Pagina 1 van 1
Nieuwe goedkope GSM operator Simyo
Geplaatst: 01 jul 2006, 20:25
door Braindamage
Simyo.be is dé operator van een nieuwe generatie. Een generatie die één tarief wil; eenvoudig, no-nonsense, begrijpbaar en ontdaan van alle toeters en bellen.
Voor een generatie die tevreden is met de basisdiensten en dit tegen het voordeligste tarief op de Belgische markt.
Een generatie die wil weten hoeveel ze betaalt, het budget ook onmiddellijk wil controleren en beheren en dit doet vanuit de zetel thuis.
Simyo is een GSM operator die geen winkels heeft, alles gebeurt via het internet. Dit is een reden waarom ze goedkoper kunnen zijn, en goedkoop zijn ze
:
Bellen mobiel > vast : *0,05€/min !!!!!
Bellen mobiel > mobiel : *0,19€/min
SMS : 0,10€/sms
* + 0,07€ vaste netwerkkost per gelukt gesprek
Het wordt verekend per seconde vanaf de eerste seconde
Simyo werkt via het Base netwerk, waardoor ze dus een goeie dekking hebben in België met een redelijk nieuw netwerk van gsm masten.
Meer info :
http://www.simyo.be/nl
Als ik niet gratis kon bellen op kosten van het bedrijf waarvoor ik werk, dan had ik ze direct geprobeerd
Iemand hier al ervaring met Simyo?
Geplaatst: 01 jul 2006, 20:41
door gr4vity
Het is niet zo heel nieuw hoor
Geloof dat de zelfde operator in duitsland en nederland actief is.
Nu tegenwoordig kan iedereen wel een mobiele operator worden (TMF, Jim Mobile, Carrefour...). Dit komt omdat Base tegenwoordig aan wholesale doet; dat wil zeggen dat ze hun netwerk verkopen aan andere operators net zoals belgacom dat bv voor adsl doet.
Nu; prepayed, geen mms, geen gprs, geen imode, geen wap... Dus je krijgt eigenlijk alleen bellen en sms. Indien je problemen hebt kan je terecht op een support dienst, maar deze is betalend veronderstel ik. Verder heeft de technische dienst nog wel eens de neiging om te zeggen: dat weten wij niet... daarvoor moeten wij naar onze leverancier (base) bellen...
Mijn ervaring is dan ook dat je indien je het professioneel of semi professioneel gebruikt je best naar Mobistar gaat. Ik wil geen discussie opwekken van wie er nu het beste is ofzo... Maar ik weet dat wij met het bedrijf nooit te klagen gehad hebben van Mobistar, en wel bij Proximus bv.
Voor mensen onder de 18 lijkt me dit wel idiaal te zijn; die maken normaal gezien toch geen gebruik van klantendienst of geavanceerde diensten (er zijn uitzonderingen).
Er is trouwens nog zo een dienst; van proximus uit geloof ik. Maar deze heeft duurdere tarieven en is denk ik al afgevoerd.
Deze provider is trouwens al een jaar bezig in België
Geplaatst: 01 jul 2006, 20:49
door Braindamage
Is niet echt nieuw nee, maar nog redelijk onbekend, daarom wou ik ze hier eens in het daglicht stellen
En de meeste particulieren gebruiken toch alleen maar de gsm om te bellen en sms'en, dus is het wel ideaal hé. En het is idd niet echt een operator maar eerder een reseller, maarja, met die prijzen maakt het mij niet uit wat ze zijn
Beter een reseller dan een volledige nieuwe operator die zijn gsm-netwerk nog moet uitbouwen
Geplaatst: 01 jul 2006, 21:09
door meon
Simyo is gewoon het lowcost-merk van Base. Beetje gelijk
Ugly Duck van Proximus.
Geplaatst: 01 jul 2006, 22:37
door toerist
gebruik hen al bijna half jaar ofzo
en totaal geen klachten, zelfs zeeer goedkoop bellen naar vaste lijnen
doen gewoon, via internet betalen (opladen), je kan ook zien welke nummers je gebeld hebt, je kan zelf je opties instellen (buitenland ja/neen - 0900 nummers ja/nee etc.....)
ben altijd al bij base geweest, en van base netwerk nooit kunnen klagen..
dus nu alleen maar zelfde kwaliteit en goedkopere prijzen.
