Pagina 1 van 1
MSN probleem
Geplaatst: 16 apr 2006, 11:32
door ndub
Dag alemaal,
Eerst, scuseer mijn vlaams; ik ben franstalig.
Ik ben een "Geek Adsl" gebruiker en ik heb problemen met MSN sinds vrijdag 14/04.
Als ik probeer aan te loggen met mijn MSN account, na een pause, ik heb een timeout. Ik heb Debian en werk met GAIM. Dat heeft altijd perfect gewerkt.
Vanaf mijn werk kan ik in loggen op MSN. Maar vanaf thuis via de VPN met mijn werk dat wekt ook niet.
Ik denk, misschien, dat mijn IP wordt blaklisted door MSN/Microsoft, of RealRoot heeft problemen (routing of zo) voor de MSN netwerk.
Kan iemand ezggen als alles werkt, ja of nee? Ik ben in de IP range 83.217.94.XXX.
Nog eens, scuseer mijn nederlands.
Dank u,
--
ndub
Geplaatst: 16 apr 2006, 11:44
door ndub
Dit is een traceroute:
nico@alpha:~$ traceroute windowsupdate.microsoft.com
traceroute to windowsupdate.microsoft.nsatc.net (207.46.225.221), 30 hops max, 38 byte packets
1 router.ndub.be (192.168.0.254) 1.156 ms 0.581 ms 0.521 ms
2 193.27.64.25 (193.27.64.25) 9.004 ms 9.008 ms 8.984 ms
3 ge1-1-0-21.br0.bebru1.realroute.net (83.143.241.49) 10.537 ms 8.996 ms 9.083 ms
4 ge2-0-0-32.br0.uklon1.realroute.net (193.27.64.178) 52.110 ms 55.553 ms 65.773 ms
5 213.228.228.177 (213.228.228.177) 187.325 ms 158.172 ms 160.579 ms
6 ten3-3.sjc-76cb-1a.ntwk.msn.net (207.46.34.181) 222.535 ms 352.263 ms 204.016 ms
7 pos4-1.tuk-76cb-1a.ntwk.msn.net (207.46.34.162) 210.005 ms 179.234 ms 172.681 ms
8 pos1-0.iuskixcpxc1202.ntwk.msn.net (207.46.36.146) 173.541 ms 200.044 ms 178.069 ms
9 pos1-0.tke-12ix-1b.ntwk.msn.net (207.46.155.5) 174.254 ms 175.507 ms 178.117 ms
10 po11.tuk-65ns-mcs-1a.ntwk.msn.net (207.46.224.216) 175.700 ms 187.472 ms 186.430 ms
11 * * *
12 * * *
13 * * *
14 * * *
15 * * *
nico@alpha:~$
Routing problem?
Geplaatst: 17 apr 2006, 16:15
door Hypoliet
Staat je datum in Windows wel juist?
Als die niet juist staat, laat MSN je om
'veiligheidsredenen' niet aanmelden.
Bekijk eens even het status window in Gaim
en als dat er niet is, gebruik dan trillian eens en
bekijk het status window daar.
Geplaatst: 17 apr 2006, 21:48
door ndub
Hypoliet,
Dank u voor de aantwoord. Ik gebruik geen Windows thuis, aleen Linux. Alles werkte perfect voor vrijdag. Mijn medehuurder heeft een win98; ik heb ook vanuit dat computer geprobeert, MSN en windowsupdate => geen geluk, ik heb ook een timeout gehad en als ik probeer een vraagje te sturen via de hulp formulier heb ik ook een timeout.
Ik zal morgen RealRoot bellen om meer te weten.
Dank u

Geplaatst: 17 apr 2006, 21:59
door Patje
ndub schreef:Hypoliet,
Dank u voor de aantwoord. Ik gebruik geen Windows thuis, aleen Linux. Alles werkte perfect voor vrijdag. Dank u

Al eens systeem herstel geprobeerd? terug keren naar die datum dat het wel goed ging

of zit systeem herstel niet in linux? (ken niks van linux)

Geplaatst: 17 apr 2006, 22:57
door Sensei Zeon
Linux heeft niet direct iets dergelijk, allez ja, toch niet geinstalleerd

Zoiets kan je heel makkelijk zelf doen aangezien linux niet zoiets heeft als een register.
Maar dit zou te ver leiden

Geplaatst: 17 apr 2006, 23:23
door OpThaCop
Als win98 en linux allebei timeouts hebben, lijkt het heel fel om een probleem op het netwerk.
Let op, dit kan misschien ook jouw router zijn die je zelf hebt geplaatst? Heb je sinds die ene dag iets anders bijgezet? Router, switch, firewall opgezet, nieuw programma geinstalleerd dat iets tegenhoudt ?
Indien niet, misschien wel eens met Realroot contacteren... Hier werkt het thans zonder probleem
Geplaatst: 17 apr 2006, 23:24
door ndub
patje schreef:ndub schreef:Hypoliet,
Dank u voor de aantwoord. Ik gebruik geen Windows thuis, aleen Linux. Alles werkte perfect voor vrijdag. Dank u

Al eens systeem herstel geprobeerd? terug keren naar die datum dat het wel goed ging

of zit systeem herstel niet in linux? (ken niks van linux)

Patje,
Er was absoluut _geen_ problemen met MSN onder GIAM of whatsoever voor vrijdag. Als ik heb gezegd, alles werkte perfekt. Er bestaat geen "herstel" processus met Linux, je moet weten dat deze systemen zijm veel meer stabiel dan Microsoft.
Maar dat heeft nieks te zien met mijn probleem, dus: is iemand in de 83.217.94.XXX ip range? Als er zijn mensen in dit ip range, kunt ze getuigen dat MSN of windowsupdate werkt?
> Patje: ik heb geen nodig van windowsupdate, dit is _juist_ voor test maken

Geplaatst: 17 apr 2006, 23:31
door ndub
OpThaCop,
Dank u voor het aantwoord. Dus ben je in hetzelfde ip range?
Ik heb nieks in mijn router veranderd (WRT54GL+openwrt), maar ik zaal het booten opnieuw.
En ik zal verder kijken... danku

Geplaatst: 18 apr 2006, 07:52
door OpThaCop
Ik heb inderdaad ook RealDSL, in de 013 zone
Geplaatst: 18 apr 2006, 14:16
door ndub
Danku iedereen,
Ik heb nu gevonden mijn probleem: ik had port https geblockeerd (silly), ik had dus geen acess naar mijn bank en ... MSN netwerk.
Iptables is niet zo gemakkelijk...
