Pagina 1 van 1
ADSL abbo opzeggen
Geplaatst: 16 jun 2006, 00:53
door Itek
Dit forum bulkt van de ervaring dus ik richt me dan ook tot jullie.
Ik heb hier al enkele topics zien circuleren omtrent het opzeggen van skynet adsl abbo maar toch krijg ik niet volledig een antwoord op mijn vraag. Ook bij (Belgacom) Skynet wordt ik naar Belgacom gestuurd en vice versa. De ene zegt je kan telefonisch opzeggen, de andere wil dan weer per fax een opzegging. Enfin jullie begrijpen dan ook dat mijn wil om eindelijk over te stappen naar een andere provider met de dag groeit.
Volgens wat zij me zeggen, dien ik dus 2 zaken op te zeggen nl: mijn deel bij belgacom, en mijn deel bij skynet ?! Nu is het toch zo dat ik bij skynet enkel en alleen adsl go access heb en bij belgacom de telefoonlijn (classic) EN de telefoonlijn wil ik gewoon behouden zoals ik ze al 100 keer aan de telefoon heb uitgelegd...
Zit ik er nu zo naast dat het volgens mij gewoon een fax te sturen naar Skynet met daarin de vermelding dat ik mijn adsl go access wil opzeggen en klaar is kees ? Klein detail: mijn contract is "zogezegd" hernieuwd met die actie van 2 maanden i'net eind vorig jaar maar volgens Skynet is er geen vuiltje aan de lucht om kostenloos op te zeggen. Ik ben hen toch nog 50% van de resterende maande schuldig moest ik nu opzeggen ?
* (aparte) factuur skynet: "ADSL Go
Internet" 3-maandelijks = €22,93 (excl btw) // €27,75 (incl btw)
* factuur belgacom: "ADSL Go
Access"= €26,1983
* prijslijst lijnen:
belgacom adsl go abbo = €25,3719 (excl btw) // €30,70 (incl btw)
beglacom adsl go abbo (internet abbo incl) = €33,0165 (excl btw) // €39,95 (incl btw)
*edit*
zal de cijfers laten staan ter info
Geplaatst: 16 jun 2006, 13:48
door Sub Zero
Ik denk dat je je jaar zal moeten uitdoen, of de resterende maanden zo zult moeten betalen. Dat is net wat ze willen bereiken met zulke acties: dat je nog zeker een extra jaartje blijft.
Je kan ook altijd eens binnen springen in een BGC-winkel. Daar zul je normaal ook je contract kunnen opzeggen. Zo moet je niet lopen faxen enzo. Neem wel je tijd om alles goed uit te leggen en alles 2x te controleren, want luisteren is soms nogal moeilijk bij die mensen (persoonlijke ervaring
)
Geplaatst: 16 jun 2006, 14:56
door hoy69
best is gewoon een teleboetiek binnestappen en zeggen dat je geen skynet internet meer wilt.
Re: ADSL abbo opzeggen
Geplaatst: 16 jun 2006, 15:18
door Blue-Sky
Itek schreef:Ik heb hier al enkele topics zien circuleren omtrent het opzeggen van skynet adsl abbo maar toch krijg ik niet volledig een antwoord op mijn vraag. Ook bij (Belgacom) Skynet wordt ik naar Belgacom gestuurd en vice versa.
Dat gebeurd wel eens, van het kastje naar de muur sturen.
Wat betreft wisselen van provider, dat moet ieder voor zich uitmaken waar hij het verst mee komt qua grootte 10 GB-, 15 GB-, of meer.
Iemand schreef echter ook, "
Soms blijf je beter waar je bent " .
Dit in verband met moeilijkheden welke soms opduiken vóór alles goed werkt, zit je soms een tijdje zonder Internet ofwel gebrekkige werking, tijdens deze periode van omschakelen.
Geplaatst: 16 jun 2006, 17:57
door meon
De situatie is als volgt: je bent al te lang klant; je zit dus nog met een 2SS-abonnement (ADSL Go Access / Turboline én Skynet Go , het vroegere Net Runner Go). Deze worden overigens momenteel omgezet naar een wholesale-abonnement, Belgacom Skynet Go (1SS).
Omdat je nog steeds als 2 aparte producten die dingen hebt, moet je ze ook apart opzeggen.
Als je bent ingegaan op die 2 gratis maanden heb je ingestemd met een contractverlenging van 1 jaar.
Geplaatst: 16 jun 2006, 18:30
door Itek
Ok bedankt mensen bij deze is het me allemaal duidelijk geworden, maar ik zal wrslk toch maar even langs een BGC-center lopen voor de zekerheid. Ik moest aan de telefoon alles al 100 keer uitleggen dus ja. De drang om naar EDPnet te gaan is dan ook groot
En die overige maanden wil ik desnoods zelf wel betalen. Ik was niet aanwezig toen BGC ons belde, want ik had persoonlijk zeker nee gezegd.
