Pagina 1 van 1

Telenet en kabel tv...

Geplaatst: 16 jun 2006, 04:35
door stephan
Probleempje bij mij op kot dat ik niet wilde onthouden...

Sinds vorig jaar (oktober 2004) heb ik een telenet internetverbinding die ik op kot met een kotgenoot deel.
Heb hier nooit geen problemen mee gehad, zeer tevreden eigenlijk.

Probleem langs mijn kant : de brievenbussen op kot laten te wensen over, dit wil zeggen, niet alles komt aan en niet iedereen heeft een name-tag... Ach, hier heb ik mee leren leven en maandelijks check ik facturen online en betaal ik ze dan ook.

Soms komt er wel een factuur aan van telenet via de post (ik weet het, dit probleem ligt aan mij!)
Maar vorige week kreeg ik plots een factuur aan van een (zonder naam te noemen) juristenkantoor, met de vermelding :
Onze opdrachtgever, Telenet NV, voormalig Mixt-Ics nv BTW BE ****.***.*** heeft ons gelast met de invordering van hierboven vermeld bedrag zijnde een door u onbetaalde factuur... (=> 419,99eur !!!)
Niet wetende wat dit is zoek ik wat op, blijkt dat dit een factuur is voor kabel tv... Maar : ik heb geen tv op kot... En heb daar naar mijn weten nooit achter gevraagd...
(er zouden al 2 rekeningen verstuurd zijn (1 per jaar) maar die heb ik (waarschijnlijk probleem langs mijn kant) nooit gekregen... Maar ja, ik verwachte die ook niet natuurlijk...

Dus ik bel Telenet facturatiedienst, en deze zeggen mij dat er op mijn naam een kabel-abbo is aangevraagd dezelfde dag als mijn internetverbinding...

Ik check contract dat ik 2 jaar geleden getekend heb :
(allemaal vraagjes met ja/nee checkboxes achteraan)
hebt u alle televisietoestellen (aantal ..0..) getest na de installatie en is de kwaliteit van de tv-beelden dezelfde als voordien => JA
Volgens die mens van Telenet betekent deze zin dat ik JA zeg om een kabel-abbo van meer dan 150euro per jaar aan te gaan...

ten eerste : er staat duidelijk dat er 0 tv's aanwezig zijn
ten tweede : hoe kan die mens beelden testen zonder tv?
ten derde : met dezelfde als voordien denk ik aan "er is niets veranderd aan uw installatie"...

Dus ik bel weer naar telenet en die persoon vraagt van contract door te sturen... Hebben die mensen daar het originele niet liggen? Zal dus contract moeten faxen van zodra ik thuis ben en fax ter beschikking heb...

Iemand een tip over hoe ik dit kan oplossen? Want voor een student als ik is dat wel een hoop geld, en had ik het geweten dat ik aan het betalen was dan had ik wel 2 jaar een tv gezet...

Zelfde problemen bij iemand of oplossingen?

Alvast bedankt

ciao
stephan

Re: Telenet en kabel tv...

Geplaatst: 16 jun 2006, 10:02
door ubremoved_539
stephan schreef:Iemand een tip over hoe ik dit kan oplossen? Want voor een student als ik is dat wel een hoop geld, en had ik het geweten dat ik aan het betalen was dan had ik wel 2 jaar een tv gezet...
Ga eens kijken op http://pub.telenet.be en contacteer deze mensen met je verhaal. Zij hebben namelijk nauwe contacten met TN en zijn in staat dergelijke problemen aan te kaarten.

Anders vrees ik dat het een lijdensweg wordt.

Geplaatst: 16 jun 2006, 12:02
door jelte
Moet je idd zeker doen, zo hebben wij (PUB) werk en kan ik me tijdens de examens met nuttig dingen bezig houden :lol: .

Geplaatst: 16 jun 2006, 12:16
door ubremoved_539
jelte schreef:Moet je idd zeker doen, zo hebben wij (PUB) werk en kan ik me tijdens de examens met nuttig dingen bezig houden :lol: .
Misschien Nederlands leren... nee, we maken allemaal fouten als we snel tijpen op een forum maar ik heb net als jury lid moeten vaststellen dat studenten niet meer in staat zijn deftige papers te maken zonder dat er op iedere bladzijde minstens één fout staat. Alle eindwerken die ik gezien heb waren ronduit slordig wat heel eenvoudig te voorkomen was door het één keertje na te lezen (desnoods vraag je dat aan je ouders, vrienden, ...).

