo groot omdat ze voor het hele land verantwoordelijk waren, niet omdat ze zo goed zijn en zo'n mooie ogen hebben
misschien werkt de papa voor belgacom en dan zijn die inderdaad automatisch beter dan al de rest :roll:

maar goed, blijf jij maar steken bij belgacom, ik weet alleen dat je 10€/maand meer betaalt voor een lijn die op alle vlakken inferieur is aan een EDPnet lijn
daarvoor moet je geen nerd zijn, maar eerder kunnen rekenen en gezond verstand hebben

trek zelf uw conclusies

Geplaatst: 19 aug 2006, 21:27
door Goendi
In welk opzicht inferieur?

Nogal makkelijk om bij het minste positieve te roepen 'hij zal wel familie bij Belgacom hebben' of 'vergeet niet overheidsbedrijf blabla'. Al eens bedacht dat er ook wel tevreden klanten zijn? Recent las ik dat het aantal klachten bij de ombudsman tav Belgacom daalt, en bij anderen stijgt. Als je dat in procentuele cijfers tov aantal klanten gaat herberekenen, kan ik U verzekeren dat er relatief méér klachten over anderen zijn als over Belgacom hoor.

Geplaatst: 20 aug 2006, 00:14
door deej
Goendi schreef:In welk opzicht inferieur?


Prijs, volume, snelheid, toegelaten services, reactietijd staff. Bij Skynet is dat allemaal waarschijnlijk ook goed maar EDPNet doet net dat tikkeltje meer.

Met de helpdesk van Skynet heb ik geen ervaring maar je moet van goede huize zijn om de kwaliteit van de EDPNet helpdesk te evenaren.

Wat niet wegneemt dat vergeleken met bv Scarlet of andere providers Skynet waarschijnlijk pakken beter scoort :p.

Geplaatst: 20 aug 2006, 00:20
door selder
Ik heb nooit begrepen eigelijk waarom iedereen zich zo druk maakt in welke ISP IEMAND ANDERS heeft ... tijd te veel ofzo? Of jullie wonen allemaal nog thuis en mama doet en betaalt alles voor jullie? Geen andere zorgen aan jullie kop?

disscussiëren op het internet is de para-lympics eh ... even if you win, you're still a retard!

Geplaatst: 20 aug 2006, 00:38
door jan28
van Net4All waren ze hier ook in de wolken (in het begin) :P :P

Geplaatst: 20 aug 2006, 00:46
door deej
jan28 schreef:van Net4All waren ze hier ook in de wolken (in het begin) :P :P


Tja, van EDPnet ondertussen 3 jaar :roll:.

Geplaatst: 20 aug 2006, 01:07
door S|N
belgacom is idd te groot, dat bedrijf is opgesplitst in tientallen, laat staan misschien zelfs honderd(en) divisies.
Hou je interne communicatie daar maar eens recht...

Ik heb uit eigen ondervinding al meegemaakt dat de ene divisie niets van de andere weet en vice versa, dit zorgt natuurlijk voor een hoop problemen.

Volgens mij zijn ze de draad kwijt en zullen de kleintjes die zich nog meer bezighouden met de klant zelf, gestaag verder groeien.
Tzou goed zijn mocht de Belg geen kuddedier zijn, ik ben namelijk van mening dat het positief zou zijn dat Belgacom wat klappen zou krijgen, dan kunnen ze eindelijk de zaak eens gaan structureren, te beginnen van bovenaf!

Maar ff on topic: wat Fliz daar begint te zagen dat begrijp ik niet...
Akkoord tzou tof zijn mocht het idd direct gebeuren maar dan nog,,, voor dit een horrorverhaal te noemen? Ik denk mocht ie vanavond naar The Ring hebben gekeken; hij zou nu nog onder zn bed liggen met zn boxershort vol... :twisted:

Geplaatst: 21 aug 2006, 22:08
door Bergie
Goendi schreef:In welk opzicht inferieur?


Skynet : Adsl Go 39,95 Euro/maand
EDPnet : Max6dyn 29,95 euro/maand
verschil op jaarbasis : 120 euro ( 4.800 BEF )

Skynet : transferlimiet 10 GB/maand
EDPnet : transferlimiet 20 GB/maand

Skynet : extra volume : 1 euro per GB, verplicht per 5 GB.
EDPnet : 0,25 euro per GB, automatisch gefactureerd tot max 40 GB
bovenop de standaard 20 GB, dus tot een totaal van 60 GB.
Volume 's nachts verbruikt telt maar voor de helft mee, dus
voor dezelfde 40 euro die Skynet aanrekent krijg je bij EDPnet
tussen de 60 en 120 GB volume ! ! !

