google baseert zich niet alleen op wat zictbaar, offpage omschrijvingen tellen veel zwaarder mee
met links wel oppassen, want links van de verkeerde site halen je pagerank naar beneden, en links krijgen van sites met pr hoger dan vijf, ga je niet zo snel krijgen
aanmelden bij dmoz.org, is hoe dan ook altijd slim, samen met zoveel mogelijk andere gratis directories (al wordne die wel schaars de laatste tijd)
link zien te pushen via blogs kan ook helpen, probeer elke link die je maakt te voorzien van de gepaste omschrijvingen, maak geen link met de omschrijving voetbal als het over koeien gaat, want google zal je site ook voor voetbal gaan catalogeren en dit zal hoe dan ook tot pr verlaging leiden voor koeien.
Offpage vooral letten op alt tags van images, omschrijving in links, ... Belangrijkste stukken tekst zet je boven of onderaan de pagina, tis te zeggen voor je relevante keywords toch.
Makkelijkste manier om gevonden te worden is trouwens de juiste url, probeer je keywords mee in de basis te krijgen, en beperk je dan tot de belangrijkste keywords.
www.keyword1-keyword2.com. (liefst 1 keyword, maar lijkt me niet echt meer haalbaar, en best geen firmanamen ofzo, die kan je meegeven aan een van je pagina's als htlm pagina)
Als je er zot van wordt stuur je maar pm, wil altijd wel eens zien wat ik zo op zicht kan aanpassen, baat het niet, schaadt het niet.
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "
http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<HTML lang="nl">
<head>
<title>Titel pagina</title>
<link rel="stylesheet" href="styles.php" type="text/css">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META NAME="description" CONTENT="">
<META NAME="keywords" CONTENT="">
<META NAME="robots" CONTENT="index,follow">
<META NAME="copyright" CONTENT="">
<META NAME="author" CONTENT="">
<META NAME="revisit-after" CONTENT="3">
</head>
wat de header van je pagina betreft, titel atlijd zo hoog mogelijk en zeker boven je meta tags
links die in je header moeten staan, zet je daar direct onder
dan meta tags (ze tellen niet meer volledig mee, hou ze dus beknopt, duidelijk en leesbaar voor mensen)
zorgen voor robots.txt, google checkt of die aanwezig is
sitemap voorzien, kan gemaakt worden via proggie dat te downen is via google zelf, werkt zowel voor google als yahoo sitemaps, en beinvloed je pagerank possitief. (je kan hem ook zelf in xml maken)
code die je eventueel gebruikt ook proberen in je head sectie te zetten, al is dat niet voor alles mogelijk.
Heb intussen meeste sites van mijn sites op google page 1 gekregen, en ze er ook allemaal laten afdonderen door probeersels die nergens op sloegen :=), maar zo'n stommiteiten doen een mens snel bijleren :=)
Naar gelang je niche moet je ook niet teveel van google verwachten, zeker geen frank spenderen aan google adwords en aanverwante programma's, brengt geen frank op, gaat je geld kosten. Er genoeg mensen voorhanden die je iets anders willen laten geloven en het dan voor jou willen uitwerken, mits je ze betaald natuurlijk. En SEO specialisten, zoals ze zich graag noemen nog veel minder vertrouwen, momenteel weet niemand voor 100% hoe het spelletje volledig in mekaar zit al beweren ze allemaal dat ze het kunnen. Pagina op 1 krijgen voor koeien met witte en rode bollen dat lukt mijn grootmoeder nog zelfs, maar de eerste die mij kan bewijzen op een te raken voor sex, die krijgt een vat. En van specialisten mag je wel verwachten dat ze boven de gemiddelde webmaster staan.