Pagina 1 van 1

Mail probleem dommel hosting

Geplaatst: 28 jul 2006, 22:33
door on4bam
Hi,

Ik probeerde vandaag te mailen vanop mijn vakantiebestemming naar de mailservver van mijn eigen domein (gehost bij dommel) en kreeg een 'connection refused by host' Mijn laaste mail die wel kon gestuurd worden was op 21 juli.
Ophalen van mail is geen probleem (verschillende pop accounts op mijn eigen domein en er buiten). Webmail werkt wel en een telnetsessie geeft een incorrect login'.
Een @dommel adres heb ik niet en kan ik dus ook niet testen.

Ideeën iemand?

thanks.

Geplaatst: 28 jul 2006, 22:43
door meon
Deze 'fout' ligt niet aan dommel, maar aan de provider waar je mee verbonden bent. Ik neem aan dat je het over je eigen laptop hebt?

Je moet als uitgaande mailserver (SMTP) quasi altijd deze van je provider gebruiken; ook al biedt je hoster er ook een aan. Vaak firewalled een provider externe mailservers om spamming/misbruik tegen te gaan.

Geplaatst: 28 jul 2006, 23:21
door on4bam
Hi,

Het rare is dat ik vorige week wel kon mailejn en nu niet meer. Een 'connection refused by host ' doet me vermoeden dat ik wel buiten raak op het netwerk van de lokale ISP. Een tracert naar mail.on4bam.com werkt perfect tot aan de firewall van dommel en via telnet krijg ik de login prompt, het paswoord en daarna een login incorrect. Poort 25 staat dus wel open.

Geplaatst: 29 jul 2006, 00:32
door meon
Eh? login en password voor SMTP?
Dommel heeft helemaal geen authenticated smtp, voor zover ik weet.

Code: Selecteer alles

220 cathoo-in.schedom-europe.net ESMTP
helo localhost.localdomain
250 cathoo-in.schedom-europe.net
mail from: test
250 ok
quit
221 cathoo-in.schedom-europe.net


Connection to host lost.

Geplaatst: 29 jul 2006, 16:43
door on4bam
Raar maar waar, het is zonder enige aannpassing van de settings van Pegasus gewoon gelukt om mail te versturen. Ik gebruik wel een andere wireless hotspot (luchthaven Atlanta i.p.v. maui.net).

Probleem opgelost dus.