Pagina 1 van 1

Kan niet meer bellen met DOMMEL

Geplaatst: 21 jun 2006, 15:55
door dietervanb
Ik heb de digitelbox van Dommel.
Ik wil bellen (een gewoon 02-nummer), maar krijg geen verbinding. Hoor de telefoon aan de andere kant niet bellen.
Een ander nummer geprobeerd, weer hetzelfde.

Wat is er toch met Dommel de laatste tijd ?

Tot nu toe ging alles goed, maar nu lijken de problemen zich op te stapelen.

Geplaatst: 21 jun 2006, 19:50
door Kokki
Hier geen problemen met de digitelbox. Heb je al eens geprobeerd om te bellen op de "oude" manier? Dus niet via de box van Dommel.

Geplaatst: 22 jun 2006, 00:58
door dietervanb
Dat is niet zo eenvoudig.
Moet ik in de garage alle aansluitingen veranderen, en mijn telefoon terug rechtstreeks aan Belgacom aansluiten.

Na een tiental pogingen is het uiteindelijk wel gegaan.

Geplaatst: 22 jun 2006, 01:07
door kaween
dietervanb schreef:Dat is niet zo eenvoudig.
Moet ik in de garage alle aansluitingen veranderen, en mijn telefoon terug rechtstreeks aan Belgacom aansluiten.

Na een tiental pogingen is het uiteindelijk wel gegaan.
:twisted:
Nee. Geen leedvermaak. Maar dit soort berichten is een lelijke streep door mijn toekomstplannen.

Hoop dat je probleem heel spoedig wordt opgelost.

Greetz.

Geplaatst: 22 jun 2006, 02:47
door MRC101
kaween schreef:Maar dit soort berichten is een lelijke streep door mijn toekomstplannen.
Zo'n klein probleem mag je eigenlijk niet tegenhouden van te bellen met voip (eender welke provider), voor noodgevallen houdt je best toch een gewone vaste lijn (Discovery is genoeg) of GSM. Als er dan een storing is en je wil toch bellen kan dat nog altijd met een van die lijnen. Uiteindelijk zal je totale kost nog steeds lager liggen dan enkel met uw vaste lijn en GSM te bellen.

Geplaatst: 22 jun 2006, 07:53
door kaween
ZMD schreef:
kaween schreef:Maar dit soort berichten is een lelijke streep door mijn toekomstplannen.
Zo'n klein probleem mag je eigenlijk niet tegenhouden van te bellen met voip (eender welke provider), voor noodgevallen houdt je best toch een gewone vaste lijn (Discovery is genoeg) of GSM. Als er dan een storing is en je wil toch bellen kan dat nog altijd met een van die lijnen. Uiteindelijk zal je totale kost nog steeds lager liggen dan enkel met uw vaste lijn en GSM te bellen.
"Zo'n klein probleem" is net de enige reden die voor mij op dit moment overblijft om mijn huidige Tele2 op te zeggen. Anders als vele mensen loopt mijn Tele2 -zeer goed-, maar de betrouwbaarheid van de telefoon blijft sporadisch een probleem. Bij Dommel is dat duidelijk niet anders, dus vervalt Dommel als mogelijkheid. Zo eenvoudig is dat.

Geplaatst: 22 jun 2006, 20:21
door MRC101
Da's waar, maar zoals ik als zij. Als er een probleem is bel je gewoon even via de gewone telefoonlijn of gsm. Uiteindelijk kom je nog steeds goedkoper uit.
Maar het is inderdaad nog geen volwaardige vervanging, dat geef ik zeker toe.

Geplaatst: 23 jun 2006, 10:40
door dietervanb
Ten eerste : ik heb geen GSM. Heb daar weinig behoefte aan, en ga er zeker mijn geld niet aan spenderen.
Verder : zomaar terug naar Belgacom switchen gaat niet. Je moet de kabels in de aansluitdoos van Belgacom gaan veranderen.

Ik bel eigenlijk vrij weinig. (een tiental telefoontjes per maand).
Heb de Digitelbox genomen omdat ik die gratis (tegen waarborg) kreeg en de installatie door hen werd uitgevoerd.

Maar niettegenstaande dat moet het werken als ik het nodig heb. Ik wou toen mijn werkgever contacteren. Had net Skype opgestart, toen ik nog een poging deed en het eindelijk werkte.

Heb het doorgegven aan de Dommel Hellpdesk, maar tot op heden zonder reactie .....

Geplaatst: 23 jun 2006, 18:42
door Kokki
dietervanb schreef:.
Verder : zomaar terug naar Belgacom switchen gaat niet. Je moet de kabels in de aansluitdoos van Belgacom gaan veranderen.
.....
Dan heb ik het hier wat makkelijker; ik moet even een stekker op de telefoonkabel steken (die in de digibox zit) en dan insteken in de gewone telefoonaansluiting die 5 cm verder staat 8)

Geplaatst: 24 jun 2006, 13:04
door dietervanb
Heb ondertussen wel een antwoord van Dommel gekregen :

Op woensdag was er een probleem met een aantal van onze backbonerouters.

Dit was woensdag rond 17.00 allemaal opgelost.