Skynet : max downloadsnelheid 4,6 Mbps
EDPnet : max downloadsnelheid 6,1 Mbps

Skynet : 4 mailboxen, 50 MB
EDPnet : 6 mailboxen, 65 MB

Skynet : webspace 50 MB
EDPnet : webspace 100 MB

Skynet : ADSL Go slechts 1 ( EEN ) computer aansluiting toegelaten.
EDPnet : onbeperkt aantal computer aansluitingen toegelaten.

Skynet : geen bruikbare newsserver ; enorm incompleet, extreem lage retentie, bovendien zwaar gecensureerd.
EDPnet : toegang tot Giganews ( weliswaar gecapped en gelimiteerd tot 10 GB ) met retentie tot 70 dagen en 99 % compleetheid inbegrepen in abonnement.

Skynet : geen enkel online meldpunt voor problemen ; op de telefonische helpdesk stuurt men de klanten van het kastje naar de muur om hen dan uiteindelijk af te schepen met de bewering dat het probleem bij de klant zelf ligt ; mails naar hun online diensten worden beantwoord door een software robot met een standaard mail die niets te maken heeft met de gestelde vraag, enz. enz.
EDPnet : online systeem ( "ticket" ) om problemen te melden, persoonlijk antwoord per mail binnen de twee uur, actieve probleemoplossing.

( zélfs hier op userbase worden problemen door EDPnet genoteerd en opgevolgd, terwijl Skynet hier schittert door afwezigheid - behalve blijkbaar enkele van hun personeelsleden om mensen die kritiek uiten te komen afkammen, zoals op het technisch forum van Skynet ook het geval is ).


Dus...wat vroeg je weer...in welk opzicht is Skynet inferieur ?
In ALLE opzichten duidelijk inferieur.
Zoals _rEuTeL_ het uitdrukte : "daarvoor moet je geen nerd zijn, maar eerder kunnen rekenen en gezond verstand hebben... trek zelf uw conclusies"

Ik ben nu reeds bijna twee maand overgestapt van Skynet naar EDPnet, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad, ik krijg effectief een heel pak meer voor mijn centjes, en alles werkt hier vlotjes zonder de minste problemen.

Geplaatst: 21 aug 2006, 22:16
door ketter
Bergie jij laat nu tenmiste is zwart op wit zien aan oa jan28 dat Belgacom gewoon geldwolven zijn.Jij hebt nu de vergelijking gemaakt met Edpnet maar als je Skynet met Dommel vergelijkt dan krijg je zowat het zelfde resultaat :lol:
Laat ze maar lachen met DE KLEINTJES maar die KLEINTJES doen tenminste iets voor de klanten.Ik ben nog NOOIT van het kastje naar de muur gestuurd hoor bij dommel.Bij de zogezegde KLEINTJES hebben ze tenminste bekwaam personeel die hun niet bezig houden met de mensen lastig te vallen met vanalles en nog wat maar enkel met hun werk.

Geplaatst: 21 aug 2006, 22:17
door Goendi
Dat noem ik nu eens een zeververgelijking. Ja er zijn prijsverschillen, en die weet je op voorhand. Zoek eens het woord inferieur op in een woordenbeok, inferieur is in ieder geval niet hetzelfde als hogere prijsklassen hanteren. Als je graag lagere prijzen hebt, dan ga je volgens die vergelijking idd naar EDPnet. En that's it, dat heeft niks met Belgacom te maken.

Skynet : ADSL Go slechts 1 ( EEN ) computer aansluiting toegelaten.


In contractvoorwaarden lezen blink je niet uit... Er staat dat Skynet maar voor een PC ondersteuning biedt, niet dat je maar een PC mag aansluiten!

Skynet : geen enkel online meldpunt voor problemen ; op de telefonische helpdesk stuurt men de klanten van het kastje naar de muur om hen dan uiteindelijk af te schepen met de bewering dat het probleem bij de klant zelf ligt ; mails naar hun online diensten worden beantwoord door een software robot met een standaard mail die niets te maken heeft met de gestelde vraag, enz. enz.


Al eens de site van Belgacom bekeken? Voor zover ik weet staat daar een 'support' link. Ten tweede meen ik dat de support nummers gratis zijn. Als jij in al je gesprekken met hen continu te horen krijgt dat de fout bij jou ligt, dan kun je enkel vaststellen dat jij een betwetertje bent die altijd de fout bij een ander legt en zelf weinig verstand heeft.

Skynet : geen bruikbare newsserver ; enorm incompleet, extreem lage retentie, bovendien zwaar gecensureerd.
EDPnet : toegang tot Giganews ( weliswaar gecapped en gelimiteerd tot 10 GB ) met retentie tot 70 dagen en 99 % compleetheid inbegrepen in abonnement


Dat is een enorm subjectieve opinie. Feiten! Terzijde... Nergens staat dat een operator inferieur is omdat zijn news-server minder toegankelijk is...

