Pagina 1 van 1

Belgacom factuur mizerie...

Geplaatst: 30 maa 2006, 20:31
door Polleke
Iemand goesting in een Belgacom factuur verhaaltje ??? K'zal even mijn relaas doen. T'is trouwens al een tijdje bezig...

Ergens eind 2002 hebben ze bij Belgacom het plan opgevat om bij hun facturatiedienst wat besparingen in te voeren. 1 van de maatregelen is het duwen van de klanten in de richting van betalen via bankdomiciliëring.
Dus wat doen ze : de maandelijkse prijs van een ADSL-abonnement wordt met 1 € verhoogd, iets wat je terugkrijgt als je betaalt via domiciliëring. Ik haat domiciliëringen, laat dat weten aan Belgacom (via een faxje van eind oktober 2002) en blijf koppig via overschrijving de normale prijs betalen (dus zonder die 1 € meer).

Ik vind nog altijd dat een consument zelf moet kunnen beslissen hoe hij betaalt, zonder dat daar enige meerprijs mag aan verbonden zijn...

Maanden lang gebeurt niets : Belgacom laat die 1 € gewoon vallen. Tot ongeveer 1.5 jaar geleden. Dan laten ze weten dat ik een aantal facturen lang telkens 2 € niet betaald heb (die facturen zijn 2-maandelijks hé). En dan in juli van vorig jaar zien ze het blijkbaar niet meer zitten : dan is de totale waarde "gestegen" tot 18 € (dus 9 facturen lang) en vindt Belgacom de tijd rijp om vlotjes zowel telefoon- als internet-aansluiting af te sluiten.
Ik kom dat dan nog te weten op het ogenblik dat ik in een behoorlijk zieke bui naar de telefoon strompel om de huisarts op te bellen, waar een braaf stemmetje meedeelt dat de telefoon is afgesloten : heel geestig...
Prachtig systeem Belgacom : volgens Belgacom betaal ik te weinig voor ADSL, en ze sluiten telefoon + ADSL af...

Belgacom smijt dan een aantal dreigbrieven mijn richting uit (30 € betalen om terug aangesloten te geraken, meer dan 60 € kosten als ik nog weiger te betalen, gerechtskosten, deurwaarder enz...). Dit alles dus voor die 18 €...
Na een briefje naar de ombudsdienst wordt ik terug aangesloten (gratis...) en na wat telefoons naar de facturatiedienst van Belgacom, waar 1-tje van trouwens compleet onvriendelijk behandeld werd door Belgacom (Wij bepalen de regels, en de klant moet z'n bakkes houden), zeg ik zelf al mijn abonnementen op, en zet alles over naar de concurrentie. Door mijn lage belfrequentie komt het via GSM trouwens nog goedkoper uit ook.

Er komen nog wat lachwekkende berichten binnen. O.a. dat ze mij voor de betaling van die 18 € me een voorstel tot afbetaling in schijven gaan doen. Enz, enz.

Je zou verwachten dat het daarmee is afgelopen. Niet dus. Ik heb Belgacom opgezegd eind augustus. Mijn laatste factuur gaat over augustus en september. In 1e instantie laten ze me zowel augustus als september nog betalen. Om de creditnota van september te krijgen heb ik andermaal de ombudsdienst mogen inschakelen. Blijkbaar is het normaal dat bij voortijdig afsluiten de klant blijft betalen voor een maand dienst die hij dus niet zal ontvangen.
Nu, uiteindelijk heb ik die creditnota toch gekregen, en dan pas betaal ik mijn factuur van Augustus; nu een week of 4 geleden.

Je zou verwachten dat daarmee de kous af is. Belgacom is een klant kwijt (normaal goed voor een 750 €/jaar), door hun krampachtige houding i.v.m. hun factuurbeleid, en nu komen ze toch nog af om die laatste 18 € op te eisen : die 18 € waar alle mizerie dus om begonnen is.

