Pagina 1 van 1
belgacom horrorverhaal part II
Geplaatst: 16 aug 2006, 12:21
door Darkempire
wat begon als een extra bonus is tot nu toe een grote nachtmerrie dankzij Belgacom
als bonus op het werk krijgen wij een (gratis) ADSL go abonnement
Maar als vaste always more (geen limiet ) gebruiker wil ik mijn bestaand abbonement niet opzeggen
Als oplossing neem ik op naam van vriendin een 2de discovery lijn
en zeg ik dit heel DUIDELIJK bij mijn aanvraag
maar zoals te verwachten sluit belgacom mijn bestaande telefoon lijn af en krijg ik een nieuwe discovery lijn op mijn bestaande lijn
dus in plaats van 2ADSL abbonementen heb ik er nu geen:
Helpdesk versatel: wij zijn bezig met uw probleem
helpdesk belgacom: er is een duidelijk technisch probleem maar we hebben het te druk het kan nog een dikke week duren
om uw lijn af te sluiten hebben ze het niet te druk blijbkaar
heeft er iemand een idee waar hiervoor een klacht in te dienen?
het 0800 nummer heb ik al uren moeten beluisteren maar daar geraak ik nergens
alvast bedankt
Geplaatst: 16 aug 2006, 12:35
door bambipower
heeft er iemand een idee waar hiervoor een klacht in te dienen?
http://www.mediateurtelecom.be/xml/index_nl.html
Geplaatst: 16 aug 2006, 16:07
door d-fens
2 discovery lijnen op 1 PSTN lijn / 1 telefoonnummer? Hoe kan dat?
Geplaatst: 16 aug 2006, 17:53
door Avenger
Het is niet zo gezond om 2 dsl lijnen over 1 introkabel te zwieren
dat interfereert veel te gemakkelijk overweeg cable en dsl
maar geen 2 keer dsl
Geplaatst: 17 aug 2006, 10:27
door Darkempire
het is dus niet mogelijk om 2discovery lijnen in 1huis te hebben?
om zo op 1 lijn belgacom en op de andere versatel te hebben?
jammer maar toch bedankt voor het advies ik denk dat ik mijn "gratis" belgacom zowiezo ga opzeggen dan en blijven bij Versatel always more tot er eindelijk iets beters komt
Geplaatst: 17 aug 2006, 10:30
door ubremoved_983
Darkempire schreef:het is dus niet mogelijk om 2discovery lijnen in 1huis te hebben?
om zo op 1 lijn belgacom en op de andere versatel te hebben?
jammer maar toch bedankt voor het advies ik denk dat ik mijn "gratis" belgacom zowiezo ga opzeggen dan en blijven bij Versatel always more tot er eindelijk iets beters komt
Zolang er plaats is in de wachtbuis om een 2de kabel te trekken is dit wel mogelijk hoor ... maar het leggen van de lijn gebeurd meestal niet gratis.
Geplaatst: 17 aug 2006, 11:14
door bram
Hoe klacht indienen?
Alleen schriftelijke klachten worden dus in aanmerking genomen. Het is echter wel mogelijk om u telefonisch tot de ombudsdienst te wenden op het nummer 02/223.09.09 om optimaal op de hoogte te worden gebracht van uw rechten.
U kunt een klacht indienen bij de ombudsdienst voor de telecommunicatie :
per E-mail naar
[email protected]
per gewone brief, ter attentie van de heer Luc Tuerlinckx, ombudsdienst voor telecommunicatie, Barricadenplein 1 te 1000 Brussel ;
per fax, op het nummer 02/219.86.59 ;
via indiening van de klacht in de kantoren van de Ombudsdienst tijdens de openingsuren (van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur). Zie plan(.JPG)
door het invullen van de formulieren beschikbaar op deze website
source:
http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-41-.html
Geplaatst: 17 aug 2006, 15:00
door StB
2 adsl lijnen op zelfde invoerkabel is niet echt een probleem.
In de kabel vanuit de centrale naar kast op straat liggen die adsl lijnen ook in 1 kabel naast elkaar.
Maakt dus niet veel uit.
Geplaatst: 18 aug 2006, 03:38
door killer
Idd,
2 adsl-lijnen is perfect mogelijk, je gaat wel wat interferentie op hebben op het stuk van je invoerkabel? maar meestal geeft dat weinig hinder.
Dus, gewoon even met BGC contact opnemen en uitleggen wat er juist fout is gegaan.
Geplaatst: 18 aug 2006, 10:26
door bram
Je moet natuurlijk wel oppassen dat de kwaliteit van je lijn goed genoeg is.
Ik zit bv op een appartement met 4.6KM afstand tot de centrale (nee geen LDC in de buurt) en kan max 2.2Mbit gesynct krijgen.
