Wegens lange een saai antwoord heb ik er wat orde ingeschept door deze post in deeltjes te verdelen , ge kiest zelf maar wat ge wil lezen
@ off topic ah de goendi van topradio?
hier kun je me ni bannen
@on topic
*SITUATIE KRIKKEL*
Ik ken de situatie want ik ken krikkel. De grootste frustratie is dat hij met zijn gsm naar de 02 nummer moet bellen (op de commerciele 0800 nummers weigeren ze blijkbaar verder te helpen)... aangezien de wachttijden kan het kostenplaatje van de gsm érg hoog plopen wat frustrerend is.
De situatie momenteel is dat het internet perfect werkt. Er is dus adsl synchronisatie op de lijn en bijgevolg zijn de kabels juist aangesloten. Ook de ACS adaptor zit er niet meer tussen.En aangezien het lampje van phone 1 gaat branden wanneer de telefoon OFF HOOK is , is ook dat draadje in orde.
IK begrijp dan dat je gefrustreerd geraakt als de helpdesk medewerker een standaard dialoog voert waarop hij de schuld halvelings op de klant wil steken.
De installatie zit wel in een verhuis... en zou VANAF 1 september overgezet moeten worden naar zijn nieuw adres... daar hebben we nog niet getest maar het lijkt onlogisch omdat scarlet eerst een belgacom technieker wou langsturen op het nieuw adres,en die nog niet is langs geweest. Ook valt het wegvallen van de kiestoon samen met het aanvragen van nummerdoorschakeling (om bereikbaar te zijn tijdens de verhuis vermoed ik) en de optie nummerweergave. Deze zijn normaal binnen de 24 uur actief (en was bij mij effectief zo), maar in plaats daarvan valt de kiestoon weg.
Aangezien de adsl nog actief is op het oude adres en rekening houdende dat met de vorige verhuis van de installatie het een aantal weken, tot maanden geduurt heeft vooralleer zowel adsl (eerst) als telefoon (paar keer helpdesk nodig gehad én technieker ter plaatse) werkte, leek het nog niet logisch dat het abonnement al over gezet is op het nieuwe adres.
Het wegvallen van de kiestoon is bij mij persoonlijk al niet meer gebeurd sinds vorige zomer, sindsdien werkt het hier perfect. Een specifieke fout? Of zijn de POTS toch al overgezet naar het nieuw adres? Vragen waarop de helpdesk een antwoord zou moeten geven ipv een onconstructieve dialoog te voeren.
Krikkel heeft inmiddels zijn abbonnement opgezegt, helaas nog voor de termein van 15 maanden. Het ingebreke stellen van scarlet , via de ombudsman voor telecom geeft natuurlijk nog meer 'werk' ergens en een procedure die ook niet op een 'paar' werkdagen gedaan is...wat ik ook dus wél halvelings kan begrijpen waarom die optie ook nog niet geburikt is. De support van Scarlet heeft veel onbekwame mensen en dat doet het bedrijf zeker geen goed.
*¨MIJN MENING EN ERVARINGEN MET SCARLET ONE*
Mijn mening en ervaringen met scarlet one zijn dat je enorm lang moet wachten op
OPlevering (de termijn tussen je bestelling en effectief werekende installatie)
Support in geval van een probleem
Voor de rest is het produkt niet slecht te noemen... het werkt bij mij reeds vanaf vorige zomer zonder wegvallen van kiestoon . ADSL is mssn 1 keertje weggevallen sindsdien , en heb 1 keertje DNS probs gehad die 3 dagen geduurt hebben. Maar zo"n dingen had ik met skynet ook soms.
Nu dat telenet met freefone 24 komt aan gewone abbo prijs nl 17,5 is het 'bellen' gedeelte iets minder intressant als een jaar een half geleden... maar het internet van telenet blijft (veel) te duur en heeft belachelijke upload limiet. Mssn dat de voordeelbundels een verschil gaan maken? Hieronder ga ik ze vergelijken met Scarlet One.
Ik blijf alleszinds nog een tijdje bij scarlet, want met (legaal) 4 pc's hebben we de 20 GB (die we luxuees zowel overdag als snachts willen, nachtsurfen is 'lastig' vind ik) toch wel nodig .
*VERGELIJKING MET TELENET FREEPHONE24 EN EXPRESSNET bundle 55€*
Aangezien telenet met freephone ook 'onbeperkt bellen' aanbiedt dringt een vergelijking met scarlet zich op, wanneer we beide produkten vergelijken dan zien we dat bellen naar gsm in de piekuren net hetzelfde is (20 cent + 10 cent connectie, ongeacht het netwerk) maar in de daluren is scarlet goedkoper (15 cent + 10 cent connectie) terwijl freephone24 geen onderscheid maakt tussen dal en piek. De internationale (voor zover ge die gebruikt) tarieven van scarlet zijn wel véél scherper dan die van telenet. Voor de volledigheid meegeven dat telenet 10GB download heeft en 2 GB up, scarlet geeft 20 GB up/down .Telenet werkt met nachtsurfen (snachts kan je meer downloaden)
De abbonnementsprijs
Scarlet 52 € met extra snelheid
telenet 55 € met optie freefone 24
Nummerweergave bij scarlet kost 1€ , als je dit bij telenet wil 3,69. je moet al gek zijn want voor 4 € kan je de optie toplijn pakken, waar ken-je beller en doorschakelen reeds inzit. Voordeliger, maar wie enkel én alleen nummerweergave wil is duurder uit
*VERGELIJKING MET TELENET FREEPHONE EN EXPRESSNET bundle 50€*
Hiermee kan je enkel in de daluren gratis bellen. Bellen naar gsm zal door de hogere conectie kost steeds duurder utikomen dan scarlet ( bij proximus waar de prijs hetzelfde is , maar door hogere connectie kost duurder uitkomt , het verschil is niet relevant (het gaat om 0,0015€ en 0,0085 maar de connectie kost ligt 0,0122 € hoger dan scarlet waardoor je al zeer lang moet bellen om goedkoper te zijn dan scarlet )
We kunnen dus zeggen dat telenet voor gsm , op elk moment van de dag en naar elk netwerk duurder is dan scarlet (in de piekuren bedraagt dit verschil respectievelijk 10 cent en 5 cent voor BASE en MOBISTAR, in de daluren is het verschil minder relevant, 2,5 cent en 4,9 voor respectievelijk mobistar en BASE).
In de piekuren betaald men 5,2 cent naar ALLE vaste nummers en geen connectiekosten. (heeft happytime van belgacom nog steeds 30 cent ?)
*mijn mening*
ik zat nog in de lanceringstunt dus ik betaal slechts 45 euro, de optie extra snelheid hoef ik ook niet te betalen aangezien ik al scarlet klant was. De limieten van telenet (vooral up) spreken mij niet aan (volume packs bijkopen) en ik kan niet legaal 4 pc's aansluiten zoals nu het geval. GSM is duurder dus voor mij geen reden tot overschakelen. Maar het is toch een vrij mooie bunddle prijs van telenet.