Ik moet Belgacom feliciteren met de wijze waarop ze dit probleem afgehandeld hebben. Als ze een beetje hun verstand hadden gebruikt, hadden ze me eens uitgenodigd naar 1 van hun Belgacom-winkels om daar eens een klappeke te doen. Normaal hadden ze dan waarschijnlijk deze klant nog gehad. Nu werkt Belgacom me al op de zenuwen sinds zowat meer dan een jaar.
Ik heb behoorlijk weinig goesting die 18 € te betalen. Misschien kan ik het doen volgens dat afbetalingsplan dat ze al eens uitgeprobeerd hebben : elke maand 1 € ofzo...

Laat het duidelijk zijn : ik ben nu een dikke 8 maanden bezig om gewoon van Belgacom af te geraken. Je mag gerust zijn : ik ben het kotsbeu. Als ooit iemand me de vraag stelt of Belgacom een goeie dienst levert : ik denk dat je het antwoord kent dat ik zal geven...

Let wel : ik werp geen steen naar de mensen die werken bij Belgacom. Behalve dat ene telefoontje met dat ***-wijf, ben ik daar telkens behoorlijk vriendelijk behandeld, zowel telefonisch, als "in person". Die mensen kunnen ook niet veel meer dan de regels van het bedrijf toepassen. Alleen jammer dat die regels niet klantvriendelijk zijn...

Re: Belgacom factuur mizerie...

Geplaatst: 30 maa 2006, 21:40
door Blue-Sky
Polleke schreef:Iemand goesting in een Belgacom factuur verhaaltje ??? K'zal even mijn relaas doen. T'is trouwens al een tijdje bezig...

Ergens eind 2002 hebben ze bij Belgacom het plan opgevat om bij hun facturatiedienst wat besparingen in te voeren. 1 van de maatregelen is het duwen van de klanten in de richting van betalen via bankdomiciliëring....
Wel, een hele tijd geleden (ik denk in 1994) had ik ook differentie in verband met een factuur, maar dat was nog met de optie "Netcomfort" inbellen met een analoge modem.
(destijds nog met een Shitec Royal II PC of was het nog met een 386, weet ik niet meer juist)
Na wat heen en weer telefoneren werd dit opgelost.
(op dat ogenblik trouwens andere software gaan afhalen in Hasselt in hun verkoopspunt in de Demerstraat destijds)

Nu, actueel betaal ik via bpo-banking, dus van domiciliëring geen sprake.
Wel zorg ik er voor dat altijd tijdig betaald is, dus nooit een probleem met facturatie...hopelijk blijft dat zo.

Waarschijnlijk ben jij de pechvogel, en leggen ze dat nu heel snel bij.
In plaats van onnodige enquêtes te doen over de werkwijze van hun personeel.
Zo als bijvoorbeeld ”vind je dat u snel en/of vriendelijk en deskundig bediend werd” ?
(misschien zit de fout wel bij het management, of dom en agressief gedrag van incassobureaus?)

Geplaatst: 02 apr 2006, 15:51
door StB
@ Polleke

Je hebt naar mijn mening die problemen zelf veroorzaakt :!:

Sinds wanneer bepaald de klant misschien zelf de prijs en regels ??
Die prijzen gelden voor alle klanten dus waarom niet voor jou ?

Re: Belgacom factuur mizerie...

Geplaatst: 02 apr 2006, 16:01
door ubremoved_539
Polleke schreef:Ik vind nog altijd dat een consument zelf moet kunnen beslissen hoe hij betaalt, zonder dat daar enige meerprijs mag aan verbonden zijn...


Het enige wat jij te beslissen hebt is of je van de dienst (waarvan een commercieel bedrijf de voorwaarden vast legt) gebruikt maakt of niet... voor de rest, eigen schuld dikken bult !

Extra kosten bij niet-domiciliëring

Geplaatst: 02 apr 2006, 18:08
door Funfile
Ja, die zever heb ik ook gehad bij Wanadoo / Tiscali indertijd :
- Kosten als je niet domicilieerde
- Kosten voor als ze je factuur op papier moesten afleveren (1,5 Euro !)

