Pagina 1 van 1
verbruiksmeter blijft 0
Geplaatst: 23 maa 2006, 10:50
door HANs
Ik heb nu sinds 1,5 maand tele2allin en die verbruiksmeter onder MIJN TELE2 blijft maar op 0 staan. Ook aantal sessies etc blijft allemaal 0.
ben ik de enige of is dat bij iedereen zo?
pas op ... klagen doe ik niet hé
Geplaatst: 23 maa 2006, 11:36
door Drewvt
Bij mij ook de afgelopen week. Is zeker niet de eerste keer dat de meter stilvalt. Voor de maand Februari ontbreken er in totaal 8 dagen op mijn meter.
Het verkeer van de gemiste dagen zal wel nooit meer op uw maandelijks totaal verschijnen, als ik kan afgaan op mijn vorige ervaringen. Tis foetsie.
Geplaatst: 23 maa 2006, 13:39
door Torpens
28/02/2006 16/03/2006 Bekijk verbruik van deze maand
17/03/2006 23/03/2006 Bekijk verbruik van deze maan
28/02/2006 16/03/2006 Bekijk verbruik van deze maand
28-02-2006 1669.44 MB 514.6 MB 4 € 0
01-03-2006 1997.42 MB 518.06 MB 1 € 0
02-03-2006 2417.95 MB 545.77 MB 1 € 0
03-03-2006 1859.7 MB 488.49 MB 2 € 0
04-03-2006 1142.1 MB 517.81 MB 2 € 0
05-03-2006 836.27 MB 385.85 MB 1 € 0
06-03-2006 472.27 MB 439.05 MB 1 € 0.15
07-03-2006 263.7 MB 327.1 MB 0 € 0.26
totaal: 10658.87 MB 3736.73 MB 12 € 0.41
17/03/2006 23/03/2006 Bekijk verbruik van deze maan
totaal: 0 MB 0 MB 0 € 0
Ik wou eens testen of ik na 15Gb nog meot bijbetalen ... ik ben eraan voor de moeite
ook geen factuur?
Geplaatst: 23 maa 2006, 15:55
door poekie68
Zouden ze geen problemen hebben bij Tele2? Normaal krijg je ronde 18e je factuur in de bus. Nog niks gehad...
Geplaatst: 23 maa 2006, 21:07
door mws
Bij mij dezelfde problemen:verbruiksmeter is al een tijdje stilgevallen (sinds 08/03/06).Ook nog geen factuur ontvangen deze maand !
Geplaatst: 24 maa 2006, 13:19
door webshit
Jep same here. Begon me zorgen te maken, zie dat ik daar een vactuur krijg van een aantal maand, dus even die mensen gebeld.
Wel vergeten te vragen over die telemeter
Maar mijn factuur zo pas in april voor de eerste keer aankomen.
Oja de mega updates voor router enzo zouden klaar zijn rond eind maart af zijn. Mensen die hun router zelf hebben ge-update/ geadministreert zijn wel hun garantie kwijt. das alles dat men kan doen
Geplaatst: 25 maa 2006, 09:44
door janneman
Bedoel je hiermee dat ze bij Tele2 gezegd hebben dat ze automatisch de firmware van de routers gaan upgraden ?
Voor de rest bij mij hetzelfde...teller op 0, nog geen eerste factuur gekregen en de comfortdiensten en dergelijke kan ik ook niet activeren via hun webpagina ?
Geplaatst: 25 maa 2006, 14:34
door deepBlue
webshit schreef:Mensen die hun router zelf hebben ge-update/ geadministreert zijn wel hun garantie kwijt. das alles dat men kan doen
Dit heb ik ook gehoord van iemand van TELE2, maar ik betwijfel of dat ze dit wel wettelijk kunnen doen. Stel je voor dat je een GSM koopt en dat de garantie vervalt als je de instellingen verandert, inderdaad absurd
! Als je de GSM daarentegen fysiek openmaakt dan is het een andere zaak.
Tele2 is wettelijk verplicht om een garantie te geven van 2 jaar, bij normaal gebruik. Je instellingen veranderen valt vooralsnog onder die categorie.
