Pagina 1 van 2

PC-dokter buurt Maaseik

Geplaatst: 19 jul 2006, 14:17
door christel
Hoi,
Kent er iemand een degelijke PC-dokter in de buurt van Maaseik? Hij/zij moet aan huis kunnen komen. 't Moet echt wel iemand met kennis van zaken zijn.

Christel

Geplaatst: 19 jul 2006, 14:23
door Robbe
www.goudengids.be ?
Als het een software probleem is dan kan je hier mischien wel geholpen worden, wat scheelt'r juist ?

Geplaatst: 19 jul 2006, 19:38
door verdickt
Robbe schreef:www.goudengids.be ?
Als het een software probleem is dan kan je hier mischien wel geholpen worden, wat scheelt'r juist ?


Haar treath ivm haar probleem loopt reeds een tijdje en het raakt blijkbaar niet opgelost.

Ik zou zeggen dat ik eens langskom maar maaseik is toch wat te ver maar misschien zijn er hier anderen die in de buurt wonen.

PC-dokter buurt Maaseik

Geplaatst: 20 jul 2006, 20:07
door christel
Robbe schreef:www.goudengids.be ?
Als het een software probleem is dan kan je hier mischien wel geholpen worden, wat scheelt'r juist ?


Vanalles. De ene dag dit, de andere dat. Bovendien denken we eraan een 2de PC bij te kopen voor de kinderen (om niet nog meer brokken te maken op de mijne), en iedereen geeft ons tegenovergesteld advies.
Ik wil graag iemand die aan huis komt, ik heb geen zin meer om naar overal te hossen met met bak, om dan bij thuiskomst vast te stellen dat de probs nog niet zijn opgelost.

Re: PC-dokter buurt Maaseik

Geplaatst: 21 jul 2006, 03:01
door Robbe
verdickt schreef:Haar treath ivm haar probleem loopt reeds een tijdje en het raakt blijkbaar niet opgelost.

mhja, maar tot nu wist'k ook ni wa het probleem juist was, buiten dat van outlook dan

christel schreef:
Robbe schreef:www.goudengids.be ?
Als het een software probleem is dan kan je hier mischien wel geholpen worden, wat scheelt'r juist ?

Vanalles. De ene dag dit, de andere dat. Bovendien denken we eraan een 2de PC bij te kopen voor de kinderen (om niet nog meer brokken te maken op de mijne), en iedereen geeft ons tegenovergesteld advies.

Voor de software problemen kan het interessant zijn om een system restore point aan te maken
& telkens er problemen zijn, naar het restore point te herstellen waarvan ge weet dat het toen goed werkte

christel schreef:Ik wil graag iemand die aan huis komt, ik heb geen zin meer om naar overal te hossen met met bak, om dan bij thuiskomst vast te stellen dat de probs nog niet zijn opgelost.

verdickt schreef:Ik zou zeggen dat ik eens langskom maar maaseik is toch wat te ver maar misschien zijn er hier anderen die in de buurt wonen.

vantzelfde hier, 148 km (volgens mappy.be) is toch ietskes te ver

Geplaatst: 21 jul 2006, 10:32
door Phuncz
Voor mij is het dichtbij, kom bijna dagelijks in Maaseik. Echter heb al eens wat problemen met "aan huis herstellingen" gehad dat mensen boos werden omdat ze data verloren hadden, terwijl een virus/zijzelf dat al gedaan hadden. Of dat men gewoon niet of te weinig wou betalen. Evenals dat ik daar soms 4u per dag 3 dagen lang zat, omdat ze over alles uitleg wilde.

Geplaatst: 21 jul 2006, 10:49
door kaween
Volledig Mee eens, zeker als de problemen vallen in de categorie "vanalles". Dan is er maar 1 goede oplossing :

Herinstallatie van ALLES, met behoud van data. Da's misschien wel wat arbeidsintensief, maar alle andere voorstellen zullen lapmiddelen blijken die het eigenlijke probleem NIET zullen oplossen op langere termijn. Bovendien vermijd je op die manier ook onklaarheid over mogelijke hardware oorzaken. Funky memory of niet 100% betrouwbare mainboards kunnen ook regelmatig voor de vreemdste situaties zorgen; wij gebruiken bij ons op het werk analyse systemen om dit soort dingen uit te sluiten, maar die hebben ook makkelijk 10 tot 24 uur nodig om volledige zekerheid te geven. Het "normaal lopen van XP" of "ik heb XP normaal kunnen installeren" zegt NIKS over de ECHTE staat van de hardware waarop je werkt indien het gaat over een platform dat "soms" raar doet.

