Pagina 1 van 1

Belgacom medewerkster wordt kwaad aan de telefoon

Geplaatst: 08 mei 2006, 15:14
door ketter
Vandaag voor mijn buurman contact opgenomen bij belgacom omdat hij eerst bij easynet was en ONGEVRAAGD overgezet is naar skynet.
Hij wou zo wie zo al overstappen naar dommel omdat het 1 goedkoper is en 2 ze downloaden toch nooit wat.
Nu bel ik dus even voor hem naar Belgacom en in eerste instantie een vriendelijke dame aan de lijn met de klasieke vraag van .
Waarmee kan ik u mee helpen meneer.Ik het hele geval uitgelegd dat hij geen intresse heeft in skynet enz en toen werd ze al lastig omdat het volgens haar een verbetering was want nu kon hij gratis muziek enz bij hun downloaden en games enz.
Ik zeg madam dat moet ik allemaal niet weten ik wil alleen nog weten of hij nu zo wie zo weer een jaar vast zit aan skynet en eerst wou ze me doen geloven van wel 8) maar toen zij ik .Madam easynet heeft toch zelf het contract verbroken en hij heeft toch niks getekend bij skynet laat staan ingelogd :-D en toen kreeg ik als antwoord , meneer ga naar de belgacom winkel en ga daar het contract opzeggen en de hoorn werd neergesmeten :roll: :roll:
Ik heb reeds nieuw contractje aangevraagd bij Dommel en ik wil nu wel is zien hoe lang belgacom weer dwars gaat proberen te liggen omdat het WEER een klant verliest.

Geplaatst: 08 mei 2006, 16:36
door Phuncz
Ach ja, je bent niet de eerste, niet de laatste.

Verder vind ik dergelijke berichten altijd wel grappig: je vind jezelf meestal wel niet grof en wel correct, echter heeft de persoon aan de andere kant van de lijn meestal wel een ander verhaal.

Dit kan bij de zovele "helpdesk hell" topics...

Geplaatst: 08 mei 2006, 16:50
door deej
Zoals Phuncz zegt, misschien was je ondertoon merkbaar en vond ze dat je met haar voeten aan het spelen was ;-).

Geplaatst: 08 mei 2006, 17:18
door Vieten
Dit vind ik eigenlijk nog meevallen, als je dag in dag uit moet 'vriendelijk zijn' ongeacht je eigen humeur en ze zeggen dan dat ze dat allemaal niet moeten weten kan je al niet veel anders meer dan het nodige zeggen en neerleggen.

Veel erger vind ik soms (zoals ik laatst zelf heb mogen ondervinden bij tele2) de onzin die ze je daar proberen wijs te maken bij problemen, zodat je als je er weinig van kent nog gaat geloven dat de fout bij jezelf ligt.

Geplaatst: 08 mei 2006, 20:29
door jack the ripper
BGC zijn verdomde luiaards imo, 3 weken of langer geleden zondek ne mail dat de activatie van hun gratis te downloaden games niet werkt. opt moment dadde die licentie moet ingeven krijgde ne php foutmelding. had dit dus voor met football generation waardoor ik da spel nie op mn huidige, nieuwe pc kan spelen. met andere games hebbek et ook maar:

1) ze doen nie eens de moeite mn mail te beantwoorden, zelf geen reactie in de aard van we werken eraan ofzo

2) de foutmelding blijft er maar komen, waarom maken ze dan in godsnaam ne contact pagina, ze antwoorden toch niet.

is den 1ste keer al niet meer. had enkele maanden terug ne vraag ivm mn abo, nu, na 1 week nog geen mailtje terug, de 8ste dag opees telefoon na mn pa dat in orde komt (woon nog thuis aangezienek nog geen 18 ben e;)) ik zit daar ne week op ne mail te wachten, bellen ze doodleuk naar mn pa die uit de lucht komt vallen... een mailke met de boodschap dat ze zouden opbellen of contact opnemen ofzo kon er blijkbaar niet vanaf. helpdesk is toch zo'n vermoeiend beroep man :roll:

hiermee willek dus aantonen da haar argument van gratis games dikke zever is, theeft ne paar maand gemarcheerd, tis al. net zoals hun vroegere skynet music club met gratis credits voor klanten, helft van de keren liep het boeltje vast tijdens het duwen op het knopje 'koop nu', maar ge waart wel uw credits kwijt