Het kan natuurlijk altijd zijn dat ze een beding hebben opgenomen in de Algemene Voorwaarden om zich er makkelijk van af te maken. Maar in dit geval zou het beding onrechtmatig zijn omdat het in strijd is met de wet op de bescherming van de consument en zou in principe zelfs heel de overeenkomst nietig zijn.
Dus als ze daar bij Tele2 denken dat ze hun klanten op die manier kunnen behandelen, hebben ze het goed mis!
Geplaatst: 25 maa 2006, 17:30
door poekie68
ensen die hun router zelf hebben ge-update/ geadministreert zijn wel hun garantie kwijt.
Garantie? Welke garantie? Garantie op een goede bandbreedte?
Als het over de garantie van de modem gaat: die kan enkel vervallen als je zelf de doos hebt opengedaan (fysiek).
Geplaatst: 25 maa 2006, 17:40
door poekie68
Oja de mega updates voor router enzo zouden klaar zijn rond eind maart af zijn.
Geloof ik niks van. Zou betekenen dat Tele2 ineens efficiënt en georganiseerd zou moeten werken
Geplaatst: 25 maa 2006, 19:16
door Computerleek
Als er een update komt laat dan eens wat horen wat voor een software
versie ze er dan opgooien.
Geplaatst: 27 maa 2006, 11:32
door Trevorken
Bij mij is er vandaag wat op de meter gekomen:
1 voorbeeld:
19-03-2006 85065.26 MB 53994.59 MB 23 € 0
85 GB down op 1 dag en 54 up.
Theoretisch is 43 down en 4.2 up het maximum.
Goed bezig dus
Geplaatst: 27 maa 2006, 13:45
door HANs
die meter klopt langs geen kanten.
Ik heb verleden maand 320GB gedownload (om even te testen hé) en de meter geeft maar 12GB aan.
Voor mij geen probleem hoor !!!
Geplaatst: 27 maa 2006, 14:19
door Trevorken
In die richting heb ik er geen problemen mee, maar ik heb die dag misschien 4 GB gedownload, en zij zeggen 85 GB.
Hetgeen trouwens het dubbele is dat je theoretisch door een 4 MBit lijn kan doorpompen per dag.
Geplaatst: 27 maa 2006, 16:02
door HANs
ondanks wat velen zeggen ben ik toch wreed content hoor.
Geplaatst: 27 maa 2006, 16:43
door digitalservice
Vandaag factuur aangehad van TELE2 dit was inorde,
maar wat ik op mijn volumemeter zag, werd ik ff niet goed van.
Volgens dat rotding heb ik al 15238MB gedownload deze maand en moet ik 6,69 euro reeds totaal betalen,
Ik heb dit volume teneerste nog niet binnengehaald en moest het wel zo zijn, ik heb de voorwaarden nog getekend van voor ze hun limiet erop gezet hebben.
Op technische dienst zeggen ze heel droog van, "Er is toch geen probleem meneer, gewoon betalen en alles is opgelost"
Weet iemand raad ? of iemand dezelfde ervaringen ?
thx DS
Geplaatst: 27 maa 2006, 16:57
door kaween
digitalservice schreef:Vandaag factuur aangehad van TELE2 dit was inorde,
maar wat ik op mijn volumemeter zag, werd ik ff niet goed van.
Volgens dat rotding heb ik al 15238MB gedownload deze maand en moet ik 6,69 euro reeds totaal betalen,
Ik heb dit volume teneerste nog niet binnengehaald en moest het wel zo zijn, ik heb de voorwaarden nog getekend van voor ze hun limiet erop gezet hebben.
Op technische dienst zeggen ze heel droog van, "Er is toch geen probleem meneer, gewoon betalen en alles is opgelost"
Weet iemand raad ? of iemand dezelfde ervaringen ?
thx DS
mjah ..... probleem heb ik ook al gehad. Enige raad die ik kan geven, omdat die bij mij ook gewerkt heeft, is de afdeling fakturatie bellen. Ik heb een paar jaar geleden met zo'n situatie ook een rekening van 1493 Euro (yep !) gehad. Per email = onoplosbaar. Telefoontje : zo geregeld ("ooops. Euh, onze Excuses mijnheer, komt onmiddelijk in orde"). Vrouwtje had me bijna mijn nek dichtgepitst toen ze de rekening zag.
