Pagina 1 van 1
Traag Telenet
Geplaatst: 30 apr 2006, 23:01
door Tom___
Al sinds maart is de snelheid van TN internet serieus gedaald.
Ik heb daar midden maart al een mail voor gestuurd naar Telenet. Maar volgens Telenet was het probleem op mijn pc te vinden omdat ze niets abnormaal vaststelden.
Nu is het zelfs nog trager geworden. Op dit moment ben ik aan het downloaden (van een Telenet-server) aan 42 KByte/s. Veel downloads stoppen ook gewoon op een bepaald punt of lijken een minuut stil te staan waarna de download verder gaat.
Er staat geen spyware op de beide pc's waarop ik het getest heb en aan de kabels of de router ligt het ook niet. ondertussen ben ik al 2 maanden aan het wachten tot de situatie verbetert.
Wat kan ik hieraan doen? Ik heb gelezen op dit forum dat Telenet niet gemakkelijk op dit soort problemen ingaat.
Geplaatst: 30 apr 2006, 23:25
door Avenger 2.0
Eens beleefd 'dreigen' dat je naar belgacom overschakelt indien het probleem niet opgelost wordt doet veel wonderen
Verder kan je daar zelf niet veel aan doen, het is gewoon hopen dat ze bij telenet de goesting krijgen om je te helpen, en het effectieve probleem makkelijk vinden.
Geplaatst: 30 apr 2006, 23:32
door Shnoob
probeert een direct verbinding, zonder router en zien of de resultaten dezelfde zijn. op mijn router met 1 foute instelling had ik maar 4,5mbit inplaats van 9,7mbit. u snelheid is veel lager natuurlijk ma ge weet nooit.
Geplaatst: 30 apr 2006, 23:33
door Tom___
Shnoob schreef:probeert een direct verbinding, zonder router en zien of de resultaten dezelfde zijn. op mijn router met 1 foute instelling had ik maar 4,5mbit inplaats van 9,7mbit. u snelheid is veel lager natuurlijk ma ge weet nooit.
Dit heb ik getest. Het resultaat was exact hetzelfde met of zonder router.
Geplaatst: 30 apr 2006, 23:37
door Tom___
Kheb de snelheidstest nog eens gedaan en een mail gestuurd, nu maar hopen op een degelijk antwoord..
Geplaatst: 01 mei 2006, 00:26
door Block
Reset de modem eens, en als dat niet werkt,
Laat een lijntest doen terwijl uw modem uitstaat, terwijl je beweert dat de modem aanstaat natuurlijk, en dat de 2 of 3 lampjes branden.
Het is een smerige truck maar ik heb het toch al enkele keren zo moeten doen.
Geplaatst: 01 mei 2006, 09:21
door spacekiek
Block schreef:Reset de modem eens, en als dat niet werkt,
Laat een lijntest doen terwijl uw modem uitstaat, terwijl je beweert dat de modem aanstaat natuurlijk, en dat de 2 of 3 lampjes branden.
Het is een smerige truck maar ik heb het toch al enkele keren zo moeten doen.
lol, heb ik ook al gedaan!! Enige manier om een technieker langs te krijgen ... en eens die hier was heb ik die niet buiten gelaten voor hij het snelheidsprobleem opgelost had! Uiteindelijk hebben ze een node geupgrade (lag dus degelijk aan het netwerk, terwijl het volgens de helpdeskmedewerkers zeker niet aan hun netwerk lag)
Truuken van de foor!
Re: Traag Telenet
Geplaatst: 01 mei 2006, 14:14
door skunky
Tom___ schreef:Wat kan ik hieraan doen? Ik heb gelezen op dit forum dat Telenet niet gemakkelijk op dit soort problemen ingaat.
gaa naar
http://pub.telenet.be/ daar helpen ze je veder
Re: Traag Telenet
Geplaatst: 01 mei 2006, 15:48
door Tom___
skunky schreef:Tom___ schreef:Wat kan ik hieraan doen? Ik heb gelezen op dit forum dat Telenet niet gemakkelijk op dit soort problemen ingaat.
gaa naar
http://pub.telenet.be/ daar helpen ze je veder
Ik heb mij zojuist geregistreerd. Afwachten wat het wordt...
Geplaatst: 01 mei 2006, 18:33
door Praetorian
Block schreef:Reset de modem eens, en als dat niet werkt,
Laat een lijntest doen terwijl uw modem uitstaat, terwijl je beweert dat de modem aanstaat natuurlijk, en dat de 2 of 3 lampjes branden.
Het is een smerige truck maar ik heb het toch al enkele keren zo moeten doen.
idem:wink:
al heb ik 1 keer in de beginperiode van de betalende helpdesk de modem uitgetrokken en naar het gratis nummer gebeld en die stem zei me doodleuk dat er connectie was met mijn modem... standaardbericht waarschijnlijk
Geplaatst: 01 mei 2006, 19:11
door ubremoved_983
Praetorian schreef:idem:wink:
al heb ik 1 keer in de beginperiode van de betalende helpdesk de modem uitgetrokken en naar het gratis nummer gebeld en die stem zei me doodleuk dat er connectie was met mijn modem... standaardbericht waarschijnlijk
Of misschien een ander klantnummer en / of geen klantnummer aan je telefoonnummer gekoppelt ! De modem wordt wel degelijk getest als er een correct klantnummer aan je telefoonnummer gekoppelt is.
Geplaatst: 02 mei 2006, 03:12
door rds
ik heb hetzelfde gehad. waarden op userbase van 5kb download, upload was vreemd genoeg normaal. Ik zat hier op den duur minuten op mijn mail te wachten, surfen was te gortig traag dat het precies langer duurde dan mijn 56k modem tijd. Die mensen mij maar voor nen domme kloot houden terwijl ik graduaat informatica ben. Mijnheer u hebt spyware ofzo... Ook na een format en cleane install mevrouw? Ook na vervangen van alle kabels, modem 100 keer resetten, router ertussenuit halen? Op den duur beginnen dreigen dat ik naar EDPnet ging. Dan kreeg ik ineens een 6 maanden aan promotarief omdat ik al sinds 2000 klant was. Ja, ok maar moet ik dan verder blijven ploeteren? Na veel zagen kreeg ik een 'waarschijnlijk betalende' technieker. En die stelde vast dat het uiteraard aan hen lag. Niks moeten betalen maar wel 15 euro avondinterventie... Alsof ik erom gevraagd had, die man stond hier ineens, ze gingen normaal nog bellen om af te spreken. Afin, weeral reclameren, 15 euro teruggehad. Ikke terug contente telenetklant. De technieker was een week weg of terug miserie. Toen ben ik overgestapt op EDPnet en nu elke maand 12 euro rijker en vele snellere upload.
Geplaatst: 06 mei 2006, 03:48
door josbrees
Shnoob schreef:probeert een direct verbinding, zonder router en zien of de resultaten dezelfde zijn. op mijn router met 1 foute instelling had ik maar 4,5mbit inplaats van 9,7mbit. u snelheid is veel lager natuurlijk ma ge weet nooit.
Heb zelfde probleem, kan je mij zeggen welke instelling verkeerd stond?