Maar zoiets doe je normaal niet bij een klant. Je moet voor zoiets over genoeg tijd beschikken om eerst een complete Driveimage te maken van de bestaande data/installatie, dan een herinstall, en daarna een reimport.
De copy alleen al kan, afhankelijk van hoeveelheid, meerdere uren duren.

No way dat je zoiets bij een klant doet.

Geplaatst: 21 jul 2006, 10:51
door NickG
same here. Mensen worden het beu met hun pc naar de lokale pcboer te sleuren, om daar dan 3 dagen pc kwijt te zijn. Maar als je dan langs gaat willen ze plots ook nog eens dat je goedkoper werkt dan hun pcboer, omdat "je toch geen professioneel bent". Ik ga enkel nog langs bij vrienden, kennissen en familie, en wordt daarvoor niet betaald, maar die mensen zijn blij dat je ze geholpen hebt.

Mensen willen altijd een snelle oplossing waarvoor ze zelf geen moeite moeten doen, maar het zou dan ook nog eens gratis moeten zijn. Om nog maar te zwijgen van hoe vaak je dingen moet gaan oplossen omdat het "computerwizardneefje" eerst zelf gepruld heeft aan de pc :-(

/edit: no offence Christel, mss ben jij juist wél één van die weinige eerlijke mensen!

Geplaatst: 21 jul 2006, 10:53
door Blue-Sky
Er lopen weer meerdere topics over dit onderwerp.
Zie de laatste reply van christel
hier !

Geplaatst: 21 jul 2006, 10:53
door NickG
kaween schreef:Indien de problemen vallen in de categorie "vanalles", is er maar 1 goede oplossing :

Herinstallatie van ALLES, met behoud van data. Da's misschien wel wat arbeidsintensief, maar alle andere voorstellen zullen lapmiddelen blijken die het eigenlijke probleem NIET zullen oplossen op langere termijn.

Maar zoiets doe je normaal niet bij een klant. Je moet voor zoiets over genoeg tijd beschikken om eerst een complete Driveimage te maken van de bestaande data/installatie, dan een herinstall, en daarna een reimport.
De copy alleen al kan, afhankelijk van hoeveelheid, meerdere uren duren.

No way dat je zoiets bij een klant doet.


hmmm in de meeste gevallen kan je alles perfect oplossen zonder complete herinstallatie hoor. De complete herinstallatie is volgens mijn mening juist de snelle, niet arbeidsintensieve oplossing. Alles uitzoeken en weer cleanen kan (mits de juiste kennis) meestal ook, maar duurt gewoon te lang...

Geplaatst: 21 jul 2006, 11:03
door kaween
NickG schreef:
kaween schreef:Indien de problemen vallen in de categorie "vanalles", is er maar 1 goede oplossing :

Herinstallatie van ALLES, met behoud van data. Da's misschien wel wat arbeidsintensief, maar alle andere voorstellen zullen lapmiddelen blijken die het eigenlijke probleem NIET zullen oplossen op langere termijn.

Maar zoiets doe je normaal niet bij een klant. Je moet voor zoiets over genoeg tijd beschikken om eerst een complete Driveimage te maken van de bestaande data/installatie, dan een herinstall, en daarna een reimport.
De copy alleen al kan, afhankelijk van hoeveelheid, meerdere uren duren.

No way dat je zoiets bij een klant doet.


hmmm in de meeste gevallen kan je alles perfect oplossen zonder complete herinstallatie hoor. De complete herinstallatie is volgens mijn mening juist de snelle, niet arbeidsintensieve oplossing. Alles uitzoeken en weer cleanen kan (mits de juiste kennis) meestal ook, maar duurt gewoon te lang...


Ik begrijp wat je zegt.