en nog iets belangrijks, je hebt geen last van administratieve dingen (waar het meestal misloopt )
Geplaatst: 01 jul 2006, 22:55
door Ken
toerist schreef:gebruik hen al bijna half jaar ofzo
en totaal geen klachten, zelfs zeeer goedkoop bellen naar vaste lijnen
doen gewoon, via internet betalen (opladen), je kan ook zien welke nummers je gebeld hebt, je kan zelf je opties instellen (buitenland ja/neen - 0900 nummers ja/nee etc.....)
ben altijd al bij base geweest, en van base netwerk nooit kunnen klagen..
dus nu alleen maar zelfde kwaliteit en goedkopere prijzen.
en nog iets belangrijks, je hebt geen last van administratieve dingen (waar het meestal misloopt )
Same here, online betalen loopt vlotjes en op één hoofdaccount kan je meerdere nummers toevoegen en herladen via de meeste pc-bankings en eveneens cc.
De interface van de site voor het beheer van je services is uitstekend, snel en duidelijk. Bij Ugly Duck daarentegen (half jaar geleden)... Ik schreef me in en dezelfde dag zegde ik af en ging ik richting Simyo.
Simyo is eveneens een onderneming van Base...
Geplaatst: 02 jul 2006, 10:27
door wem
Hoe zit het eigelijk met Roaming bij Simyo? Ik weet dat er in de beginfase nog wel wat problemen mee waren, en met de vakantie voor de deur, is het wel handig te weten hoe het hiermee zit!
Geplaatst: 02 jul 2006, 11:18
door sander19
http://www.simyo.be/pdf/roaming_nl.pdf
Is aangepast nu, vroeger was het enkel de buurlanden, nu dus niet meer blijkbaar.
Geplaatst: 02 jul 2006, 11:40
door andvue
Mijn vrouwtje heeft nu toch al een tijdje Symio en is daar zeer tevreden over. Ik heb verleden week ook mijn overschakeling aangevraagd.Moet wel gezegd worden dat Symio alleen de kerntaken ondersteund nl Bellen en SMSsen.
Geplaatst: 02 jul 2006, 12:11
door Braindamage
Kan je met Simyo eigenlijk alleen maar bellen naar België vanuit de landen die in de roaming pdf staan? Want ik ga binnenkort naar China en omdat het abonnement van mijn werk alleen maar bellen en gebeld worden in Europa toestaat, zou ik een tijdelijke oplossing moeten hebben.
Ik weet dat Base prepaid zelf wel toestaat om te sms'en en te bellen vanuit China/HongKong naar België, maar ik weet niet of dat betekent dat Simyo het sowieso ook kan, daar ze via Base werken.
Geplaatst: 02 jul 2006, 12:40
door svenska
Omdat Simyo een 'product' is van Base, net zoals TMF, Ayyildiz en Chiama, zou je denken dat het moet lukken om in China te kunnen bellen, maar de roamingtabel spreekt dit toch wel duidelijk tegen eh...
Geplaatst: 02 jul 2006, 12:43
door digitalservice
Hallo diegene die nu simyo h
Hoe herlaad je je kaart dan ?
ik heb geen visakaart en pc banking via fortis, lukt het me dan
hartelijk dank bij voorbaat
Geplaatst: 02 jul 2006, 17:51
door Pengu
Ben ook Simyo en heb mijn kaart nog maar twee keer moeten herladen, bel niet zoveel maar toch... Ik heb 4-5 maanden met 15 euro gedaan, En op sommige feestdagen doen ze een actie met tariefverlagingen, krijg je een mailtje om je daarover op de hoogte te brengen. Ik heb geen behoefte aan wap, gprs, of umts dus deze GSM-operator is gewoon de beste keuze en ik denk dat dat voor de meeste wel het geval is.
Herladen van de kaart werkt direct, ook via Net-Banking. Ben er meer dan tevreden over + dat ik eigenlijk mijn nummer bijna zelf kon kiezen.
Geplaatst: 02 jul 2006, 19:23
door MRC101
digitalservice schreef:Hallo diegene die nu simyo h
Hoe herlaad je je kaart dan ?
ik heb geen visakaart en pc banking via fortis, lukt het me dan
hartelijk dank bij voorbaat
Ik heb het zelfde probleem, dus kan ook geen Simyo nemen
Bij Base zelf kan je wel on-line herladen met bancontact (wat wel gaat met fortis internetbanking) maar dan weer niet voor het aankopen van hun e-sim
Geplaatst: 03 jul 2006, 19:31
door Ken
Zoals gevraagd door sommige mensen via pm de screenshots:
Hier te downloaden
Geplaatst: 03 jul 2006, 20:14
door DaNi0
Geplaatst: 04 jul 2006, 16:11
door Block
Ik gebruik het een half jaartje, ik ben er ongelooflijk tevreden over, de overschakeling kost nu nog maar 5 euro ipv 10.