Sorry ze... Maar deze post slaat echt alles. Heb nog nooit zoiets belachelijks gezien. Ik verkies zelf persoonlijk ook EDPnet boven Skynet, maar om ze op basis van zo'n vergelijking inferieur te noemen....

Ten tweede noemde je de lijnen inferieur. Voor zover ik weet gaan die van EDPnet over dezelfde koperdraden, en hebben zij geen miljoen ADSL klanten.

Geplaatst: 21 aug 2006, 23:00
door Bergie
Goendi schreef:Ten tweede noemde je de lijnen inferieur. Voor zover ik weet gaan die van EDPnet over dezelfde koperdraden, en hebben zij geen miljoen ADSL klanten.


Niet ik, maar _rEuTeL_ gebruikte inderdaad het woord "lijn", maar uit de context was duidelijk dat hij "abonnement" bedoelde.
Wat meteen al je commentaren op mijn post irrelevant maakt.


Goendi schreef:Dat noem ik nu eens een zeververgelijking. Ja er zijn prijsverschillen, en die weet je op voorhand. Zoek eens het woord inferieur op in een woordenbeok, inferieur is in ieder geval niet hetzelfde als hogere prijsklassen hanteren. Als je graag lagere prijzen hebt, dan ga je volgens die vergelijking idd naar EDPnet. En that's it, dat heeft niks met Belgacom te maken.


Zie hierboven.

Goendi schreef:
Bergie schreef:Skynet : geen enkel online meldpunt voor problemen ; op de telefonische helpdesk stuurt men de klanten van het kastje naar de muur om hen dan uiteindelijk af te schepen met de bewering dat het probleem bij de klant zelf ligt ; mails naar hun online diensten worden beantwoord door een software robot met een standaard mail die niets te maken heeft met de gestelde vraag, enz. enz.


Al eens de site van Belgacom bekeken? Voor zover ik weet staat daar een 'support' link.


Ja. Dat is één van die links naar een software-robot met standaard mails.

Goendi schreef:Ten tweede meen ik dat de support nummers gratis zijn. Als jij in al je gesprekken met hen continu te horen krijgt dat de fout bij jou ligt, dan kun je enkel vaststellen dat jij een betwetertje bent die altijd de fout bij een ander legt en zelf weinig verstand heeft.


En al die tientallen andere mensen die hier op userbase én op het Skynet forum hierover klagen, dat zijn ongetwijfeld óók allemaal "betwetertjes die zelf weinig verstand hebben" ?


Goendi schreef:
Bergie schreef:Skynet : geen bruikbare newsserver ; enorm incompleet, extreem lage retentie, bovendien zwaar gecensureerd.
EDPnet : toegang tot Giganews ( weliswaar gecapped en gelimiteerd tot 10 GB ) met retentie tot 70 dagen en 99 % compleetheid inbegrepen in abonnement


Dat is een enorm subjectieve opinie. Feiten!


Wat is hier "subjectief" aan ??? Waar slaat die opmerking op ?
Wat ik aanhaal ZIJN feiten, iedereen die ooit inlogde op de Skynet newsserver WEET dat.
Zorg dat je weet waarover je praat eer je zo'n onzin uitkraamt.


Goendi schreef:Terzijde... Nergens staat dat een operator inferieur is omdat zijn news-server minder toegankelijk is...


Hoeft dat dan ergens te "staan" ?
En neen, dat maakt een oprator inderdaad niet inferieur, maar zijn aangeboden dienst wél. Zie ook weer eerste punt bovenaan.


Goendi schreef:Sorry ze... Maar deze post slaat echt alles. Heb nog nooit zoiets belachelijks gezien. Ik verkies zelf persoonlijk ook EDPnet boven Skynet, maar om ze op basis van zo'n vergelijking inferieur te noemen....


Hun abonnement is dus duidelijk inferieur ( zie bovenaan ), en aangezien je zélf zegt dat je óók EDPnet verkiest, wat vind je dan eigenlijk zo geweldig aan Skynet ???
De logica van je geraas ontsnapt mij volledig... áls er al enige logica zou inzitten, natuurlijk...

Geplaatst: 22 aug 2006, 10:10
door deej
Goendi schreef:Dat noem ik nu eens een zeververgelijking. Ja er zijn prijsverschillen, en die weet je op voorhand. Zoek eens het woord inferieur op in een woordenbeok, inferieur is in ieder geval niet hetzelfde als hogere prijsklassen hanteren.


Wat is het dan wel?

Geplaatst: 22 aug 2006, 15:49
door Goendi
Inferieur betekend minderwaardig. Me dunkt dat als zowel Skynet als EDPnet dezelfde lijnen gebruiken de lijnen heus niet minderwaardig zijn. Ook als er verschillen zijn in het aanbod bij een lijn, kun je bezwaarlijk zeggen dat het daarom inferieur is. Mogelijk zijn die mensen tevreden met wat ze hebben en de snelheid met welke het gaat, en hebben zij geen enkele reden tot klagen over de kwaliteit van de dienst zelf. Als DAT nu zo zou zijn bij een merendeel van de klanten dat ze de kwaliteit van hun product slecht vinden, en bij een merendeel van de EDPnet klanten goed, DAN kun je zeggen dat iets inferieur is aan het andere.