Hangt van je clienteel af. Indien je savy users hebt, hebben die meestal zelf al de meeste relevante acties genomen om de problemen op te lossen (en dan heb ik het niet over mensen waarbij het stopt om zoiets als Hitman pro te installeren en te runnen, ik heb het over ICT managers die naam waardig). In ieder geval, da's het clienteel dat ik meestal service. Als die jongens langskomen, hebben ze meestal al de complete MS KB's gedaan, de google discussion groups en hebben ze meestal een betalend account op "expert". Zoiets los ik dan ook niet meer op 123 op hoor.

.... het probleem hiermee is dat je nooit 100% zeker zal zijn dat het probleem ECHT opgelost is indien het niet naar believen te reproduceren valt. We gebruiken bij ons een zekere systeemflow waarmee eerst de problemen worden aangepakt. Indien de pc daarna nog steeds niet 100% correct functioneert, wordt overgegaan naar een system rebuild. In praktijk zijn klanten daar meestal beter mee gediend. Werkt goed : het aantal second returns is bij ons beduidend lager als 1%, dus meer als 99% van de herstellingen is onmiddelijk goed.

Aangezien Christel blijkbaar op meerdere threads heeft zitten posten, zal ik daar even verder kijken ivm het hoe en waar.

Geplaatst: 21 jul 2006, 12:52
door The_Borg
Als student mensen helpen is niks, maar dan moeten ze je wel fatsoenlijk vergoeden. Ik krijg het op mijn zenuwen van diegenen waar je 3 uur alle spyware, virussen en buchtprogramma's mag verwijderen van hun veel te trage P3 met Win XP om dan 10 euro te krijgen. Zoals al aangehaald, is dat een "hij-is-toch-geen-pro" mentaliteit. Mijn ervaring met computerwinkels (die is al laaaaang geleden :p) is een format-install werkwijze. Ik ken er weinig die zelfs maar de moeite doen om data te backuppen.

Geplaatst: 21 jul 2006, 23:26
door Sub Zero
Ik zeg al op voorhand dat ik niet begin voor minder dan 15 euro per uur :)Familie en goeie vrienden help ik meestal wel gratis. Maar ook ik kan die non-pro mentaliteit wel beamen. En soms gaan ze je zelfs meer vertrouwen omdat je zoveel vraagt :-D En Maaseik is mij ook net iets te ver ;)

Geplaatst: 22 jul 2006, 00:51
door crapiecorn
Het probleem is als je een hand geeft mensen meestal een arm nemen en ze het uiteindelijk vanzelfsprekend vinden. Ik help alleen nog vrienden/familie leden met problemen die voor mij een uitdaging vormen. Als ik iets hoor van popups en rare websites die opeens opduiken kunnen ze het wel vergeten.

Geplaatst: 22 jul 2006, 01:26
door Phuncz
Dan schrijf ik op een papiertje www.hitmanpro.nl en leg ik ze in 2 zinnen uit hoe het verder moet :)

Het grappige is dat ik 2 jaar herstellingen heb gedaan (tot vorige week) in een PC winkel, dus de vraag is maar hoe je "professioneel" omschrijft. Om dergelijke problemen op te lossen, hoef je heus geen Informatica unief diploma hebben met onderscheiding...

Geplaatst: 22 jul 2006, 02:13
door KK
Hitman Pro is de grootste rommel dat er bestaat. Je hebt totaal niks van controle over wat er op je PC gebeurt. En het laat heel wat sporen na ook.

Het is misschien bedoeld als 'one click solution', maar in de praktijk is het eerder 'one click to f*ck up your PC'.

Geplaatst: 22 jul 2006, 04:19
door Robbe
crapiecorn schreef:Het probleem is als je een hand geeft mensen meestal een arm nemen en ze het uiteindelijk vanzelfsprekend vinden.

idd, alsof ze je "promoveren" tot slaafje :P

Phuncz schreef:Dan schrijf ik op een papiertje www.hitmanpro.nl en leg ik ze in 2 zinnen uit hoe het verder moet :)

Het grappige is dat ik 2 jaar herstellingen heb gedaan (tot vorige week) in een PC winkel, dus de vraag is maar hoe je "professioneel" omschrijft. Om dergelijke problemen op te lossen, hoef je heus geen Informatica unief diploma hebben met onderscheiding...

