Pagina 1 van 4

Snelheidsproblemen!?

Geplaatst: 01 mei 2006, 18:51
door johnny2020
Ik heb de laatste dagen nogal een traag downloadsnelheid.
Zijn er meer mensen met de zelfde probleem?

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 438 kbit/s or 55 kbyte/s
- Upload speed : 504 kbit/s or 63 kbyte/s
Mon May 1 2006 at 18:07:23 UTC+0200


Your result is 82.137 KiloByte per second

ben van de regio Turnhout.

Geplaatst: 01 mei 2006, 19:14
door Braindamage
Jep, vandaag ook serieuze snelheidsproblemen :

Userbase speedtest :
Your current download speed:
728kbit/s
or
91kbyte/s
Your current upload speed:
530kbit/s
or
66kbyte/s

speedtest.edpnet.be :
Your result is 239.611 KiloByte per second

Dat de laatste speedtest een hoger resultaat geeft is mss omdat het van de server van Edpnet zelf komt.
Er zijn nog capaciteitsproblemen in men centrale, maar deze snelheden zijn toch niet normaal. (vooral het resultaat van de userbase speedtest)

Ook wel raar is dat beide speedtests Edpnet niet herkennen als provider, zelfs niet de speedtest van Edpnet zelf, terwijl ze dit beide normaal wel doen.

Maar geen paniek, zal wel tijdelijk probleem zijn, ofwel is het gewoon omdat vandaag iedereen een dagje verlof heeft en door het mindere weer op het internet aan het surfen is :wink:

Geplaatst: 01 mei 2006, 19:21
door Avenger 2.0
Hier in Bilzen al een tijdje (sinds de aansluiting maand geleden) snelheidsproblemen. Haal ongeveer rond de 100 KB/s. Nja verder ben ik wel tevreden over edpnet. Internet mocht enkel wat sneller gaan. Volgens mij zijn er toch wel capaciteitsproblemen hier.

Geplaatst: 01 mei 2006, 19:24
door rtl
hier (zone 02) ook maar +- 160KB/s en dan nog heel instabiel
ik moet zeggen dat EDPnet verre van stabiel is tot nu toe, elke dag scheelt er wel iets

Geplaatst: 01 mei 2006, 19:35
door Braindamage
_rEuTeL_ schreef:hier (zone 02) ook maar +- 160KB/s en dan nog heel instabiel
ik moet zeggen dat EDPnet verre van stabiel is tot nu toe, elke dag scheelt er wel iets


Het netwerk is niet van Edpnet zelf hé, het loopt via scarlet en belgacom

Ookal is de snelheid momenteel laag, de lijn is niet onstabiel, ik heb een ADSL Bit Error Rate test gedaan, dit is het resultaat :

The ADSL BER test completed successfully.

Test time: 20 seconds
Total transferred bits: 111287808
Total error bits: 0
Error ratio: 0.00e+00

Voor degene die nu enkel vandaag een zoveel lagere downloadsnelheid hebben, denk ik dat we gewoon even geduld moeten hebben

Edit (19u40) : De speedtests geven Edpnet al terug weer als provider, nu de snelheid nog terugkrijgen :wink:

Geplaatst: 01 mei 2006, 19:38
door Phuncz
Toenstraks nog met een redelijke constante 500KB/sec geslurft hier in Noord-Limburg.

Geplaatst: 01 mei 2006, 19:59
door deej
Hier in Leuven gaat het er ook niet op vooruit. Ik haal van Belnet & Heanet zeer onregelmatige downloadsnelheden en niet meer dan 380kByte/s, waar ik normaal 625 kByte/s haal.

Wie weet waar het allemaal aan kan liggen, maar ik gok op een bijna gesatureerde backbone.

Misschien kan EDPNet staff hier wat zinnigs over zeggen?

