Twee weken zonder telefoon-internet-> contract opzeggen
Geplaatst: 23 jun 2006, 09:10
Allen,
Eerst en vooral de situatieschets:
* Ik heb tele2allin besteld half december. Na veel bellen, taffelen, wachten werkte alles eindelijk eind maart. (Hun uitleg aan de telefoon was dat ze me al eerder hadden proberen te bereiken, maar ze probeerden dat blijkbaar op het nummer dat ze nog moesten komen aansluiten )
* Ik heb dan enkele maanden zonder al te veel problemen kunnen surfen. Ik dacht dat het eindelijk in orde was en dat ik met die installatie gewoon pech had gehad.
* Drie weken geleden krijg ik een brief in de bus waarin Tele2 me zei dat ze 'voor het goed van de klant' een nieuw netwerk gingen aansluiten. Als je bepaalde types van modem had moest je vanalles doen. Mijn speedtouch stond er niet tussen.
* 14 juni: omschakeling naar nieuwe netwerk, geen internet meer en geen telefoon. Beginnen bellen met de vraag wat er mis was (dagelijks) Hieronder de versies.
* Eerste versie: ik had blijkbaar mijn modem moeten resetten voor de omschakeling. Dit stond niet op hun vorige brief.
* Volgende versie: U moet een nieuwe modem krijgen meneer. Ze zullen u contacteren.
Na wat teruggebel, toch eindelijk een afspraak kunnen maken voor de technieker. Ik vraag expliciet om in de late namiddag te komen. Mijn vriendin stond met "de vroege". Dan moest ik niet speciaal verlof nemen voor een dwaze installatie van 15 minuten. Dit was geen enkel probleem voor Tele2allin
De dag van de installatie: Om half 12 s middags telefoon op mijn gsm: Ja meneer binnen een klein half uurtje zijn we bij u om uw box te wisselen. AAAARRGL. Ik heb het iets kunnen uitstellen, halve dag verlof kunnen nemen en naar huis geraced. Ze denken daar zeker dat het verlof op mijn rug groeit??
Installateur verwisselt modem met een nieuwer speedtouch model... enkel lampje van wlan en power barnden. Geen probleem meneer, ze moeten nog een update doen, binnen 24 uur moeten ze dat regelen.
24 uur later nog steeds niets. Dat was dinsdag 20 juni. Sindsdien bel ik elke dag en is er nog steeds niets gebeurd.
Samengevat: Ik wil van tele2 vanaf. Helaas loopt mijn contract een jaar. Hierrond had ik volgende vragen:
- Als ik tele2 in december 2005 heb aangevraagd, maar ze installeren het pas in maart, tot wanneer loopt dan officieel mijn contract
- Wat is de beste manier om van tele2 af te raken?
- Heb ik bepaalde rechten als gebruiker als ze mij zo lang zonder internet zetten? Financieel? Of is dit voldoende reden om gewoon het contract op te zeggen.
- Kan ik zomaar mijn domicilie opzeggen en gewoon niet betalen, en alle rekeningen negeren... of is dit een risico?
- Moet ik een klacht indienen bij de ombudsdienst? Zijn er nog instanties waar ik klacht kan indienen. Heb ik dan wel het recht om te stoppen met betalen.
Kortom, alle tips zijn welkom
Kans dat ik dit weekend op dit bericht ga kunnen reageren is klein... weer een weekend zonder telefoon en internet
Alvast hartelijk bedankt
Jo
Eerst en vooral de situatieschets:
* Ik heb tele2allin besteld half december. Na veel bellen, taffelen, wachten werkte alles eindelijk eind maart. (Hun uitleg aan de telefoon was dat ze me al eerder hadden proberen te bereiken, maar ze probeerden dat blijkbaar op het nummer dat ze nog moesten komen aansluiten )
* Ik heb dan enkele maanden zonder al te veel problemen kunnen surfen. Ik dacht dat het eindelijk in orde was en dat ik met die installatie gewoon pech had gehad.
* Drie weken geleden krijg ik een brief in de bus waarin Tele2 me zei dat ze 'voor het goed van de klant' een nieuw netwerk gingen aansluiten. Als je bepaalde types van modem had moest je vanalles doen. Mijn speedtouch stond er niet tussen.
* 14 juni: omschakeling naar nieuwe netwerk, geen internet meer en geen telefoon. Beginnen bellen met de vraag wat er mis was (dagelijks) Hieronder de versies.
* Eerste versie: ik had blijkbaar mijn modem moeten resetten voor de omschakeling. Dit stond niet op hun vorige brief.
* Volgende versie: U moet een nieuwe modem krijgen meneer. Ze zullen u contacteren.
Na wat teruggebel, toch eindelijk een afspraak kunnen maken voor de technieker. Ik vraag expliciet om in de late namiddag te komen. Mijn vriendin stond met "de vroege". Dan moest ik niet speciaal verlof nemen voor een dwaze installatie van 15 minuten. Dit was geen enkel probleem voor Tele2allin
De dag van de installatie: Om half 12 s middags telefoon op mijn gsm: Ja meneer binnen een klein half uurtje zijn we bij u om uw box te wisselen. AAAARRGL. Ik heb het iets kunnen uitstellen, halve dag verlof kunnen nemen en naar huis geraced. Ze denken daar zeker dat het verlof op mijn rug groeit??
Installateur verwisselt modem met een nieuwer speedtouch model... enkel lampje van wlan en power barnden. Geen probleem meneer, ze moeten nog een update doen, binnen 24 uur moeten ze dat regelen.
24 uur later nog steeds niets. Dat was dinsdag 20 juni. Sindsdien bel ik elke dag en is er nog steeds niets gebeurd.
Samengevat: Ik wil van tele2 vanaf. Helaas loopt mijn contract een jaar. Hierrond had ik volgende vragen:
- Als ik tele2 in december 2005 heb aangevraagd, maar ze installeren het pas in maart, tot wanneer loopt dan officieel mijn contract
- Wat is de beste manier om van tele2 af te raken?
- Heb ik bepaalde rechten als gebruiker als ze mij zo lang zonder internet zetten? Financieel? Of is dit voldoende reden om gewoon het contract op te zeggen.
- Kan ik zomaar mijn domicilie opzeggen en gewoon niet betalen, en alle rekeningen negeren... of is dit een risico?
- Moet ik een klacht indienen bij de ombudsdienst? Zijn er nog instanties waar ik klacht kan indienen. Heb ik dan wel het recht om te stoppen met betalen.
Kortom, alle tips zijn welkom
Kans dat ik dit weekend op dit bericht ga kunnen reageren is klein... weer een weekend zonder telefoon en internet
Alvast hartelijk bedankt
Jo