Hitmanpro zou goe werken, moest het niet de vervelende neiging hebben om instelling aan te passen

kheb zelf ook een jaartje in een zo ne winkel gewerkt
& zoals Phuncz het ook al zei, voor de meeste problemen die ge moogt "fixen", hebde enkel ewa pc ervaring nodig ...
kvermoed daze daar iets van een visitekaartje met de naam van een pc winkel, of een persoon in ne pc winkel mee bedoelen :wink:

topic is precies wel nogal offtopic aant gaan, mschien een gedacht om hem te splitte ?

kaween schreef:Hangt van je clienteel af. Indien je savy users hebt, hebben die meestal zelf al de meeste relevante acties genomen om de problemen op te lossen (en dan heb ik het niet over mensen waarbij het stopt om zoiets als Hitman pro te installeren en te runnen, ik heb het over ICT managers die naam waardig). In ieder geval, da's het clienteel dat ik meestal service. Als die jongens langskomen, hebben ze meestal al de complete MS KB's gedaan, de google discussion groups en hebben ze meestal een betalend account op "expert". Zoiets los ik dan ook niet meer op 123 op hoor.

.... het probleem hiermee is dat je nooit 100% zeker zal zijn dat het probleem ECHT opgelost is indien het niet naar believen te reproduceren valt. We gebruiken bij ons een zekere systeemflow waarmee eerst de problemen worden aangepakt. Indien de pc daarna nog steeds niet 100% correct functioneert, wordt overgegaan naar een system rebuild. In praktijk zijn klanten daar meestal beter mee gediend. Werkt goed : het aantal second returns is bij ons beduidend lager als 1%, dus meer als 99% van de herstellingen is onmiddelijk goed.

er zouden zo anders bij elke pc wel een vast aantal regels worden meegegeven, waaraan ge u het best kunt houden, om zoveel mogelijk miserie te voorkomen, bvb. :
* Firewall & Anti-Virus hebben (weten wat spyware, 4russen, poorten, trojans, ... )
* ken uw instelling, of schrijf ze ergens op
* verspreid uw mail adres & dat van anderen niet onnodig (BCC, FWDen van (ketting)mails, etc ...)
* weet de toetsen op uw klavier staan
* ken een basis aantal termen, zoals : moederbord, processor, ram, bios, enz.
* zoeken alvorens te vragen (internet + google )
* en ga zo maar door .... :wink:

mschien een beetje veeleisend, maar kennis maakt tijd (vrij) 8)

Geplaatst: 23 jul 2006, 00:04
door Phuncz
KK schreef:Hitman Pro is de grootste rommel dat er bestaat. Je hebt totaal niks van controle over wat er op je PC gebeurt. En het laat heel wat sporen na ook.

Het is misschien bedoeld als 'one click solution', maar in de praktijk is het eerder 'one click to f*ck up your PC'.

Het heeft anders zijn werk altijd goed gedaan, op vele PC's. Zowiezo hebben/hadden we geen tijd om ons bezig te houden met alles manueel te verwijderen. OK, msconfig effe uitvoeren en de nodige troep daar al uit zwieren, evenals bij de Services. Maar veel verder gaan we in het algemeen niet. Tenzij er toch nog een hardnekkige is, die neem ik persoonlijk tussen beide :twisted:

Je werkgever heeft liever dat je een half uur ermee bezig bent dan 2 uur, mt vrijwel altijd bevredigende resultaten. Natuurlijk weet ik zelf ook beter dat er "betere" manieren zijn.

Geplaatst: 23 jul 2006, 00:57
door KK
Sommige malware krijg je gewoon niet weg met al die programma's die in Hitman Pro zitten. Zo denk ik bv aan Smithfraud, Wareout, Look2me, ...

Ze worden meestal wel gedetecteerd, maar ze kunnen in vele gevallen enkel verwijderd worden met gespecialiseerde tools (enkel en alleen om 1 bepaalde soort malware te verwijderen).

