Pagina 1 van 1

Tevreden Tele2 klant

Geplaatst: 07 jun 2006, 12:47
door teki
Ik volg al een paar jaar userbase, ik ben nog bij de testklanten geweest van Telenet (ik woon in Hoboken), heb 6 jaar Telenet gehad, een jaar adsl2fit en nu anderhalf jaar Tele2.

Gedurende die 6 jaar bij telenet heb ik zowat alles meegemaakt, een ongelimiteerd product, met 10mbit down en 768kbit upstream voor ~40€ per maand. Dat zijn ze in al die jaren blijven beperken, eerst interne limieten, dan uploadbeperkingen, tot hun uiteindelijk product anno 2006. Wat nog slechts een fractie is van hun product in 1998. Telenet heeft bij momenten zelfs verbindingen gewoon afgesloten bij het overschrijden van je limiet. De eerste keer 24 uur, daarna een week, etc. Om nog maar te zwijgen van de absurde smallband, en de prijzen. Ook viel telenet geregeld uit, wekelijkse pannes, 6!!!!!!!!!!! keer een nieuwe modem gekregen, telkens defecte voeding. Tegen het einde moesten we elke maand bijna 75€ betalen, voor een product met amper 30gb.

Idem bij adsl2fit, veel beloften, na een paar weken haalde je nog net 50kb/sec, en hebben ze een limiet moeten invoeren.

Maar dan: Versatel, en sinds begin dit jaar tele2. Op dat anderhalve jaar heeft mijn verbinding er nog geen seconde uitgelegen, minimumsnelheden met versatel was altijd 120kb/sec, met tele2 altijd 200kb/sec, de laatste maanden zelfs meestal 450kb/sec. Al anderhalf jaar limietloos, en dat voor 45€/maand.

Natuurlijk zijn er problemen met idiote helpdeskmedewerkers (dat is zo bij elke isp, helpdesker zijn nu eenmaal laag opgeleide mensen, die centra hebben een torenhoog personeelverval), waren er in het begin problemen met de snelheid (dat heeft tot nu toe ook ELKE isp gehad), zijn er de maffiapraktijken met de 716 routers waarvan je het paswoord niet kreeg, maar ook dat kan je zelf oplossen. Ik gebruik geen VOIP, 450kb/sec is meer dan voldoende, de 40kb/sec upstream is meer dan bij veel andere providers.

Maar geef nu eens eerlijk toe, wie van jullie heeft er tele2 genomen vanwege de kwaliteit en service? Er is maar 1 reden dat we allemaal tele2 hebben genomen, en dat is de onbeperkte bandbreedte.

Als dat moest veranderen, ben ik de eerste persoon die zijn abonnement opzegd en waarschijnlijk over zal stappen naar edpnet of dommel, maar ondertussen ben ik een zeer tevreden Tele2 klant.

Geplaatst: 07 jun 2006, 13:05
door spacekiek
Ik geef je 100% gelijk, momenteel werkt de telefoon (meestal redelijk, maar ik gebruik toch meestal Gsm) en is internet ook redelijk te noemen: +-200Kb/s off-piek en een 100Kb/s in piekuren.

Het is bij mij gewoon een principiële discussie geworden (en ik zou toch liever een minimum zien van 250 à 300Kb/s). Ik stoor er mij te pletter aan op de manier zij hun klanten behandelen en dat zij zelfs niet antwoorden op geprotesteerde facturen, aangetekend schrijven en klachten van de ombudsdienst ... tot gisteren en dan krijg je zo'n afwimpelantwoordje van 2 lijnen , om van te ontploffen!

Ondertussen geniet ik inderdaad van mijn limietloos internet (al geldt dit niet voor iederen hé!) en zal ik wel zien wat er uit de bus valt met al die klachten, ze moeten het toch eens beseffen dat er een capaciteitsprobleem is.

Geplaatst: 07 jun 2006, 13:36
door brooklyn
Gedurende die 6 jaar bij telenet heb ik zowat alles meegemaakt, een ongelimiteerd product, met 10mbit down en 768kbit upstream voor ~40€ per maand. Dat zijn ze in al die jaren blijven beperken, eerst interne limieten, dan uploadbeperkingen, tot hun uiteindelijk product anno 2006. Wat nog slechts een fractie is van hun product in 1998


:eek: :eek: :eek:

telenet probably the worst ISP in the world

Re: Tevreden Tele2 klant

Geplaatst: 07 jun 2006, 15:04
door AgentVortex
teki schreef:
Natuurlijk zijn er problemen met idiote helpdeskmedewerkers (dat is zo bij elke isp, helpdesker zijn nu eenmaal laag opgeleide mensen, die centra hebben een torenhoog personeelverval)


Wel lef hee kereltje om iedereen over de zelfde kam te scheren ...

Ik werk zelf al lang op een helpdesk voor een internationale ISP, vind ik wel triestig dat je zo denkt over helpdeskpersoneel, wat doe jij misschien, dat je zo een lage dunk heeft over deze sector ad hoc ?

Zou graag hebben dat je hier je statement even fundamenteel wilt motiveren 8) Ook al is het "off topic"

Geplaatst: 09 jun 2006, 20:27
door iNFERNiS
Ben ook nog steeds content. Gisteren voor de eerste keer downtime gehad (dns2 volgens modemtest). Maar niet echt een ramp.

Snelheid is nog altijd wat het was, lijkt zelfs te beteren. Haal bijna zo goed als altijd 400kb/s op downloads.