Geplaatst: 08 mei 2006, 22:37
door Lion
Misschien moeten jullie ook eens leren op een beleefde manier jullie problemen aan de mensen van Belgacom aan te brengen
Helpdesk medewerkers nemen enkel telefoon op en dienen als tussenpersoon
Ze kunnen niet alles oplossen en moeten soms doorgeven naar andere personen
Ze moeten gans de dag het gezaag van iedereen aanhoren en verwerken
Misschien moeten sommigen onder jullie eens 8 uur hun taak overnemen en dan zullen hopelijk jullie begrijpen dat af en toe eens iets mis kan lopen en ze de telefoon dicht gooien
Het zijn ook maar mensen die daar werken om hun geld te verdienen
Persoonlijk heb ik nog maar weinig problemen gehad met een helpdesk behoudens die van A2Fit

Geplaatst: 08 mei 2006, 23:16
door Phuncz
De nagel op de kop. De meeste mensen vergeten dat aan de andere kant van de lijn niet verkopers zitten maar mensen die u proberen te helpen. Als ge niet geholpen wil worden, dan legt elk normaal mens af. Ze worden ook niet betaald om anderen hun frustraties te dragen.

Geplaatst: 08 mei 2006, 23:31
door ketter
Lion schreef:Misschien moeten jullie ook eens leren op een beleefde manier jullie problemen aan de mensen van Belgacom aan te brengen
Helpdesk medewerkers nemen enkel telefoon op en dienen als tussenpersoon
Ze kunnen niet alles oplossen en moeten soms doorgeven naar andere personen
Ze moeten gans de dag het gezaag van iedereen aanhoren en verwerken
Misschien moeten sommigen onder jullie eens 8 uur hun taak overnemen en dan zullen hopelijk jullie begrijpen dat af en toe eens iets mis kan lopen en ze de telefoon dicht gooien
Het zijn ook maar mensen die daar werken om hun geld te verdienen
Persoonlijk heb ik nog maar weinig problemen gehad met een helpdesk behoudens die van A2Fit
Hoe kan jij en Phuncz nu weten of ik onvriendelijk geweest ben ???
Ik ben wel degelijk heel vriendelijk geweest tegen die onvriendelijk dame maar mijn gedacht is dat ze teveel onbekwaam personeel hebben bij belgacom want stel dat ik toch onvriendelijk was geweest dan GOOI je nog niet zomaar de hoorn af terwijl ik nog aan het praten ben.
Want de klant is nog steeds koning .
Ze zijn gewoon gefrusteerd dat er de laatste tijd meer en meer klanten afhaken bij belgacom.

Geplaatst: 08 mei 2006, 23:39
door Lion
Ketter als jij der zo over denkt stel dan eens uw kanditaat voor vakantiejob als helpdesk medewerker
Vergeet ook nie dat heel wat helpdesks uitgegeven wordt aan externe firma's

Geplaatst: 09 mei 2006, 00:21
door ketter
Lion schreef:Ketter als jij der zo over denkt stel dan eens uw kanditaat voor vakantiejob als helpdesk medewerker
Vergeet ook nie dat heel wat helpdesks uitgegeven wordt aan externe firma's
Lion grapjas

Hahahah vakantiejob 8)

Je kon gemakkelijk denk ik mijn zoon zijn dus stel jij je maar kanditaat voor een vakantiejob daar.
Ik ben altijd vriendelijk als ik een helpdesk bel omdat ik goedgenoeg weet dat ze wel 100den telefoontjes per dag krijgen van klagende klanten .
Maar als ik gewoon vriendelijk een uitleg wil vragen en als ze dan horen dat het is voor een opzegging van internet waarom worden ze dan arogant en gooien ze de hoorn gewoon af ????

