Pagina 1 van 3

Easynet 'verkoopt' residentiële klanten aan Belgacom

Geplaatst: 02 mei 2006, 19:11
door khsw
Een kameraad die al jarenlang bij Easynet zat, heeft toevallig op een forum gelezen dat de residentiële klanten worden getransfereerd naar Belgacom. Bij contact met de Belgacom helpdesk blijkt dat ze al volop bezig zijn aan de omzetting van de abo's. Hij heeft echter absoluut geen interesse in de préhistorische voorwaarden van Belgacom en hoopt dat hij alsnog kan overschakelen naar EDPnet of Dommel.

Communicatie is blijkbaar een struikelpunt bij veel providers...

http://groups.google.be/group/easynet.b ... fd2f693def

Geplaatst: 03 mei 2006, 10:26
door Phuncz
Altijd "leuk", die ISP's die de klanten zoveel beloven en achteraf zo hard naaien...

Geplaatst: 03 mei 2006, 10:46
door X-2datop
Tja, het is eigenlijk wél zo dat deze communicatie al WEL gebeurd is, maar enkel naar de Easynet partners/resellers. De thuisklanten zelf kunnen NIET klagen in principe, want er veranderd niets aan de contract voorwaarden. Easynet heeft volgens contract ook een 10Gb limiet, maar heeft deze nooit gehanteerd, voor de rest was alles eigenlijk reeds BGC Turboline.

Er is trouwens aan de partners ook gevraagd om dit nog niet naar de buitenwereld te brengen aangezien alles nog niet 100% rond was, maar ja ... :)

En nog ... het was algemeen geweten dat Easynet al LANG geen residentiële klanten meer aannam en deze stap is dus ook niet echt verwonderlijk eerlijk gezegd.

Grtz,
X

Geplaatst: 03 mei 2006, 16:35
door NickG
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=56234&mxp=109

userbase.be wordt genoemd op zdnet trouwens :-)

Geplaatst: 04 mei 2006, 09:12
door hollebollegijs
dit klopt.
we hebben daarnet een officiële mededeling gekregen hieromtrent.

Voor de klanten die per maand betalen, krijgen ze een welkomstgeschenk, dit is dat gedurende de eerste 3 maanden je slechts 9,90 euro betaald.

alle voormalige easynet klanten zullen een brief van BGC ontvangen met de nodige configuratiegegevens.

Geplaatst: 04 mei 2006, 09:40
door khsw
En ben je verplicht om bij Belgacom te blijven, of kan je overstappen naar een provider naar keuze?

Geplaatst: 04 mei 2006, 09:46
door achaos
hollebollegijs schreef:dit klopt.
we hebben daarnet een officiële mededeling gekregen hieromtrent.

Voor de klanten die per maand betalen, krijgen ze een welkomstgeschenk, dit is dat gedurende de eerste 3 maanden je slechts 9,90 euro betaald.

alle voormalige easynet klanten zullen een brief van BGC ontvangen met de nodige configuratiegegevens.

Wat voor de mensen die liever een andere provider hebben als Belgacom?
Is het nodig een aangetekende brief te versturen? Of is het voldoende een andere provider te contacteren die het contract over neemt?

Geplaatst: 04 mei 2006, 09:49
door hollebollegijs
gewoon de brief afwachten.

je bent natuurlijk niet verplicht om bij belgacom te blijven.

Geplaatst: 04 mei 2006, 10:23
door darkie
hollebollegijs schreef:gewoon de brief afwachten.

je bent natuurlijk niet verplicht om bij belgacom te blijven.


En is het mogelijk om meteen op te zeggen zonder een verplichte 1, 3, ... maanden durende opzeggingstermijn?

Geplaatst: 04 mei 2006, 10:31
door achaos
Dus nu even concreet!
Ik ben nu Easynetklant, vermits zij de residentiële klanten verkocht hebben aan Skynet wil ik naar Dommel.

Hoe kan ik best over stappen zonder een tijd zonder internet te zitten?
Ik draai een server op mijn ADSL-lijn en wil geen downtime!

Ik wacht op de brief van Skynet en bel dan naar Dommel om mijn abo over te nemen?
Nogmaals ik wil geen downtime en geen zotte kosten!

Als ik volgende thread lees http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9637&postdays=0&postorder=asc&start=0
krijg ik een beetje schrik van het bedrijf belgacom.

Met vriendelijke groet
achaos

Geplaatst: 04 mei 2006, 10:43
door Blue-Sky
De laatste melding daarover kan je hier lezen.