Dus, gewoon bellen, je datum van je aanvraagbevestiging gebruiken als bewijs voor het limietprobleem. Ik neem aan dat hun infrastruktuurwerken op dit moment de problemen veroorzaken met de limietmeter, de vertraagde facturen en god-wat-nog-meer. Je gesprek goed voorbereiden, alle datums bij de hand, en vragen om dit in orde te brengen.
Let wel : de facturatie van Versatel indertijd was OERSTROEF qua struktuur. Zo konden ze dus indertijd GEEN correcte rekening opsturen, ze zouden hem "in mindering brengen bij de volgende maand", want "ze konden voor eenzelfde tijdsframe geen nieuwe factuur meer aanmaken". Mij tegenvoorstel was : ik betaal deze maand NIKS, en jullie sturen me volgende maand een factuur van die maand + de huidige maand. "Geen probleem mijnheer". En het is op die manier ook in orde gekomen.
Ik heb dan ook nog wel gevraagd dit in het facturatiesysteem te melden, om te vermijden dat ik als "slechte betaler" zou worden geflagged, want zoiets kan je missen als kiespijn.
Geplaatst: 27 maa 2006, 17:17
door HANs
volgens mij is die meter volledig de mist in aan het gaan.
Mijn meter was gedurende 2 maand volledig blanko en sinds deze morgen staan deze 2 maanden gevuld met gegevens die niet juist zijn (in mijn voordeel welliswaar).
die meter klopt voor geen meter
Geplaatst: 27 maa 2006, 17:22
door HANs
volgens mij is die meter volledig de mist in aan het gaan.
Mijn meter was gedurende 2 maand volledig blanko en sinds deze morgen staan deze 2 maanden gevuld met gegevens die niet juist zijn (in mijn voordeel welliswaar).
die meter klopt voor geen meter
melding
Geplaatst: 27 maa 2006, 19:04
door ferti
hier ook een "zatte meter"
moet de klant dit niet melden teneinde een eventuele surplus (en alle complicaties van dien
) te vermijden op de volgende rekening?
meter
Geplaatst: 27 maa 2006, 19:11
door mousty
Ik heb ook problemen met de meter bijvoorbeeld voor
18-03-2006 : 1833.54 MB /199.7 MB hetgeen ik normaal heb voor
een een hele maand !
Heb deze morgen gebeld en ze zouden op de hoogte zijn van het probleem.
Ik zend toch morgen een aangetekend schrijven naar de klantendienst.
Geplaatst: 28 maa 2006, 18:53
door eldiablo
ik heb zogezegd 62gb op 1 dag gedownload met mijn always adsl more abbo, waarmee je technisch gezien zelfs max 8gig kan downloaden
niet dat het mij kan schelen, betaal toch max 5€ extra
Geplaatst: 28 maa 2006, 19:11
door poekie68
18/3: maar liefst 42 sessies! Ik zou nu al bijna aan mijn 10 GB zitten.
Hier klopt duidelijk iets niet. Benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.
Geplaatst: 29 maa 2006, 17:29
door nasgod
Dat is al een tijdje zunne dat de meter naar de kloten is . Maar zoals ze op de helpdesk zeggen ze zijn er mee bezig
1,5 maand niks op die tele2 meter en plotseling alles ingevuld.
Hoe moet je dat dan controleren ?????
En iedere keer je belt geen verandering maar ze blijven tot bezig.
Ik heb ook gevraagd of ze onderbemand waren en dit is niet het geval de firma draaid zoals het normaal moet draaien
Ben nu al 3 weken aan het wachten tot ze in de centrale mij op 3.3Mb zetten duurd nu al 2 maanden da mijn connectie niet werkt 800 disconnects op 2 weken tijd
Sinds tele2 het overnam trekt het op niks meer dat is mijn conclusie hé enigste nadeel is da ze nergens anders unlimit download geven anders was ik al lang weg pffffffffff
Geplaatst: 01 apr 2006, 18:23
door Tele2Tech
deepBlue schreef:webshit schreef:Mensen die hun router zelf hebben ge-update/ geadministreert zijn wel hun garantie kwijt. das alles dat men kan doen
Dit heb ik ook gehoord van iemand van TELE2, maar ik betwijfel of dat ze dit wel wettelijk kunnen doen. Stel je voor dat je een GSM koopt en dat de garantie vervalt als je de instellingen verandert, inderdaad absurd
! Als je de GSM daarentegen fysiek openmaakt dan is het een andere zaak.