Voila... een tip, al vrees ik dat hij voor velen te laat is gekomen :idea:

Geplaatst: 16 jun 2006, 14:31
door Petrikske
r2504 schreef: Misschien Nederlands leren... nee, we maken allemaal fouten als we snel tijpen op een forum maar ik heb net als jury lid moeten vaststellen dat studenten niet meer in staat zijn deftige papers te maken zonder dat er op iedere bladzijde minstens één fout staat. Alle eindwerken die ik gezien heb waren ronduit slordig wat heel eenvoudig te voorkomen was door het één keertje na te lezen (desnoods vraag je dat aan je ouders, vrienden, ...).

Voila... een tip, al vrees ik dat hij voor velen te laat is gekomen :idea:
En nu nog eens opnieuw ,maar dan zonder fouten. :P

Geplaatst: 16 jun 2006, 14:48
door ubremoved_539
Petrikske schreef:
r2504 schreef: Misschien Nederlands leren... nee, we maken allemaal fouten als we snel typen op een forum maar ik heb net als jurylid moeten vaststellen dat studenten niet meer in staat zijn deftige papers te maken zonder dat er op iedere bladzijde minstens één fout staat. Alle eindwerken die ik gezien heb waren ronduit slordig wat heel eenvoudig te voorkomen was door het één keertje na te lezen (desnoods vraag je dat aan je ouders, vrienden, ...).

Voila... een tip, al vrees ik dat hij voor velen te laat is gekomen :idea:
En nu nog eens opnieuw ,maar dan zonder fouten. :P
Voila, heb men best gedaan... al kan je ook nog discussieren over het woord 'papers', maar gewoon een spellingchecker had dit reeds vermeden. M'n commentaar was trouwens eerder ludiek voor iemand zich hier weer aangesproken voelt :lol:

Geplaatst: 16 jun 2006, 16:16
door Block
Is er een simpele mogelijkheid om te testen of je wel degelijk kabeltv ontvangt? Misschien is het een "boekhoudkundige" vergissing en heeft de installateur WEL een DOT-filter (blokkeert het tv-signaal van de tv-kabel) geïnstalleerd. Mocht dat zo zijn, dan sta je toch 100% in je gelijk.

Geplaatst: 12 jul 2006, 22:36
door S|N
Bel naar de klantendienst of contacteer PUB en laat een officiële klacht opnemen. Die zever van "fax het ons even door" zegt men om van je af te zijn. De callcenters hebben meestal geen fax. De faxen komen binnen op een infocenter die deze inscant en later worden deze misschien nog eens opgelost.
Veel werk voor niets.

Geplaatst: 20 jul 2006, 19:14
door Raindog
Die zever van "fax het ons even door" is in dit geval toch wel redelijk belangrijk als men deze zaak wil opgelost krijgen. Blijkbaar nog niet in een callcenter geweest? Uit ervaring kan ik u meegeven dat er wel degelijk faxtoestellen aanwezig zijn.
Zoals je zelf aangaf zijn er meestal ook nog aparte diensten die zich enkel en alleen bezighouden met het verwerken van schriftelijke klachten.
Het is wel zo dat er een vertraging kan zitten in de verwerking van de klacht.

grtz

Geplaatst: 20 jul 2006, 19:53
door Goendi
Misschien Nederlands leren... nee, we maken allemaal fouten als we snel tijpen op een forum maar ik heb net als jury lid moeten vaststellen dat studenten niet meer in staat zijn deftige papers te maken zonder dat er op iedere bladzijde minstens één fout staat. Alle eindwerken die ik gezien heb waren ronduit slordig wat heel eenvoudig te voorkomen was door het één keertje na te lezen (desnoods vraag je dat aan je ouders, vrienden, ...).

Voila... een tip, al vrees ik dat hij voor velen te laat is gekomen
Het siert je uitermate r2504 dat je naast opbouwende kritiek, ook uitmunt in het corrigeren van hulpvaardige vrijwilligers. Als ik zo'n zin lees denk ik niet direct aan een spellingsfout.

Toegegeven dat het vermeden kon worden met het gewoon even na te lezen. Toch even refereren naar een wijs spreekwoord: 'hij die vrij is van zonden, werp de eerste steen'.

Geplaatst: 21 jul 2006, 11:39
door deej
Goendi schreef:Toch even refereren naar een wijs spreekwoord: 'hij die vrij is van zonden, werp de eerste steen'.
werpe

Geplaatst: 21 jul 2006, 12:25
door meon
Allé mannekes, blijft eens bij Stephan's probleem!