Geplaatst: 04 mei 2006, 11:15
door darkie
Ik word hier niet blij van :(

Ik hoop dat die brief die ze rondsturen ook vermeld hoe zo snel mogelijk het abo stop te kunnen zetten, want hier wordt nooit een antwoord op gegeven. Enkel dat we 3 maanden "goedkoper" kunnen surfen, alleen jammer dat ik voor x aantal euro volume blokken zal moeten gaan bijkopen...

Geplaatst: 04 mei 2006, 12:22
door vulture
Korting??

Op de brief van Belgacom staat mooi 40,95 euro/maand!

Afgezien daarvan is het een éénzijdige opzegging van Easynet zonder enige waarschuwing. Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij de ombudsman voor telecommunicatie en ik raad andere easynetklanten aan dat eveneens te doen.

Easynet zou ons binnen een redelijke termijn op de hoogte moeten brengen en ons de tijd en keuze geven om een andere provider te zoeken. Nu krijgen we ongevraagd Belgacom door de strot geramd, met alle nare gevolgen van dien. Wat als ik nu geen skynet wil? Dan loop ik het risico een paar weken zonder internet te zitten.

Er staat bovendien niet meer info in de brief van Belgacom. Er worden gewoonweg logingegevens in vermeld en that's it. Geen bericht ivm overschakeling of andere info whatsoever.

Geplaatst: 04 mei 2006, 12:26
door darkie
En waarschijnlijk gaat het nog zo zijn ook dat als je 1 keer met die belgacom gegevens inlogd, je het nieuwe contract aanvaard en vasthangt voor een jaar ofzo

Ik wist wel langer dat easynet haar resi klante kwijt wou, maar dat ze ons zo zouden naaien ...

Geplaatst: 04 mei 2006, 12:34
door magic007
Ik heb tot nu toe geen brief ontvangen maar ben zelf al veranderd van provider. Ik moet de rommel van skynet niet. Ook zou er in het contract staan dat je 14 dagen tijd hebt om af te zien van hun contract wat wettelijk ook verplicht is .

Ik heb ook een mail gestuurd naar de ombudsdienst voor telecom + een mail naar consumentenzaken van Freya.

Geplaatst: 04 mei 2006, 13:39
door darkie
magic007 schreef:.... Ook zou er in het contract staan dat je 14 dagen tijd hebt om af te zien van hun contract wat wettelijk ook verplicht is...


We hebben dan toch nog de kans het te annuleren, is toch al een lichtpuntje. Moet dit ook per aangetekend schrijven gebeuren of gewoon naar het 0800 nr bellen?

Geplaatst: 04 mei 2006, 13:53
door khsw
darkie schreef:
magic007 schreef:.... Ook zou er in het contract staan dat je 14 dagen tijd hebt om af te zien van hun contract wat wettelijk ook verplicht is...


We hebben dan toch nog de kans het te annuleren, is toch al een lichtpuntje. Moet dit ook per aangetekend schrijven gebeuren of gewoon naar het 0800 nr bellen?


Als je echt zeker wil zijn, dan doe je dit aangetekend (is altijd handig mocht er later toch discussie zijn). Voor die 4,82 euro zou ik het risico niet lopen... Evetueel kan je ook opteren om dit per fax te doen.

Geplaatst: 04 mei 2006, 14:29
door magic007
darkie schreef:
magic007 schreef:.... Ook zou er in het contract staan dat je 14 dagen tijd hebt om af te zien van hun contract wat wettelijk ook verplicht is...


We hebben dan toch nog de kans het te annuleren, is toch al een lichtpuntje. Moet dit ook per aangetekend schrijven gebeuren of gewoon naar het 0800 nr bellen?


Ik zeg wel zou Darkie. Ik weet ook niet of het erin staat. Maar volgens iemand van de newsgroup wel. Ik denk dat je zoiets best aangetekend doet met bericht van ontvangst.

Geplaatst: 04 mei 2006, 14:34
door darkie
magic007 schreef:Ik zeg wel zou Darkie. Ik weet ook niet of het erin staat. Maar volgens iemand van de newsgroup wel. Ik denk dat je zoiets best aangetekend doet met bericht van ontvangst.


Het wordt ook op dit forum gezegd door iemand die de brief al gekregen heeft: http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=27990

Geplaatst: 04 mei 2006, 14:42
door magic007
ok :-D

Geplaatst: 04 mei 2006, 15:12
door darkie
Ik wacht nog even op tot ik straks die brief zelf gelezen heb, wil niet het risico lopen dubbele abos te moeten betalen. En als ik dat gedaan heb, edpnet here I come :)

En ondertussen blijf ik connecten op het easynet netwerk, dat van skynet laat ik links liggen zodat ze me geen extra kosten kunnen aansmeren.