Tele2 is wettelijk verplicht om een garantie te geven van 2 jaar, bij normaal gebruik. Je instellingen veranderen valt vooralsnog onder die categorie.
Het kan natuurlijk altijd zijn dat ze een beding hebben opgenomen in de Algemene Voorwaarden om zich er makkelijk van af te maken. Maar in dit geval zou het beding onrechtmatig zijn omdat het in strijd is met de wet op de bescherming van de consument en zou in principe zelfs heel de overeenkomst nietig zijn.
Dus als ze daar bij Tele2 denken dat ze hun klanten op die manier kunnen behandelen, hebben ze het goed mis!
Stond inderdaad ergens in de algemene voorwaarden dat de instellingen van de Tele2Box niet gewijzigd mochten worden door de klant.
En alles lijkt inderdaad klaar voor de overgang, wij krijgen blijkbaar vanaf maandag zelfs nieuwe (andere?) modems.
Geplaatst: 02 apr 2006, 11:38
door poekie68
Stond inderdaad ergens in de algemene voorwaarden dat de instellingen van de Tele2Box niet gewijzigd mochten worden door de klant.
Ik vraag mij sterk af of dit wettelijk is. De modem is aangekocht door de klant en dus eigendom van de klant.
Geplaatst: 02 apr 2006, 12:04
door FST
lol ik heb dit ook voor:
Code: Selecteer alles
datum volume In volume out sessies prijs
22-03-2006 42749.42 MB 40729.77 MB 1 € 0
Zou dit mischien hetgeen zijn dat er de vorige maanden niet tegoei is geteld?
Geplaatst: 02 apr 2006, 20:31
door iNFERNiS
Net hetzelfde hier. Blijkbaar is alles wel juist geregistreerd. De meter corrigeerd downtime door alles op 1 dag te gooien. En als ik naar het verbruik op de router zelf kijk, stemt het precies wel overeen.
Code: Selecteer alles
22-03-2006 15354.97 MB 9649.99 MB 17 € 1.79
23-03-2006 44457.02 MB 38049.22 MB 1 € 0
24-03-2006 1038.61 MB 2384.68 MB 1 € 0
25-03-2006 674.95 MB 1456.09 MB 1 € 0
26-03-2006 3929.08 MB 1679.82 MB 1 € 0
27-03-2006 2781.12 MB 1467.43 MB 1 € 0
28-03-2006 3083.87 MB 1797.65 MB 1 € 0
29-03-2006 2892.67 MB 2419.95 MB 1 € 0
30-03-2006 1146.21 MB 939.82 MB 0 € 0
totaal: 75358.49 MB 59844.64 MB 24 € 1.79
Aan de laatste dagen te zien blijkt het nu wel goed te werken. Die €1.79 klopt wel niet, maar daar klaag ik niet over.
Geplaatst: 04 apr 2006, 17:16
door gamerebel
lol 75 gb gedownd
ik werk asl jobstudent bij internet politie, moet ik es komen uw HD's controleren ??
(*grapje*)
lol jaman hopen voor u dat de flikken niet binnenvallen
Geplaatst: 05 apr 2006, 10:59
door Trevorken
75, das nog niks.
Ik zit zogezegd aan een totaal volume van 318 GB.
Wetend dat dit via een laptop met een HD van 60 GB gedowned word, is het toch wel vrij moeilijk
Geplaatst: 05 apr 2006, 13:01
door digitalservice
En welk bedrag staat er bij jou bij ?
Geplaatst: 06 apr 2006, 09:58
door Trevorken
een mooi rond getal : 0
Geplaatst: 06 apr 2006, 10:01
door digitalservice
OK dat wordt weer bellen naar TELE2,
Mij rekenen ze 6,91 euro aan en dan terug 0 0 0 0
Ik kan het allemaal niet meer volgen !
Geplaatst: 07 apr 2006, 22:02
door FST
gewoon laten doen, ik maak me daar geen zorgen over... als er maar niet teveel wordt aangerekend....
Geplaatst: 11 apr 2006, 19:33
door poekie68
Sinds 5/4 weer niks op de verbruiksmeter?