Geplaatst: 09 mei 2006, 00:30
door Phuncz
Dan ben je wijs genoeg om te weten dat veronderstellingen het sociale probleem zijn van onze maatschappij. En dat wij hier geen oplossingen voor je hebben, noch advies of iets dergelijks. Dus de vraag is dan: dient dit topic nu om te melden dat je een slechte ervaring had met iemand van het helpdeskpersoneel ? Join the club !

Verder vind ik het behoorlijk hypocriet dat je andere gebruikers van dit forum kleineert door uit de hoogte te doen over je hogere leeftijd. Kinderachtig is een term die me dan te binnen schiet. Fora dienen tevens ook niet om frustraties te uiten.

Geplaatst: 09 mei 2006, 01:06
door rtl
één ding is zeker; moesten ze zoiets bij mij doen was ik direct weg, tot telefoonaansluiting toe
kassiersters bijvoorbeeld moeten ook heel wat slikken van klanten maar als ze zo reageren mogen ze onmiddellijk opstappen

Geplaatst: 09 mei 2006, 01:07
door selder
Kan hier een slotje op?

Geplaatst: 09 mei 2006, 01:11
door crapiecorn
Of kan teminste die dikke dt fout uit de titel ?

Geplaatst: 09 mei 2006, 08:31
door Lion
Haha Ketter

Denk dat ik wel voldoende ervaring he nu 34 jaar ervaring telecom en netwerken
Van jongeren kan men soms nog begrijpen dat ze inpulsief zijn maar een keer een bepaalde leeftijd hoort men te weten hoe het echt moet

Voor mij mag hier gerust een slot op want blijkbaar is voor sommigen dit forum alleen maar om hun eigen fustraties of tegenslagen hier te komen uitspuwen
Sommigen geven den indruk dat telkenmale ze met ehelpdesk contact nemen die personen onvriendelijk zijn of onbekwaam

Ik reageer ik nu verder nie meer op want wordt echt belachelijk

Geplaatst: 09 mei 2006, 12:17
door grox
dat belgacom haar helpdesk outsourced naar india/china zodat er wel bekwame personen achter de telefoon zijn en de noobs echt werk gaan zoeken :idea:

Geplaatst: 09 mei 2006, 12:39
door ubremoved_983
grox schreef:dat belgacom haar helpdesk outsourced naar india/china zodat er wel bekwame personen achter de telefoon zijn en de noobs echt werk gaan zoeken :idea:
roflol ... en dan ist van de helpdesk is niet int nederlands! altijd wat !

Geplaatst: 09 mei 2006, 12:47
door Phuncz
Ik hoop dat ISP heldeskers eens een week staken, dan ben ik benieuwd naar de reacties. Eens zien of men dan nog van die egoistische uitspraken maakt...

Geplaatst: 09 mei 2006, 12:59
door meon
Allé, allé, braaf zijn mannekes ...
Nog efkes en d'er gaat idd een slotje op.

Geplaatst: 09 mei 2006, 13:15
door ubremoved_983
Pretbederver ;)

Geplaatst: 09 mei 2006, 13:20
door spacekiek
ditCh schreef:
grox schreef:dat belgacom haar helpdesk outsourced naar india/china zodat er wel bekwame personen achter de telefoon zijn en de noobs echt werk gaan zoeken :idea:
roflol ... en dan ist van de helpdesk is niet int nederlands! altijd wat !
The Quick-e-helpdesk :lol:

Geplaatst: 09 mei 2006, 17:17
door crapiecorn
ditCh schreef:
grox schreef:dat belgacom haar helpdesk outsourced naar india/china zodat er wel bekwame personen achter de telefoon zijn en de noobs echt werk gaan zoeken :idea:
roflol ... en dan ist van de helpdesk is niet int nederlands! altijd wat !
Ik dacht dat dit was omdat ze in India aanleg hebben voor snel een taal bij te leren of zit ik fout ? had zo iets vernomen.