Ik vind het altijd wel een uitdaging als ik weer eens iets nieuw tegenkom :lol: De meeste dingen krijg ik manueel wel weg, maar er zijn toch regelmatig van die hardnekkige dingen bij die telkens blijven terugkomen. Maar in vele gevallen bestaat er dan wel al een removal tooltje voor. Een beetje Googlen kan in zo'n geval heel leerrijk zijn :-)

Geplaatst: 23 jul 2006, 02:19
door Blue-Sky
Lees ook dit!
Domheid
Een andere grote bedreiging is volgens Danseglio de 'menselijke domheid'. "Social engineering (een combinatie van oplichting en misbruik van softwarelekken) is een erg effectieve techniek. Phishing is een groot probleem aan het worden omdat domheid lastig te patchen is."

Geplaatst: 23 jul 2006, 09:19
door airzimmy
En is Christel ondertussen al geholpen?

PC-dokter buurt Maaseik

Geplaatst: 24 jul 2006, 11:37
door christel
Dat kan allemaal wel waar zijn, maar in het verleden heb ik met dit soort herinstallaties heel slechte ervaringen. En allemaal bij zogenaamde specialisten (die niks anders doen) en die me garandeerden dat ik niks zou kwijt zijn.
Dat is een gesleur met die bak, een lijst maken van alle problemen, die bak terug gaan halen, veel geld betalen, om dan tot de vaststelling te komen dat er een hoop gegevens onherroepelijk verloren zijn gegaan en de problemen van voren af aan beginnen.
Ik vind dat iemand die zich een specialist noemt, er zich vaak veel te makkelijk vanafmaakt door gewoon alles eraf te gooien en opnieuw te installeren.
En ik heb nooit virussen gehad, nooit veel gedownload, nooit online-games gespeeld. Ik gebruik mijn PC bijna enkel alleen om te mailen en af en toe iets op te zoeken. Ik heb antivrussoftare, spyware en nog vanalles.

kaween schreef:Volledig Mee eens, zeker als de problemen vallen in de categorie "vanalles". Dan is er maar 1 goede oplossing :

Herinstallatie van ALLES, met behoud van data. Da's misschien wel wat arbeidsintensief, maar alle andere voorstellen zullen lapmiddelen blijken die het eigenlijke probleem NIET zullen oplossen op langere termijn. Bovendien vermijd je op die manier ook onklaarheid over mogelijke hardware oorzaken. Funky memory of niet 100% betrouwbare mainboards kunnen ook regelmatig voor de vreemdste situaties zorgen; wij gebruiken bij ons op het werk analyse systemen om dit soort dingen uit te sluiten, maar die hebben ook makkelijk 10 tot 24 uur nodig om volledige zekerheid te geven. Het "normaal lopen van XP" of "ik heb XP normaal kunnen installeren" zegt NIKS over de ECHTE staat van de hardware waarop je werkt indien het gaat over een platform dat "soms" raar doet.

Maar zoiets doe je normaal niet bij een klant. Je moet voor zoiets over genoeg tijd beschikken om eerst een complete Driveimage te maken van de bestaande data/installatie, dan een herinstall, en daarna een reimport.
De copy alleen al kan, afhankelijk van hoeveelheid, meerdere uren duren.

No way dat je zoiets bij een klant doet.

Geplaatst: 24 jul 2006, 11:40
door christel
Phuncz schreef:Voor mij is het dichtbij, kom bijna dagelijks in Maaseik. Echter heb al eens wat problemen met "aan huis herstellingen" gehad dat mensen boos werden omdat ze data verloren hadden, terwijl een virus/zijzelf dat al gedaan hadden. Of dat men gewoon niet of te weinig wou betalen. Evenals dat ik daar soms 4u per dag 3 dagen lang zat, omdat ze over alles uitleg wilde.


Dat is toch normaal, dat als een specalist aan huis komt, dat je dan wat uitleg vraagt? Je kan dit soort problemen best vermijden door op voorhand aan de klant goed te vragen wat het probleem en de vragen zijn én door een uurtarief te hanteren. Is het dan zoveel gevraagd een beetje uitleg te geven zodat de mensen geen domme fouten meer maken?
De laatste die hier aan huis geweest is, heeft vanaf de 1ste minuut op zijn horloge zitten kijken en heeft me totaal fout advies gegeven (moest volgens hem geheugen laten bijsteken, terwijl dat al gebeurd was maar dat heeft hij niet eens gecheckt).