Ik heb toen eieren voor mijn geld gekozen - dik tegen mijn goesting dat wel - en domiciliëring gekozen en facturen zelf afgedrukt (voor zover dat lukte by the way).

Maar heb ik niet onlangs in het nieuws gehoord dat Freya Van den Bossche van die kosten voor het niet nemen van een domiciliëring af wilde ? Kan het alleen maar toejuichen.

Nu surf ik intussen al bijna een jaar via EDPnet. Geen gezever meer, geen onnodige nieuwsbrieven in mijn mailbox. Gewoon een ADSL-verbinding die het naar behoren doet.

Geplaatst: 02 apr 2006, 18:56
door ghost-be
blijkbaar een groot probleem om een rekening te betalen zoals het hoort, stel je voor dat ik iets wil kopen in een winkel A dat daar 10€ kost, en vertel daar dat het product in winkel B maar 8€ kost, dan is het wel winkel A die bepaald wat ik betaal, als ik daar maar 8€ betaal en er van door wil gaan, denk echt niet dat je ver zou graken, dit is dan gewoon diefstal

Geplaatst: 02 apr 2006, 19:40
door Polleke
Hallo,

Dus morgen gaan we het normaal vinden als we bij de supermarkt betalen dat het contant meer kost, dan wanneer we bankcontact gebruiken, of omgekeerd natuurlijk (yep, mijn bankcontact-kaart is WEL gratis...). De juiste manier voor Belgacom was de klant een korting geven van 1 € als hij met domiciliering betaalt. Maar, ja : dat zou geld kosten natuurlijk, en dat kan niet : eens iets doen waar de klant iets aan heeft.
Belgacom lapt er eerst 1 € bij, en geeft die dan terug op voorwaarde van domiciliëring.
Het is nog altijd duidelijk dat de klant veel te laks is bij het slikken van nieuwe regeltjes, regeltjes uiteraard altijd in het voordeel van de leverancier.

Dat ik het probleem zelf op de hals gehaald heb dat weet ik heel goed en daar gaat het zelfs niet over. Het gaat over de regeltjes in het contract van Belgacom, dat volledig, op alle vlakken in het voordeel van de leverancier is opgesteld.
Hoe normaal is het trouwens dat ze de klant verplichten bij opzeggen van een dienst om nog de resterende tijd van de facturatieperiode (in mijn geval dus 1 maand) te betalen, waarvoor Belgacom de dienst NIET levert, want opgezegd. In mijn ogen is dat zuivere diefstal.
Die opzeg van het abonnement is gebeurd in een Belgacom-winkel, waar ze me hiervan niet op de hoogte hebben gesteld. Na tussenkomst van de ombudsdienst hoef ik die maand en enkele dagen plots niet meer te betalen (een dikke 17 €).
Blijkbaar wordt een klant maar au serieu genomen als hij zich een beetje weerbaar opstelt, anders wordt hij compleet uitgezogen. De ene klant is duidelijk de andere niet.

Voor je een contract bij Belgacom tekent is het toch wel beter om HEEL aandachtig de kleine lettertjes te lezen, want het staat vol van dergelijke "Belgacom eerst" toestanden.

Een gewaarschuwde klant is er 2 waard...

Nu, de starre houding van Belgacom heeft hen gewoon een klant minder opgeleverd. Met een beetje meer soepelheid en wat klantvriendelijk optreden was dat niet nodig geweest.
Uiteindelijk is het positief uitgevallen, want ik spaar voor het ogenblik maandelijks een dikke 12 € uit door NIET meer aangesloten te zijn bij Belgacom.

