Pagina 1 van 1

Provider achterhalen

Geplaatst: 19 jul 2006, 11:44
door Icecubes
Normaal als je een speedtest doet wordt je provider achterhaald. Ik heb realdsl dus mijn provider steekt zeker in de database maar wordt om de één of andere reden niet achterhaald. De rest van de rest werkt dus wel.

Het probleem waarmee ik zit dus ook dat mijn provider niet achterhaalt kan worden. Via Sporza kan je de Tour live volgen via een stream. Dit werkt bij mij ook niet. Waarschijnlijk omdat ook dit systeem je provider achterhaalt en dan toegang geeft tot de stream. Vermits de stream alleen vanuit Belgie werkt moet je provider uiteraard zijn opgenomen in die database. Maar als je provider al niet achterhaalt kan worden dan zit je weer vast, zoals ik.

Iemand raad?

ps: de helpdesk heb ik al gebeld maar daar neemt natuurlijk weer niemand op :cry:

Grtzz

Geplaatst: 19 jul 2006, 11:46
door meon
De reden is omdat voor jouw IP-adres geen PTR-record is ingesteld in DNS. Dit moet RealDSL voor jou instellen. Dit is dus een nadeel van die vaste IP's van RealDSL ...

Geplaatst: 19 jul 2006, 11:50
door Icecubes
meon schreef:De reden is omdat voor jouw IP-adres geen PTR-record is ingesteld in DNS. Dit moet RealDSL voor jou instellen. Dit is dus een nadeel van die vaste IP's van RealDSL ...


Ik heb een controlpanel waar ik dit zelf kan doen. Kan je me even duidelijk maken wat ik daar moet instellen, welky type record ed

EDIT: DNS gewijzigd, kga het dadelijk testen

Geplaatst: 19 jul 2006, 12:01
door meon
Icecubes schreef:EDIT: DNS gewijzigd, kga het dadelijk testen
Wel effe geduld hebben tot het overal gerepliceerd is eh, afhankelijk van de TTL kan da zelfs 2 dagen duren ...

Geplaatst: 19 jul 2006, 12:12
door stefke
Ik heb scarlet en bij mij is het ook


Your provider

We were not able to detect your provider.
This means your speed test results won't be marked as trusted in our database.

Geplaatst: 19 jul 2006, 12:14
door ubremoved_983
Idem hier trouwens met men superdeluxe chello :)

Geplaatst: 19 jul 2006, 12:22
door Icecubes
Zolang de stream dadelijk werkt :-D

Geplaatst: 19 jul 2006, 14:33
door Goendi
Kun je niet gewoon netblocken relateren met een ISP? Lijkt me praktischer dan om een PTR record te vereisen?

Geplaatst: 19 jul 2006, 15:22
door meon
Goendi schreef:Kun je niet gewoon netblocken relateren met een ISP? Lijkt me praktischer dan om een PTR record te vereisen?

Voor de nieuwe engine zal dat op die manier gebeuren (althans, da's de bedoeling). Maar op basis van PTR is het een stuk eenvoudiger :)

Geplaatst: 19 jul 2006, 16:06
door devilkin
ditCh schreef:Idem hier trouwens met men superdeluxe chello :)


Komde weer stoefen ja? :)

Geplaatst: 22 jul 2006, 19:17
door Tim Peeters
Ik heb een probleem dat volgens mij ook met die PTR record te maken heeft. Ik draai een http-server waarop een andere http-server elk uur 2 bestandjes komt halen (hosting bij cheapass), maar soms ziet de server van cheapass mij gewoon niet en is er gewoon een timeout op de verbinding. Heeft dat hier iets mee te maken? En waar kan je die PTR record dan instellen?

Geplaatst: 23 jul 2006, 16:28
door ubremoved_539
Tim Peeters schreef:maar soms ziet de server van cheapass mij gewoon niet en is er gewoon een timeout op de verbinding. Heeft dat hier iets mee te maken? En waar kan je die PTR record dan instellen?


Geeft gewoon aan dat je een crappy verbinding hebt... heeft niets met PTR te maken.

Geplaatst: 23 jul 2006, 21:01
door Tim Peeters
Nee hoor want hier is er geen enkel probleem, ik stream 24u/dag van hieruit en op die moment gaat de stream gewoon lekker door...

Geplaatst: 24 jul 2006, 11:08
door bjansens
meon schreef:De reden is omdat voor jouw IP-adres geen PTR-record is ingesteld in DNS. Dit moet RealDSL voor jou instellen. Dit is dus een nadeel van die vaste IP's van RealDSL ...

Fout. Onze IP's hebben wel degelijk een default PTR record, bv:
83-217-93-254.adsl.realdsl.be

Geplaatst: 24 jul 2006, 11:10
door bjansens
Icecubes schreef:
meon schreef:De reden is omdat voor jouw IP-adres geen PTR-record is ingesteld in DNS. Dit moet RealDSL voor jou instellen. Dit is dus een nadeel van die vaste IP's van RealDSL ...


Ik heb een controlpanel waar ik dit zelf kan doen. Kan je me even duidelijk maken wat ik daar moet instellen, welky type record ed

EDIT: DNS gewijzigd, kga het dadelijk testen

Veel succes. :P Je kan pointer records instellen zoveel je wil, jou server wordt daarvoor toch niet gebruikt.
Je kan best es proberen in te loggen op http://manage.rrn-ns.net/ met je rdsl login en password en het daar aan te passen.

Geplaatst: 24 jul 2006, 11:38
door Tim Peeters
Hoe komt het dan dat een server van LazerNet (ip 217.22.60.14) gewoon een time-out geeft als hij bij mij een bestandje moet komen halen, en het met een account bij Cheapass wel gewoon werkt ?

Ik heb dan maar op mijn cheapass account een php bestandje staan dat het bij mij gaat halen, en de account bij Lazernet gaat het dan op zijn beurt bij cheapass halen... een hele omweg, en als cheapass plat ligt (wat nogal eens gebeurt) werkt het dus niet meer...

Geplaatst: 25 jul 2006, 14:28
door bjansens
Tim Peeters schreef:Hoe komt het dan dat een server van LazerNet (ip 217.22.60.14) gewoon een time-out geeft als hij bij mij een bestandje moet komen halen

Wat bedoel je hier exact mee?

Geplaatst: 25 jul 2006, 15:10
door netdata
bjansens schreef:
Tim Peeters schreef:Hoe komt het dan dat een server van LazerNet (ip 217.22.60.14) gewoon een time-out geeft als hij bij mij een bestandje moet komen halen

Wat bedoel je hier exact mee?


Ja idd is vaag opgesteld...

- heb je een fixed IP of een dynamisch
- Gebruik je port forwarding
- hoe haal je dat bestand op:
FTP
TFTP
HTTP
SCP
...

Geplaatst: 25 jul 2006, 15:32
door Tim Peeters
Sorry. Ik gebruik een php script dat met readfile() via http dit bestandje gaat halen: http://ip:poort/playlist.txt. Op de ene server werkt het en op de andere niet, dus laat ik op diegene waar het wel werkt gewoon het bestand ophalen en weer outputten, en de server bij lazernet haalt dan gewoon dit op: http://www.radiobox.be/load.php?ext=txt&port=14500.

BTW bjansens, ik heb vorige week een suport ticket bij jullie geopend, nog altijd geen reactie gekregen...