Ik zou er dus niet aan moeten denken
Geplaatst: 18 aug 2006, 10:32
door PowerSoft
denk er aan: vroeger kon je slechts 1 discovery line per adres, dus twee discovery lines was niet mogelijk, of dat nu nog zo is weet ik niet, ik vind er niet direct iets van terug op de site
Geplaatst: 18 aug 2006, 11:38
door Darkempire
bij mijn aanvraag hebben ze toch niets gezegd dat het niet mogelijk was om 2 discoverylijnen te hebben, ze staan ook niet op de dezelfde naam
Ik hoop dat dit niet het probleem was want dan hadden ze dat ook wel mogen zeggen
Deze morgen na 5dagen zonder internet en telefoon weer naar de dienst storingen gebeld (ik heb wel sinds gisteren opeens het 2de tel nr op mijn lijn )
antwoord belgacom: er is een zwaar technisch probleem dmv overmacht (slecht weer) de kabels moeten terug gelast worden maar dat kan nog weken duren
mijn antwoord: ze hebben vanop afstand het verkeerde tel nr op mijn huidige lijn geplaatst kunnen ze dt niet gewoon terugzetten?
B: nee niet mogelijk
ik: maar ik kan wel telefoneren nu met een ander nr hoe is dat dan mogelijk?
B: ze hebben waarschijnlijk de verkeerde draden aan elkaar gelast, er zijn nu overal zulke problemen
????
dit is toch wel grote onzin en mogen ze de klanten zulke dingen wel wijsmaken?
Geplaatst: 18 aug 2006, 12:19
door killer
Mmmmm, dat lijkt me toch ook niet echt, kzou gewoon een keer naar je belgacom verkooppunt gaan ...
Geplaatst: 18 aug 2006, 16:24
door Ofloo
En als ze u dat niet wijsmaken maken ze u wel iets anders wijs,.. 't is maar een omzetting van 2 draadjes in een centrale
Inkomende kabels en uitgaande kabels zijn allemaal gesoldeerd op een blokje met pinnetjes.. die met elkaar kan verbinden met solderingen door middel van draadjes te trekken tussen die pinnetjes..
kunnen ook van die steek blokjes zijn die je der zo moet in duwen.. nieuw systemen zijn waarschijnlijk zo.. oudere niet ..
Dus dat men zegt men moet kabels lassen is onzin. Je hebt toch nog steeds een fysieke kabel liggen of niet ? Of heeft men de hele aansluiting weggehaald.. je moet denken als men iets verandert aan uw lijn zal dit gebeuren in de hoofdverdeler of in kleinere centrales waar hetzelfde princiepe van toepassing is.
M'n zal alleen kabel lassen maken op plaatsen waar nieuwe aansluitingen komen,.. of kabels te verlengen, dus niet bij bestaande.. klinkt me toch onwaarshijnlijk aangezien iedere aan hoofdkabel wel zo'n centrale aanvast hangt of mini centrale..
Geplaatst: 18 aug 2006, 17:08
door Avenger
StB schreef:2 adsl lijnen op zelfde invoerkabel is niet echt een probleem.
In de kabel vanuit de centrale naar kast op straat liggen die adsl lijnen ook in 1 kabel naast elkaar.
Maakt dus niet veel uit.
geeft veel problemen vraag dat maar is na bij repair
Geplaatst: 18 aug 2006, 17:11
door Avenger
Ofloo schreef:En als ze u dat niet wijsmaken maken ze u wel iets anders wijs,.. 't is maar een omzetting van 2 draadjes in een centrale
Inkomende kabels en uitgaande kabels zijn allemaal gesoldeerd op een blokje met pinnetjes.. die met elkaar kan verbinden met solderingen door middel van draadjes te trekken tussen die pinnetjes..
kunnen ook van die steek blokjes zijn die je der zo moet in duwen.. nieuw systemen zijn waarschijnlijk zo.. oudere niet ..
Dus dat men zegt men moet kabels lassen is onzin. Je hebt toch nog steeds een fysieke kabel liggen of niet ? Of heeft men de hele aansluiting weggehaald.. je moet denken als men iets verandert aan uw lijn zal dit gebeuren in de hoofdverdeler of in kleinere centrales waar hetzelfde princiepe van toepassing is.
M'n zal alleen kabel lassen maken op plaatsen waar nieuwe aansluitingen komen,.. of kabels te verlengen, dus niet bij bestaande.. klinkt me toch onwaarshijnlijk aangezien iedere aan hoofdkabel wel zo'n centrale aanvast hangt of mini centrale..
als er geen vrij paar is moeten ze wel lassen
dat is gewoon een put graven en een paar van uw intro verbinden met de kabel die langs uw woning loopt
Geplaatst: 18 aug 2006, 17:33
door StB
Volgens mij kan dit problemen geven indien je een ADSL lijn over een ISDN lijn en een ADSL lijn over een PSTN lijn laat binnenkomen op 1 invoerkabel.
Geplaatst: 25 aug 2006, 16:03
door ghost-be
2 adsl lijnen op een inleidingskabel is normaal geen enkel probleem, een inleiding bestaat minimaal uit 4 draden 2 van links en 2 van rechts, meestal kan je op beiden een Tel lijn als ook een DSL lijn krijgen, het geen wel problemen geeft is wanneer een kant ISDN is en de andere een PSTN met op beiden DSL (reden is dat ze beiden op een ander frequentie werken, de upstream van ISDN komt in de downstream van de PSTN) beiden PSTN met DSL is dus geen probleem, kijk maar naar een App gebouw