Geplaatst: 01 mei 2006, 21:44
door Jos77
Hier zone 02 op een 4Mbit-profiel:

ISP Monitor Speedtest (01/05/2006 21:41) / Provider: EDPnet Belgium
Downstream: 1789 Kbps (223,61 KB/s)
Upstream: 230 Kbps (28,7 KB/s)
Ping: 47 ms (0% Packet Loss)

Ook niet zoals het moet zijn dus :-( .... bwa, misschien is het morgen terug ok.

Geplaatst: 01 mei 2006, 22:14
door liger
zone 015 zelfde probleem

Geplaatst: 01 mei 2006, 22:37
door Avenger 2.0
Er is duidelijk iets meer mis nu. Ik haal slechts 5KB/s download, regio 089, Bilzen.

Geplaatst: 01 mei 2006, 23:06
door Braindamage
Hier (Beringen) lijkt het probleem opgelost te zijn, ik haal terug een downloadsnelheid van 550KB/sec. Niet de max capaciteit van een 6Mbit lijn, maar zoals ik al zei heeft men telefooncentrale capaciteits problemen.

Maar de problemen van vandaag lijken hier alvast opgelost

Geplaatst: 01 mei 2006, 23:38
door liger
Afbeelding
amaai :/

Geplaatst: 02 mei 2006, 00:09
door ThaMan
014 ook... in begin had ik easy 600k/sec
nu nog maar max 400k/sec

Geplaatst: 02 mei 2006, 00:41
door MrZipper
hier is alles dik in orde :-)

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 4814 kbit/s or 602 kbyte/s
- Upload speed : 475 kbit/s or 59 kbyte/s
Tue May 2 2006 at 00:40:22 UTC+0200

Geplaatst: 02 mei 2006, 16:27
door dopke
Avenger 2.0 schreef:Er is duidelijk iets meer mis nu. Ik haal slechts 5KB/s download, regio 089, Bilzen.



Wees gelukkig , ik ben van schoonbeek en jammer genoeg geen adsl beschikbaar daar (te ver van centrale) , dus veroordeeld tot TN for life :cry: .

Geplaatst: 02 mei 2006, 16:51
door rapweg
dopke schreef:
Avenger 2.0 schreef:Er is duidelijk iets meer mis nu. Ik haal slechts 5KB/s download, regio 089, Bilzen.



Wees gelukkig , ik ben van schoonbeek en jammer genoeg geen adsl beschikbaar daar (te ver van centrale) , dus veroordeeld tot TN for life :cry: .


Gelukkig met 5KB/sec.... iets zegt mij dat jouw post niet echt on-topic is.

Geplaatst: 02 mei 2006, 19:02
door deej
In Leuven nog altijd gene vette.

2226 kbit/s down :(

Als 't morgen nie opgelost is zullen we maar eens een ticket openen.

Geplaatst: 02 mei 2006, 19:57
door TimDW
Zuid West Vlaanderen

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 845 kbit/s or 106 kbyte/s
- Upload speed : 210 kbit/s or 26 kbyte/s
Tue May 2 2006 at 19:43:06 UTC+0200

's Avonds enorm lage snelheden,
waar ik overdag 400 à 500 kbyte haal.

Geplaatst: 02 mei 2006, 20:20
door alfadude
Hier valt ook sinds een dag of 2 's avonds de snelheid naar 50KB/s.
Tijd voor een upgrade ergens???

Geplaatst: 02 mei 2006, 20:20
door Avenger 2.0
Ter is effectief toch iets meer mis. Ik haal momenteel weer maar 5 à 10 kb/s in de avond. Dat heb ik alleen nog maar gisteren en vandaag voor gehad.

Geplaatst: 02 mei 2006, 20:21
door conrads
Your current download speed:
310kbit/s
or
39kbyte/s Your current upload speed:
411kbit/s
or
51kbyte/s

... instead of 3500kbit downstream - upstream seems to be ok (only a bit slower than usually)

location: hauset near liège (zone 087)

conrads

Geplaatst: 02 mei 2006, 20:51
door khsw
'k Ging net mijn pa tonen hoeveel sneller zijn "nieuwe" modem wel was tov dat USB ding... :oops: 't Zal voor een andere keer zijn :wink:

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 489 kbit/s or 61 kbyte/s
- Upload speed : 530 kbit/s or 66 kbyte/s
Tue May 2 2006 at 20:50:29 UTC+0200

Geplaatst: 02 mei 2006, 21:26
door byter
Your current download speed: 975kbit/s or 122kbyte/s
Your current upload speed: 382kbit/s or 48kbyte/s

zone 089; khad eerlijk gezegd nog niet eens gemerkt tot ik topic nu juist zag :p

Geplaatst: 02 mei 2006, 21:39
door Spink
Overal hetzelfde blijkbaar. Ik ben nu een goeie week bij EDPnet en mijn snelheid zakt precies elke dag... de snelheden zijn ook erg onstabiel. Vandaag blijven we hier in Antwerpen (zone 03) hangen op:

Your current download speed: 640kbit/s or 80kbyte/s
Your current upload speed: 511kbit/s or 64kbyte/s

Nog even en ik kan sneller uploaden dan downloaden! :twisted:
(de uploadsnelheid is trouwens bijna altijd constant)

Geplaatst: 02 mei 2006, 21:45
door Avenger 2.0
Inderdaad, spijtig genoeg ook nog zeer onstabiel. Hier gaat ook de telefoon via internet, dus dat is iets minder...

Vraag me af wat het probleem kan zijn, overvolle backbone?

Geplaatst: 02 mei 2006, 23:36
door nibler
Sinds mijn aansluiting op 18/04/06 heb ik nog geen constante lijn snelheid gehad
De download is vandaag 160 kbit gisteren had ik 1148kbit en zo blijft
dit maar op en af gaan (en dit voor een 6Mbit lijn).
Sinds de oplevering heeft de lijn nog niet goed gewerkt.
Ik heb onmiddellijk een ticket geopend en dit is tot op heden nog niet opgelost.
Ik denk dat ik er mee ga kappen en het contract ga verbreken (dit is toch niet meer normaal?).

Geplaatst: 03 mei 2006, 07:08
door alfadude
Het is spijtig maar niet helemaal onbegrijpelijk.
Met hun nieuwe abbo's zijn er toch redelijk wat mensen aan het overstappen.
Belangrijk is nu hoe ze ermee omgaan.
Maar ik vermoed dat het redelijk snel opgelost zal geraken, het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van debottlenecking.

Geplaatst: 03 mei 2006, 10:27
door Phuncz
Persoonlijk ervaar ik geen problemen, maar ik zit dan ook wel in een buurt waar het qua internetgebruik redelijk rustig is. Misschien dat overbelaste nodes de oorzaak zijn ? Of wat ik eerder vermoed: dat er per node extra bandbreedte aangevraagd moet worden bij Belgacom.

Geplaatst: 03 mei 2006, 10:33
door Thales
Klant sinds 9/3/2006. Tot nog toe erg tevreden en blij dat ik bij Belgacom weg ben, maar toch een beetje ontgoocheld: ik zit op 240m van de centrale en dacht dat mijn snelheid fenomenaal ging zijn...maar ik ben nog nooit boven de 400kb/s geraakt. Nu, ik vond dit nog altijd meer dan snel genoeg (toch voor die prijs).

Maar de laatste week gaat het elke dag een beetje slechter, met als dieptepunt gisterenavond: nog geen 20kb/s! En dan lees ik dit topic en merk ik dat ik verre van de enige ben, terwijl er op de website van EDPNet helemaal niks bij de 'gekende problemen' staat. Heeft iemand hen al gecontacteerd en gevraagd wat ze hieraan gaan doen? (en wanneer?)

Ik zit in de zone 09/ (voor de ingewijden die meelezen: LEX 91PIE0)

PS: de uploadsnelheid valt hier volledig buiten, die blijft (zelfs gisterenavond) constant op 66 kb/s, wat dan weer schitterend is.

Geplaatst: 03 mei 2006, 11:40
door deej
Zal vanavond eens testen, als het nog hetzelfde is, ticket openen. Die mannen zijn professioneel genoeg om een goei antwoord te geven.