Geplaatst: 04 mei 2006, 15:28
door Blue-Sky
magic007 schreef:In de brief van skynet staat ook niets vermeld van het forwarden zoals easynet zou hebben beloofd. Als easynet dat enkel gaat doen naar mensen die zijn overgestapt naar skynet dan is dat concurentievervalsing denk ik.
Easynet wou dat van de hand doen. (verkopen dus)
In verschillende reply's doet men nu alsof Belgacom iets verkeerd doet, wat niet het geval is naar mijn mening.
Kies gewoon een provider die het best past in uw concept.
zie ook
hollebollegijs schreef: van Do Mei 04, 2006 9:49 am
je bent natuurlijk niet verplicht om bij belgacom te blijven.

Geplaatst: 04 mei 2006, 15:43
door hollebollegijs
die korting is enkel voor de klanten die per maand betalen. heb je een jaarcontract, tja dan kpm je niet in aanmerking

en als je wil, kan je zo opstappen.

Geplaatst: 04 mei 2006, 15:49
door qless
Das mooi @#$@$^#$%@@#$@@.

Dat wordt wennen aan een limiet...snif....en geen Skynet, zal wel naar edpnet gaan.

Geplaatst: 04 mei 2006, 16:54
door darkie
Schijnbaar krijgt niet iedereen vandaag de belgacom brief :(
Niets ontvangen hier ... maarja, ik heb ook pas gisteren mijn factuur van easynet ontvangen dat verzonden zou zijn 26 april.

Hoe kan ik nu een abo opzeggen als ik niet eens een klantnr heb :(
Morgen maar eens naar de belga helldesk bellen

Geplaatst: 04 mei 2006, 17:59
door vulture
die korting is enkel voor de klanten die per maand betalen. heb je een jaarcontract, tja dan kpm je niet in aanmerking


Mooi! Zeer mooi! ik heb reeds betaald tot eind september. Das dus 93EURO die in de zak van easynet verdwijnt.

Afgezien daarvan moeten ze dezelfde service garanderen als ze het contract verkopen. Als skynet poort 25 idd blokkeert is dit niet zo en dat kleine detail betekent dat easynet zijn contract niet nakomt. Maw, easynet pleegt contractbreuk en alle easynet klanten kunnen dus zonder meer hun contract opzeggen met terugvordering van reeds betaald geld. Wat nog belangrijker is , is dat als gevolg daarvan het contract met BGC onbestaande is.

Geplaatst: 04 mei 2006, 18:14
door saiko
op de support van easynet meldt men dat je ivm adsl go of plus moet bellen naar 080022800
een nummer van belgacom brussel

voor uitleg ivm de overstap naar skynet zegt men daar dat je moet bellen naar 080091092

daar zegt men tegen mij, toen ik melde dat ik eigenlijk nog geen brief ontvangen heb, dat deze morgen verstuurd zou worden

men wist ook te vertellen dat de easynet logins nog 4 maanden zouden blijven werken

om te weten te komen of de facturen dan al aan skynet of nog aan easynet betaald moeten worden stuurt men je terug door naar 080022800 (zo blijven we bezig niet waar)
de facturen zouden al aan belgacom betaald moeten worden (dan vraag ik me af of de belgacom limieten oof al gehanteerd zullen worden?)

op de vraag of het mogelijk is om reeds over te stappen naar een andere provider zonder eerst bij skynet te passeren deden ze dan precies alsof er amper andere providers zouden bestaan die met het belgacom netwerk werken
1 of 2 nog zei ze, maar ze zou niet weten welke dat zouden zijn
volgens wat ze zei moest je dus eerst bij belgacom passeren vooraleer over te kunnen stappen naar een andere provider
maar of die info dan helemaal betrouwbaar is iets anders natuurlijk

wat ik me nu nog afvraag
als je het abo bij skynet weigert, kan je dan nog een tijdje van je easynet login gebruik maken tot de aansluiting bij een andere provider in orde is
dit heb ik op de belgacom helpdesk maar niet gevraagd, ze zouden toch beweren dat dat niet kon, waar of niet waar

nu ja, officieel weet ik nog van niets, moet nog een briefje krijgen, heb het allemaal hier maar moeten lezen (thanks for giving me the heads-up darkie)

Geplaatst: 05 mei 2006, 10:01
door magic007
vulture schreef:Korting??