Geplaatst: 07 dec 2006, 20:25
door Maglor
Sorry voor het bumpen van deze topic, maar het kan sommigen misschien interesseren.
Simyo heeft deze week zijn tariefplannen aangepast. Nu is het (meestal) nog goedkoper geworden.
Tijdens mijn lunchpauze deze middag heb ik me eens bezig gehouden met het vergelijken van het oude en nieuwe tariefplan.
Hier de belangrijkste punten:
- connectiekost (7ct) valt weg.
- betaling per seconde gebeurt nu pas nà de eerste minuut. Eerste minuut is dus volle pot.
- naar vaste lijn blijft altijd goedkoper dan vroeger
- naar GSM (niet simyo) is nu duurder (tov het oude tariefplan) voor gesprekken die korter duren dan 42" en voor gesprekken langer dan +/- 7'
In de excel-sheet vind je een tabel met daarop de prijs voor een gesprek adhv het aantal gebelde seconden. Daarnaast vind je deze gegevens terug in een grafiekje.
Bovenaan kan je zelf het aantal seconden ingeven en berekenen hoeveel het je zal kosten.
Ik ben alvast overgeschakeld naar het nieuwe tariefplan... Maar let op, je bent niet verplicht om over te schakelen (zo heeft de helpdesk het me toch verteld), maar eens je het doet kan je niet meer terug naar het oude...
Geplaatst: 04 feb 2007, 13:20
door Strybie
ZMD schreef:digitalservice schreef:Hallo diegene die nu simyo h
Hoe herlaad je je kaart dan ?
ik heb geen visakaart en pc banking via fortis, lukt het me dan
hartelijk dank bij voorbaat
Ik heb het zelfde probleem, dus kan ook geen Simyo nemen
Bij Base zelf kan je wel on-line herladen met bancontact (wat wel gaat met fortis internetbanking) maar dan weer niet voor het aankopen van hun e-sim
Je kan rekeningnummer opgeven voor domiciliering en dan herladen per sms, zeer handig.
Ik had vroeger een mobistar business pro abonnement en simyo is toch merkelijk goedkoper (gezien geen abonnementsgeld en gezien zeer scherp tarief naar vaste nummers en de gratis beltijd naar andere simyo gebruikers, vb eigen gezin en vrienden, zeer handig).
Re: Nieuwe goedkope GSM operator Simyo
Geplaatst: 01 dec 2014, 01:36
door wijtwee
Hallo.
Om alleen maar te telefoneren en te sms'en is Simyo inderdaad goedkoop, en werkt goed.
Alles via internet. Geen probleem.
Sinds 6 november heb ik echter een Mobiel Internet 400 MB bij Simyo.
Dáár hebben ze dus geen kaas van gegeten.
Tenminste niet diegene die de mailtjes moet beantwoorden.
Ik heb wel € 6,00 betaald voor 400 MB, voor een maand, maar voor mijn toestel, krijg ik tot op heden al een paar keer de verkeerde, en dezelfde instellingen door.
Een klantendienst of technische dienst hebben ze niet!
Je kunt ze bellen op een 0900 nummer, voor € 0,75/minuut.
Dat doe ik liever niet, omdat ik bang ben, dat dat óók weggegooid geld is!
SLECHTS een of twee (?) personen, die de mails moeten beantwoorden, en écht maar héél weinig weten!
In de ochtend een mail verstuurd? Antwoord op de volgende dag.
Van vrijdagmiddag t/m zondag kun je het helemaal vergeten.
Op 6 november begonnen met 400 MB. Sta ik nu nog nog op, en ik ga er van uit op 6 december ook nog.
Dús, zo snel mogelijk m'n beltegoed opmaken, en over naar een "vakbekwamere" provider, met mobiel internet.
Trouwens, de Nederlandse Simyo, heeft wél een klantenservice, met een gratis nummer, wanneer je met een Simyo kaart belt.....
Mogelijk komt dat hier ook nog een keer?
Re: Nieuwe goedkope GSM operator Simyo
Geplaatst: 01 dec 2014, 10:20
door exop
Een topic uit 2006
Re: Nieuwe goedkope GSM operator Simyo
Geplaatst: 01 dec 2014, 12:25
door MarkDM
Simyo is een rechtsreekse dochter van Base , voor zover ik weet. Zoals Scarlet bij Proximus.
Als ze bij Simyo geen support geven is het om dat ze dat zo willen.
Er weggaan, zou ik zeggen. Dat is de boodschap voor klanten die iets meer willen.