D'er zijn volgens mij 3 dingen mogelijk:
- ofwel zitten ze met een transit probleem
- ofwel zit de scarlet backbone vol
- ofwel zitten plots alle Belgacom nodes behalve in Limburg vol

Afhankelijk van waar ik gisteren downloadde fluctueerden de snelheden nogal sterk. Op bv een Duitse site haalde ik 625 kByte /s, op userbase speedtest amper 260 kByte /s, op hierzo.net dan weer 500kByte/s en op heanet.ie amper 100 kByte/s. Hun eigen EDPNet speedtest klokte af op 150 kByte/s... Begrijpe wie begrijpen kan.

Nu dat er een probleem is stoort me niet 100% zolang ze nu eens effe zouden communiceren wat er mis is en wat ze er gaan doen. Maar als het aan Scarlet zou liggen zijn we met z'n allen gezien vrees ik want die hun centjes zijn op. Het laatste dat ik via via heb vernomen is dat er in 50 locaties ADSL2+ DSLAMS zijn geïnstalleerd, dat die in effectief 30 locaties zijn geconnecteerd maar dat voor de rest alles stilligt...

Geplaatst: 03 mei 2006, 12:50
door nibler
Ik heb al een ticket geopend met het probleem van de trage snelheid op 19/04/06.
Ik heb ook al getest met een scarlet account (van een vriend) en daarmee heb ik geen problemen.
De snelheid met het scarlet account blijft ook constant 4815Kbit of 602 Kbyte download tegen over 160 Kbyte met EDPnet.
Ik vraag me af of Belgacom hier niet voor iets tussen zit
(het is toch dezelfde hardware tot aan de backbone)

Geplaatst: 03 mei 2006, 13:41
door MRC101
Thales schreef:Klant sinds 9/3/2006. Tot nog toe erg tevreden en blij dat ik bij Belgacom weg ben, maar toch een beetje ontgoocheld: ik zit op 240m van de centrale en dacht dat mijn snelheid fenomenaal ging zijn...maar ik ben nog nooit boven de 400kb/s geraakt. Nu, ik vond dit nog altijd meer dan snel genoeg (toch voor die prijs).

Maar de laatste week gaat het elke dag een beetje slechter, met als dieptepunt gisterenavond: nog geen 20kb/s! En dan lees ik dit topic en merk ik dat ik verre van de enige ben, terwijl er op de website van EDPNet helemaal niks bij de 'gekende problemen' staat. Heeft iemand hen al gecontacteerd en gevraagd wat ze hieraan gaan doen? (en wanneer?)

Ik zit in de zone 09/ (voor de ingewijden die meelezen: LEX 91PIE0)

PS: de uploadsnelheid valt hier volledig buiten, die blijft (zelfs gisterenavond) constant op 66 kb/s, wat dan weer schitterend is.


Ik zit hier ook in zone 09 (Gent-Centrum) en haal ook meestal maar snelheden van rond de 400kB/s, 'k zal toch maar eens een ticket aanmaken voor de probleempje.

Effe terug on-topic (recent snelheids-probleem):
Ik haal meestal de zelfde snelheden als ander maar valt soms (meestal 's avonds) terug naar tussen 100kB/s en 200kB/s).

Geplaatst: 03 mei 2006, 13:55
door Kerberos
Een statement van edpnet zou dan ook fijn zijn op dit moment.

Geplaatst: 03 mei 2006, 15:28
door rtl
Kerberos schreef:Een statement van edpnet zou dan ook fijn zijn op dit moment.

idd
het duurt wel HEEL erg lang voor de edpnet staff zich verantwoordt

Geplaatst: 03 mei 2006, 16:17
door Braindamage
_rEuTeL_ schreef:
Kerberos schreef:Een statement van edpnet zou dan ook fijn zijn op dit moment.

idd
het duurt wel HEEL erg lang voor de edpnet staff zich verantwoordt


Je weet niet of Edpnet verantwoordelijk is hé, als het een extern probleem is in het netwerk, dan kunnen zij er niks aan doen.
En waarom moet Edpnet zich persé verantwoorden voor een probleempje dat zich 1 dag heeft voorgedaan? Ik ben bij providers geweest waar er veel meer problemen waren en die lieten ook nooit iets van zich horen. Een dagje niet kunnen aanloggen heb ik al meer meegemaakt toen.