Geplaatst: 24 jul 2006, 11:43
door christel
Jammer dat je die ervaringen hebt. Dat gesleur word je inderdd. moe, zeker als de problemen niet opgelost geraken.
En ik verwacht zeker niet dat een specialist die aan huis komt goedkoper werkt dan een winkel ofzo, integendeel zelfs, ik ben best bereid wat meer te betalen voor die luxe. Maar ik wil wel graag op voorhand min of meer weten waar ik aan toe ben, dus bvb. wat het uurtarief is, zodat ik naderhand geen onaangename verrassingen krijg. En ik vind het ook niet meer dan eerlijk dat de specialist het ook zegt, als hij het probleem niet opgelost krijgt, ipv er zich vanaf te maken door te liegen of door nodeloos te blijven doorprutsen. Tja, ik ben misschien een zeldzame eerlijke klant, maar er zijn oneerlijke professionals ook hoor.

NickG schreef:same here. Mensen worden het beu met hun pc naar de lokale pcboer te sleuren, om daar dan 3 dagen pc kwijt te zijn. Maar als je dan langs gaat willen ze plots ook nog eens dat je goedkoper werkt dan hun pcboer, omdat "je toch geen professioneel bent". Ik ga enkel nog langs bij vrienden, kennissen en familie, en wordt daarvoor niet betaald, maar die mensen zijn blij dat je ze geholpen hebt.

Mensen willen altijd een snelle oplossing waarvoor ze zelf geen moeite moeten doen, maar het zou dan ook nog eens gratis moeten zijn. Om nog maar te zwijgen van hoe vaak je dingen moet gaan oplossen omdat het "computerwizardneefje" eerst zelf gepruld heeft aan de pc :-(

/edit: no offence Christel, mss ben jij juist wél één van die weinige eerlijke mensen!

Geplaatst: 24 jul 2006, 11:45
door christel
Zoals ik al zei, hanteer dan een uurtarief. Dan hoef je het niet op je heupen te krijgen van het verwijderen van die bocht van al die "domme" mensen, en kan je rustig en op je gemak je centjes verdienen. Mooi toch?

The_Borg schreef:Als student mensen helpen is niks, maar dan moeten ze je wel fatsoenlijk vergoeden. Ik krijg het op mijn zenuwen van diegenen waar je 3 uur alle spyware, virussen en buchtprogramma's mag verwijderen van hun veel te trage P3 met Win XP om dan 10 euro te krijgen. Zoals al aangehaald, is dat een "hij-is-toch-geen-pro" mentaliteit. Mijn ervaring met computerwinkels (die is al laaaaang geleden :p) is een format-install werkwijze. Ik ken er weinig die zelfs maar de moeite doen om data te backuppen.

Geplaatst: 24 jul 2006, 11:46
door christel
Dat kan m.i. enkel en alleen maar als je dat zelf toelaat. Ik dacht dat mannen allemaal zo superassertief waren...

crapiecorn schreef:Het probleem is als je een hand geeft mensen meestal een arm nemen en ze het uiteindelijk vanzelfsprekend vinden. Ik help alleen nog vrienden/familie leden met problemen die voor mij een uitdaging vormen. Als ik iets hoor van popups en rare websites die opeens opduiken kunnen ze het wel vergeten.

Geplaatst: 24 jul 2006, 15:24
door christel
Ik heb alleszins een paar lieve voorstellen van behulpzame mensen gekregen.
Het OE is niet opgelost, ik gebruik nu Outlook - met problemen. Verder nog wat probs die niet opgelost geraken.

airzimmy schreef:En is Christel ondertussen al geholpen?

Geplaatst: 24 jul 2006, 16:46
door NickG
Ik wil best remote wel even een kijkje nemen, als je niemand vindt :-)

Geplaatst: 24 jul 2006, 18:43
door d-fens
Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd.

Geplaatst: 16 aug 2006, 17:43
door Avenger
norton = virus

Geplaatst: 16 aug 2006, 17:57
door Blue-Sky
Avenger schreef:norton = virus
Rare reply, over de marktleider van Antivirus software.
Sinds ik de versie Norton Internet Security en Antivirus 2006 in gebruik heb geen enkel probleem of virus en spam binnengehaald.
En komt er eens een ongewenste mail binnen, wordt deze automatisch in de Norton AntiSpam Folder geplaatst.

