Pagina 1 van 1
verschil digitel boxen?
Geplaatst: 26 jun 2006, 18:32
door grox
wat is het verschil tss een "gewone" en "wifi" box ?
indien je telefonie neemt bij dommel, sluiten zij dan je belgacom af?
Geplaatst: 26 jun 2006, 18:48
door mrk
de wifi kan ook draadloze verbindingen aan, de normale alleen bedrade.
wanneer je telefonie neemt bij dommel raak je je belgacom niet kwijt. je uitgaande gesprekken zullen alleen via dommel verlopen zodat je goedkoper kunt bellen.
Het telefoonnummer dat dommel aan je account koppelt, zodat mensen die je oproept je nummer zien, is je belgacom nummer.
Geplaatst: 26 jun 2006, 18:51
door grox
mrk schreef:de wifi kan ook draadloze verbindingen aan, de normale alleen bedrade.
wanneer je telefonie neemt bij dommel raak je je belgacom niet kwijt. je uitgaande gesprekken zullen alleen via dommel verlopen zodat je goedkoper kunt bellen.
Het telefoonnummer dat dommel aan je account koppelt, zodat mensen die je oproept je nummer zien, is je belgacom nummer.
da zijn dus gewoon adslmodems/routers + voip uitgang?
en zijn ze beke goed?
Geplaatst: 26 jun 2006, 19:15
door mrk
Ja, het zijn ADSL modems met 2 telefoonuitgangen, je kunt er dus 2 toestellen op aansluiten.
Ze zijn van het merk AVM (zie:
www.avm.de ) en staan goed aangeschreven. Ik heb hier zelf ook een Fritz.Box Fon en ik werk er nu al bijna een jaar erg prettig mee!
Geplaatst: 27 jun 2006, 09:48
door dietervanb
Als je draadloos neemt krijg je wel 2 aparte toestellen.
De fritz box en een Belkin draadloze router.
Hou er rekening mee dat ze elke een apart stopcontact nodig hebben.
Geplaatst: 27 jun 2006, 11:22
door penguinpower
Bij mij zit alles in 1 toestel, nl de FRITZ!Box Fon WLAN.
Meer info kan je vinden op de website van
AVM.
Ik heb er nog geen problemen mee gehad en wireless verbinding werkt zelfs tot een stuk in onze tuin.
Geplaatst: 27 jun 2006, 12:30
door dietervanb
penguinpower : wanneer zijn ze dat bij jou komen installeren ?
Ik was een van de eerste die de digitelbox nam.
Hoeveel PC uitgangen heeft jou box ?
Daar ik toch alleen maar een waarborg moet betalen ga ik vragen of ik kan ruilen. Ben niet zo blij met al die aansluitingen hier.
Geplaatst: 28 jun 2006, 00:35
door penguinpower
Installatie gebeurde op 9 juni.
Ben het niet helemaal zeker (en ik kan het nu niet controleren want zit op kot), maar ik dacht 2x LAN, 2x telefoon, 1x ISDN en dan ook nog een USB aansluiting.
Het zou volgens de site dus om de FRITZ!Box Fon WLAN 7050 gaan.
Enige nadeel is dat je zelf niets kan veranderen aan de instellingen, maar dat is waarschijnlijk bij alle boxen zo.
Geplaatst: 29 jun 2006, 12:37
door achaos
penguinpower schreef:Installatie gebeurde op 9 juni.
Ben het niet helemaal zeker (en ik kan het nu niet controleren want zit op kot), maar ik dacht 2x LAN, 2x telefoon, 1x ISDN en dan ook nog een USB aansluiting.
Het zou volgens de site dus om de FRITZ!Box Fon WLAN 7050 gaan.
Enige nadeel is dat je zelf niets kan veranderen aan de instellingen, maar dat is waarschijnlijk bij alle boxen zo.
Kun je geen poorten openzetten bv poort 80 naar een server op het lokale netwerk?
Ik heb ergens gelezen dat je het paswoord van die box niet krijgt klopt dit?
Je mag toch doen met je internet verbinding wat jij wil. Je moet toch even van op het werk op eigen pc kunnen inloggen.
Geplaatst: 29 jun 2006, 21:45
door penguinpower
Bij de installatie werd de box vanop afstand ingesteld. Toen ik vroeg of we zelf ook instellingen konden veranderen bleek dat niet te kunnen en/of nodig te zijn.
Blijkbaar kan je in bepaalde gevallen een mailtje sturen om instellingen te laten veranderen.
Geen idee of het mogelijk is, maar een aparte (beperkte) account voor de klant zou wel handig zijn.
Geplaatst: 03 jul 2006, 00:40
door saiko
je mag zelf niet prutsen in de webinterface omdat je dan heel makkelijk kan beginnen voip telefoneren met iemands anders' account
ze zijn in afwachting van een firmware versie die toelaat wel lokaal aan de andere settings te prutsen maar niet aan de voip settings
ze wachten dus tot AVM er eens werk van wil maken
voorlopig ben je dus op hun aangewezen om instellingen te wijzigen
een simpel mailtje naar hun technische dienst en ze stellen alles voor je in
eigen keuze van local ip-range, uitschakelen van dhcp, portforwarding, dyndns,...
ze maken er geen probleem over (behalve 10.0.0.* ip's, die worden blijkbaar intern in de modem gebruikt ofzo)