Geplaatst: 02 apr 2006, 19:55
door Siglo
ghost-be schreef:blijkbaar een groot probleem om een rekening te betalen zoals het hoort, stel je voor dat ik iets wil kopen in een winkel A dat daar 10€ kost, en vertel daar dat het product in winkel B maar 8€ kost, dan is het wel winkel A die bepaald wat ik betaal, als ik daar maar 8€ betaal en er van door wil gaan, denk echt niet dat je ver zou graken, dit is dan gewoon diefstal


Typische reaktie... ga het maar vergelijken met diefstal: dan draai ik de vergelijking gewoon om.
Goed nieuws is dat die prijktijk binnenkort bij wet verboden wordt: binnenkort mag de monopolist geen euro extra meer vragen voor diensten die ze niet verlenen...

Geplaatst: 02 apr 2006, 21:18
door Polleke
Even een uittreksel uit de ministerraad van 17 maart 2006.

Zoals gewoonlijk veel te laat maar kom...

Domiciliëring

Geen bijkomende kosten bij weigering betaling via domiciliëring


Op voorstel van mevrouw Freya Van den Bossche, Minister van Consumentenzaken, keurde de Ministerraad een voorontwerp van wet omtrent domiciliëring goed. Hierdoor kunnen verkopers niet langer de prijs van een dienst verhogen als de consument weigert via bankdomiciliëring te betalen of zijn facturen via elektronische post te ontvangen. Wie zich bijvoorbeeld abonneert op digitale televisie, gsm of een domeinregistratie op internet neemt, krijgt steeds vaker de mogelijkheid om te betalen via bankdomiciliëring. Uiteraard biedt dat vele voordelen voor zowel consument als verkoper. Zo vermijdt de consument de kans dat hij facturen vergeet te betalen en de eventueel daarmee gepaard gaande bijkomende kosten moet betalen. Maar de consument moet zelf kunnen kiezen op welke manier hij wenst te betalen. Vandaag blijkt dat niet altijd het geval. Zo verhogen steeds meer telecommunicatiebedrijven de abonnementsprijs voor een dienst als de consument niet voor een bankdomiciliëring kiest. Zo is er bijvoorbeeld een leverancier die systematisch het abonnementsgeld voor een digitaal televisiepakket verhoogt als de consument weigert te betalen via bankdomiciliëring. Hetzelfde geldt voor de consument die zijn facturen niet elektronisch, maar via de post wenst te ontvangen. ‘Het is aan de consument om zelf te kiezen op welke manier hij zijn facturen wil ontvangen en hoe hij die betaalt. Sommige mensen kiezen voor bankdomiciliëring omdat het gemakkelijk is. Anderen willen hun factuur via de Post krijgen omdat ze zelf willen kiezen op welke dag van de maand ze hun facturen betalen, omdat ze hun factuur op juistheid willen nakijken of eenvoudigweg omdat ze geen internet en e-mailadres hebben.‘, zegt minister Van den Bossche. Bovendien is de aangeduide prijs van een dienst ook de te betalen prijs. De verkoper is vrij om daarop een korting toe te staan, maar hij kan niet de prijs verhogen omdat de consument niet wil of kan op een bepaalde manier betalen Door dit voorontwerp mogen verkopers niet langer de prijs verhogen als consumenten weigeren via bankdomiciliëring te betalen.

Geplaatst: 02 apr 2006, 21:50
door Blue-Sky
Na de reply van Polleke moet ik inderdaad mijn facturen van Belgacom eens goed nazien.
Als de nieuwe wet daarop van kracht is.
Blue-Sky schreef:Nu, actueel betaal ik via bpo-banking, dus van domiciliëring geen sprake.

Geplaatst: 02 apr 2006, 22:08
door The_Borg
Welke mening je ook hebt; het is duidelijk dat Belgacom (net zoals vele andere grote bedrijven) de rand van de wet gaat opzoeken om toch maar het laatste uit de kan te krijgen.

Geplaatst: 02 apr 2006, 22:20
door ubremoved_539
Polleke schreef:keurde de Ministerraad een voorontwerp van wet omtrent domiciliëring goed


Eer we zover zijn zal er nog heel wat water naar de zee stromen.

De mogelijke wet zal trouwens niet verhinderen dat er een verschil is tussen betalen met en zonder domiciliering. Ze zal enkel een invloed hebben op wat de basisprijs is.