Op de brief van Belgacom staat mooi 40,95 euro/maand!

Afgezien daarvan is het een éénzijdige opzegging van Easynet zonder enige waarschuwing. Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij de ombudsman voor telecommunicatie en ik raad andere easynetklanten aan dat eveneens te doen.

Easynet zou ons binnen een redelijke termijn op de hoogte moeten brengen en ons de tijd en keuze geven om een andere provider te zoeken. Nu krijgen we ongevraagd Belgacom door de strot geramd, met alle nare gevolgen van dien. Wat als ik nu geen skynet wil? Dan loop ik het risico een paar weken zonder internet te zitten.

Er staat bovendien niet meer info in de brief van Belgacom. Er worden gewoonweg logingegevens in vermeld en that's it. Geen bericht ivm overschakeling of andere info whatsoever.


Ik heb vandaag een brief gekregen van Easynet en Belgacom te samen. Hierin spreken ze wel degelijk van een overname. Ook zou ik de eerste 3 drie maanden 9.90 betalen en daarna 39.95. En ik zou ook voor 26 mei hun gegevens moeten gebruiken.

Wat ik mij afvraag zijn er nu 2 brieven in omloop ? Want dan kan het helemaal niet dat ze naar a die brief sturen en naar b een andere brief. Als iemand een andere brief heeft ontvangen kan die het dan even laten weten !

Van 14 dagen tijd om het op te zeggen is helemaal gaan spraken.

Geplaatst: 05 mei 2006, 10:49
door darkie
Het gaat van kwaad naar erger precies :(

Geplaatst: 05 mei 2006, 11:24
door NoFate
Ik ga er toch voor zorgen dat BGC geen rotte euro van mij krijgt zunne

Desnoods ga ik naar de bank ervoor.

Moet die bazaar nie hebben , ik ga voor dommel...

Dus zodra ik de brief heb , bel ik onmiddelijk naar dommel wat de snelste methode is om over te stappen.
Zij zulle ondertusse wel al bekend zijn met het easynet gebeuren.

Alleen stel ik mij nog de vraag over onze emails?

Blijven deze behouden? Of gaan deze na verloop van tijd ook stopgezet worden? Staat er iets ofwa technische uitleg in de brief? of alleen maar "Welkom bij belgacom..." ?

Thnx

Geplaatst: 05 mei 2006, 11:36
door saiko
heb ook het briefje van easynet en skynet ontvangen vandaag

bij mij is er inderdaad sprake van een abo aan 9.90/maand vanaf 1 mei
idd
er staat letterlijk dat belgacom vanaf 1 mei als provider optreedt voor bestaande easynet abonnees, hadden ze dan wel iets vroeger mogen laten weten vind ik

volgens de skynet support is het wel mogelijk om dadelijk over te stappen naar een andere provider
het nieuwe abo bij skynet wordt dus niet als een nieuw contract aanzien en je zit dus niet voor een jaar vast
maar je zal wel de begonnen maand reeds moeten betalen aan skynet

de skynet login gebruiken zou voor 26 mei moeten
maar de easynet.be email-adressen zouden nog 4 maanden blijven werken

Geplaatst: 05 mei 2006, 11:42
door darkie
Die maand betalen aan skynet, daar kan ik mee leven. Hebben ze iets gezegd over opzegtermijnen enzo? Of is het voldoende om aangetekend schrijven te sturen en dan is het in orde?

Geplaatst: 05 mei 2006, 11:45
door NoFate
saiko schreef:heb ook het briefje van easynet en skynet ontvangen vandaag


de skynet login gebruiken zou voor 26 mei moeten
maar de easynet.be email-adressen zouden nog 4 maanden blijven werken


dus maw , we moeten ervoor zorgen dat we voor het einde van de maand ergens anders zitte.

Omdat we nu toch al een maand aan skynet hebben betaald...

Maar ik vin het echt tegenvallen dat onze emailadressen niet meer blijven bestaan.
Dit gaat voor veel mensen een ramp zijn!!

Geplaatst: 05 mei 2006, 12:02
door darkie
Ik vermoed/hoop dat we nog een paar maanden onze mails kunnen binnenhalen via de easynet pop3 server (versturen dan natuurlijk via smtp nieuwe ISP).

Maarja ... ik dacht ook nooit dat ze ons zonder waarschuwing zouden buitengooien ...