Telefonie werkt goed, niet perfect, maar geen klachten over. Lijkt mij eerder kinderziektes waar de technologie wat last van heeft.

Buiten die router perikelen en lange installatie wachtijd heb ik eigenlijk niks aan te merken. Limietloos internet in België is een luxe. :)

Geplaatst: 10 jun 2006, 00:12
door KaiZas
Mij mag je ook bij de happy few tellen!

Ik was ook één van de eerste met telenet en in het begin kon de lol inderdaad niet op. Toch heb ik het een jaar of vijf bij ze vol gehouden. Toen ik echter te horen kreeg dat er een ongelimiteerde provider ten tonele was verschenen, was ik er als de kippen bij.

Anderhalf jaar heb ik enorm veel deugd gehad van m'n stabiele 120KB/S. En dit 24 uur op 24, 7 dagen op 7. Letterlijk. Nooit een waarschuwing gekregen, en slechts één week een wisselvallig ADSL signaal. Iets wat waarschijnlijk meer aan Belgacom te wijten was dan aan Versatel.

Toegegeven, het heeft ze zowat een half jaar gekost me te upgraden naar Tele2-all-in, maar ik kan je verzekeren, het was het wachten waard. 's Nachts een vette 420KB/s, overdag blijft het steken tussen de 200 en de 300. Maar, ten alle tijdens dubbel zo snel als voordien.

Waar mijn que voordien altijd prop vol stond, val ik nu zelfs met momenten gewoon stil wegens gebrek aan stuff da'k wil hebben. Zalig gewoon. HD content voor m'n 720p projector? Jottem! Een 1080i documentaire van 20GB? Geen probleem. (Exploring Space, onlangs gepost. Best wel de moeite.) Laat de belgische televisiewerled maar achterna hinken. Ik krijg m'n fix wel uit de states. Galactica. 24. Prison Break. My Name is Earl. Huff. Stargate SG-1. Atlantis. Sopranos. Deadwood. Allemaal lekker in HD te volgen via Usenet.

Aanvankelijk was ik niet zo tevreden over het feit dat ik geen volledige controle had over m'n speedtouch 706. Na wat prutsen is dit wel gelukt, maar ik ben ondertussen al weer terug naar de tele2 bios van het toestel. Wat blijkt? De extra instellingen zijn het niet waard, ik heb in principe alle controle die ik moet hebben.

Mij hoor je niet klagen, hoor. Ik hoop dat het zo kan blijven. Wel jammer voor alle mensen die het niet gehaald hebben zich in te schrijven voor januari jl. Menig collega en kennis die groen uitslaat als ik mijn situatie toelicht. 8)

Re: Tevreden Tele2 klant

Geplaatst: 10 jun 2006, 10:39
door svermassen
teki schreef:
Natuurlijk zijn er problemen met idiote helpdeskmedewerkers (dat is zo bij elke isp, helpdesker zijn nu eenmaal laag opgeleide mensen, die centra hebben een torenhoog personeelverval)


Ja, sorry. Ik ben die mening ook. Scarlet, idem dito. De ene zegt zus en de andere zo. Sorry, maar ik geef hem gelijk.
En we weten allemaal dat er ook goede helpdeskers zijn. Maar van de providers die ik reeds gehad heb is er maar 1 geweest en das die van surfADSL. Nu dat dit Scarlet is, same shit like the rest ...

Tevreden Tele2-klant

Geplaatst: 10 jun 2006, 11:13
door antem
Ook ik ben al bij al een tevreden Tele2-klant. Ok er waren problemen om mij aan te sluiten ( ze hebben me 6 weken zonder internet gezet ) en meer recent waren er de problemen met EWEKA, maar daar tegenover staat een stabiele, snelle internetverbinding (zo'n 70 kB/s sneller dan Skynet), ongelimiteerd downloaden voor €5 en een telefoon die ook prima werkt.

Re: Tevreden Tele2 klant

Geplaatst: 12 jun 2006, 08:42
door Robbie S
svermassen schreef:
teki schreef:
Natuurlijk zijn er problemen met idiote helpdeskmedewerkers (dat is zo bij elke isp, helpdesker zijn nu eenmaal laag opgeleide mensen, die centra hebben een torenhoog personeelverval)


Ja, sorry. Ik ben die mening ook. Scarlet, idem dito. De ene zegt zus en de andere zo. Sorry, maar ik geef hem gelijk.
En we weten allemaal dat er ook goede helpdeskers zijn. Maar van de providers die ik reeds gehad heb is er maar 1 geweest en das die van surfADSL. Nu dat dit Scarlet is, same shit like the rest ...

En maar de mensen van de helpdesk als boeman blijven aanzien voor hun problemen... Moest je wat verder denken zou ook wel tot de conclusie komen dat de problemen grotendeels niet bij de helpdeskmedewerkers liggen, maar wel hogerop in het bedrijf! Die mensen helpen de klanten zoveel mogelijk met hun problemen maar het is nu eenmaal zo dat zij ook niet over ALLE informatie beschikken om een duidelijk antwoord/analyse te geven. Daarvoor zijn er namelijk andere diensten binnen het bedrijf die hiervoor instaan.
Ik zou je anders de raad geven (net als aan onze vriend teki) om slechts 1 maand te werken als helpdeskmedewerker. Ik ben er van overtuigd dat je dan wat meer begrip zult hebben voor deze mensen!