Geplaatst: 02 apr 2006, 23:53
door Polleke
link1

link2

Je moet eens kijken naar het verschil tussen deze beide aanbiedingen.
Het is dus deze +1 € die via dit wetvoorstel zou moeten wegvallen (die dus wel in link 1 staat, en niet in link 2).

Overal afficheren dat de prijs 39.95€/maand is voor een Go en zonder domiciliëring dus 40.95 aanrekenen...
Zoals al gezegd : lees maar eens de kleine lettertjes...

Geplaatst: 10 jul 2006, 23:34
door S|N
Akkoord ik vind het ook niet altijd aanvaardbaar dat ze aanbiedingen 1 Euro minder zetten dan bedoeld.

Maar ga toch niet zonder enig! overleg uw facturatie minder betalen dan wordt aangerekend???
Als ze dit voor u zouden laten vallen moeten ze dit toch voor iedereen doen?

Dit heb ik al meer gemerkt met "principiele" mensen; ze zijn nogal zelfzuchtig.

IK ga niet akkoord, en IK betaal dit niet, waarom moet de rest dit dan wel?
Waarom zou dit (heel het verhaal) geen gerechtvaardigde handeling zijn van een firma?

Ik vind het zonde dat ze na contact met die ombudsdienst toch bereid waren de kosten te laten varen want ze stonden imo recht in hun schoenen.

BTW: hoeveel bedrijven passen dit niet toe? En hoeveel mensen betalen dit wel omdat zij misschien wel bij voorbaat de regeltjes lezen of info vragen?

Nee voor mij zit u gewoon de zaken om te keren.

domiciliëringsproblemen

Geplaatst: 11 jul 2006, 07:02
door staartmees
Dit is nog geen wet, lees '... een voorontwerp van wet omtrent domiciliëring ...'

trouwens toen je bij BGC ging stond dit toch klaar en duidelijk in de algemene voorwaarden en die kan jij niet éénzijdig aanpassen. Hoe zou jij reageren moest BGC die éénzijdig aanpassen?

Geplaatst: 11 jul 2006, 11:08
door brooklyn
Belgacow heeft het mij ook eens gelapt, 2 x 6 weken afgesloten voor een onbetaalde rekening in 2003. In 2005 krijg ik een brief van een incassobureau nog te betalen 130 euro ofzo........ terwijl die al lang betaald was. Dan moet je natuurlijk het tegendeel bewijzen. Na veel faxen en bellen is het toch nog goed gekomen,maar ja nu zou ik direct overstappen

Re: domiciliëringsproblemen

Geplaatst: 29 jul 2006, 08:03
door Polleke
staartmees schreef:Dit is nog geen wet, lees '... een voorontwerp van wet omtrent domiciliëring ...'

trouwens toen je bij BGC ging stond dit toch klaar en duidelijk in de algemene voorwaarden en die kan jij niet éénzijdig aanpassen. Hoe zou jij reageren moest BGC die éénzijdig aanpassen?


Toen ik bij BGC ging was die regel nog niet in voege, dus het kon ook moeilijk in het voorwaarden staan. Dus je mag gerust zijn dat ze het eenzijdig aanpassen. Dat recht hebben ze toch hé...
Op het moment dat het in voege kwam hebben ze van ondergetekende effectief schriftelijk bezwaar gekregen, iets waar ze zich natuurlijk niets van aantrekken. Waarom zou een klant belangrijk zijn, hé ???

Nu : het enige resultaat is dat ze een klant kwijt zijn die ze een 700€/jaar opbracht omdat Belgacom het nodig vindt om 12 €/jaar meer in het laatje te krijgen onder hun voorwaarden.
Ik merk hier trouwens dat klanten blijkbaar als beste eigenschap het ja-knik syndroom moeten vertonen.