Toch beter ontopic blijven a.u.b.

:wink:

Geplaatst: 17 aug 2006, 22:21
door Phuncz
Norton heeft een slechte naam maar ik vraag me echt af waarom. Het doet wat het moet doen en dat is virussen tegenhouden.

Geplaatst: 17 aug 2006, 22:53
door Arrigi
Phuncz schreef:Norton heeft een slechte naam maar ik vraag me echt af waarom. Het doet wat het moet doen en dat is virussen tegenhouden.


Het wordt wel enorm traag: Boottijd verdubbelt en als je het verwijdert blijft je pc gewoon even traag. Sja...

Geplaatst: 17 aug 2006, 22:55
door Dave
Draai het eens op een Pentium II met Win98SE en kijk hoe traag en onstabiel de boel wordt. Gooi het eraf en zet AVG erop, je systeem is plots veel stabieler en sneller. Ook met AVG heb ik geen last van virussen ...
http://free.grisoft.com/

Geplaatst: 18 aug 2006, 11:27
door flt
Debruineo schreef:
Phuncz schreef:Norton heeft een slechte naam maar ik vraag me echt af waarom. Het doet wat het moet doen en dat is virussen tegenhouden.


Het wordt wel enorm traag: Boottijd verdubbelt en als je het verwijdert blijft je pc gewoon even traag. Sja...


Hola dubbel zolang, zonder norton zou mn pc dan opstarten in 20sec? not... het is wel zo dat norton het systeem meer belast dan anderen maar dubbel zo lang... misschien op oudere pc's.

Geplaatst: 18 aug 2006, 12:03
door Blue-Sky
Zoals al eerder aangehaald, hier draait de versie Norton Internet Security en Norton Antivirus 2006.
En inderdaad het duurt wel langer om de PC op te starten.
Moet men toch niet om de haverklap nieuw opstarten met een ADSL verbinding!

Maar eenmaal onderaan in de systray balk dit groene vinkje verschijnt is mijn PC snel.

Geplaatst: 18 aug 2006, 12:08
door Dave
Zonder Norton & met AVG zou hij nog sneller zijn ... maar als je voldoende 'overhead' hebt, zal je daar weinig van merken ...
Voor mensen met wat meer antieke machines, maakt het wel degelijk een belangrijk verschil ... & AVG is gratis !!!

Geplaatst: 19 aug 2006, 12:50
door Avenger
Ik heb dagelijks klanten met norton op hun pc's en bijna elke pc bulkt van de mallware, zelfs de meest opvallende zever gelijk my search laat dienen bucht door .

Geplaatst: 19 aug 2006, 13:03
door Avenger
Blue-Sky schreef:
Avenger schreef:norton = virus
Rare reply, over de marktleider van Antivirus software.
Sinds ik de versie Norton Internet Security en Antivirus 2006 in gebruik heb geen enkel probleem of virus en spam binnengehaald.
En komt er eens een ongewenste mail binnen, wordt deze automatisch in de Norton AntiSpam Folder geplaatst.

Toch beter ontopic blijven a.u.b.

:wink:

Hoe weet e gij dat nu ... scanned is uw systeem af met bv nod32 of antivir
of maar gewoon met hitman pro

Geplaatst: 19 aug 2006, 14:12
door AnD
Avenger schreef:
Blue-Sky schreef:
Avenger schreef:norton = virus
Rare reply, over de marktleider van Antivirus software.
Sinds ik de versie Norton Internet Security en Antivirus 2006 in gebruik heb geen enkel probleem of virus en spam binnengehaald.
En komt er eens een ongewenste mail binnen, wordt deze automatisch in de Norton AntiSpam Folder geplaatst.

Toch beter ontopic blijven a.u.b.

:wink:

Hoe weet e gij dat nu ... scanned is uw systeem af met bv nod32 of antivir
of maar gewoon met hitman pro

Ja dat kan je toch niet weten als je maar 1 programma gebruikt, je hebt misschien wel spyware erop staan zonder dat je het weet en als je dan eens een ander programma laat scannen dan vind dat programma wel iets.