Geplaatst: 16 jun 2006, 18:34
door meon
Itek schreef:Ik was niet aanwezig toen BGC ons belde, want ik had persoonlijk zeker nee gezegd.
Dat was hier ook niet, m'n zus heeft toen 'ja' gezegd. Ik heb dan zelf terug gebeld en die actie laten annuleren.
Geplaatst: 18 jun 2006, 04:07
door Bergie
meon schreef:Als je bent ingegaan op die 2 gratis maanden heb je ingestemd met een contractverlenging van 1 jaar.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=10811
Geplaatst: 07 aug 2006, 19:52
door xaryC
meon schreef:De situatie is als volgt: je bent al te lang klant; je zit dus nog met een 2SS-abonnement (ADSL Go Access / Turboline én Skynet Go , het vroegere Net Runner Go). Deze worden overigens momenteel omgezet naar een wholesale-abonnement, Belgacom Skynet Go (1SS).
Omdat je nog steeds als 2 aparte producten die dingen hebt, moet je ze ook apart opzeggen.
Als je bent ingegaan op die 2 gratis maanden heb je ingestemd met een contractverlenging van 1 jaar.
Ik zit ook in deze situatie.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Skynet abo kan opzeggen?
Ben deze namiddag naar een belgacomwinkel geweest, en daar mijn adsl go acces opgezegd en daar vertelden ze mij dat ik zelf skynet moest contacteren om het contract bij skynet op te zeggen. Zij zelf konden dat niet.
Is er ergens een telefoonnummer waar ik terecht kan? Via de site van skynet kom ik telkens bij telefoonnummers van belgacom terecht
Geplaatst: 07 aug 2006, 20:52
door Itek
xaryC schreef:Ik zit ook in deze situatie.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Skynet abo kan opzeggen?
Ben deze namiddag naar een belgacomwinkel geweest, en daar mijn adsl go acces opgezegd en daar vertelden ze mij dat ik zelf skynet moest contacteren om het contract bij skynet op te zeggen. Zij zelf konden dat niet.
Is er ergens een telefoonnummer waar ik terecht kan? Via de site van skynet kom ik telkens bij telefoonnummers van belgacom terecht
Tel: 0800/23.451
Fax: 0800/20.406
Opzeg gedaan door eerst even te bellen en alles na te vragen. Vervolgens fax gestuurd met duidelijke vermelding van datum van opzeg.
Geplaatst: 07 aug 2006, 21:01
door xaryC
Itek schreef:xaryC schreef:Ik zit ook in deze situatie.
Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Skynet abo kan opzeggen?
Ben deze namiddag naar een belgacomwinkel geweest, en daar mijn adsl go acces opgezegd en daar vertelden ze mij dat ik zelf skynet moest contacteren om het contract bij skynet op te zeggen. Zij zelf konden dat niet.
Is er ergens een telefoonnummer waar ik terecht kan? Via de site van skynet kom ik telkens bij telefoonnummers van belgacom terecht
Tel: 0800/23.451
Fax: 0800/20.406
Opzeg gedaan door eerst even te bellen en alles na te vragen. Vervolgens fax gestuurd met duidelijke vermelding van datum van opzeg.
Jammer dak nie kan faxen
Maarja zal morgen eens bellen, het zal wel anders kunnen ook zeker
Bedankt voor de hulp!
Geplaatst: 08 aug 2006, 09:49
door brooklyn
opletten daarmee!
Bij mijn overstap van skynet naar belgacom hebben ze een nieuw contract aangesmeerd van 1 jaar..........
Zo zit ik nu nog steeds vast en kan ik niet overstappen naar een andere provider.
Geplaatst: 08 aug 2006, 10:31
door xaryC
brooklyn schreef:opletten daarmee!
Bij mijn overstap van skynet naar belgacom hebben ze een nieuw contract aangesmeerd van 1 jaar..........
Zo zit ik nu nog steeds vast en kan ik niet overstappen naar een andere provider.
Ik ben nooit overgestapt naar belgacom. Ik had steeds 2 verschillende facturen, een van skynet en een van belgacom. Die zijn nooit samengevloeid...
En ik ben nu ruim 5 jaar klant geweest bij skynet, dus de minimumduur van het contract zal denkik wel al afgelopen zijn
Oja en heb 2 jaar geleden eens een telefoontje gehad van belgacom met de vraag mijn contract een jaar te laten verlengen en als cadeau zou ik een memory stick krijgen van 256MB. Maar heb nooit een memory stick gezien
Dus als ze moeilijk doen vraag ik alsnog waar mijn stick blijft