Misschien nog even een Quote uit 1 van de briefjes van de Ombudsdienst :
De Ombudsdienst begrijpt dat domiciliëring voor Belgacom een verlichting blijkt op het gebied van facturatie, maar we zijn toch van mening dat het bedrijf, ter promotie van het domiciliëringssysteem, het oorspronkelijk overeengekomen bedrag van het ADSL abonnementsgeld met 1 € zou moeten verlagen voor klanten die voor deze betalingswijze opteren.


En Belgacom gaat nog wat meer onnozele regeltjes in hun voorwaarden inschrijven (link). In ieder geval ben ik toch content dat Belgacom voor mij al een dik jaar geschiedenis blijkt te zijn.

Geplaatst: 29 jul 2006, 08:55
door Blue-Sky
De nieuwe regels zal ik nauwlettend in het oog houden.

Tot op heden kan ik niet klagen van Belgacom/Skynet wat betreft facturatie afwikkeling.
Heb zo pas 138,21 Eur betaald door overschrijving op hun PC Nr. (incluis BTW van 21 %)
Wat zit daarin?
Gedurende twee maanden ADSL Go optie Multi (15 GB download per maand) en Norton Internet Security+Antivirus)

Snelheid is op 3,3 gezet daar juist iets te ver van de centrale.
Down time= Nihil.

Ik ben dus een tevreden klant.
(Screenshot is wel nu juist genomen op 29 juli 2006, geeft dus niet het juiste beeld daardoor, of misschien toch daar voor het einde van een maand)

Geplaatst: 29 jul 2006, 09:25
door jan28
Blue-Sky schreef:Gedurende twee maanden ADSL Go optie Multi (15 GB download per maand) en Norton Internet Security+Antivirus)


Blue Sky, even een nevenvraag. Wat zijn de voordelen van een multi abo. Ik heb zelf een Go, een multi is 5 euro voor 5 GB meer, maar een volumepack kost ook 5 euro en is overdraagbaar, zijn er dan nog andere voordelen aan deze multi verbonden?

Geplaatst: 29 jul 2006, 09:34
door Blue-Sky
Het antwoord kan je hier vinden.

(Wel opletten dat je U niet ongewenst vastlegd voor één jaar, dus de regels goed lezen)
Persoonlijk vind ik het interessant kost mij niets meer en heb Norton erbij.
Voor het volume moet ik het niet doen, daar ik nooit boven de 3 GB / maand kom.

<center> ================================ </center>
Even Off Topic thema: Taal en dat van een grote ISP?

In hun nieuwe regels staat dit te lezen.
Allgemeine Bedingungen des Telefondienstes ab 30/09/2006
Is dit enkel voor Duitstalige klanten? Zou eigenlijk moeten luiden:
Algemene voorwaarden voor de telefoondienst vanaf 30/09/2006.

Het alziende oog van The Old Blue-Sky :-)

Geplaatst: 29 jul 2006, 10:36
door MRC101
Blue-Sky schreef:Tot op heden kan ik niet klagen van Belgacom/Skynet wat betreft facturatie afwikkeling.
Heb zo pas 138,21 Eur betaald door overschrijving op hun PC Nr. (incluis BTW van 21 %)
Wat zit daarin?
Gedurende twee maanden ADSL Go optie Multi (15 GB download per maand) en Norton Internet Security+Antivirus)


Bij EDPnet zou dit bijna de helft zijn (62,9€ of 94€), dus met wat je uitspaart kan je wel wat meer software kopen dan Norton Internet Security en Antivirus.

Geplaatst: 29 jul 2006, 10:55
door Goendi
Enige tijd geleden pasten de banken hun beleid aan: ze gingen kosten aanrekenen voor elke domiciliering die geweigerd werd. Mag dat dan ook niet meer met die nieuwe wet?

Ergens snap ik dan wel dat zulke kosten worden doorgerekend. En dat er een meerprijs is bij het betalen via contante betaling, aangezien men dan vaak niet zeker weet wanneer men zijn geld gaat ontvangen, maar anderzijds vind ik wel dat het niet zonder meer kan dat er kosten van de ene op de andere dag aangerekend worden als men geen domiciliering wenst. Wel vind ik dit geen reden om zonder meer minder te betalen. Facturen kan je protesteren, maar je kan niet kiezen om ze maar gedeeltelijk te betalen. Je kunt het achteraf wel verhalen.