Geplaatst: 03 mei 2006, 16:39
door Thales
Ik vraag ook niet om verantwoording, ik zou het enkel op prijs stellen mocht er op hun pagina bij 'gekende problemen' tenminste vermeld staan dat sommige klanten snelheidsproblemen 'kunnen' ondervinden. Er is inderdaad geen enkele aanwijzing dat EDPNet verantwoordelijk is voor de plotse daling van mijn downloadsnelheid, maar ik zou wel graag weten waar het probleem dan wél ligt. Waarvoor dient een statuspagina/helcenter pagina anders als klanten er niet op terecht kunnen voor info over een probleem dat duidelijk meer dan één klant treft?

Vergelijken met andere providers mag gerust, maar ik heb er geen boodschap aan dat het bij andere providers slechter gesteld is: dat is net de reden waarom ik voor EDPNet gekozen heb, omdat ze beter (zouden) zijn. Ik kies mijn woorden voorzichtig, maar 'ontgoocheling' lijkt me mijn gevoel in deze zaak het beste te omschrijven. Zeker omdat ik uitgerekend de afgelopen paar weken drie mensen die einde-contract waren bij hun huidige provider aanbevolen heb om naar EDPNet over te stappen.

Het Max6 abonnement is ongetwijfeld de 'beste koop' op de markt vandaag, maar dan moeten ze wel leveren wat ze beloven. Argumenten als "voor die prijs mag je niet klagen" zijn zeker tot op bepaalde hoogte gegrond (daarom heb ik ook nog nooit een ticket aangemaakt omdat ik "maar" aan 400kb/s kon downloaden en nooit hoger), maar er is een verschil tussen 16kb/s en 400kb/s. Met het laatste kan ik leven, met het eerste voel ik me bekocht. Ik ben maar een mens :-)

Begrijp me niet verkeerd: ik ga rustig afwachten hoe dit evolueert en zeker nog niet bellen en van mijn tak gaan maken, ik geef ze tot eind deze week. Als ze dan nog doen alsof hun neus bloedt, ga ik bellen en -beleefd- vragen wat er scheelt. Maar ik heb er voorlopig nog alle vertrouwen in dat het niet zover zal komen.

Geplaatst: 03 mei 2006, 17:25
door FlashBlue
_rEuTeL_ schreef:het duurt wel HEEL erg lang voor de edpnet staff zich verantwoordt


Vergeet niet da de aanwezigheid van die mense hier op het forum louter vrijwillig is; en ze jou of iemand anders hoe dan ook geen verantwoording verschuldigd zijn via deze weg ...

Heb je een probleem of een vraag; kan je altijd de helpdesk contacteren ...

Geplaatst: 03 mei 2006, 19:05
door rtl
FlashBlue schreef:Vergeet niet da de aanwezigheid van die mense hier op het forum louter vrijwillig is; en ze jou of iemand anders hoe dan ook geen verantwoording verschuldigd zijn via deze weg ...

Heb je een probleem of een vraag; kan je altijd de helpdesk contacteren ...

ik bedoel niet alleen op dit forom (alhoewel men hier normaliter toch vrij snel een antwoord ziet verschijnen), maar ook bij gekende problemen op de site is er niets te vinden

de schommelingen duren trouwens al langer dan één dag, en zo te zien heeft quasi iedereen er last van

Geplaatst: 03 mei 2006, 20:12
door FlashBlue
ik hier in ieder geval niet; en meerdere mensen die ik ken in mijn regio (089) ook niet ...

Geplaatst: 03 mei 2006, 21:24
door Avenger 2.0
FlashBlue schreef:ik hier in ieder geval niet; en meerdere mensen die ik ken in mijn regio (089) ook niet ...


Ik wel uit regio 089.