Geplaatst: 22 aug 2006, 20:31
door d-fens
Goendi schreef:Vraag me af waar die harde kern anti-Belgacommers is... Niet te zien in deze topic... Ligt hun OLO-internet plat? ;)

Hier ben ik! :lol:

Geplaatst: 23 aug 2006, 01:03
door Ofloo
jan28 schreef:
Ofloo schreef: :lol: Denk jij nu echt, dat als belgacom er niet was, dat er geen ander bedrijf zijn plaats in neemt ..

Gij mankeert toch echt iets, en dankbaar voor wat we zelf betaald hebben, dan de service die we krijgen voor die prijs trekt op niks, en dan moeten wij blij zijn, .. nu moogt ge toch alles verwachten maar dat niet :p

Van mij mag belgacom vandaag vertrekken, dan zien we wel hoe zonder we belgacom kunnen.. ik denk dat ze zullen staan aanschuiven om service te mogen geven, draai het eens andersom, belgacom mag blij zijn dat ze ons internet MAG leveren !


Maar jij leest niet goed denk ik, of je bent van slechte wil! Ik zeg al heel de tijd dat als Belgacom weg zou zijn en Dommel of EDPnet of Tele2 of iets anders zouden Belgacom zijn plaats innemen dan zullen de problemen die er nu (soms) zijn gewoon blijven. Dat zijn nu eenmaal de nadelen van werken met een groot bedrijf.
En dat van die service, voor 95% van de internetgebruikers is dat voldoende (en daarbij reken ik mezelf) , voor die 5% andere zijn er mogelijkheden zat. En geloof je jezelf als je zegt dat anderen onmiddellijk alles van Belgacom kunnen overnemen en een service verlenen, alles binnen twee dagen geregeld en dit aan een prijs die ongezien laag zal zijn met up- en downloadsnelheden om van te duizelen. Neen toch! Als er morgen een andere operator opstaat die de boel overneemt dan zal alles het zelfde blijven. Er is hier in andere topics al genoeg gezegd dat onbeperkte limieten onmogelijk zijn op grote schaal. En als je van provider veranderd zul je tot in de eeuwigheid problemen blijven onder vinden, niemand ziet graag klanten vertrekken naar de concurentie, om welke reden dan ook. 5maar daarmee herhaal ik mezelf)

En over vriendelijkheid gesproken?


Ik ben helemaal niet van slechte wil, je kan alles natuurlijk veronderstellen aangezien het in België niet anders is..

Het is natuurlijk makkelijk om voor andere providers om maar steeds Belgacom de schuld te geven,..

Belgacom is tot hiertoe de enige die een maand trail geeft voor alleer men een jaar contract moet aangaan, .. er zijn ook possitieve dingen, maar dat wil niet zeggen dat we als consument niet beter mogen verwachten !

Ik verwacht ook niet dat men 50mbit gaat leveren, maar ik vind het steeds zo belachelijk dat men nog steeds op een maximum van 512 up zit en een goede 4mbit gemiddeld download,.. en dat bedoel ik algemeen.

men had toch minstens 10/1mbit lijnen kunnen hebben, dat is toch ook niet zo erg veel en een fup van 100GB, dat is niet eens unlimited..

Dan de mogelijkheid om statische ip's is gewoon schandalig duur, .. dit zijn zaken waar ze zelfs geen netwerk aanpassingen voor moeten gedaan worden..

Ze hebben vdsl en wat doen ze ermee.. niks !! 'k geloof dat mijn verwachtingen toch niet zo futuristisch zijn.. of wel soms

Als ik de BGC site bekijk kan ik nog altijd geen VDSL met statische ip's vinden, toch niet voor een serieuse prijs..

Geplaatst: 23 aug 2006, 01:05
door Ofloo
Goendi schreef:In welk opzicht inferieur?

Nogal makkelijk om bij het minste positieve te roepen 'hij zal wel familie bij Belgacom hebben' of 'vergeet niet overheidsbedrijf blabla'. Al eens bedacht dat er ook wel tevreden klanten zijn? Recent las ik dat het aantal klachten bij de ombudsman tav Belgacom daalt, en bij anderen stijgt. Als je dat in procentuele cijfers tov aantal klanten gaat herberekenen, kan ik U verzekeren dat er relatief méér klachten over anderen zijn als over Belgacom hoor.


Als er minder klanten zijn kan het ook niet anders, recent heb ik gelezen dat belgacom serieus minder winst heeft.