Pagina 1 van 1

DSL signaal weg

Geplaatst: 24 jul 2006, 10:12
door Ninjai
Hmm, ik merk dan mijn DSL signaal is weggevallen. Ik heb eerst op de omschakeling van dommel gewacht en dan mijn opzeg bij Tele2 gedaan. Mag tele2 mijn dsl signaal laten afkoppelen? Kan dat zomaar? Nog een laatste afscheidskado van tele2 precies.

Dsl
Linestate = Initializing

Geplaatst: 24 jul 2006, 11:01
door d-fens
Dan vrees ik dat je ADSL-verbinding bij Dommel nog niet actief is. Heb je je aanloggegevens aangepast?

Geplaatst: 24 jul 2006, 12:56
door MRC101
Tele2 mag je "signaal" afkoppelen als de betaalde periode voorbij is. Of Dommel zelf kan dit ook doen als men je wil omschakkelen naar hun signaal.

Bel even naar Dommel om te vragen wanneer je verbinding actief zal zijn, en doe dit zo snel mogelijk voor in het geval ze toevallig iets vergeten zijn of er iets fout is gegaan (bij hen of bij BGC) want vergeten is menselijk. Dus hoe langer je wacht, hoe langer het kan duren. Het kan natuurlijk ook zijn dat je verbinding vanzelf binnen enkele uurtjes werkt (omschakkeling naar Turboline signaal).

Geplaatst: 24 jul 2006, 13:26
door Ninjai
Dommel heeft mij 2 weken geleden overgeschakeld. Gezien men aanraadde na de overschakeling op te zeggen bij Tele2, heb ik dat ook zo gedaan. Tele2 Opzegdatum 15/07/2006.

Vandaag surfte ik al 2 weken via dommel. De lijn zelf is actief, ik kan naar mijn eigen nummer bellen. Ik heb een ticketje bij Dommel aangemaakt. Ben benieuwd naar het antwoord.

Geplaatst: 24 jul 2006, 17:07
door dietervanb
Bij mij was deze namiddag ook het DSL signaal weg.
Tussen ong 14u en 17u had ik geen ADSL en kon zelfs niet meer bellen (alleen opgebeld worden).

Blijkbaar ligt het probleem bij Belgacom, want ik kreeg dit antwoord van de (Dommel) helpdesk :
Belgacom heeft uw lijn nagekeken en een technische interventie
opgesteld

Geplaatst: 24 jul 2006, 17:10
door Ninjai
Leuk om van anderen te horen.

Nog geen antwoord van de helpdesk. Nog steeds geen signaal. Van 03:00 tot 17:10 :cry:

/edit: solved, al ben ik tegen de windows reboot mentaliteit, herstarten van de modem verhielp het probleem....wegens de omschakeling van broadband naar mediumband. Modem vond dat niet zo leuk. Nochtans de veelgebruikte Thomson 510. Ik moet zeggen, binnen de minuut iemand aan de lijn. Binnen de 2 minuten dus opgelost!! WAUW!!! Kan Telenet nog iets van leren!!!