Geplaatst: 09 mei 2006, 17:24
door ubremoved_983
crapiecorn schreef:
ditCh schreef:
grox schreef:dat belgacom haar helpdesk outsourced naar india/china zodat er wel bekwame personen achter de telefoon zijn en de noobs echt werk gaan zoeken :idea:
roflol ... en dan ist van de helpdesk is niet int nederlands! altijd wat !
Ik dacht dat dit was omdat ze in India aanleg hebben voor snel een taal bij te leren of zit ik fout ? had zo iets vernomen.
ROFLOL ;)

Omdat het daar goedkoper is ja :)

Bv. het bedrijf waar ik helpdesk doe outsourced een deel van de franse calls naar een dochterbedrijf in Egypte ;)

Geplaatst: 09 mei 2006, 17:25
door deej
ditCh schreef:Bv. het bedrijf waar ik helpdesk doe outsourced een deel van de franse calls naar een dochterbedrijf in Egypte ;)
Daar blazen ze uw problemen pas echt op!

Geplaatst: 09 mei 2006, 18:05
door Blue-Sky
Deej_1977 schreef:
ditCh schreef:Bv. het bedrijf waar ik helpdesk doe outsourced een deel van de franse calls naar een dochterbedrijf in Egypte ;)
Daar blazen ze uw problemen pas echt op!
Weeral Off/topic...Maar, was er ook iets dergelijks met outsourced naar Madagascar? je moet het maar durven.
Terwijl hier in België hun eigen informatici niet aan de bak kunnen, of het was te duur hier!
Wie weet daar meer over?

Geplaatst: 09 mei 2006, 18:40
door Phuncz
Tja volgens hun redenering kan iedereen een map doorlezen en stapkes volgen. Waarom dan 1200-1300€ betalen aan iemand als het voor 500€ ook kan he :)

Geplaatst: 10 mei 2006, 10:42
door rottweily
In Bulgarije kunnen ze naar het schijnt heel snel Nederlands leren.

Geplaatst: 10 mei 2006, 11:56
door The_Borg
Persoonlijk heb ik nog maar weinig problemen gehad met een helpdesk behoudens die van A2Fit
Ik ben altijd al heel tevreden geweest van de helpdesks van Belgacom & Edpnet. Altijd vriendelijk, goeie inschatting van de situatie en altijd een snelle oplossing. Maar A2F ... dat waren ronduit boeren en oplichters.

Geplaatst: 12 mei 2006, 11:22
door Styx
The_Borg schreef:
Persoonlijk heb ik nog maar weinig problemen gehad met een helpdesk behoudens die van A2Fit
Ik ben altijd al heel tevreden geweest van de helpdesks van Belgacom & Edpnet. Altijd vriendelijk, goeie inschatting van de situatie en altijd een snelle oplossing. Maar A2F ... dat waren ronduit boeren en oplichters.
Inderdaad, zelfde ervaring hier. Belgacom is soms wat aan de trage kant, maar het geraakt altijd opgelost (niet dat ik veel problemen heb, maar overlaatst toch een kleine 3 maanden tegen het probleem gevonden was). In de tijd met A2F heb ik uren aan de lijn gehangen zonder er ook maar iets opgelost werd!
Ik heb zelf nog helpdesk gedaan, je kan je niet voorstellen welke mensen je soms aan de lijn krijgt (ik zeg wel soms). Ik heb zeker respect voor de mensen die dag in dag uit helpdesk moeten doen (want ik zou het niet meer willen doen)!

Hmm

Geplaatst: 30 mei 2006, 14:49
door Goendi
Ben er zeker van dat die medewerkster niet zo op 123 de telefoon heeft dichtgegooid. Aan het abonnement veranderd overigens niets me dunkt, Easynet geeft haar klanten aan Belgacom omdat ze er zich niet meer mee wou bezighouden. Al eens bedacht dat je dan best daar gaat klagen als je er niet mee akkoord bent dat je plots elders zit? Die medewerkster zal U hebben willen duidelijk maken dat er ook voordelen aan verbonden zijn. Als U deze niet ziet, en enkel belt om te klagen, dan past dit denk ik niet in haar functieomschrijving van 'helpdeskmedewerker'. Die zijn er om U te helpen, niet om zich de huid te laten volschelden toch? Overigens zal ze weinig hebben kunnen doen... Het ging niet om uw abonnement, maar om dat van iemand anders. Ik laat mijn moeder ook niet her en der bellen voor mijn problemen.