Pagina 1 van 1

Scarlet en Eweka ?? problemen ??? zijn er nog mensen ???

Geplaatst: 30 mei 2006, 22:54
door GeertG
hoi allemaal ,

Ik ben nu al meer dan een jaar gebruiker van de newsservers van eweka .
Heb hier nog nooit echt problemen mee gehad behalve toen ik bij Telenet aangesloten was :-( .

Op mijn vorige adres was ik aangesloten via ADSL van SKYNET/Belgacom alles werkte perfect.
Nu op mijn nieuw adres wilde ik kosten besparen en dacht ik eerst Telenet te nemen . De klantendienst beloofde me dat ze niks blokeren en alles zou werken als toen ik aangesloten was bij belgacom ADSL . Niet waar dus , een dag later had ik Telenet afgezegd.

Nu belde ik naar scarlet om dat de scarlet one formule me wat leek. daar zijde ze juist hetzelfde.Dus nemen we Scarlet One.
Maar nu na 3 maanden krijg ik ineens geen verbinding meer met EWEKA.
Hier op mijn PC is alles nog als het was . dwz IK BEN 100% zeker dat het niet aan mijn PC ligt of aan mijn router.
Ik kan nog alles doen : d/l ; u/l ; surfen ; FTP'n ; msn ; enz......
Ik kan zelfs nog verbinding krijgen met ander newsserver maar niet meer met EWEKA.
Ik kan nog alles bereiken via de commandos ping en tracert , MAAR als ik deze commandos gebruik op mijn EWEKA news server geraak ik niet verder dan :

1 <1 ms <1ms <1ms local gateway[xxx.xxx.xxx.xxx]
2 9 ms 9ms 8ms ip-xxx-xxx-xxx-xxx.dsl.scarlet.be [xxx.xxx.xxx.xxx]
3 gig0-1.vil-ar01.ias.scarlet.be [ 194.119.224.161 ] rapporten : De doelhost is niet bereikbaar.


Wil dit niet zeggen dat ik blijf hangen op een node van scarlet ?????? En wil dit dan ook niet zeggen dat ze de boel dicht gooien ??????

Is er nog iem die scarlet heeft die deze problemen heeft en de regio limburg ( ik woon in genk ) woont of nog beter iem die geen problemen heeft met eweka die bij scarlet is aangesloten.

plz need help.

Antwoord van scarlet is alles werkt we geven geen support op news servers , het probleem ligt bij u of bij de provider van de news server .
Ik heb zelf gevraagd aan de persoon aan de telefoon of hij ook die tracert eens wilde doen en hij had hetzelfde probleem als mij toen ik vroeg of er mss iets mis was met zijn PC zij hij neen hier is alles oke maar ik kan er niet naar pingen dus ligt het aan de provider van de news server waarop ik zij "is het mss niet normaal dat als je geen tracert kunt doen je dan ook geen ping kan doen" legde hij de hoorn neer

viola zo ver gaat dus de helpdesk van scarlet. allemaal eertse klas IT'rs
maar voor de rest werkt alles perfect :x :x

Geplaatst: 31 mei 2006, 00:09
door gr4vity
Het zou mij eigenlijk niets verwonderen moest scarlet dit nu ook al blokkeren. Vind het niet eerlijk.

Maar ze zouden niet de eerste provider zijn in Belgiƫ die eweka blokkeerd... Misschien moet je eens contact opnemen met eweka zelf. Ik denk dat zij hier het duidelijkste antwoord op kunnen geven...

Greetz Wouter

Geplaatst: 31 mei 2006, 00:57
door GeertG
Ik heb ook gebeld met EWEKA en zij zeggen dat ze tot nu toe nooit problemen hadden met scarlet.
ze zeggen dat alleen Telenet , Tele2 , Mobistar en Tiscali de providers zijn die eweka blokeren

Als scarlet mijn Eweka tegenhoud dan kan ik mijn kontrakt stop zeggen want zij komen hun kontrakt niet na !!!
Zij zeggen nl. dat ze niks tegenhouden.

Geplaatst: 31 mei 2006, 07:22
door svermassen
Ik zit bij usenet.

Hoe lang zou dat nog duren ...

Geplaatst: 31 mei 2006, 11:33
door Block
Ik heb inderdaad net hetzelfde, ik geraak niet ingelogd op hun servers. Ik heb nochtans 30 dagen credit. (scarlet one + eweka)

Ik zit/zat op newsreader24

Hebben die op eweka geen testfile staan op hun site?

Geplaatst: 31 mei 2006, 17:39
door Block
Nu werkt het terug, bleek eerder aan de kant van eweka te liggen.

Dus toch weer uit de lucht.

Geplaatst: 09 jun 2006, 22:15
door hanniballetje
Heb ik net weer een nieuwe maand afgesloten, omdat op het forum werd gezegd dat alles het weer deed..........HELAAS!!!

het werkt weer niet!

Geplaatst: 11 jun 2006, 00:00
door Block
Werkt hier nochtans wel. Al moet ik wel toegeven dat eweka zelf al veel van haar pluimen aan het verliezen is, misschien slachtoffer van hun eigen succes aan het worden.

Geplaatst: 11 jun 2006, 00:04
door Block
Werkt hier nochtans wel. Al moet ik wel toegeven dat eweka zelf al veel van haar pluimen aan het verliezen is.

Geplaatst: 14 jun 2006, 20:21
door Fluppeke
Ik weet niet of dit voor de ombudsman een deftige reden is om uw contract op te zeggen.
Indien scarlet idd blokkeert, gaan zij inroepen dat het om illegaal downloaden tegen te gaan is.
En dat staat wel in het contract.

Geplaatst: 15 jun 2006, 01:21
door ano
even ano,

Ik werk namelijk op die helpdesk.

Op dit moment blokkeert scarlet Niet de newsserver van eweka , dus zoals eerder vermeld , eventuele problemen los je best op met eweka zelf.

Het is trouwens volkomen normaal dat wij geen support gaan leveren op newsservers, indien dit wel zo zou zijn hoefde niemand meer binnen te bellen voor andere probs.

Je kan en mag hem dus gebruiken, maar het is wel je eigen probleem indien het niet werkt.

Zojuist eweke en tele2 aan de lijn gehad!

Geplaatst: 15 jun 2006, 12:56
door hanniballetje
Volgens eweka is het probleem nog steeds en zij zeggen dat het aan de bandbreedte ligt van Tele2.

Vervolgens Tele2 gebeld en zij wisten van het probleem af, maar dachten dat het inmiddels was opgelost????!!

Er is nu een ticket aangemaakt om toch weer het probleem te onderzoeken. Gisteren heb ik toevallig wel zo'n 10 minuten verbinding gehad........maar dat is ook de enige periode geweest van de afgelopen week!

gr.
Richard