Ik ben in ieder geval blij dat ik 3 jaar geleden een eigen domein geregistreerd heb voor mijn emails, dus voor mij valt het nog wel mee, moet wel mijn email adres bij dns.be veranderen. Wat natuurlijk een probleem is want ze nemen geen hotmail aan enzo en ik kan moelijk een email adres van dat domein gebruiken als contact adres :)

Geplaatst: 05 mei 2006, 13:14
door saiko
darkie schreef:Die maand betalen aan skynet, daar kan ik mee leven. Hebben ze iets gezegd over opzegtermijnen enzo? Of is het voldoende om aangetekend schrijven te sturen en dan is het in orde?


volgens die helpdesker is het voldoende dat ge gewoon naar ne andere provider stapt en die zouden dan alles regelen
maar kga me toch maar een briefke sturen

Geplaatst: 05 mei 2006, 14:06
door qless
Zo mijn aanvraag edpnet is ook de deur uit.

Geplaatst: 05 mei 2006, 15:27
door darkie
qless schreef:Zo mijn aanvraag edpnet is ook de deur uit.


heb je een brief naar BC gestuurd of niet?
Ik heb edpnet gemaild over hoe ik te werk moet gaan (ofdat zij al dan niet het contract met belgacom regelen), maar ik krijg steeds het antwoord dat ik dit zelf moet regelen...

Geplaatst: 05 mei 2006, 15:32
door magic007
waarom moet ik een maand betalen aan Belgacom ? Ik zit al op het netwerk van mijn nieuwe provider.

Je kan maar pas voor iets betalen als je officieel in kennis wordt gesteld volgens mij ... dus dat is vandaag .

Geplaatst: 05 mei 2006, 15:37
door darkie
Ok, net even zelf gebeld naar belgacom (080022800) en de vriendelijk mevrouw is het even gaan navragen hoe ik het moet opzeggen en wat zegt zij mij:
u moet naar easynet bellen om dit te laten gebeuren
ik> bent u zeker?
ja!


En op de newsgroup easynet.be.support lees ik dan weer:
De brief nu gekregen. Staat niks in over opzeggen. Gebeld naar 0800/22800,
een vriendelijke meneer van Belgacom moest het even gaan opzoeken, maar je
kan - indien gewenst - het nieuwe abonnement (belgacom) opzeggen binnen de
maand. En dit kosteloos. Wel met aangetekend schrijven naar de hoofdzetel
(Koning Albert II-laan 27 - B-1030 Brussel).


/me word triest :(

UPDATE:
OMG, ik bel naar easynet, die willen mij natuurlijk niet helpen, dus ik bel terug naar belgacom, krijg een beleefde jongeman aan de lijn, ik leg het uit allemaal:
BC: ow, dat moet ik even navragen!
<muziekje>
BC: ok meneer, heb het nagevraagd, we gaan dat nu in orde brengen
ik: moet ik aangetekend schrijven sturen?
BC: neenee! ik ga het nu in ons systeem ingeven dat uw contract gestopt wordt, maar dit is wel pas vanaf 9 mei dat dit zal zijn.
ik: ben u zeker dat dat alles is?
BC: jaja! ik stuur het nu door en dinsdag wordt dit verwerkt, ik ga u ook nog per post een bevestiging sturen voor het opzeggen van uw contract


Nog ff kleine update :)
Nog even gebeld omdat ik mij afvroeg ofdat ze mijn adsl signaal ook gingen annuleren -> ja dus
Maar nogmaals gevraagd, het abonnement is volledig geannuleerd vanaf 9 mei voor mij en ik moet een andere provider contacteren die dan terug adsl signaal gaan aanvragen.

Ik ga toch maar voor de zekerheid aangetekend briefje naar belgacom versturen om zeker te zijn :)

Geplaatst: 05 mei 2006, 15:39
door Blue-Sky
magic007 schreef:waarom moet ik een maand betalen aan Belgacom ? Ik zit al op het netwerk van mijn nieuwe provider.

Je kan maar pas voor iets betalen als je officieel in kennis wordt gesteld volgens mij ... dus dat is vandaag .

Als ik in uw plaats was zou ik dit per aangetekend schrijven berichten:
a) Aan je nieuwe provider.

b) Aan Belgcom.

zie ook
hollebollegijs schreef: van Do Mei 04, 2006 9:49 am
je bent natuurlijk niet verplicht om bij belgacom te blijven.

En juiste reactie (zie blauwe tekst)
saiko schreef:volgens die helpdesker is het voldoende dat ge gewoon naar ne andere provider stapt en die zouden dan alles regelen
maar kga me toch maar een briefke sturen