Pagina 1 van 1

facturen

Geplaatst: 13 apr 2006, 19:20
door davidv
Hallo,
Krijg is per post facturen die ik moet betalen, of moet ik dat zelf in het oog houden via internet?

mvg,
David

Geplaatst: 13 apr 2006, 19:24
door Phuncz
Standaard krijg je die via MyEDPnet of via je mail die je ingesteld hebt bij registratie. Via brief is extra administratiekosten geloof ik.

Geplaatst: 13 apr 2006, 20:10
door davidv
Ik ben sinds 13/3 aangesloten, en heb al 1 factuur betaald.
Nu zie ik via myedpnet dat er een factuur bijgekomen is, waarop 29 euro aangerekend wordt (te betalen VOOR 13 mei 2006, Datum 13/04/2006 - Vervaldag: 13/05/2006). Ik heb echter ongeveer 58 GB gedownload in mijn eerste maand. Waarom krijg ik een factuur van 29euro, en voor welke maand is deze nu eigenlijk? :oops:

Geplaatst: 13 apr 2006, 22:33
door Ken
Post eens de omschrijving en de periode... Dit staat er normaalgezien bij.

Geplaatst: 13 apr 2006, 22:51
door MRC101
davidv schreef:Ik ben sinds 13/3 aangesloten, en heb al 1 factuur betaald.
Nu zie ik via myedpnet dat er een factuur bijgekomen is, waarop 29 euro aangerekend wordt (te betalen VOOR 13 mei 2006, Datum 13/04/2006 - Vervaldag: 13/05/2006). Ik heb echter ongeveer 58 GB gedownload in mijn eerste maand. Waarom krijg ik een factuur van 29euro, en voor welke maand is deze nu eigenlijk? :oops:


De eerste factuur was waarschijnlijk voor de periode van 13/03 - 13/04 en die nieuwe zal voor de periode van 13/04 - 13/05 zijn (waarschijnlijk 29,95€). Het extra verbruik van maart (13/03 - 13/04) zal waarschijnlijk op de volgende factuur staan (13/05 - 13/06).
Ik kan mij natuurlijk ook voledig vergissen.

Geplaatst: 13 apr 2006, 23:03
door Avenger 2.0
De eerste factuur is voor de activatie + eerste maand
De tweede factuur voor de tweede maand

Geplaatst: 14 apr 2006, 01:56
door toerist
De eerste factuur betaal je VOORAF eigenlijk
de tweede factuur die je in eerste maand krijgt, is abonnement voor de 2de maand.
De derde factuur die je krijgt tijdens je tweede maand, is abonnement 3de maand EN je aantal Gb dat je in de EERSTE maand over je limiet bent gegaan.

Geplaatst: 14 apr 2006, 11:40
door LaundroMat
Als ik het goed begrijp wandel je dus gemakkelijk over je limiet (zonder waarschuwing), en wordt het bijkomend verbruik de maand er op gefactureerd?

Geplaatst: 14 apr 2006, 11:56
door X-2datop
LaundroMat schreef:Als ik het goed begrijp wandel je dus gemakkelijk over je limiet (zonder waarschuwing), en wordt het bijkomend verbruik de maand er op gefactureerd?


Ja en Nee,

Je hebt een "inbegrepen volume" van 20Gb én een limiet van 100Gb. Wat dus wil zeggen dat je limiet 100Gb is, en de eerste 20Gb zitten mee in je maandelijkse prijs. Verbruik je meer dan die 20Gb betaal je bij volgens het schema, maar je kan maar tot maximaal 60/100Gb gaan, eens je daaraan komt is het gedaan met de pret.

Het is dus vrij normaal dat je word aangerekend zonder waarschuwing vind ik. Temeer daar EDPNET genoeg tools ter beschikking stelt om het te controleren (MyEdp, EDPNET Toolbar, ...)

Grtz,
X

Geplaatst: 14 apr 2006, 14:51
door alfadude
Ik vind op myedpnet het wel spijtig dat je niet kan zien of de factuur al betaald is.
De nieuwe kan je niet onderscheiden van de betaalde.
Misschien een tip :idea:

Geplaatst: 14 apr 2006, 16:55
door deej
LaundroMat schreef:Als ik het goed begrijp wandel je dus gemakkelijk over je limiet (zonder waarschuwing), en wordt het bijkomend verbruik de maand er op gefactureerd?


Da's ook waar heel hun concept op draait hé. Geen volumeblokken of smallband (allé toch nie onder 60GB) maar gewoon pay-what-you-use.

Wie toch nog volumeblokken wil is altijd welkom bij Skynet of Telenet ;-) ;-) ;-).

Geplaatst: 14 apr 2006, 23:52
door area32
alfadude schreef:Ik vind op myedpnet het wel spijtig dat je niet kan zien of de factuur al betaald is.
De nieuwe kan je niet onderscheiden van de betaalde.
Misschien een tip :idea:

Printen, in een map steken en "Betaald op xx-xx-xxxx" op de factuur zetten.
Oja en die map goed aanduiden en bewaren :idea:

Geplaatst: 15 apr 2006, 10:01
door alfadude
Dat klinkt wel heel low-tech. :-D

Geplaatst: 15 apr 2006, 11:45
door area32
Yep is het ook :twisted:
Soms is low tech ook nog doeltreffend

Geplaatst: 15 apr 2006, 15:37
door Ken
Een GMail adres gebruiken en een Betaalde en niet-betaalde facturen label maken? :)

Geplaatst: 15 apr 2006, 16:01
door alfadude
Ik heb dan maar gewoon een domiciliëring ingevuld.
Ook ni echt hightech maar nu is het niet meer mijn probleem.
Als ze het geld willen kunnen ze eraan.
(nu ik erover nadenk, da klinkt wel gevaarlijk.) :-D

Geplaatst: 15 apr 2006, 16:21
door toerist
alfadude schreef:Ik heb dan maar gewoon een domiciliëring ingevuld.
Ook ni echt hightech maar nu is het niet meer mijn probleem.
Als ze het geld willen kunnen ze eraan.
(nu ik erover nadenk, da klinkt wel gevaarlijk.) :-D


als je toch elke maand onder de 20Gb zit, misschien dan gewoon een bestendige opdracht voor 29.90€ maken bij je (online)banking

Geplaatst: 15 apr 2006, 23:39
door Zyne
dit is misschien een beetje off-topic, waarvoor op voorhand al mijn excuses ;)

Maar... Ik heb 2 maanden geleden ook een domiciliëringsaanvraag ingediend, maar krijg nog altijd facturen met een overschrijvings-formulier toegestuurd via de post.
Hoe kan ik nu weten of die domiciliëring nu actief is of niet (liefst zonder naar de bank te gaan)?

Ik zou inderdaad ook gemakkelijk een bestendige opdracht kunnen ingeven, maar een domiciliëring is gemakkelijker. Ik flirt nogal met de 20GB-grens, afhankelijk van maand tot maand, en heb geen zin om telkens te verifiëren of het bedrag al dan niet veranderd is. Dat is tenslotte het werk van mijn boekhouder ;)


edit: ok... Heb net even gecheckt via mijn bank-programma (waarom dacht ik daar niet eerder aan? :oops: ) ... Blijkt dat de domiciliëring inderdaad doorgegaan is. Best nog eens controleren of ik nu geen 2 keer betaald heb voor de huidige maand...