Geplaatst: 29 jul 2006, 11:24
door Blue-Sky
Ik betaal dus per overschrijving via de Bank van de Post, Belgacom heeft dus steeds tijdig het bedrag op hun rekening, vóór de uiterste datum van betaling!
Dat verplicht via domiciliëring vind ik ook geen klantvriendelijk idee!

Geplaatst: 29 jul 2006, 11:34
door Patje
Blue-Sky schreef:Ik betaal dus per overschrijving via de Bank van de Post, Belgacom heeft dus steeds tijdig het bedrag op hun rekening, vóór de uiterste datum van betaling!
Dat verplicht via domiciliëring vind ik ook geen klantvriendelijk idee!

ik schrijf dit ook gewoon over via mijn bank (fortis)
maar zal iedereen die geen domicilering heeft dan een brief krijgen mss met de vraag om uw bankrekening op te geven voor die domicili?
de ene mens schrijft dat liever over wanneer het hen best past ( en dit op tijd) sommige doen dat graag anders ...

Geplaatst: 29 jul 2006, 12:40
door Ofloo
StB schreef:@ Polleke

Je hebt naar mijn mening die problemen zelf veroorzaakt :!:

Sinds wanneer bepaald de klant misschien zelf de prijs en regels ??
Die prijzen gelden voor alle klanten dus waarom niet voor jou ?


zeker iemand van belgacom telkens als je zulke opmerkingen ziet staat er starter bij, nuja..

ergens hebben ze wel gelijk maar ik begrijp polleke ook wel .. ik zie geen goede rede in om ineens een euro extra te moeten betalen !

Administratie die niet gedaan word denk nu niet dat ze daar ieder factuurtje manueel gaan ingeven !

EDIT:

En kom ook niet af met brief en een zegel die trekken ze af als onkost..

'k Heb ook een hekel aan dom. het houdt de mensen prijs onbewust, zo heb ik ooit met iemand gesproken die geen eens wist wat hij betaalde "zijn boekhouder" deed alles .. ?? daar heb ik toch serieus mijn vraagtekens bij..

Geplaatst: 29 jul 2006, 18:20
door doeternietoe
StB schreef:@ Polleke

Je hebt naar mijn mening die problemen zelf veroorzaakt :!:

Sinds wanneer bepaald de klant misschien zelf de prijs en regels ??
Die prijzen gelden voor alle klanten dus waarom niet voor jou ?


Vind ik ook.

Had je toen maar weg moeten gaan.
Als ze u niet lieten gaan dat is wat anders, ze waren immers 1 euro duurder geworden. Heb je het recht om onmiddellijk op te stappen vind ik.

Geplaatst: 22 jan 2007, 18:48
door Polleke
Allé : Belgacom heeft die 1 €/maand bijkomend voor niet domiciliëring klanten eindelijk opgelost : zie hier

Die wet van Freya is blijkbaar in voege sinds 1 januari '07 : er mag dus geen prijsverschil meer zijn tussen betalen met of zonder domiciliëring.

Belgacom had dus eerst de prijs verhoogd met 1 €/maand (die je terug kreeg bij betaling via domiciliëring).
En dus hebben ze nu die korting blijkbaar afgeschaft (i.p.v. 39.95€, betaalt iedereen nu dus 41.75 €).

In plaats van de consument z'n €-tje per maand terug te geven, vinden ze het echt nodig om hun (duur) abonnement dus nog maar wat duurder te maken... Denk niet dat Belgacom de intentie van Freya 100% gesnopen heeft ;-)

Deze klant zijn ze al meer dan een jaar kwijt net wegens die stomme Euro. De sukkelachtige starre houding van Belgacoms facturatiedienst zal er niet snel toe bijdragen dat onderstaande ooit nog teruggaat...

Geplaatst: 22 jan 2007, 23:35
door S|N
Polleke schreef:Belgacom had dus eerst de prijs verhoogd met 1 €/maand (die je terug kreeg bij betaling via domiciliëring).
En dus hebben ze nu die korting blijkbaar afgeschaft (i.p.v. 39.95€, betaalt iedereen nu dus 41.75 €).


Potverde! Dat hadden ze nu ook niet mogen doen, bedankt voor de update. Kwas aan het twijfelen maar nu is voor mij de maat ook wel vol.
Mn ouders betalen het inet en ga er nu wel zelf voor opdraaien maar Dommel! HERE I COME!

Geplaatst: 22 jan 2007, 23:49
door flt
Polleke schreef:Hallo,

Dus morgen gaan we het normaal vinden als we bij de supermarkt betalen dat het contant meer kost, dan wanneer we bankcontact gebruiken, of omgekeerd natuurlijk (yep, mijn bankcontact-kaart is WEL gratis...).


Ja en die omgekeerd zal misschien nog niet heel ver in de toekomst ingevoerd worden door winkeliers. Dit omdat Banksys overgenomen wordt door Maestro en die rekenen hogere kosten aan per transactie (vast bedrag + xx% van het bedrag).

Geplaatst: 09 maa 2007, 16:25
door ayuhasca
StB schreef:@ Polleke

Je hebt naar mijn mening die problemen zelf veroorzaakt :!:

Sinds wanneer bepaald de klant misschien zelf de prijs en regels ??
Die prijzen gelden voor alle klanten dus waarom niet voor jou ?


helemaal niet zo; ik heb de aktie aangekocht 3 maand gratis + usb modem: wat krijg ik ? een faktuur van 120 eurotjes alsjeblief!
en ze sommigen bij de klantendienst zijn nog slechter dan de ergste boer die er rondloopt. heb ze wel effe goed men gedacht gezegd en toegesmeten, dat lucht op :twisted:
DOMMEL here i come!!!

Geplaatst: 09 maa 2007, 18:48
door Lion
ayuhasca schreef:
StB schreef:@ Polleke

Je hebt naar mijn mening die problemen zelf veroorzaakt :!:

Sinds wanneer bepaald de klant misschien zelf de prijs en regels ??
Die prijzen gelden voor alle klanten dus waarom niet voor jou ?


helemaal niet zo; ik heb de aktie aangekocht 3 maand gratis + usb modem: wat krijg ik ? een faktuur van 120 eurotjes alsjeblief!
en ze sommigen bij de klantendienst zijn nog slechter dan de ergste boer die er rondloopt. heb ze wel effe goed men gedacht gezegd en toegesmeten, dat lucht op :twisted:
DOMMEL here i come!!!


Waarom zo vijandig doen ? Da s gewoon een facturatieprobleem
Je belt gewoon naar de dienst facturatie en na uw uitleg op kalme wijze zal men wel gewoon een creditnota opmaken hoor
Ik heb dit reeds meerdere malen meegemaakt en telkenmale komt dit direkt in orde
Je mag die direkt dan in mindering brengen
Het kost u enkel een paar minuten van uw tijd niks meer om even te bellen want het nummer is gratis

Geplaatst: 09 maa 2007, 19:38
door StB
Lijkt me logisch als je een fout op je factuur vaststeld dat je contact opneemt met facturatiedienst.

Heb zelf 1 keer moeten bellen omdat mijn abonnementsgeld adsl dubbel werd aangerekend.

Gratis nummer gebeld, factuurnummer moeten ingeven, robot vermelde me dat men een formulier opstuurt met mogelijkheid het foutieve bedrag aan te duiden.

Brief vrij snel na telefoontje ontvangen, foutief bedrag aangeduid en gratis teruggestuurd en alles in orde.

Fouten in facturatie worden er spijtig genoeg gemaakt. Zowel bij Belgacom als andere bedrijven. Ik ben dus tevreden als de fout snel en correct rechtgezet wordt wat in mijn geval dus vlekkeloos verlopen is.